Hejsa,
Jeg har planer om at spæde mine PLO skills op med noget litteratur på området.
Jeg har kigget lidt på PN oversigten, og fundet:
How Good Is Your Pot-Limit Omaha?
Stewart Reuben
Omaha High-Low: Play to Win with the Odds
af: Bill Boston
..og det var alt. Er der virkelig ikke noget bedre litteratur til PLO (helst bare high) - til en semi-rookie som mig?
- AB
PLO litteratur
How Good Is Your Pot-Limit Omaha blev jeg noget skuffet over (ligesom Hold''em-bogen).
Han argumenterer ikke specielt godt for svarene, og flere steder er jeg direkte uenig med ham.
Ellers er der jo afsnittet om Omaha i SS og Pot-Limit and No-Limit Poker, men dem regner jeg med, at du har læst.
@LOD: Ja, det har jeg nemlig, og begge er da også udmærkede uden at være helt formidable. SS er, i mine øjne, dog -ret- fancy, og svær at implementere på PLO400 og ned. Ciaffone fokuserer ikke ret meget på PLO, selvom der selvfølgelig er lidt at hente.
Jeg har også søgt på Amazone, og der er virkeligt mange titler af lidt tvivlsom karakter. Nogle der har erfaringer på PLO litteratur? Eksplicit?
- AB
Jeg købte Championship Omaha af T.J. Cloutier for et par uger siden men har endnu ikke læst i den. Den behandler både PLO, Omaha8 og limit omaha. Du må gerne låne den en uges tid hvis du har lyst da jeg ikke kommer til at læse i den endnu (jeg bor tæt på Uni).
Send mig en PM hvis du vil låne den.
sunek
@Sune: Hehe, ellers tak for hjælpen, men det var nu mest til fremtiden (dvs. nutidig bestilling af bøger, fremtidig læsning), da jeg selv har lidt skole at rode med for tiden ;-)
- AB
Jeg synes, jeg lige har læst i Card player at Ciaffone er på vej med en ny omaha bog.
KimN, den bog du snakker om, tror du ikke det bare er en nyskrevet version af den jeg linker til? Da den skulle gå i produktion igen.
aLET
[a:http://www.amazon.com/gp/offer-listing/0966100727/ref=dp_olp_2/103-0945674-6429422?%5Fencoding=UTF8][a]
Dette er eftersigende den bedst omahabog på markedet, desværre er den udgået og skal findes brugt medmindre man kan finde en forhandler som måske har en liggende.
aLETman1
Det er en omskrivning, hvis man skal tro på ham selv.Nedenstående er hans egen beskrivelse. Jeg synes det lyder spændende med flere eksempelhænder.
Fra Ciaffone artikel i Cardplayer:
"My book Omaha Holdem Poker has been out of print for about a year and a half. The reason is, I wanted to do a rewrite rather than just a reprint. I wanted to have lots of actual hands in it, as my co-author Jim Brier and I did in our work Middle Limit Holdem Poker. The new work will be titled simply, Omaha Poker, in order to be less confusing. If you have a copy of the old edition, you will not need to spend money on the new one if your game is limit Omaha. But if you like pot-limit high, be sure to buy the new book. It is loaded with info not available anywhere else. I expect to have it ready sometime in March."
Omaha Poker (Paperback)
Product Details
Paperback: 124 pages
Publisher: Bob Ciaffone (May 5, 2006)
ISBN: 0966100751
Ciaffones bog, samt afsnittet i SS2, er nok noget af det bedste der er skrevet om Omaha.
Jeg skal ihvertfald have Ciaffones bog, når den kommer i en ny udgave - også selv om jeg har den gamle.