Når jeg ser de røde jetoner smælde

#1| 68
MESTERBLOGGER

Når jeg ser de røde jetoner smælde
på en blank og vårfrisk dag,
kan jeg høre dem sælsomt fortælle
om min verden, mit spil og min sag.

 

Og jeg rejser mig trodsigt i vrimlen,
mens det kogler af kraft i mit mod,
thi de jetoner, der nu smældende når himlen

er jo røde som mit brusende blod.

Det er idag den første maj - den internationale kampdag og som bord- og jetonarbejder er det min pligt at gå til vaflerne efter de røde spillejetoner.

 

Dagens kampplads er Empire Poker Room.

 

 

 

 

Dagens første skud (buy in) på ti røde jetoner (£50) bliver fordoblet, men kort efter sætter jeg det meste over styr, da jeg prøver på at få kineser-Kevin til at folde KJ på et 7 8 9 J 2 board. Det gad han selvfølgelig ikke. De sidste 23 brikker taber jeg i en 4-vejs All In.

 

Tid til skud nr. 2.

 

Hånd 1

Jeg har KQ og hæver til 15 fra tidlig position udfra en stack på 53.

Eamon hæver taksten yderligere til 50. Jeg kalder og efterlader mig selv med 3 blå £1 chips.

 

Flop: 6 4 7 (pot: 103)

 

Han byder £5 og jeg kalder for mine sidste 3 brikker.

 

Turn: A

 

River: 3

 

Jeg viser min Q-høj farve, som slår hans 99 = 9-høj farve.

 

 

 

Hånd 2

Jeg har par ti (1010) og hæver til 15 fra utg+1. Filippiner-Rommel, som sidder lige efter mig  kalder og Gaetano (som jeg ikke kender) kalder fra BB.

Inden floppet kommer smider Gaetano to blå brikker ud. Dealeren annoncerer:

 

"Bet: two pounds in the dark".

 

 

Flop: 4 6 7 (pot: 46)

 

Jeg hæver taksten fra 2 til 35. Rommel kalder, Gaetano stiver taksten yderligere til 120. Jeg kalder af for mine sidste brikker, Rommel synes det er blevet for dyrt og afstår.

 

Jeg viser op, det gider Gaetano ikke.

 

Turn: J og River:  9

 

Han ryster let på hovedet, kigger en ekstra gang på sine to lukkede kort inden han mucker.

 

 

 

Hånd 3

Gaetano åbner til 9 fra utg+1, næste mand er JW, som kalder. Jeg har A9 og 3better til 30. Den friske filippiner til venstre cold-caller. De to andre gutter til højre for mig; Gaetano og JW er også friske, så de kalder ligeledes. Vi er nu 4 mand, som har satset 30 hver + blinds giver det en pulje på 123.

Jeg har 235 bagved. De dækker mig allesammen.

 

Flop: 4 6 9 (pot: 123) 4-vejs

 

Der bliver checket til mig. Jeg byder 60. Venstremanden - den friske filippiner hæver til 130. Gaetano folder. JW går All In, det samme gør Rommel og jeg.

 

Jeg viser op, det er Rommel med på, men Johnny Wong gider ikke.

 

Pot:  stor

 

Gullberg: A9

 

Rommel: J10

 

JW: to lukkede kort

 

Flop: 4 6 9

 

Turn:  Q


River: K

Jeg vinder hovedpuljen. Rommel vinder sidepuljen og Johnny hævder at han havde den bedste hånd på floppet.

 

 

Tid til næste hånd:

 

 

Hånd 4

Gaetano har straddled til 5. Jeg har KK og hæver til 20. 3 friske gutter kalder. De hedder Rommel, Eamon og Gaetano.

 

Flop: 5 6J  (pot: 83)

 

Denne hånd er umiddelbart efter jeg var heldig med at få en flush og vinde en stor pulje, så blodet bruser lidt i årerne og jeg ved af erfaring at jeg skal passe på med at lave en "winner's tilt" fejl i næste hånd.

 

I det her friske spil vælger jeg dog at c-bette stort, så efter Gaetano har checket, byder jeg 75. Rommel folder, Eamon kalder og Gaetano folder.

 

Turn: 7 (pot: 233)

 

Jeg byder 125, han kalder med en ubekymret mine.

 

River: 5 (483)

 

Han har omkring 300 bagved. Jeg har 550.

 

 

Hvad er det rigtige play her...?


















Der går desværre OMC-forsigtig-Per i den for Gamle Gullberg og jeg checker. 

Da han straks checker bag - ved jeg at den er gal.

Jeg viser mine konger og selvom han bare kan mucke i fred og ro viser han: AJ.

 

Argh... en £300 winner's tilt mistake - ikke at sætte ham ind på River.

 

Nå men jeg er varmet op og smælder med de røde jetoner her på den internationale kampdag.

 

Skud nr. 2 er vokset fra 50 til 1065.

 

 

 


 

 

 

 

 

Redigeret af Gullberg d. 10-05-2024 18:04
01-05-2024 14:34 #2| 2

Flot raket !!


Jeg synes i øvrigt ikke det ligner en fejl med check på river. Jeg tror der ligger flere bluffs med missede draws end kald med en hånd du slår på et allin på river. (plus du måske en enkelt gang i mellem får et valuebet, som du slår, når du checker river.) 

01-05-2024 14:45 #3| 2

Enig med at tjek er fint på river i den sidste, hvilket jo delvist bekræftes af at han ikke selv valuebetter hans hånd (= han har nok ikke et call i sig til et allin på river i ret mange tilfælde alligevel). 

01-05-2024 14:48 #4| 35
MESTERBLOGGER

Kaffetid

Til eftermiddagskaffen går jeg til vaflerne.

I et internationalt supermarked har jeg indkøbt italienske poker-vafler.

 

 

 

De smager godt sammen med sort Empire-kaffe.

 

 

01-05-2024 15:03 #5| 21

“Bord- og jetonarbejder” Ahmen det er genialt, det der 👏👏😂😂

01-05-2024 16:40 #6| 25
MESTERBLOGGER

Raketten har tabt pusten og jeg har omkring 900.

 

Hånd 5

Der bliver folded til BTN, som raiser til 6.

Jeg sidder i BB med 22 og kalder.

 

Flop: 9 A 10 (pot: 13)

 

Jeg checker, han tøve-c-better 5, jeg kalder.

 

Turn: 3 (pot: 23)

 

Bordfornemmelsen siger at han ikke har noget. Jeg byder 20 og han folder. Måske bluffede jeg ham af den bedste hånd her, måske havde jeg den bedste hånd uanset hvad er jeg tilfreds med resultatet.

 

Hånd 6

Jeg har K7 og raiser til 6 fra CO efter der bliver folded rundt til mig.

JP i  BB 3better til 20, jeg kalder.

 

Flop: 3 8 10 (pot: 41)

 

Han byder 25 og selvom vi er dybe og jeg har position folder jeg mit bagdørs-halløj.

 

Hånd 7

Jeg har AK og raiser til 6 fra CO.

BTN og BB kalder.

 

Flop: 3 8 10 (pot: 19)

 

Check fra BB, check  fra mig, BTN byder 10, vi kalder begge.

 

Turn: Q (pot: 49)

 

Check/check/check

 

River: 6 (pot: 49)

 

Check fra BB, jeg byder: 40, de folder desværre begge to.

Hånd 8

Utg+1 raiser til 7, næste mand stiver til 20, jeg sidder lige efter med 22 og folder.

SB cold-caller, da det bliver hans tur.

Hånden kommer til showdown, hvor SB vinder med et set i 3ere, som han ramte på floppet.

Der kom en 2er på River, så hvis jeg havde været med hele vejen kunne jeg have tabt en del.


Hånd 9

JP åbner til 10 utg, efter et fold går MTH All In for 71. Jeg har 1010 og kalder. Der bliver folded rundt til JP som ligeledes folder. Vi viser op og der er spænding hele vejen.

 

Daytro: KJ

 

Gullberg: 1010

 

Pot: 155

 

Flop:  6A10

 

Turn: 2

 

River: 7

 

 

 

Mens vi får et slag kort kan vi følge tv-transmissionen direkte fra verdensmesterskaberne i snooker i Sheffield. Det er ret tæt i kvartfinalen mellem to af verdens bedste: den 47-årige Bingham og den 48-årige O'Sullivan.


 

 

Det er godt at se nogen på min alder stadigvæk kan være med.

Ronnie O'Sullivan regnes for at være verdens bedste og er storfavorit til at vinde turneringen.

 

 

Hånd 10

Der bliver limpet fra tidlig position, JP raiser til 12, de to næste spillere kalder begge 12, så er det min tur på knappen med A6. Jeg 3bet-skviser til 60. 

JP 4better til 160, de andre folder. Hans 4bet til 160 er mere end en 1/3 af hans stack. Min skvis mislykkedes og trods den fine pris vælger jeg ikke at kaste gode brikker efter dårlige, så jeg folder.
Dårligt spillet. ØV!



Hånd 11

En OMC på 65 åbner til 7 fra utg. Jeg har A8 på knappen og hæver til 20. Cykelstyroverskæg i BB cold-caller. OMC65 4better til 57. Vi kalder begge og vi skal spille 3-vejs med undertegnede i position, det har jeg læst i en eller anden bog er godt.

Flop: 5 10 J  (pot: 172)

3 × check

Turn: 5

2 × check til mig, nå - så har de jo virkeligt ikke noget. Jeg better 80. Manden med cykelstyroverskægget kalder. Den oprindelige 4better folder. Han må have haft AK.

 

River: J (pot: 332)

 

Cykelstyroverskægget har kun omkring 70 bagved og checker. Han må have misset sit træk og jeg har sikkert den bedste hånd her, men det er jo bedre at vinde uden at vise op og måske folder han AX eller AX, så jeg smider to lyserøde jetoner ind = £200.

 

Han folder og min raket har atter fået medvind. Bogen havde ret; position er godt.

 

 


Redigeret af Gullberg d. 02-05-2024 09:18
01-05-2024 19:34 #7| 1

Ikke dårligt spillet Gullberg - dårlig timing er noget helt andet. Du havde et godt spot, som du forsøgte at udnytte, men desværre valgte villain at 4 bette. Det sker. Videre til næste hånd.

 

Mht KK-hånden er mit input, at det afhænger af modstanderen. Tror du han har flest missede flushtræk (du har selv K), og better han så, hvis du tjekker. Eller har han flere 2 par-kombinationer, som han kalder med, hvis du better.

01-05-2024 20:59 #8| 41
MESTERBLOGGER

Hånd 12 & 13

Jeg bluffer desværre nogle chips væk. Modstanderne tror ikke på mig og kalder mig ned, hvorefter jeg viser op. Kenny, som sidder til højre for mig har set det hele.

Jeg er nede på 860 og beslutter mig for at stoppe når blindsene kommer rundt.

 

Hånd 14
Der er to hænder tilbage inden jeg stopper for idag. Kenny, som har 320 chips, raiser til 10 fra utg. Derefter er det min tur i utg+1 med 55. Jeg kalder. Det samme gør knappen.

 

Flop: 5 A J (pot: 33)

 

Kenny better 20, jeg kalder, sidste mand folder.

 

Turn: 6 (pot: 73)

 

Kenny better 40, jeg raiser til 110. Han kalder.

 

River: 7 (pot: 293)

 

Kenny generobrer bettingleadet ved at stange 160 ud. Det efterlader ham med cirka 100 bagved.

 

Jeg skubber alle mine brikker ind. Han kalder og mucker.

 

Kenny rejser sig og går. Det blev så dagens sidste hånd.

 

In for: 2 × 50 = 100

Out for: 1283

Exit Empire

 

 

 

På vejen hjem går jeg forbi Lagkagehuset og gambler på en af deres lykkeposer til £5 stykket.

 

 

 

 

Jeg prøver på at overtale damen bag skranken til at give mig en med rugbrød i.

Lagkagehuset er et af de få steder i London, hvor de sælger ordentligt rugbrød.

Hun siger at de desværre ikke kommer rugbrød i lykkeposerne, men er flink og putter en  ekstra rugbolle med kerner i min pose. 

 

 

 

Jeg daffer videre til busstoppestedet og spiser bagværk på hjemturen.

 

 

Redigeret af Gullberg d. 02-05-2024 18:35
01-05-2024 21:47 #9| 0

Dejlig hånd at slutte af på. Og enig med SQN i at "bord og jetonarbejder" er totalt genialt.

01-05-2024 22:59 #10| 0

Stærkt spillet. Hvad var der ellers i posen til 5£? For en kageelsker som mig er det en vigtig oplysning

01-05-2024 23:41 #11| 7
MESTERBLOGGER

@Acparma og Mads Møller.

Måske havde han folded til et £300 bet, nok ikke 150. Hvis jeg ikke kan skyde 3 tønder med et overpar, er det kun sets jeg kan bette hele vejen mixet med missede farvetræk, så jeg også har bluffs engang imellem?

Han sagde at han troede jeg bluffede med AK.

 

@SineQuaNon

Nogle gange er de gamle jokes, de bedste.

Har du aldrig hørt den før?

 

@KimN

Ja, jeg var heldig at slutte på toppen idag.

 

@kaj666

Han er ikke typen, der bluffer med en misset farve. Det er der ikke så mange, der gør i live low stakes poker.

 

Lagkagehusets lykkeposer er dagens usolgte bagværk.

Min 'gevinst' var:

Den ekstra rugbolle med kerner

Sandwichbolle med laks

Flødeskumskage

Snegl

Croissant

 (ikke så dårligt for en totalpris på 45kr.)

Redigeret af Gullberg d. 02-05-2024 10:34
02-05-2024 02:34 #12| 1
Gullberg skrev:

@Acparma og Mads Møller.

Måske havde han folded til et £300 bet, nok ikke 150. Hvis jeg ikke kan skyde 3 tønder med et overpar, er det kun sets jeg kan bette hele vejen mixet med missede farvetræk, så jeg også har bluffs engang imellem?

Han sagde at han troede jeg bluffede med AK.

 

@SineQuaNon

Nogle gange er de gamle jokes, de bedste.

Har du aldrig hørt den før?

 

@KimN

Ja, jeg var heldig at slutte på toppen idag.

 

@kaj666

Han er ikke typen, der bluffer med en misset farve. Det er der ikke så mange, der gør i live low stakes poker.

 

Lagkagehusets lykkeposer er dagens usolgte bagværk.

Min 'gevinst' var.

Den ekstra rugbolle med kerner

Sandwichbolle med laks

Flødeskumskage

Snegl

Croissant

 (ikke så dårligt for en totalpris på 45kr.)

 Den lykkepose er jo næsten ligeså god som dit overskud ved bordet!

 

02-05-2024 05:57 #13| 1

Hvis han ikke er typen, der bluffer en misset farve, skal du jo gå efter value og bette river. I de tilfælde, hvor han kalder / går all in med en bedre hånd, skal du huske at sige tillykke.

02-05-2024 13:48 #14| 1

SineQuaNon

Nogle gange er de gamle jokes, de bedste.Har du aldrig hørt den før?


Nej, det må jeg tilstå, jeg ikke havde. Så sender jeg også kredit til den oprindelige ophavsmand. Den er meget vellykket, må man sige❤️😂


Med så flot en titel kunne der måske være basis for en overenskomst? Man kunne i hvert fald kigge på en eventuel frokostordning😅


-og tillykke med den flotte start på maj 💪




02-05-2024 15:39 #15| 1

Tillykke med det flotte resultat og ekstra gevinsten med lykkeposen.

 

Tror vi er mange PN'ere der hader når du har en dårlig dag på kontoret.

 

02-05-2024 15:51 #16| 1

Stort tillykke! Også med gevinsten på Lagkagehuset - du gambler selv når du går til bageren :-)

 

Hvad koster deres rugbrød?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar