De sidste par år var disse tråde super fede og derfor skal vi da ikke mangle den for det kommende år - so here goes again :)
Jeg har pt. kun en film at smide ind:
RoboCop:
Jeg er ikke sikker på hvor god den bliver men synes det er en fed film at vække til live igen med vores mere nymoderne teknologi og lir til actionfilm :)
Så hører jeg ligeså at der kommer en ny triologi om Terminator men tror vist nok at den første film først er klar til 2015 :/ Synd den døde efter Bale tog over - der skulle komme flere nye men nej, det blev stoppet.
Gogo, post løs og gerne med trailers - denne tråd må blive tung og sådan er det :)
Det er synd, at denne tråd ikke først blev skabt om et par måneder, da der ikke er mange trailers endnu for næste år. Men oh well :D
Nogle af dem jeg ser mest frem til (tilfældig rækkefølge):
1: Interstellar
Christopher Nolans nye film.
Man ved dog ikke så meget om filmen endnu ud over dette: "The film features a team of space travelers going through a wormhole."
Umiddelbart kunne det godt lyde på mig som om, at dette er en tidsrejsefilm med mange af de samme gode elementer fra Inception.
Nolan som instruktør (som i øvrigt skriver filmen sammen med sin bror) med fabelagtige skuespillere som Anne Hathaway, Matthew McConaughey, Matt Damon, Jessica Chastain, Michael Caine osv. osv. og musik fra Hans Zimmer = mega-hit!
Beat: Vi skal vente et helt år.
2: Divergent
Ja, jeg er sku nok en af de få herinde, som faktisk ville have lyst til at tage ind og se denne :P
Dette bliver et af 2014's store bud på at breake ind i Young Adult-målgruppen. Og jeg spår, at det bliver et succesfuldt bud. Hvorfor? Fordi at i år har vi set Beautiful Creatures, The Host og Mortal Instruments floppe. Hvad havde alle disse til fælles? At de ikke var skabt eller distribueret af Lionsgate, som har patent på Young Adult-genren. Dette har de bevidst igen og igen med hits som Twilight, The Hunger Games, Warm Bodies og formentlig også Ender's Game her i næste måned.
Faktisk vil jeg dybt seriøst anbefale alle PN'ere at købe aktier i Lionsgate.
For at vende tilbage til filmen: Den er instrueret af Neil Burger, som også var manden bag solide film som The Illusionist og Limitless. Og den har Shailene Woodley fra The Descendants i hovedrollen.
3: Godzilla
Reboot af Godzilla-franchiset.
Filmen er instrueret af Gareth Edwards - denne samme person der instruerede "Monsters" (han var i øvrigt imponerende nok også visual effects artist, forfatter og fotograf på denne film). Så han har altså vist tidligere, at han kan få helt enormt meget ud af et meget lille budget, og nu har han at gøre med et heftigt budget på 160 million dollars!
Derudover har Frank Darabont (The Green Mile, The Shawshank Redemption, The Mist, skaber af og showrunner på The Walking Dead første 2 sæsoner) været indeover screenplayet.
Mht. casting ser det fint ud. Vi har bl.a. Bryan Cranston fra Breaking Bad og Aaron Taylor-Johnson fra Kick-Ass. Og så har vi Elizabeth Olsen - ja, DEN Olsen :P
Den kommer desuden ud i både IMAX og 3D.
Ingen trailer findes endnu. Det bedste jeg kan give er en rekreering af en concept art teaser vist til Comic-Con:
4: X-Men: Days of Future Past
Opfølgeren til X-Men: First Class. Instrueret af Bryan Singer (manden bag de første to X-Men-film) og skrevet af Simon Kinberg (manden bag den tredje X-Men-film).
Dvs. mere Fassbender og Jennifer Lawrence. Og hvis I har set after credits-scenen på The Wolverine, så ved I også, at disse personer er med (gennemsigtig tekst): Hugh Jackman, Patrick Stewart og Ian McKellen!
Peter Dinklage fra Game of Thrones spiller hovedskurken.
Der er ingen trailer endnu, men der er denne viral video, som omhandler Trask Industries - et firma der er ansvarlig for at skabe mutantdræbende robotter.
Jeg er fuldstændigt overbevist om, at denne bliver mindst lige så god som First Class.
5: The Maze Runner
"Set in a post-apocalyptic world, young Thomas is deposited in a community of boys after his memory is erased, soon learning they're all trapped in a maze that will require him to join forces with fellow "runners" for a shot at escape."
Jeg elsker post-apokalyptiske film, og jeg elsker labyrinter. Dette er nok en meget personlig ting, men jeg er super fascinerede af labyrinter, så en film der foregår i en labyrint er nuts! :P
Det er baseret på en bog. Holdet bag filmen er dog forholdsvis ukendt, så who knows, om det faktisk bliver godt :P
6: How To Train Your Dragon 2
Hvad er der at sige... 1'eren var altså en fremragende animationsfilm og intet tyder på, at 2'eren ikke følger i samme fodspor.
7: Hercules: The Thracian Wars
Sørg nu for at se denne Hercules med Dwayne Johnson (The Rock) og IKKE Hercules: The Legend Begins, som er B-filmsmateriale!
Den instrueres af Brett Ratner, manden bag bl.a. Rush Hour-filmene, Red Dragon og X-Men: The Last Stand.
8: The Expendables 3
De er tilbage med flere action-stjerner end nogensinde før: Sylvester Stallone, Jason Statham, Jet Li, Dolph Lundgren, Randy Couture, Terry Crews og Arnold Schwarzenegger er med igen + Wesley Snipes, Antonio Banderas, Mel Gibson, Harrison Ford, Kellan Lutz og Victor Ortiz.
Bruce Willis er desværre ude fordi, at han ikke kunne nøjes med at blive betalt 2 millioner dollars for 3 dages shooting.
9: Guardians of the Galaxy
Kort forklaret er dette en andet slags The Avengers-ensemble-superheltefilm fra Marvel. Det bliver stort.
10: Dawn of the Planet of the Apes
"A growing nation of genetically evolved apes led by Caesar is threatened by a band of human survivors of the devastating virus unleashed a decade earlier. They reach a fragile peace, but it proves short-lived, as both sides are brought to the brink of a war that will determine who will emerge as Earth's dominant species."
Der er ikke så meget at sige om filmen på dette tidspunkt ud over, at den har et budget på 120 million dollars, og at den instrueres af manden bag Cloverfield og Let Me In.
Andre spændende film: Big Hero 6, Sin City: A Dame to Kill For, The Amazing Spider-Man 2, Nymphomaniac, Need for Speed, 22 Jump Street osv. osv.
Expendables 3 uden Willis og Chuck Norris er bare ikke fed.
"Chuck Norris is currently in a legal battle with the makers of Bubble Tape. Norris claims "6 Feet of Fun" is actually the trademark for his ***."
"Chuck Norris once went on "Celebrity Jeopardy" and answered: "Who is Chuck Norris?" to every question. It was the first and only time in Jeopardy history that a contestant answered every single question right."
JCSeerup skrev:
Hvordan er Raid 2 ikke nævnt i denne tråd? Man bør dog se den første først!
Jeg så den første og var helt solgt. Absolut nogle af de bedste kampscener, der nogensinde er vist på film. Derfor så jeg også frem til efterfølgeren. Den endte jeg med at slukke for efter lidt over en time. Filmen scorer næsten ét karakterpoint højere på imdb, og jeg forstår det ikke.
Jeg er muligvis ikke helt i min ret til at hamre den ned, når jeg ikke har set den til ende, men det jeg nåede at se holdt slet ikke samme kadence som den første, og jeg kedede mig bravt.
Fantastisk skuespilpræstationer og David Fincher i storform...igen :)
Og vandvittig spændende fra start til slut. 2,5 time gik sådan *knipser.
Oscar regn :)
Det er da den mest overvurderede film længe. Eller i hvert fald siden Prisoners. Historien er jo hullet som en si. Jeg kan virkelig ikke se det gode i den.
Ja, jeg havde mega store forventninger og blev ikke skuffet. Har aldrig haft så stor en oplevelse ved at se en film, men jeg er også fanboy af både Nolan, Zimmer(!), McConaughey og generelt hele setuppet
Interstellar er et must see i biografen. Zimmers bedste score i en Nolan film. Årets film for mit vedkommende. Jeg følte mig pludselig utrolig lille da jeg kom ud af biografen.
Jeg ville gerne have set den i 70mm meen køreturen er sgu for lang.
"The monuments men" fungerede, for mig, langt bedre end hvad jeg havde hørt rundt omkring. Måske det bare er emnet folk synes er kedeligt, men jeg synes nu det var ret interessant, og en helt overdrevet fed cast.
Ja, jeg havde mega store forventninger og blev ikke skuffet. Har aldrig haft så stor en oplevelse ved at se en film, men jeg er også fanboy af både Nolan, Zimmer(!), McConaughey og generelt hele setuppet
Det er sgu også vildt med Nolan(Ja OG Matthew McAwesome). Han er vel nærmest allerede en af de største filmskabere overhovedet. I min verden har han forlængst passeret Cameron og Spielberg f.eks.
Synes Interstellar er ok, men heller ikke mere. Mest overvurderede film jeg har set længe. måske var forventningerne også bare for høje, især med instruktørens CV in mente.
Blev sgu skuffet over Interstellar. Havde kæmpe forventninger pga. imdb rating. Den var generelt god, men den sidste halve time var noget pinligt bavl.
Argyle_DK skrev:
Blev sgu skuffet over Interstellar. Havde kæmpe forventninger pga. imdb rating. Den var generelt god, men den sidste halve time var noget pinligt bavl.
IMDB rating kan være farligt. Jeg havde det på samme måde da jeg gik ud fra bio efter at have set Avatar. Sikke en lortefilm :)
Har lige set den, og synes faktisk den er ret fed. Sidste halve time er måske lidt bleh rent handlingsmæssigt, men billedmæssigt og især soundtracket gjorde at jeg følte mig godt underholdt.
Fury er vildt fed. Første gang hvor jeg har siddet i en biograf og tænkt over hvor fede lyd-effekterne var. Vildt fed lyd når kuglerne i kampscenerne blæste om ørerne på én..