hey PN
Lidt brok i den fortiden, så nu må vi se hvad folket siger til det.
Vilian er en reg og spiller: 55-38 og en 3 bet % på 14,3 og folder 0% til 3 bet (dog kun en meget lille sample >500 hænder).
Hero er set spillede rimlig TAG.
PLO1000
V siger 30
H siger 110 fra BTN med Q♥ A♠ 5♠ J♣
V call
Flop: 8♠ 9♣ 3♦ pot 240
V checks
H checks (tanken omkring dette check er at undgå han rasier mig over med draws, da jeg mener det board er noget der med rimlig stor frekvens vil ramme hans range halv eller helvejs, og derfor er det sjældent jeg tager den ned med et c-bet).
Turn: 4♠
V bets 180
H?? ( jeg vil sige at da jeg sad i situationen, tænkte jeg ikke ret længe over min beslutning, men her efterfølgende er jeg lidt i tvivl.
Jeg er generalt til den tight side, men prøver at arbejde med at raiser noget mere.
PLO1000 Like og dislike
Alt andet end fold kan forsvares, jeg fortrækker at raise stort gerne pot. Dels for at folde ham, du ligner bare tit det du er. Men du får også betaling når du rammer, hans calling range er bare foran din her. Hvis du caller kan du mindske variansen, men får ikke betaling for din flush, din lille str8 spiller dog godt fordækt.
Går ud fra at det er 100bb stacks.
Først og fremmest er dette over mit limit. Men jeg er sgu ikke bange for at dele mine tanker om hånden.
Jeg synes i princippet både du kan forsvare et call samt et raise, dog bliver sparene svære at malke på et river, med mindre han også rammer. En 2'er og en T'er er dog udemærket skjult.
Synes generelt raiset er tricky. Du ligner ufatteligt meget en double draw, hvilket du også er. Men er han air/par/svage 2 par, er et pot-raise ikke et ringe spil.
Tror jeg havde foretrukket linien: 75% på flop, hvis call: check raise all in turn.
Mener vi, at vi har nogen FE i spottet med checkback på floppet?
Jeg synes personligt klart call er at foretrække.
På mange måder kan jeg godt lide turnraiset, men det er bare svært at få til at gå op med en balanceret flop-checkback-range. Vi kan måske mindfucke ham, han virker til den vilde side jvf. stats, men jeg tror overall, call er bedre her i position med en million outs og muligheden for at spille kort på river.
Vilian er en reg og spiller: 55-38 og en 3 bet % på 14,3
Villan er ik en reg, han er en monster donk!
Udover det, call turn hver gang.. River action?
@ Fold er self ikke en af de options jeg søger, stacks er er 100 bb.
@caladin: Hvor stor tror du FE er ved at raise en mand der stikker 3/4 pot ud i dette spot, han er ganske vidst til den lidt vilde side, men tror du fx han kommmer væk med et par og stregtræk her, eller hvor er boarderline for hans fold?
@Grethe de tanker omkring min historik post flop, er også det jeg selv efter hånden har brugt allermest tid på at analysere, for jeg tror altid sådan et spot vil se mere lækkert ud i Heros øjne, end den egentlige respekt det vil blive set med af Vilian.
@KP: interessant at du siger call her hvergang (husk jo tilbage i boss tiden, hvor du var den crazy af os to:-), skyldes det flop checket? (Han er reg som i reg spiller ofte på disse limits.
Ja, call turn efter flop check. Hvad ville du raise med her? Og til hvor meget?
@Rune_INV
Jeg har ikke lavet udregninger for hvor meget FE han må formådes at have, det er nok ikke meget, vil tro han spiller rimelig fair så 10-15%.
Hvis han er så stor en donk, som der gives udtryk for, så kan jeg bedre lide et call og udspille ham på riveren. Jam er bedre mod sværere modstander, som skyder mere air på turn og hvor vi får mindre value fra hvis vi rammer.
Jeg kan ikke lide flop-checket. Det er for tyndt.
Turn er jo ret afhængig af ens strategi for flop-check-hænder. I forhold til OP, lyder det til at call er væsentlig smartere end noget andet på turn, mens jeg nok personligt vælger en strategi, der gør raise bedre.
@ab
hvilken type hænder checker du bag på flop, så du kan få en meningsfuld turnjam range? ret nysgerrig, da jeg tror min flop-checkback-range i 3b pots som ir er alt for weak
Jeg checker netop væsentligt stærkere end de fleste i de her 100bb 3bpot co/btn battles
Yes, det kan jeg godt regne ud :)
Men kan du eventuelt eksemplificere. Når vi flopper stærkt her er det næsten altid wrap eller par+oesd, ttp+oesd/gutter osv. Hvad checker du bag og hvorfor?
Helt sikkert noget jeg skal lege med, da det må være let at få fok til at stacke af uden equity i potten
Jeg checker de hænder, der har stor blocker værdi overfor hans sandsynlige cr range - fx TT98, 99x, 88x etc. Det gør mig samtidig i stand til at calle dry turns, da villain har flere bet/fold hænder på turn (når jeg har ch bag). Der er samtidig en case mod at calle turn og raise rivers med høj frekvens, men det kræver naturligvis en modstander, der har kendskab til mit alternative syn på det der PLO spil.
Asger_b skrev:
Jeg checker de hænder, der har stor blocker værdi overfor hans sandsynlige cr range - fx TT98, 99x, 88x etc. Det gør mig samtidig i stand til at calle dry turns, da villain har flere bet/fold hænder på turn (når jeg har ch bag). Der er samtidig en case mod at calle turn og raise rivers med høj frekvens, men det kræver naturligvis en modstander, der har kendskab til mit alternative syn på det der PLO spil.
Er det ikke federe at bette vores blockerhands og checke eksempelvis naked QQxx eller A8xx bag? Det øger vores FE og folder mere equity ud.
Jeg mener, hvis vi antager hans bet/fold-range forøges på turn, når vi checker bag, spiller TT98 selvf fint jvf. cardremoval, men hvorfor ikke bruge den værdi "aktivt"?
Håber det giver mening :D
Det er en ensidig analyse, fordi den ikke bygger på den præmis, at begge parter i en pokerhånd arbejder ud fra samme målsætning - at forøge deres longterm EV med en given range mod en given range. Hvis vi skærer vores ranges på den måde, som OP fx eksemplificerer, og som også er underliggende for aktiv/passiv anvendelse af værdi, bringer vi os i handikappede situationer, hvor en modstander har lettere ved at spille tæt på perfekt mod os.
I stedet kan vi jo starte med at spørge os selv, hvordan vi synes det er at sidde med JJT8 mod en modstander, hvor vi har kendskab til en balanceret check-back range på den slags boards. Jeg kan næsten garantere for, at det er meget få, der kan navigere igennem den situation på 20 sekunders timebank, og selv med en seriøs omtanke og regnemaskine, vil det taget noget tid at finde en strategi der passer (selvom det ligger klart, at den findes i umiddelbar nærhed af vores retoriske kompetencer).