Opstart af BR / PlayType

#1| 0

Jeg skriver dette indlæg fordi jeg i lang tid har spillet forholdsvis meget poker, både online og live (i pokerforbundet i ordrup). Jeg spiller sådan set ok(nogle kan have en anden mening :) ), og kunne faktisk godt lave et overskud, HVIS, jeg havde en smule mere diciplin / bankrollmanagement.

Så derfor spørger jeg alle jer meget selvdiciplineret proffer, om hvordan det er bedst at starte. Hvad skal jeg starte med at "vinde" / "sætte-ind" for at kunne starte med at forøge rullen. Jeg har det problem, at når jeg spiller, laver jeg ok resultater, dvs, overskud, men det ryger altid på et tidspunkt alligevel igen. Endten spiller jeg over limit ( 95% af tiden ) eller også kommer jeg af med min BR, dvs. sælger dollers til andre.

Når jeg spiller er det faktisk ALT på nettet. Jeg har tidligere haft en lille BR oppe at køre, hvis jeg i en lille periode lavede et ok overskud på NL600, dvs. lavede ca. et 6000dollers+ på 2 uger. Men via et ordenligt tilt og noget ulækkert badbeats, tabte jeg det meste, hvor jeg efterfølgende trak ca. 2k ud, da jeg ikke ville miste det hele (som jeg nok ville havde gjort hvis de havde stået på min pokerkonto)

Hvad skal man starte med at spille? Stakes? Type of poker? MTT/SNG/Cash? Hvad kan bedst betale sig? Og er det en god ide, at anskaffe sig pokertraker til sit spil istarten?

Vil gerne høre hvordan folk kom igang og nogle gode råd. På forhånd tak.

21-06-2006 17:12 #2| 0

stiller lige et ekstra spørgsmål.

PLO HU SNG?

21-06-2006 17:16 #3| 0

lavede et pænt overskud inden jeg købte PT, efter jeg har købt det rendte jeg ind i et ordentligt downswing.. men nu kan jeg sku dårligt undvære det!!

ellers de klassiske:
din BR skal være på min 300BB i FL eller 30 Buyins i NL.

Start lavt og spil rullen op.

21-06-2006 17:18 #4| 0

At hunte bonuser har været vejen frem for mig...

B2B er et godt sted at starte

21-06-2006 17:19 #5| 0

NL25 på party. $500, stig i limit når du har 20x buyin til næste.

Kan du ikke vinde der så skal du fikse dit spil. Det kan godt være at du over 2 uger har vundet $6000, men det kan ligeså godt være positiv varians.

Det var hvad jeg selv ville gøre.. Men jeg tror egentlig der er mere +ev at hente i tourneringer... jeg har bare sjældent tålmodigheden.
Spil det du er bedst til (og synes er sjovest) så kommer pengene af sig selv...

Jeg tror (uden at vide det) at dit problem er for meget fokus på penge, fokus må IKKE ligge på penge, men på at træffe gode beslutninger og blive bedre. Hvis du lægger for meget vægt på pengene kommer det til at påvirke dit spil negativt og du lægger unødigt stort pres på dig selv.

Køb PT og PAHud når du har spillet en månedstid.

21-06-2006 17:34 #6| 0

Du stiller mange spørgsmål på en gang:

"Hvad skal man starte med at spille?"

Hvad har du lyst til at spille?

"Stakes?"

Hvilke stakes mener du at kunne slå? Kan du slå 50 $ NLHE Cash? Har du forsøgt? Dvs. måske spillet 20-30k hænder med overskud.

"MTT/SNG/Cash?"

I MTT kan der gå laaaaang tid før du overhovedet får et resultat, men det er fun. Bare husk at hvis i f.eks. er 500 i en turnering og i er lige gode, ja, så vinder du jo kun hver 500. gang i snit.

SNG er en lidt speciel disciplin, som kan have kæmpe swings, så det vil jeg ikke foreslå, hvis du har problemer med BRM. Et must at læse før du kaster dig ud i et stort SNG Eventyr er alle tre af Dan Harringtons bøger.

Cash er det nemmeste at gå igang med og her er niveauer til alle. Jeg vil foreslå du starter ud her i max 100 $ buyin og TJENER dig en BR ved at breake niveuet opad etc.

"Type of poker?"

Hvad er du bedst til? Find det game du er bedst til og tjen dine penge på det. Så kan du senere eksperimentere med andre spil.

"Og er det en god ide, at anskaffe sig pokertraker til sit spil istarten?"

Har aldrig selv brugt pokertracker. Og kommer heller aldrig til det tror jeg, men nogen sys det er godt. Jeg mener (i al beskedenhed og undskyld PT brugere) at PT er en måde, hvorpå man sparer sig selv i at holde øje med de andre spillere. Man får vil en smule equity ud af det, men man ikke trænet sin egen ''intuition'' til at holde øje med de andre spillere, så meget som ikke PT-brugere gør... (Får nok tæv af PT brugere over den udmelding... :D)


men gl anyways,

damster

21-06-2006 17:38 #7| 0

Du kan spille pokeroffice fri relativt nemt på en række udvalgte sites (tjek deres hjemmeside). Det er klaret på et par timer på NL50 /NL100.

IMO er pokeroffice en hel del nemmere at gå til end pokertracker. Plus at du ikke behøver nogle ekstra programmer for table overlay mm.

21-06-2006 17:41 #8| 0

Hvis jeg var dig så ville jeg forsøge at spille en ordentlig omgang beton ABC poker på NL100. Hvis ellers du har 2000 dollars.

Krydret med 50 dollars mtt, som er much fun.

Så den anden dag at du skrev du ikke kan vinde på de lavere niveauer. Det kan du. Men det kræver diciplin og lidt mere knastørt poker. Og så en accept af man ikke vinder en formue hvis man tager hjem.

21-06-2006 23:05 #9| 0
OP

Det er sq nok der problemet ligger. Jeg er opsat på at lave en rulle hurtigt (2-3-4-5k) hurtigt, men det er sq svært. Jeg har 4 gange i sidste uge været på et finalebord med over 10k i firstprice, men blevet nr.8 eller nr.9 begge gange. Skal lige have en firstprice med, så er jeg klar :)

Hmm... er 20 x buyin nok? Jeg hørte flere steder at man skal have 50+?

Lyager.

22-06-2006 00:02 #10| 0

hej Lyager

det problem du har har hjemsøgt mig i langggggggggg tid.

jeg skal lave hurtige penge altid.
men ender meget ofte med at spille psyko højt. altid det største hvert netværk har at tilbyde.
og nogengange lykkedes det da at vinde. og nogen gange ikke. pointen er at det ihverfald ikke er en måde at føre en pro tilværelse på.

Du skal kunne en 20-30 ting for at få succes.
Disciplin er nok den vigtigste af samtlige disse egenskaber. den kære jeppe juhl siger minimum 2500 gange bb, hvis du spiller et bord.
Start op på et site og spil maks en 5del af ditindskud pr bord og når du så kommer op på en 3-4k kan du jo aftale med dig selv maks at spille med 10% af hele din rool på samtlige borde. dvs du må f.eks kun spille 3 400nl borde når du har 12k.
På den måde kan du bygge op.

DET ER SINDSYGT H+RDT AT SKULLE HOLDE SIG INDEN FOR GRÆNSER N+R MAN ER SYG I HOVEDET OG BARE VIL SPILLE PSYKOHØJT.
Men når dagen er omme er der en nydag i morgen.
Spørg dig selv:

hvis jeg spiller en 5-6 gange 4-7 timer de næste 4 uger er jeg så glade for at have lavet 10.000 dollars? på hårdt arbejde og lave limits.
kan du svare ja er det bare med at holde dig selv i nakken og så køre eksperimentet fuldt ud.
Jeg er sikker på at hvis det lykkedes for dig vil dit pokerspil og din indgang til det ændre sig for altid.

Held og lykke!!

22-06-2006 00:05 #11| 0

@damster
Med hensyn til PT, er der vel rigtig mange (inkl. mig selv) der bruger det til at analysere egne sessions og finpudse sit spil..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar