Mangler du et (nyt) job?
Hej,
Tænkte jeg ville dele denne her fra min arbejdsplads...
Vi står og mangler ca. 200 folk så det kunne jo være der også var noget der interesserede nogle af jer.
Husk på:
At man er væk 14 dage om måneden aka. har fri halvdelen af året.
At man får en fin løn sammenlignet med land.
At man skal være indstillet på at være lidt mere fleksibel når man arbejder på havet.
At man næsten ingen penge bruger når man er ude at sejle.
At det kan være svært at få til at passe sammen med kæreste/familie hvis man har sådanne.
At man får et enormt stort netværk af kollegaer, og et godt kammeratskab.
At der er gode avancement-muligheder hvis man er målrettet.
At man kan risikere at få mig som chef hvis man ender med at få et job.
Der er mange flere både negative og positive sider, men nu har jeg da lige remset lidt af dem op.
Mvh Mika
Jeg semi-hijacker lige - sorry;
Jeg har også et par åbne stillinger, som jeg gerne hjælper med at afsætte til et par PN'ere. Der er tale om telemarketing, placeret i København. Kunderne tæller Gyldendal, DSB, Boxer TV m.m.
Send PM ved interesse, så vi ikke smadre denne tråd.
Hvis nogen ved om der er noget åbent i Aalborg, så vil jeg meget gerne have besked. Søger alt lige i øjeblikket - og intet er for dårligt (pånær phonere/interviewere).
Syntes det lyder super.....men går ud fra at man skal være faglært af en slags.
Men at sejle....14 dage ud.....rimelig løn og gode kolleger lyder sgu godt :).
cascas73 skrev:
Syntes det lyder super.....men går ud fra at man skal være faglært af en slags.
Men at sejle....14 dage ud.....rimelig løn og gode kolleger lyder sgu godt :).
Tryk på linket øverst i min post. Der kan du se hvilke jobs der kan søges. Ikke alle man skal være faglært til.
Under alle omstændigheder kan det aldrig skade at søge selvom man ikke er helt sikker på om man er kvalificeret eller ej. Det værste der kan ske er at man får et nej.
Det er dog populært, så der er kamp om pladserne. Sidste gang fik vi over 3500 ansøgninger til de ledige pladser. (Så vidt jeg husker)
Mvh Mika
Miwala skrev:cascas73 skrev:
Syntes det lyder super.....men går ud fra at man skal være faglært af en slags.
Men at sejle....14 dage ud.....rimelig løn og gode kolleger lyder sgu godt :).
Tryk på linket øverst i min post. Der kan du se hvilke jobs der kan søges. Ikke alle man skal være faglært til.
Under alle omstændigheder kan det aldrig skade at søge selvom man ikke er helt sikker på om man er kvalificeret eller ej. Det værste der kan ske er at man får et nej.
Det er dog populært, så der er kamp om pladserne. Sidste gang fik vi over 3500 ansøgninger til de ledige pladser. (Så vidt jeg husker)
Mvh Mika
Havde fuldstændig overset linket :) Googlede det i stedet.
Tak, det vil jeg gøre....og som du siger...det værste der kan ske er at man får nej.
Jones skrev:
15.6k om måneden?
Det lyder ikke af meget..
Det kan godt være jeg er ude af trit med hvad man tjener i land efter mange år på havet, men jeg synes da det er ok efter skat som ufaglært. Kan ikke lige regne ud hvor meget man skal tjene i land for at få det samme efter skat, men det er vel over 20k om måneden. (Og så er det jo for 14 dages arbejde, selvom man da selvfølgelig arbejder lidt mere end 37 timer om ugen når man er på havet)
Til jer der har fast ejendom er der også lidt at hente. Får personligt omkring 50k tilbage om året fra udligningskontoret.
Mvh Mika
Miwala skrev:Jones skrev:
15.6k om måneden?
Det lyder ikke af meget..
Det kan godt være jeg er ude af trit med hvad med tjener i land efter mange år på havet, men jeg synes da det er ok efter skat som ufaglært. Kan ikke lige regne ud hvor meget man skal tjene i land for at få det samme efter skat, men det er vel over 20k om måneden. (Og så er det jo for 14 dages arbejde, selvom man da selvfølgelig arbejder lidt mere end 37 timer om ugen når man er på havet)
Til jer der har fast ejendom er der også lidt at hente. Får personligt omkring 50k tilbage om året fra udligningskontoret.
Mvh Mika
Det er mig, det glemmer at man er på søen/ude af landet over 180 dage.
Jones skrev:Miwala skrev:Jones skrev:
15.6k om måneden?
Det lyder ikke af meget..
Det kan godt være jeg er ude af trit med hvad med tjener i land efter mange år på havet, men jeg synes da det er ok efter skat som ufaglært. Kan ikke lige regne ud hvor meget man skal tjene i land for at få det samme efter skat, men det er vel over 20k om måneden. (Og så er det jo for 14 dages arbejde, selvom man da selvfølgelig arbejder lidt mere end 37 timer om ugen når man er på havet)
Til jer der har fast ejendom er der også lidt at hente. Får personligt omkring 50k tilbage om året fra udligningskontoret.
Mvh Mika
Det er mig, det glemmer at man er på søen/ude af landet over 180 dage.
Nå ok :-)
Troede lige det var mig der var blevet så gammel / ude trit med tiden at jeg havde glemt værdien af pengene... Lidt ligesom din gamle bedstemor der giver dig en 20,- så du har noget at hygge dig med når du skal ud også danse moderne... "Jamen, tak mormor... Det er virkelig alt for meget..."
Mvh Mika
Hvordan er reglerne mht. til skat når man er ude mere end 180 dage om året, og er de gældende fra ansættelsesdato fordi man forventer man er ude 180 dage om året, eller skal man vente et år før det træder i kræft ?
Ligeledes, hvor meget kan man forvente og få udbetalt hvis lønnen er fx. 20.000 kr. ?
Spændende Mika. WP at dele det herinde. Jeg ender sku nok med at smide en ansøgning afsted, da jeg lige er kommet ud af et forhold efter 4 år. Trænger til noget forandring i mit liv, og dette kunne være billetten :-)
Pokernewbie skrev:
Hvordan er reglerne mht. til skat når man er ude mere end 180 dage om året, og er de gældende fra ansættelsesdato fordi man forventer man er ude 180 dage om året, eller skal man vente et år før det træder i kræft ?
Ligeledes, hvor meget kan man forvente og få udbetalt hvis lønnen er fx. 20.000 kr. ?
Nu er jeg ikke noget løn-orakel, så du må ikke hænge mig for meget på dette, men du skal ikke vente 1 år før du sejler under "DIS" som det hedder.(Dansk Internationalt Skibsregister)
Da jeg startede tilbage i 2007 med at sejle fik jeg normal "dis" løn med det samme selvom jeg begyndte i slutningen af oktober og havde haft andet job de andre måneder i det år.
Hvis lønnen er 20.000,- så er det det du får udbetalt. Skat er trukket fra når du sejler på den måde som vi sejler her ombord...
Mvh Mika
THADONKEY1 skrev:
Spændende Mika. WP at dele det herinde. Jeg ender sku nok med at smide en ansøgning afsted, da jeg lige er kommet ud af et forhold efter 4 år. Trænger til noget forandring i mit liv, og dette kunne være billetten :-)
Jamen held og lykke med det :-)
Skal lige siges at der er rigtigt mange søde piger der sejler (og sikkert også fyre hvis man er til det)
Min søster fandt sin mand (norsk) herude, og jeg selv har kapret en sød svensker :-)
Mvh Mika
Eilama skrev:
@Miwala - Hvilken afdeling er du chef i? ;-)
:-) Godt spørgsmål... Hvis man vil være 100% sikker på at undgå mig så skal man ikke søge som rederiassistent eller tjener/bartender...
Mvh Mika
Skal man selv betale for rejser frem og tilbage til den havn hvor man sejler fra?
@Miwala - Hvor stor vægt lægger i på tysk, hvis man kan NO/SE og engelsk på forhandlings-niveau?
Filosoffen skrev:
Skal man selv betale for rejser frem og tilbage til den havn hvor man sejler fra?
Man får rejsegodtgørelse... Har du bil er den rigtig god... Tjener da ihvertfald på at kører på arbejde. Tager du offentlig transport tror jeg du får dækket den billigste løsning.
Mvh Mika
Eilama skrev:
@Miwala - Hvor stor vægt lægger i på tysk, hvis man kan NO/SE og engelsk på forhandlings-niveau?
Kommer lidt an på hvilket job du søger. Går du efter et job med kundekontakt, er tysk til husbehov en stor fordel.
Du behøver ikke kunne tale flydende, men tal og andre standardfraser såsom "det koster 39,- kr", "Vi ankommer kl. 19:30" osv. er en god ting at kunne eller ihvertfald få sig lært...
Mvh Mika
1. Dem der kun kigger tråden og tænker cool, husk ansættelse TIDLIGST er fra April.
2. Vær opmærksom på at synlige tatoveringer er no go - så kan du ligeså godt lade være at søge.
3. Fjordline er en super arbejdsplads, som Miwala os nævner.
@filosoffen
Rejseudgifter bliver betalt, som ikke er fra "havn til havn" men fra din bopæl til Hirtshals hvor du påmønstrer, jo mindre det er på den nye oslofjord rute. Generelt er fjordline MEGET large med rejseudgifter.
yderst interreseret.. har altid arbejdet "ude" som bla. rejsemontør, smed osv.. Men er du sikker man ikke skal have en form for søfartsbevis ?
DonRens skrev:
yderst interreseret.. har altid arbejdet "ude" som bla. rejsemontør, smed osv.. Men er du sikker man ikke skal have en form for søfartsbevis ?
Jo, det skal du... Men det er noget man fixer efter man har fået jobbet. Tages hos en søfartslæge og betales af rederiet.
Mvh Mika
Og det er alt?
Skal man ikke have diverse brand/rednigs kurser og lignende?
Lillie skrev:
1. Dem der kun kigger tråden og tænker cool, husk ansættelse TIDLIGST er fra April.
2. Vær opmærksom på at synlige tatoveringer er no go - så kan du ligeså godt lade være at søge.
3. Fjordline er en super arbejdsplads, som Miwala os nævner.
@filosoffen
Rejseudgifter bliver betalt, som ikke er fra "havn til havn" men fra din bopæl til Hirtshals hvor du påmønstrer, jo mindre det er på den nye oslofjord rute. Generelt er fjordline MEGET large med rejseudgifter.
Lillie har helt ret... Der er selvfølgelig mange ting der gør sig gældende som jeg ikke har nævnt eller som man først finder ud af når man sejler...
Det er ikke kun guld og grønne skove og high fives hele vejen rundt... Det kan være hårdt (meget hårdt) og der er også visse forskelle på at sejle og en normal dansk virksomhed. Kommandovejen er lidt mere sort/hvid og ting er normaltvis ikke så meget til diskussion... Så man skal være klar til at æde en kamel her og der hvis man skal overleve herude... Kan man det får man til gengæld muligheden for at prøve kræfter med et rigtigt spændende job i en god virksomhed i vækst...
Mvh Mika
DonRens skrev:
Og det er alt?
Skal man ikke have diverse brand/rednigs kurser og lignende?
Jo, der er lidt kursusser man skal igennem. Men igen, det er først efter man er ansat og bliver betalt af rederiet.
Mvh Mika
Modtaget og forstået..Er som sagt vant til lange arbejdsdag og være væk hjemmefra.. kan lidt af hvert... hvilken stilling skulle jeg evt søge?
DonRens skrev:
Modtaget og forstået..Er som sagt vant til lange arbejdsdag og være væk hjemmefra.. kan lidt af hvert... hvilken stilling skulle jeg evt søge?
Der kan jeg ikke hjælpe dig :-)
Der er ikke andet for end at du må trykke på linket i min første post og så klikke dig igennem de forskellige muligheder. Synes jobopslagene forklarer meget godt både hvad der tilbydes og hvad der forventes, og kan du se dig selv i nogle af stillingerne er det bare med at få smidt en ansøgning afsted.
Mvh Mika
Hejsa.. god stil og dele så folk kan søge stillingerne.
Jeg kan ikke se der søges folk til sikkerhedsfunktionen (vagter).
Til feks. Opretholdelse af orden, butikstyveri, førstehjælp, brandbekæmpelse, video overvågning og andre serviceopgaver.
Varetages disse funktioner internt eller af sikkerheds firma udefra ? Jeg har naturligvis forståelse for du ikke kan oplyse så meget omkring dette. Evt gerne en pm med navn på sikkerhedsfirmaet der varetager sikkerheden.
Simon
@donsimon
Der er ansat nattevagter til bla brandrunder, og hvis der opstår ballade, det er intern ingen ekstern firma. Ved ikke om de søger vagter i denne omgang.
Butikstyveri osv giver lidt sig selv, de er på et skib, bliver nogen fanget i det, står politiet og hilser når skibet ligger til havn, eller personen bliver blacklistet der er forskellige muligheder. Der findes fængsel ombord hvis nødvendigt.
Alle ansatte indgår i brandrullen, hvoraf nogle er røgdykkere hovedsageligt driften.
ALLE ansatte har sikkerhedskursus ( inkl førstehjælp ) og øver en gang ugentligt brandøvelser mm.
Tak for svaret Lillie.
Sidder med en ven som er udannet i militæret,vagt og som brandmand som var meget interesseret. Så kan jeg sige sige til ham han kan prøve at søge uopfordret og krydse fingre..
Tak for hjælpen og god nat
Til alle interessede kan jeg fortælle, at jeg har arbejdet på havet, dog et andet selskab, og jeg kan VARMT anbefale det!
En del fordele og ulemper er nævnt, så min post er kun ment som en "kan-du-SÅ-se-at-komme-afsted-post" :)
Husker med stort smil på alle de fede kahyt-fester vi holdte.
Han vil nok nægte at deltage i den slags, men prøv at spørge Miwala hvad det er... ;)
Tusind tak for linket Miwala. Det ville være lidt af et drømmejob. Så nu skal jeg bare finde ud af hvad jeg skal være. Om det er tjener eller kokke elev eller en helt tredje ting:-)
God stil OP, det var noget jeg selv drømte om da jeg var i 20`erne, blev aldrig til noget.
ps 15,6 k efter skat, svare vel til 25-26 k før skat ( hvis man har de alm fradrag ) det er vel ok løn, plus man skal smide oplevelsen oveni
Hvordan er vejret om vinteren?
@Taxfree
Har hørt der er skyfri himmel, 30 grader og sol hele dagen ;-)
Har lige været ude og arbejde på DFDS Oslo færgen og har før sejlet og arbejdet på havet, har alle beviser som sikkerhedkurser, hygiejne bevis, første hjælp og alt det..
Kunne villig godt overveje det!
Miwala kunne du måske lige smide mig en pm?
@shadestar
Nu er tiderne anderledes end dengang du sejlede, som nok var Dfds :-) der er 0 tolerance mht alkohol nu om dage , både ved fjordline og Dfds. Så ikke som i gamle dage, hvilket os er en del mere ansvarligt:-)
ShadeStar skrev:
Til alle interessede kan jeg fortælle, at jeg har arbejdet på havet, dog et andet selskab, og jeg kan VARMT anbefale det!
En del fordele og ulemper er nævnt, så min post er kun ment som en "kan-du-SÅ-se-at-komme-afsted-post" :)
Husker med stort smil på alle de fede kahyt-fester vi holdte.
Han vil nok nægte at deltage i den slags, men prøv at spørge Miwala hvad det er... ;)
Ja, de dage er ovre. Nu er der fokus på sikkerheden og der kører en streng nul alkohol-politik hvor det resultere i en fyreseddel hvis man ikke kan blæse 0,0%.
Til de der har skrevet PM´s til mig må jeg hellere tilføje at jeg er bare en lille fisk i et stort maskineri, så kan hverken hjælpe folk med at få job eller svare særligt uddybende på spørgsmål om jobs der ligger uden for de afdelinger jeg bevæger mig i til dagligt.
I linket i min første post kan der ses alle stillinger der kan søges + der er et tlf-nr. man kan ringe på hvis man har spørgsmål der stikker lidt dybere.
Det er bestemt ikke fordi jeg ikke vil hjælpe folk, men kan hurtigt komme til at fejlinformere om noget der måske er meget vigtigt for spørgeren og det skulle jo gerne undgås.
Mvh Mika
Hvordan bor man når man er ombord?
Har man egen kahyt eller sover man flere sammen?
Filosoffen skrev:
Hvordan bor man når man er ombord?
Har man egen kahyt eller sover man flere sammen?
Kommer igen lidt an på hvilken stilling man går efter. Mange bor sammen i 2 personerslugar om sommeren/højsæsonen da vi mander op der, hvorimod alle har enelugar om vinteren.
Men det gør sig mest gældende for rederiassistenter.
Mvh Mika
Spændende har altid godt kunnet tænke mig at sejle.
Et par spørgsmål:
I overenskomsten for en officer stilling(controller) står følgende om løn
Pr. 1. april 2013
Beg. hyre
25.164,00kr.
Går ud fra at dette er det beløb man får udbetalt fra starten, altså efter skat? I overenskomsten står det at det er minimums lønnen, er det normalt noget at hente her ved forhandling eller går de fleste til minimumslønnen?
Er det normalt at folk har familie/børn, eller er det meget svært at forene med sejlerlivet.
16k udbetalt på en 14/14 offshore :S?
Er det virkelig så "dårligt" lønnet at sejle nu til dags, kontra olie/gas eller vindindustrien?
Det er jeg godt nok lidt imponeret over.
Heffernan skrev:
Spændende har altid godt kunnet tænke mig at sejle.
Et par spørgsmål:
I overenskomsten for en officer stilling(controller) står følgende om løn
Pr. 1. april 2013
Beg. hyre
25.164,00kr.
Går ud fra at dette er det beløb man får udbetalt fra starten, altså efter skat? I overenskomsten står det at det er minimums lønnen, er det normalt noget at hente her ved forhandling eller går de fleste til minimumslønnen?
Er det normalt at folk har familie/børn, eller er det meget svært at forene med sejlerlivet.
Lønmæssigt tror jeg ikke der er meget mere at komme efter som startløn, medmindre du selvfølgelig har nogle kvalifikationer som vi ikke kan leve uden.
Mange herude har både kone og børn derhjemme, men om det er noget du kan få til at passe sammen med dit privatliv, er du nok den eneste der kan svare på.
En ting er at du måske ikke har et problem med at være væk fra familien i 14 dage af gangen, men kan de undvære dig? Ihvertfald nogle ting man skal have tænkt igennem inden man tager på havet.
Mvh Mika
Lillie skrev:
@shadestar
Nu er tiderne anderledes end dengang du sejlede, som nok var Dfds :-) der er 0 tolerance mht alkohol nu om dage , både ved fjordline og Dfds. Så ikke som i gamle dage, hvilket os er en del mere ansvarligt:-)
Du får mig til at lyde tudsegammel, tak for det :)
Nu var det ikke så'en at man dinglede rundt, når man havde vagt, men efter at ha' lukket diskoteket, så var der ofte kahytfester.
Ja, det var nok en anden tid i de gode, gamle dage :)
@Shadestar
Det ligger vel ca 9 år tilbage siden det stoppede, så lidt tid er det da siden:-)
@Homemade
Der er naturligvis et fagtillæg. De 16 k er for rederiassistenter (ufaglærte), der er naturligvis lidt højere løn for faglærte, men det svinger lidt om det er i "hotellet" eller i driften man har job. Altså kok konta matros.
Som mange andre virksomheder er der gode muligheder for at arbejde sig op, og med tiden kommer jo også ancinitet osv. Alle tillæg og lønmæssige ting kan læses herinde under de respektive stillinger/jobs.
www.dsrf.dk/officerer.47708.aspx
@Nimacos
Hele pn har efterhånden fattet du trykker taster, men fuck nu af med din oneliners "se mig" jeg tjener penge på sportsbetting indlæg - de tjener ingen formål, andet end du må have en meget lille selvtillid siden du hele tiden skal gøre opmærksom på det.
@OP
Er der noget der hedder overtid, og er det noget man regner med at der er.
Da jeg sejlede var der altid masser af overtid.
venlov skrev:
@OP
Er der noget der hedder overtid, og er det noget man regner med at der er.
Da jeg sejlede var der altid masser af overtid.
Der kan jo altid være risiko for overtid hvis situationen kræver det, men det er jo ikke så forskelligt fra så mange andre arbejdspladser.
Især i disse tider hvor vi skal til at starte nyt skib nr. 2 op, skal man nok forvente at startfasen vil involvere en ekstra arbejdsindsats indtil rutinerne er på plads og man er kommet ind i en fast rytme. Det var ihvertfald tilfældet da vi startede den første af vores nye færger op.
Men som udgangspunkt tilstræbes det selvfølgelig at der ikke er overtid. Det er ihvertfald ikke noget vi kalkulere med.
Mvh Mika
Tak til Miwala og Lillie for at gøre opmærksom og hjælpe med spørgsmål i denne tråd.
Mange vil blive lykkelige for at få sådan et job til en god løn og en spændende arbejdsplads. Hvis man ikke syntes lønnen er god nok så kan man lade være at søge, kender mange der ville hoppe op og ned af glæde hvis de fik et opkald fra Miwala om de havde fået et job. Held og lykke til dem på PN der søger og brug nu lidt tid på at skrive en god ansøgning det er jo det første indtryk som møder din måske kommende arbejdsgiver : )
Skal man betale for maden ombord og hvordan er forplejningen...det kunne nemt være et stort plus..
I overenskomsten står der at kostpenge er indregnet i lønnen, hvad end det så betyder.
@venlov
Der er fuld forplejning ombord. Dette er inkluderet i lønnen, altså påvirker ikke din løn.
Der er en enkelt undtagelse på fjordkatten, fjordlines hurtigfærge, men intet af betydning.
@miwala
ved du om fjordline har et har et køkken på land med job muligheder, ?
bryder mig ikke om at sejle, er udlært kok
nkj123 skrev:
@miwala
ved du om fjordline har et har et køkken på land med job muligheder, ?
bryder mig ikke om at sejle, er udlært kok
Nej, desværre ikke. Det er kun på havet der mangler folk i denne omgang. (Som kok)
Mvh Mika
goldmine7 skrev:
hold op hvor er du flink at dele den her mulighed med pn
Tak :-)
Langt de fleste pokerspillere jeg har haft fornøjelsen af at møde igennem de sidste mange år har været nogle flinke folk... Flinke folk kan man altid bruge flere af på sin arbejdsplads... Dem jeg har mødt der har været nogle fjolser vil alligevel ikke overleve lang tid herude hvis de skulle være heldige at slippe igennem nåleøjet, så der er jeg ikke så bekymret...
Udover det kunne det også tænkes at det ville passe ind i mange pokerspilleres planer om at kombinere poker og arbejde, da man jo har en fast indtægt + 14 dage hvor man kan fokusere 100% på pokeren hvis det er det man har lyst til (og mulighed for).
Mvh Mika
Satans at man skal være faglært i et eller andet skidt :D Jeg fik aldrig et rejseår og kunne godt bruge lidt pause fra studierne :P
Bad3xo skrev:
Satans at man skal være faglært i et eller andet skidt :D Jeg fik aldrig et rejseår og kunne godt bruge lidt pause fra studierne :P
Søg som rederiassistent. Link til rederiassistent.
Klart at f.eks. en uddannet receptionist vil blive foretrukket frem for dig, men skal du bare knokle med noget og ikke er kræsen kan man da altid søge en skyllerstilling.
Mvh Mika
Sig mig skal man ikke betale skat når man arbejde ude på et skib ?
Har I ikke medicinsk uddannet personale på skibet, der kunne bruge en hånd? :D
TheDrunkDane skrev:
Sig mig skal man ikke betale skat når man arbejde ude på et skib ?
Mener det er noget med at vi betaler 12% i skat når man sejler under DIS-regler, men det er fratrukket i lønnen når den bliver udbetalt.
Skattelovgivningen er lavet sådan, da det så bliver mere attraktivt at tage ud at sejle. Mon ikke gamle Mærsk har siddet og trukket i nogle tråde i tidernes morgen.
Mvh Mika
Bad3xo skrev:
Har I ikke medicinsk uddannet personale på skibet, der kunne bruge en hånd? :D
Vores styrmænd har lidt ekstrauddannelse ud i medicin / akutbehandling så der tror jeg ikke det er muligt at få sig et job.
Mvh Mika
Så de satser der står i opslagene skal man betale 12% skat af ?
Ligemeget. Du havde allerede besvaret det engang :)
Beck skrev:
Hvilke aktiviteter kan/må man lave ombord, uden for arbejdstiden?
This. And also
Hvordan er arbejdstimerne ombord. Har man 1 fridag om ugen , eller er det bare abrjede uafbrudt i 14 dage, og så 14 dage fri ? :-)
@Beck
Uden for arbejdstiden, er man som regel træt:-) Når det sagt er der da en del hygge med kollegaer på de forskellige kamre. Det er desuden fællesrum med stort tv og hyggesofaer så der er mulighed for at se film, spille playstation osv. Derudover er der wifi (med til tider svingende forbindelse)
Så er der også et træningsrum.
@Pokernewbie
Arbejdstimerne svinger en del, men som udgangspunkt har du 10 timer om dagen, hvilket så er 11 med pauser. MEN som Miwala os nævner, så er det ikke uhørt der specielt i opstarten af de nye skibe, kan være en del overarbejde, da der er en masse startvanskeligheder der skal tages hånd om, det kan være forsinkelser, der gør alle åbningstiderne i de forskellige faciliteter bliver udvidet osv osv osv.
Der er ingen fridage på de 14 dage du er ude. Det vil heller ikke give meget mening at have en fridag når man er ombord alligevel:-)
@Miwala
Håber det okay jeg svarer, ellers må du sige til:-)
@djoffer
Nej naturligvis ikke:-) men det er ikke just en guldgrube. satsen for overarbejde i de forskellige stillinger står i tidligere link til overenskomster.
Men med nye skibe, er der mange spændende udfordringer hvor Crew løfter i samlet flok, så er man som regel klar til at yde en ekstra indsats hvor der behov. Men får naturligvis overarbejdstimer.
Lillie skrev:
@Miwala
Håber det okay jeg svarer, ellers må du sige til:-)
Du svarer bare løs :-)
Dine svar er lige så gode som mine :-)
Mvh Mika
Er der mulighed for at et par arbejder på skift?
Ja det er jo så ikke meget man får set til hinanden ?=)
His Dude skrev:
Er der mulighed for at et par arbejder på skift?
Ja det er jo så ikke meget man får set til hinanden ?=)
Normaltvis plejer de at tage hensyn til par, men tror faktisk ikke jeg har oplevet et par søge på samme tid herude.
Det hænder oftere at folk finder sammen herude, hvorefter man så prøver at få det til at passe sammen i tørnplanen.
Så der må jeg være der svar skyldig. Tror dog at det kan være lidt en ulempe hvis man har som krav at man arbejder på samme tid/skift.
Tjekkede lige op på hvor mange ansøgninger vi havde sidste gang kontra ledige job, og der hed den ca. 5900 ansøgninger til 300 job, så der var kamp om pladserne...
Miwala skrev:His Dude skrev:
Er der mulighed for at et par arbejder på skift?
Ja det er jo så ikke meget man får set til hinanden ?=)
Normaltvis plejer de at tage hensyn til par, men tror faktisk ikke jeg har oplevet et par søge på samme tid herude.
Det hænder oftere at folk finder sammen herude, hvorefter man så prøver at få det til at passe sammen i tørnplanen.
Så der må jeg være der svar skyldig. Tror dog at det kan være lidt en ulempe hvis man har som krav at man arbejder på samme tid/skift.
Tjekkede lige op på hvor mange ansøgninger vi havde sidste gang kontra ledige job, og der hed den ca. 5900 ansøgninger til 300 job, så der var kamp om pladserne...
Det er den anden vej rundt, vi må passe børn på skift =)
Tror dog det bare bliver ved tanken
His Dude skrev:Miwala skrev:His Dude skrev:
Er der mulighed for at et par arbejder på skift?
Ja det er jo så ikke meget man får set til hinanden ?=)
Normaltvis plejer de at tage hensyn til par, men tror faktisk ikke jeg har oplevet et par søge på samme tid herude.
Det hænder oftere at folk finder sammen herude, hvorefter man så prøver at få det til at passe sammen i tørnplanen.
Så der må jeg være der svar skyldig. Tror dog at det kan være lidt en ulempe hvis man har som krav at man arbejder på samme tid/skift.
Tjekkede lige op på hvor mange ansøgninger vi havde sidste gang kontra ledige job, og der hed den ca. 5900 ansøgninger til 300 job, så der var kamp om pladserne...
Det er den anden vej rundt, vi må passe børn på skift =)
Tror dog det bare bliver ved tanken
Ahh :-) Ja, den havde jeg misforstået... Men den situation har jeg nu heller aldrig oplevet :-)