Hej med Jer!
Det første halvår med HU Ranglisten er nu gået! Det betyder at vi meget snart skal kåre den første PokerNet Heads Up Champ!
Læs mere her:
www.pokernet.dk/news.asp?id=106
HU: Afvikling af halvårsf...
Program for 1. runde:
MATCH NR. 1: Saibot - Orca
Dato: 10. juli
Tid: Kl. 20.00
Sted: LadbrokesPoker - ved et af PokerNet bordene
Resultat: Saibot vinder uden kamp
MATCH NR. 2: AllanBC - Asger__d
Dato: 11.juli
Resultat: 1-3
MATCH NR. 3: JustJack - Zaphod2000
Dato: 8.juli
Tid: Kl. 13.00
Resultat: 3-0
MATCH NR. 4: Junior - filthbastard
Dato: 13. juli
Resultat: 0-3
MATCH NR. 5: shp2000 - Borsk
Dato: 14.juli
MATCH NR. 6: ToxToxTox - Turbofluen
Dato: 15.juli
Resultat: Turbofluen vinder uden kamp
MATCH NR. 7: Jako - StonieN
Dato: 16.juli
MATCH NR. 8: ankele - Gene
Dato: 17.juli
Resultat: 3-1
Alle matcher skal afvikles som bedste af 5 matcher, og resultatet skal offentliggøres her i tråden!
glæder mig til a spille den..
er lig nysgerri..
top 3 for måneden.. hvor lang tid går der før man får de point man nu "vundet" ved a slutte i top 3.?
hey håber vi godt må flytte matcherne.. hvis den ene er forhindret.. da min modstander er i usa hele næste uge. er Match nummer 3. flyttet til lørdag kl. 13.00
Jeg håber ikke at I seriøst mener at vi skal bruge Pokernet-bordene, da de har dobbelt rake.
Og en ting til: Vil slutspilskampene skulle tælle til ranglisten? (Normalt når man bruger det ranglistesystem I har i brug tæller alle kampe)
Hvilket bringer mig videre til min sidste kommentar, og det er at Pokernet-listens pointsystem er lidt forskruet idet man ekstremt hurtigt kan fare op og ned ad listen.
Under det ratingsystem I bruger (Som er udemærket), kan man veksle med den såkaldte K-værdi (som er 100 i Pokernets tilfælde) der afgør hvor "betydningsfuld" en kamp er, og således hvor mange points den skal tæller. Samme system blev brugt i Magic som jeg har spillet en del af. Her startede alle spillede på 1600, og en rating på 2000 eller mere betød at man var en af de bedste i verden, sådan ca. En sådan rating var da også ekstremt svær at opnå, men på pokernet er det lidt noget andet med K-værdi 100 på alle kampe. I Magic bruges K-værdi 48 som er den højeste kun til turneringer på top-niveau, som Pro Tours og VM. Til større turneringer, kaldet Grand Prix''er (200-1600 mand) bruges 32, og således nedad som turneringer får mindre betydning, ned til K-værdi 8 for de helt mindste turneringer.
Men det var lidt et sidespor, pointen er at systemet ikke egner sig voldsomt godt til en så høj K-værdi, da det får folk til at flyve op og ned på listen, hvilket vel ikke er ideen med den (Ideen burde vel være at finde de bedste HU-spillere at dømme efter langsigtet eller relativt langsigtet performance).
En helt anden ting, som også er lånt lidt fra Magic: Det kunne måske være en god ide at spille bedst af 5 her, for at fremhæve betydningen af skill.
Hej AllanBC!
Det er absolut en fejl at der var dobbelt rake på PokerNet bordene. Jeg har bedt om at raken fjernes helt.
Nu viser det sig dog at Ladbrokes har fjernet alle vores borde, så nu prøver jeg at få dem op igen!
Finale-matcherne skal IKKE afvikles via udfordringer, men spilles på ovenstående tidspunkter (eller hvad der nu aftales og offentliggøres). Finale-matcher tæller nemlig IKKE med på leaderboardet!
Tak for dit forslag til ændring af K-værdien. Vil vil kigge på det inden for kort tid.
Og til sidst - tak for det fine turneringstræ :o)!
Med venlig hilsen
Mads Janniche
PokerNet
JustJack og jeg afvikler vores kamp nu på ladbrokes. Grundet indviklede tekniske omstændigheder på "20 Hand Level $5 A" bordet
Og jeg må hellere selv formidle resultatet :
Jeg blev KØRT OVER som jeg sjældent er blevet kørt over i en HU match før. 3-0 justjack, og jeg var vel at mærke ikke foran på et eneste tidspunkt i nogle af de tre sæt.
Hej
Hvor bliver kampene spillet på lad? under hvilken kategori?
- Mrkjaer
Info:
SHP2000 vs Borsk
Spilles istedet Mandag d 10 kl 21:15 på ladbrokes 5$ HU bordene
Afvikling af Match er overstået
Tak til JustJack som tilskuer :)
Match endte Borsk 3 - 1 SHP2000
Så er Asger og Allan i gang, 100 $ på Ladbrokes og stillingen er 2-1 til Asger so far ;)
Er disse matcher egentlig gældende til ranglisten?
Saibot, nej aldrig ;)
@asger__d læs webmasters indlæg, nej de er ikke gældende til ranglisten.
Tox og jeg udsaetter vores en uges tid, da jeg ikke kan finde tid...
"Tox og jeg udsaetter vores en uges tid, da jeg ikke kan finde tid..."
Tror sku ikke denne udmeldning er særlig populær, det udsætter jo alle andre 1/4 finaler. Er lidt ærgeligt da tråden har været annonceret i en uge.
@Turbofluen
Jeg bryder mig heller ikke om at en match udsættes. Vi skal jo gerne have fundet en vinder inden jul.
Jeg har ligeledes intet hørt fra Ankele, så har sendt en forespørgsel til Webmaster, om hvad vi gør i disse situationer.
Kan man ikke finde tid inden den fastsatte dato, eller svarer man ikke på PM¦s fra modstanderen, vil jeg jo umiddelbart mene at man taber sin match uden kamp. Men det er første gang vi prøver det her, så vi skal lige finde et ståsted. Og vi skal nok have lavet et sæt regler for halvårsfinalen, så vi undgår disse situationer næste gang.
@ Junior.
Er du klar til kampen om 1timer?
Hvilket bord og hvilket stakes?
@ Junior.
U there?
Hvor finder jeg pokernet borderne? Er de kommet tilbage?
Hej med jer!
Alle kampe i 1. runde SKAL afvikles senest mandag d. 17. juli!
Dette vil desværre nok give problemer for nogle pga. ferie, WSOP m.m., men hvis ikke vi har en deadline, vil afviklingen af finalen kunne trække ud i det uendelige!
Reglen er derfor:
1) Hvis kun den ene spiller giver sig til kende i denne tråd inden deadline for den pågælende runde, så erklæres denne spiller som vinder.
2) Hvis ingen af de 2 spillere i en match giver sig til kende i tråden, da går den højst seedede videre.
Håber at de fleste kan leve med denne regel!
Med venlig hilsen
Mads Janniche
PokerNet
Ok, fair nok. Det må jeg vel bare acceptere :-(
Er det ok at bruge en stand in fra min konto? Kunne selvfølgelig bare gøre det skjult, men federe lige at forhøre sig...
jeg venter stadig på Orca kan finde tid i hans top stramme daglige program
Jeg har lidt brug for et svar... :-)
Sorry bastard! Vejret var så godt at jeg kom til at tage i sommerhus...
Hvornår kan du? (send mail eller PM)
Ok Tox, jeg er klar paa en internet cafe... Hva siger du til imorgen kl. 17.30 dansk tid?
ToXXXie...?
Ankele og jeg spiller vores match om 2 minutter.
For at gøre det ekstra spændende, har vi valgt at spille playmoney Ladbrokes, bordet hedder Bulmers, og vi spiller bedst af 5. Må den heldigste mand vinde! :-)
Altså, vi spiller, hvis vi kan komme til bordet. Jeg hedder A_Nielsen og Ankele hedder Brenntt, for at gøre det ekstra overskueligt
Og Ankele vandt matchen 3-1 Tillykke
Saibot tager sejren over mig. Det har grundet mig ikke været muligt at afholde matchen.
Hey, jeg er lidt forvirret, jeg troede vi spillede en almindelig rangliste HU. Det var ikke før Gene sagde "held og lykke med næste runde" lugtede jeg lunten :p
Jeg har desværre ikke penge andre steder end på crypto for tiden og min neteller account er lukket "due to certain circumstances" så kunne ikke rigtig komme til at spille andre steder end playmoney :I
Så er vi klar med programmet for 2. runde af finale eventen:
MATCH NR. 1: Saibot - ankele
Dato: 20. juli
Sted: LadbrokesPoker
Resultat: 3-0
MATCH NR. 2: Borsk - filthbastard
Dato: 21.juli
MATCH NR. 3: JustJack - Turbofluen
Dato: 22.juli
Tid: Kl. 13.00
Resultat: 3-2
MATCH NR. 4: StonieN - Asger__d
Dato: 23. juli
Resultat: 2-3
Alle matcher skal afvikles som bedste af 5 matcher, og resultatet skal offentliggøres her i tråden! Der kan aftales andre spilletidspunkter, men alle matcher skal være afviklet senest søndag d. 23. juli!
God fornøjelse!
Resultatet af Junior og min kamp var 0-3.
Jeg undskylder den manglende info :)
mvh.
Morten
Ankele... Har du messenger? Hvis du har så bare tilføj mig. Min msn mail er: [email protected]
Så finder vi ud af noget
Du kan også bare smide mig på messengen Asger, står under min profilbeskrivelse.
@ turbofluen
tilføj mig lig til msn. eller svar på pm.
da jeg ikke er i stand til a spille lørdag kl. 13.
msn : [email protected]
Ser ud til Asger og jeg ikke kommer til at spille i aften alligevel.
HeldigT første spil. Bliver en overbevisende 3-1 sejr til Asger_d. Stonie spiller ikke god poker i første game.
Den står nu 1-1 - med simple midler overmander Asger_d sin modstander.
Asger_d er droppet til fordel for Dokkedal, da der eksisterer en Asger_b. Det minder for meget om hinanden.
Der er meget ABC poker - ikke noget der kan vælte en gammel ræv som mig;-)
@justjack
Du er tilføjet, men jeg er sjældent på. Prøver at kigge lidt oftere...
Så er det til til at slaget skal stå mellem FilthBastard og Borsk. kl 21:15 min. på Ladbrokes 5$ 20 hænder pr level
Jeg blev vinderen af match 2. Resultatet er 1-3.
Ankele og jeg tager vores nu.... Vi spiller på Troy, Ladbrokes''s Playmoney bord
Saibot, sgu lidt belastende, at I annoncerer det nu. Ville jo gerne have set med, da jeg regnede med, det blev kl 20 i aften, men nu kan jeg ikke. Så at annoncere at man spiller 2 min før man gør det, er altså no go ;)
Min macth med Turbofluen blir spillet nu.. på ladbrokes.. playmoney bord..
Yup, jeg måtte desværre lægge mig i den afgørende match...
Så er vi klar med programmet for semi-finalerne af finale eventen:
MATCH NR. 1: Saibot - filthbastard
Dato: 25. juli
Tid: Kl. 22.00
Resultat: 4-2
MATCH NR. 2: JustJack - Asger__d/Dokkedal
Dato: 27.juli
Resultat: 4-3
Begge matcher skal afvikles som bedste af 5 matcher, og resultatet skal offentliggøres her i tråden! Der kan aftales andre spilletidspunkter, men begge matcher skal være afviklet senest torsdag d. 27. juli!
Finalen er indtil videre fastsat til mandag d. 31. juli kl. 20!
God fornøjelse!
hvis den skal afvikles senest den 26. hvorfor er den så sat til den 27?
Justjack, du kan tilføje mig på msn [email protected]
@ Dokkedal
du er tilføjet..
@ Webmaster
okay ville bar lig være sikker
Filthbastard og jeg spiller vores semi-finale klokken 22.30 på Ladbrokes i aften. Jeg skriver umiddelbart inden og nævner hvilket bord det bliver på
som udgangspunkt.. spiller Dokkedal og jeg vores semifinale.. på torsdag.. sådan cirka kvart over 0..
mere præcist tidspunkt og bord vil komme senere
Vi spiller den nu. 15$ HU 20 handed på Ladbrokes.
Vi har aftalt af spille bedst af 7, for at skrue en tand op for liren
Jeg vinder matchen mod Filthbastard.
Resultat blev 4-2 (Vi tillod os at spille bedst af 7)
Ser med stor spænding frem til Le Grand Final''
Jeg bekræfter Saibots rundbarbering af undertegnede :)
Jeg blev udspillet fra start til slut ;)
Justjack: Kan vi sige i morgen kl 23, da jeg af familære årsager ikke er hjemme før?
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
Så er det snart...bar sådan a ren nysgerighed.. hvor mange har tænkt sig at følge med??
vil gerne se når i spiller heads up om hans cayenne :O)
har jeg squ ikk råd til.. men hvis jeg kan sætte min cykel på højkort fra min side. så er jeg frisk
hviket bord spiller i på ?
efter en medrivende kamp.
blev det (med stolthed i stemmen..)
4-3 til mig.. i det der ved 2-2 blev til en bedst a 7 match..
nærmere om kampen tilføjer Asger vist på sin hjemmeside..
tak for kampen..
@JustJack...
Jeg tager afsted i morgen og er ikke hjemme før en uge. Det ville derfor være optimalt hvis vi kunne få afviklet finalen på et tidspunkt i dag. Skriv tilbage så snart du har et tidspunkt
Så er det finale tid. Klokken 20.30 i aften regner mig og JustJack med at afgøre den længe ventede match.
Jeg glæder mig til kampen. Det bliver en bedst af 11''er på Ladbrokes
BEDST AF 11''er!?!Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeez. Jeg havde sq bare givet op på forhånd, mere crap shoot tak :)
@ tåbeligt
hva har du bedst a 1 match.. hver starten med 1 chip..
i tankerne eller hva?
hehe det kunne da være en idÚ. Hvordan I vælger at afvikle jeres hu, er jeres helt egen sag, men bedst 11 er nu ikke særligt seervenligt. Vm-finalen i fodbold afvikles heller ikke som bedst 5 kampe for at finde verdens reelt bedste, men for at finde Ún verdensmester med Ún match. gl both
nej.. men er nu mere for a sikre a den bedste spiller vinder.. og det syns vi begge a man får et mere reelt billede a ved netop a spille over flere macther.. du kan sammenligne det lidt med for eksempel snooker. hvor finalen til wm blir spillet bedst a 35 frames..
Finalen er afgjort. Vi spillede bedst af 11
Jeg vinder 6-5
:-D :-D :-D
Og så skal der drikkes!
Tillykke mester. Fortjent du vandt!