Jeg kan ikke logge på min netellerkonto.
Jeg får en meddelelse, der siger:
Your account has been disabled to protect your personal information. Please contact NETELLER customer service.
Jeg talte med support i telefonen, men de kunne ikke sige noget som helst, men lovede at kontakte deres sikkerhedsafdeling, som så ville skrive en mail til mig.
Da jeg ikke havde hørt noget i over en uge, skrev jeg til support, som blot skrev tilbage, at jeg selv skulle kontakte sikkerhedsafdelingen.
Det har jeg så gjort, men jeg frygter lidt, at det kommer til at tage lang tid, inden der sker noget.
Er der nogen, der har prøvet noget lignende, eller har en idé om, hvad der kan være problemet og hvor lang tid, det kan tage?
Der er ikke nogle store overførsler på min neteller. Jeg bruger den mest som en slags buffer til min pokerbankroll og til at flytte penge fra site til site, men det er længe siden, jeg har flyttet penge rundt.
Det, der pisser mig mest af, er at de ikke engang kontakter mig for at fortælle mig, at de har lukket kontoen og at support ikke kan/vil sige noget som helst.
Neteller, disabled account?
Min Neteller var lukket for nogle år siden i forbindelse med undersøgelse af hacking... Jeg havde intet at gøre med det, men det tog nogle måneder... Min konto var heldigvis tom, og jeg fik da også en undskyldning fra Neteller... Dog kunne jeg aldrig bruge den account igen, men måtte oprette en ny, hvilket de var behjælpelige med...
Man kan bestille et opkald fra dem, der tror jeg måske man kan ordne det.
Jeg loggede for nyligt på min Neteller fra en fremmed IP og opdaterede i den forbindelse mit password. Kort tid efter blev min konto låst og jeg bestilte et opkald fra dem her, hvor jeg kort beskrev situationen (læs mere her). 1-3 timer senere modtog jeg et opkald, hvor de stiller nogle sikkerhedsmæssige spørgsmål og låser kontoen op (såfremt du kan svare på de spørgsmål obv.).
Tak for svarene.
Da jeg talte med dem i telefonen, var det netop via call-back, som flere af jer foreslår.
Men de kunne ikke fortælle noget.
Dog hæfter jeg mig ved dét, som bjorna skriver. Ugen inden kontoen blev låst, loggede jeg på og blev bedt om at skifte min security-kode.
Dette nævnte jeg for support i telefonen, men gutten sagde, at det ikke havde noget med dét at gøre. Måske tog han fejl?
7913 skrev:
Dog hæfter jeg mig ved dét, som bjorna skriver. Ugen inden kontoen blev låst, loggede jeg på og blev bedt om at skifte min security-kode.
Det var også det jeg var ude for og skiftede i samme omgang mit password.
hmm. Mærkeligt, at de kunne åbne din konto over telefonen, når de nu slet ikke kunne fortælle mig noget. Måske var det lærlingen, der ringede mig op :-)
Altså de skriver jo selv: "If you find your account is closed when you sign in, a phone verification is often all that is necessary to reopen your account."
Ja, det studsede jeg også over. Jeg håber da ikke, at det er noget "alvorligt" såsom hackingforsøg eller lignende...
Da jeg connectede til Neteller via en Amerikansk VPN blev min konto INSTALUKKET, det er ikke derfor vel?
Nej, jeg har kun været logget på fra min stationære computer, hvor internet er med kabel.
Fik samme besked for 7-8 måneder siden... bøvlede frem og tilbage med dem i en måned, og opgav tilsidst, så den er stadig lukket! MB ftw..
Ouch, det lyder ikke godt, granat...
Jeg har allerede Moneybookers også. Jeg bruger neteller til USD og Moneybookers til EUR.
Det giver jo ingen mening at de beder dig om at kontakte dem for at de kan fortælle dig... ingenting... Du må virkeligt have ramt ind i ugens praktikant eller whatever.
Skriv til dem (igen) derinde (på call-back) at din account er blevet disabled og du gerne vil have den åbnet igen. Så må du håbe en mere kompetent medarbejder kontakter dig denne gang.
Jeg har sendt en mail til security, som jeg ikke har fået svar på. Jeg giver dem nogle et par dage til at svare (nu er det godt nok weekend) - ellers napper jeg et nyt call-back.
Jeg lærer sgu aldrig at forstå, hvorfor man vælger at drive forretning på den måde. Hvordan kan man blot lukke en konto uden at give besked om det. Jeg kunne jo ske at have brug for de penge, som jeg har stående...
Man skulle fanme tro, at bwin havde overtaget Neteller - det er jo deres metoder, de bruger!
Fedt nok... Jeg har lige været inde på netellers hjemmeside og bede om et nyt call-back. Kort efter kom der en email med denne tekst:
We have determined that your NETELLER account might be linked to an existing account that is currently under review by NETELLER. A temporary hold has been placed on your account to ensure its safety while we investigate the matter
Det betyder jo nok, at de ikke ringer og ikke har tænkt sig at forklare noget som helst.
Jeg svarede på mailen og bad om en uddybning, men mon ikke det enten bliver en langgaber eller bye bye money....
Du skal nok få dine penge. Men det kan til gengæld godt komme til at tage langt tid. Jeg mener de var 1½ måned om at behandle sagen dengang jeg blev hacked, og jeg hørte intet fra dem i den periode.
1.5 maaneder er noget bedre end den behandlingstid amerikanere fik da Neteller trak sig ud af markedet :-)
Har en kammerat hvis account blev hacket og tømt ( 8.000 $ ) han fik fat i Neteller og 1 måned senere stod pengene igen på hans konto