Fandt den her sng artikel...

#1| 0

Fra pocketfives

[a:http://www.pocketfives.com/BCA6D444-A5E4-4839-9849-9D90D4AC7658.aspx][a]

hvad syntes i om den? Jeg syntes at den nogle steder går helt imod det jeg tidligere har læst på twoplustwo...

18-05-2006 13:19 #2| 0

Jeg har ikke læst inde på 2+2, men hvad tænker du på?

Har lige læst artiklen...

18-05-2006 13:21 #3| 0

Kunne du smide linket til 2+2? bare til sammenligning...

18-05-2006 13:26 #4| 0

Synes det lyder virkelig fornuftigt. Hvad er det du ikke kan lide andreas??

18-05-2006 13:36 #5| 0

AndreasQ: Jeg selv limper med en masse hænder på de første levels, hvor blindsene er lave. Det giver rigtig god value for mig, da jeg evner at spille dem godt.

18-05-2006 13:41 #6| 0

Der var nogle ting i artiklen jeg studsede over, men som lød meget fornuftige.

Men vil godt lige høre hvad Andreas mener før jeg kommenterer. Eventuelt med links.

Fedt pokernets SNG guro asger_d også er med. Spiller 90% SNG efterhånden, så alle råd og tips er mere end velkommen.

18-05-2006 14:03 #7| 0

Ikke nogen artikel på twoplustwo, mere bare hvad jeg har læst mig til af viden derinde...

The Beginning:

ingen problemer med det der står i dette afsnit

The Bubble:

"If the blinds are 75-150, I will raise to 375"

på stars har man typisk under 10*BB på dette tidspunkt, og her syntes jeg at man skal gå allin istedet for at raise

"1) Any ace
2) Any pair
3) Any two cards T or higher
4) Any suited king"

syntes det er alt for loose med 5 spillere tilbage, især når han senere anbefaler at pushe på de hænder som shortstack.

ITM:

"Often I will bully the LARGER of the two stacks at this point."

syntes ikke man skal messe med den eneste som har chips nok til at sende en ud på en 3. plads.

"Say there are four left and I have 4000 chips, and a player with 1700 raises the 100 chip blind to 300 on the button. I would likely move in from the big blind with hands as weak as 6 6 or AT, because I know this player would rather hang onto his 1400 chips than risk being eliminated on the bubble. I will not do this once we are in the money, because I know players are much more willing to race and/or chase once they are guaranteed a piece of the prize pool, and I don’t want to race—rather I want to win as many pots as possible without showing down hands."

er det ikke et let skub ind i shortstacken med 66 og AT?

18-05-2006 14:07 #8| 0

""1) Any ace
2) Any pair
3) Any two cards T or higher
4) Any suited king"

syntes det er alt for loose med 5 spillere tilbage, især når han senere anbefaler at pushe på de hænder som shortstack."

Det kommer an på din position, sidder jeg på knappen eller i sb skubber jeg disse (sccch schhh dont tell). Ligesom hvis en tosse har limpet til mig i BB. Dette gælder for Party fordi deres blinds er lidt hul i hovedet (lækkert nok, da man så kan udnytte det). På Crypto spiller jeg anderledes tight

18-05-2006 14:12 #9| 0

sådan som jeg forstår artiklen, så vil han skubbe på 6 6 eller AT når der er 4 tilbage, men ikke nødvendigvis når de ITM, da folk er meget mere villige til at táge chancer når buy-in er hjemme...

Det synes jeg lyder rimeligt fornuftigt, eller er det mig der ikke kan læse?

\INC

@ Andreas: ved anden gennemlæsning af dit indlæg ser jeg at vi vist er enige?

18-05-2006 14:20 #10| 0

jeg ville skubbe 66 og AT med 3 tilbage.

18-05-2006 14:39 #11| 0

ville jeg alt andet lige også gøre, men jf. artiklen er jeg enig med ham i at der er flere fordele lige før ITM, da f.eks. par 6 ikke har ligeså store chancer ITM, da folks call-finger sidder meget løst dér... Jeg ville raise på dem ITM og folde til en all in, med mindre jeg var væsentligt foran ham i chipcount...

18-05-2006 14:41 #14| 0

kommer forhåbentlig an på stack og blinds...

18-05-2006 14:41 #13| 0

et par kommentarer.

mht. hvor tight/loose man skal spille i startfasen, kan det altid diskuteres. På et 10-mands bord er et tight startspil nok helt sikkert fordelagtigt, men 6-handed, kan man med god fordel være lidt mere loose i starten.

En ting som jeg rigtig godt kunne lide ved artiklen, er hans strategi om at raise småt med en masse hænder, når blinds stiger og spillerantallet falder. Mange snakker om hvor godt det er at pushe, men mener faktisk at mange overvurderer værdien af et push. Bruger man pushes i relativt små pots, er det eneste man får ud af det en lille gevinst, mens man sætter hele sin stack på spil. Selvfølgelig kan der være fornuft i at pushe, men tidspunkterne skal altså vælges med omhu.

Jeg har som regel det udganspunkt at jeg ikke har noget i mod at se flops, any two cards, for som en klog mand en gang sagde:

Nobody really flops anything in texas holdem ;-)

18-05-2006 14:41 #12| 0

Afhængig af situation og read så er jeg enig.

Men han har da en pointe. Med 66 er man i bedste fald en smule favorit.

Problemet med at være så aggressiv på boblen som han foreslår er også at ens modspillere gennemskuer en og begynder at sætte en all in.

Og så er man på skideren med K høj, hvis man skal calle 50 % af ens stack.

4 tilbage bliver alle esser, alle par, K9+ raiset hvis jeg er på CO raiset.

På knappen sætter jeg ringere krav til kortene. Og K3o kan sagtens blive raiset hvis CO har foldet.

Men man skal sgu være varsom, for selvom man er bedre end ens modstandere, kan de altså godt gennemskue hvad man er ude på, og overdriver man begynder de at svare igen.

18-05-2006 14:47 #15| 0

Zee Justin har skrevet en artikel omkring all-in strategi på boblen i SNG:

[a:http://www.zeejustin.com/articles.php?art_id=9][a]

Meget interessant læsning.

Jørn

18-05-2006 15:12 #16| 0

knaldhamrende god artikel... den tror jeg lige jeg skal til at reflektere over inden hver session...

18-05-2006 15:17 #17| 0

Ja super artikel. Fuldstændig enig i analysen. Rart at blive bekræftet i vigtigheden i at forsvare blinds.

18-05-2006 19:26 #18| 0

@ kalsen

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke tilpasninger du laver i level 1-3 i 6-max-SNG''erne vedrørende starthænder.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar