Så blev vi ramt af noget hustleri......
Min søn har modtaget en SMS med beskeden at han har tilmeldt sig til Zedge.dk. Det koster nu 45,- kr. om ugen.
Han har selvfølgelig ikke tilmeldt sig noget, men har muligvis klikket på en eller anden reklame.
Han skal nu aktivt framelde sig denne tjeneste.
Jeg kan huske, at noget lignende har været oppe og vende herinde tidligere, men kan ikke lige finde trådene.
Nogle der kan hjælpe med en løsning eller finde de tidligere tråde?
Mvh. clrawe
Fanget i SMS-scam....
Kontakt dem da først, og hør deres forklaring :)
www.zedge.dk/support.asp
Der var ihvertfald noget med en IQ-test på et tidspunkt.
Når man havde taget testen, skulle man bare lige taste tlf-nr. ind, så ville resultatet blive sendt som sms.
Man fik også resultatet + teksten, og beskeden at der blev trukket 15 kr.
Få sekunder efter ny sms, at nu var man tilmeldt denne service, igen 15 kr. fratræk.
Og sådan gik det, at man havde fået 4-5 sms'er, før man nåede at få det stoppet.
Når man så gik ind på deres side, stod betingelserne godt nok der med MEGET små bogstaver.
Mener dette blev stoppet ret hurtigt.
@Sllmon
Hvis man spærre for indholdstakserede tjenester hos sin udbyder, gælder det ikke, hvis man allerede er tilmeldt tjenesten. I sådan et tilfælde vil man stadig modtage dem og blive fratrukket. Men det sørger for man ikke fremadrettet kan blive takseret for en indholdstakseret tjeneste.
@Gussdk
Korrekt:)
@OP
Kontakt dit teleselskab, så vil de ordne det for dig.
@ OP
Min kæreste fik samme besked på sin telefon, hun ringede bare til zedge og så var det "afmeldt" selvom hun nu aldrig har været tilmeldt.
Jeg har tjekket med teleselskabet og der er ikke trukket nogen penge til dem på hendes regning.
Hej alle sammen.
Jeg er journalist på Ekstra Bladet, og vil gerne lave en historie om Zedge, for I er bestemt ikke de eneste, der fortæller at de snyder.
For at lave en sådan historie, har jeg brug for, at der er nogen, der vil stå frem og fortælle deres historie.
Derfor vil jeg meget gerne komme med en opfordring til jer, der har haft en dårlig oplevelse med Zedge, eller har arbejdet et sted, hvor I har fået mange klager over Zedge, om at I sender mig en mail, hvor I beskriver forløbet, og så kan vi aftale det videre forløb derfra.
I kan sende mail til [email protected] (gerne med et telefon nummer - så kanj eg ringe jer op, og vi kan få en lilel snak om det)
Håber, I vil stå frem, da det vil være med til at advare andre
Venligst Nanna