Hej PN,
En kammerat og jeg overvejer at flytte til malta 1-2 år, for at arbejde, spille poker og fyre den af... Jeg håber i den forbindelse, at der er nogle PN'ere der vil hjælpe med lidt info. Meget gerne på baggrund af deres egne erfaringer.
Vi er delvist inspireret af følgende tråd:
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=132608
Lidt om os:
Vi er begge ved at sælge vores ejerboliger, og inden vi binder os op på noget nyt vil vi gerne lidt ud og rejse. Min kammerat er netop blevet færdig med sin HA(bachelor), og jeg selv har kun en HHX. Vi forventer at tage afsted omkring årskiftet.
Arbejde:
Vi havde forestillet os at arbejde i supporten hos en bookmaker under opholdet. Hvis nogle har andre forslag vil de også blive værdsat :)
Hvor meget giver sådan et job ca.?
Hvor mange timer arbejder man på Malta?
Er det svært at lande sådan et job?
Nogle faldgrupper vi skal være opmærksomme på vedr. arbejde?
Bolig:
Jeg kan forstå Sliema/St. Julians er stedet man skal bo?
Vi regner med at leje et "byhus" eller lign. med en minihave til.
Vi har kigget lidt her: www.franksalt.com.mt/page.asp?n=home
Er de vejledende priser på denne side noget man kan regne med?
Jeg skal have en lille hund med. Bliver det et problem i forhold til at leje bolig?
Andet info vedr. bolig er meget velkommen.
At leve på Malta:
Hvilke andre leveomk. skal vi være opmærksomme på?
Er der store kulturforskelle i forhold til DK?
Andre ting vi skal have med i vores overvejelser?
Håber jeg har fået det hele med. Ellers må i meget gerne påpåege eventuelle mangler.
Byd ind :)
pft.
/INC
P.S. Er desværre nødt til at tage på job nu, men er tilbage i aften.
At flytte til Malta - job & bolig
Tillader mig et lille bump :) Der må da være nogen der har prøvet det?
Beklager. Har ingen erfaring med Malta Men bumpede da tråden for dig :o)
Jeg har lidt information fra to bekendte jeg kender der arbejder dernede.
"Hvor meget giver sådan et job ca.?"
Faktisk ikke særlig meget, jeg har hørt et supportjob hos et pokersite giver omkring 10.000 udbetalt. Der er dog individuel lønforhandling så det kan måske forhandles op. Men startlønen er som regel ikke noget at råbe hurra for.
"Hvor mange timer arbejder man på Malta?"
Ham jeg kender i supportjob arbejder fast 40 timer om ugen.
"Er det svært at lande sådan et job?"
Kommer an på hvor kræsen du og selvfølgelig dine færdigheder. Engelsk i skrift og i tale er meget vigtigt. Hvis I kan andre sprog er det helt fint.
"Jeg kan forstå Sliema/St. Julians er stedet man skal bo?"
De fleste pokersites/bookmakere ligger i/omkring Sliema/St. Julians så det er self fedt at bo der.
En kæmpe fordel som fremmed, er at deres hovedsprog er engelsk og maltesisk. Men mange snakker kun engelsk, dvs det er nemt at snakke med de lokale og lære folk at kende når du kan snakke engelsk.
Mange tak begge to :) håber på mange flere input.
kom frisk
Vent på DTM kommer med et indlæg, er sikker på han har en masse godt inputs omkring emnet.
Skal nok skrive nogle raad. Staar i lufthavnen nu og skal videre, men skriver et indlaeg senere eller i morgen.
Mikael
Jeg kom hjem i lørdags efter en uge på Malta :) Det var dejligt :D
Kan dog ikke lige hjælpe dig med boligspørgsmål og sådan, men måske du kan få lidt hjælp inde på forummet på www.tripadvisor.com ? Bare søg efter Malta, så kommer det frem :)
Tror bare I skal vente på DTM's næste indlæg... Har hørt, han ved en del om Malta :)
Ship en PM til RafenDK, han boede på Malta i et stykke tid kan jeg huske.
Lidt Info om Malta..
-Cykel el. Lign. Skal man have, en bil er for varm og for besværlig at finde P-Plads....
Hvilke andre leveomk. skal vi være opmærksomme på?
-EL og Varme er lidt dyre end i DK... (og internet)
-Løn/Arb- Jeg har en ven der arbejder for Betsson, han for ca 12K DKr ud, men det er en meget høj Løn, (Sprog han kan- DK;SVE,NOR;POL;Eng)
du skal nok regner med 10-12K Dkr. ca 40Timer om ugen, MAX 5-10 sygedage om året..
- Det er et fedt sted, og kan være jeg vender tilbage til malta i vinter perioden, men jeg var der nede alene, og det bliver lidt for kedeligt og ensomt i længden....
Lækkert at vågne til svar :)
@Gutshooter
Tak det vil jeg prøve.
@ DTM
Tak det vil jeg se frem til.
@ RafenDK
Nå det var dig der havde været afsted. Har ellers forsøgt at søge lidt efter det i arkivet, da jeg mener at have læst en beretning dernede fra. Tak for info. Er lidt trist med løn/arb.tid., men hvis det passer med ens øvrige omk. er det vel ok.
Mht. at det bliver kedeligt: er det ikke en party Ø? og bliver man i givet fald træt af det? Jeg mener jeg har svært ved at forestille mig, at leve et sted som Lloret del mar for eksempel.
@Burnz
Selvfølgelig skal LudoRalle med ;o Hvem skulle ellers holde mig på jorden ?
Andre er selvfølgelig stadig meget velkomne til at byde ind :)
/INC
Well på pubben snakkede jeg med en pro sportsbetter, som boede på Malta.
- Jeg tror, du skal undersøge vintervejret. Så vidt jeg husker, er det ikke noget at råbe hurra for (omend bedre end DK).
- Huslejen stemmer fra det link, du har. Så vidt jeg husker, boede han i en 3 værelses lejlighed med aircon, altan og alt det andet standard til cirka DKK 2500.
Han fortalte meget mere, men det er forsvundet i Newcies.
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
Lol Dokke :) Hvis mere skulle komme frem af tågerne, hører jeg gerne...
Bump