Er du uheldig?

#1| 0

Hej alle!

Der er ingen tvivl om, at held spiller en væsentlig rolle i poker.

Når jeg bruger ordet væsentlig i denne forbindelse, skal det forstås således, at andre faktorer end hvad man selv er herrer over - altså på kort sigt fx i en enkelt hånd eller i en enkelt turnering - kan være helt afgørende for udfaldet - Altså om man vinder eller taber en hånd, er videre eller er ude af en turnering.

Heldigvis(!!) forholder det sig også sådan, hvilket der ikke kan være nogen tvivl om, at en god spiller kan forøge sin chance for at vinde en enkelt hånd ved at spille på en bestemt måde.

Og heldigvis er det også sådan, at en dygtig spiller som udgangspunkt er vindende på sigt idet held-elementet statistisk set regulerer sig selv.

Man kan sige, at en dygtig og god spiller har en større forudsætning for at vinde end en mindre god spiller.

Nu kommer så, hvad jeg finder interessant i denne sammenhæng, hvorfor jeg vil stille jer følgende spørgsmål, som jeg håber I vil svare på:

1. Føler/synes du, at du i højere grad er uheldig end heldig og altså derved er mere uheldig end den gennemsnitlige pokerspiller?

2. Og er der nogle, som "tør" at stå frem og sige, at de faktisk synes/føler at der mere heldig end uheldig og altså mere heldig end den gennemsnitlige pokerspiller?

Jeg indrømmer gerne, at min bevæggrund for at skrive dette indlæg er faktisk, at jeg selv føler, at jeg er mere uheldig end heldig.

Statistisk set bør der være folk som er mere heldige end andre og omvendt.

Men hvad der er ret tankevækkende er jo, at man kun hører om folk som er uheldige. Og jeg har personligt aldrig hørt en person fortælle, at han synes, at han i højere grad er heldig end uheldig...

Venlig hilsen
Mig

PS. Vil gerne til sidst sige, at jeg har vundet mere på poker end tabt, hvilket jo er helt fint. Men jeg føler, at jeg mange gange får nogle virkelige slemme beats i AFGØRENDE hænder.

Og jeg føler som sagt, at jeg har fået en del flere bad beats gennem tiderne end modsat.

07-07-2006 21:23 #2| 0

Jeg tror at grunden til dette er at folk der poster herinde, generelt hører til den bedre ende af pokeren. Du vil, hvis du er bedre end de andre, ofte komme ud i situationer hvor du klart har procenterne på din side og taber alligevel.
Det jeg mener er, at en dårlig spiller må betegnes som en spiller, som laver dårlige beslutninger.
Han vil hermed have held-faktoren på sin side, for at vinde en givent hånd.
Jeg tror derved også at man oftere bliver "bad-beatet" hvis man er bedre end gennemsnittet, men det kan selvfølgelig i det lange løb ikke ændre på noget hvis du hver gang har procenterne på din side.
Grunden til mange føler de generelt er heldig er, at man har tendens til at huske de gange man taber en stor hånd (hvor man er foran), end omvendt.

Fx. er jeg personligt oppe at flyve hvis jeg casher stort i en turnering i et par timer, men hvis jeg derimod taber måske 1/10 af præmien på en dag, kan det virkelig gå mig på.

Alt i alt tror jeg at hvis en vindende spiller, spiller mod dårligere spillere, så vil man oftere føle man er uheldig, da man fx. vil komme all-in med den bedste hånd og tabe den.
Når man vinder en hånd hvor man eksempelvis er langt foran er ens tanker jo bare "Fuck et dårligt call!", eller "Hvad fanden laver den maniac?" ovs.

Bare en masse tanker, ved ikke om de giver mening. Det jeg vil frem til med alt dette er, at jeg er overbevist om, at jeg som vindende spiller, er blevet bad-beatet mere end jeg selv har bad-beatet andre. Derved tror jeg det med, at man føler man er uheldig kommer fra.

Andjohs

P.S. Måske er jeg blot endnu en spiller som føler jeg generelt er uheldig :)

07-07-2006 21:54 #3| 0

Vi husker de gange hvor fisken rammer sin gutshot på riveren uden at have haft oddsene på sin side, men glemmer nogle gange de dage hvor 90% af ens 70/30 hænder holdt hjem. Det er dage med ekstremt held, omend det sjældent føles sådan.

"2. Og er der nogle, som "tør" at stå frem og sige, at de faktisk synes/føler at de er mere heldig end uheldig og altså mere heldig end den gennemsnitlige pokerspiller?"
Hm... jeg har faktisk ofte den fornemmelse. Med andre ord frygter jeg, at resultaterne er bedre end evnerne berettiger til, og at jeg er in for en brutal udjævning...

07-07-2006 23:45 #4| 0

@Nano

Jeg synes, at det er fedt, at du tør at stå frem... :D

Hatten af for det!

@Nano og Andjohs

Ja, jeg tror også, at I begge har ret i, at man i højere grad husker sine bad beats end når man er voldheldig.

08-07-2006 00:03 #5| 0

Ser man på hånd for hånd, er jeg ikke i tvivl om at jeg mener jeg har været uheldig, jeg har modtaget flere bad beats end jeg har taget. Også set i forhold til at jeg sjældnere får rodet mig ud i underdog all ins end mine modstandere, hvilket som andjohs siger bevirker at de vindende spillere ofte føler sig uheldige.
Ser man dog på hvornår heldet har været med mig er det også på de helt rigtige tidspunket, min første tour sejr som var en meget toptung turnering kom i hus på trods af at jeg røg helt ned på 3% af alle chips med 6 igen og vandt til sidst det hele med en PF all in coinflip, dette var mit første FT og mit andet vandt jeg også, det var en winner takes all og dermed ekstra heldigt tidspunkt at få kortene på. Har derudover haft heldet til at komme langt i de fleste tours med større buein jeg har spillet, mens jeg i de mindre tours ofte bliver suckoutet tidligt. Derfor har variansen/heldet helt klart været på min side med rigtigt rigtigt mange gange mit normale buyin...
Jeg har været heldig!!!

Tror heller ikke den der med at det hele udligner sig i længden passer særligt godt for folk der spiller store MTT med mange deltagere, er der f.eks. 1000 deltagere, kan en god spiller måske forvente at vinde hver 500.tour og her kan et par uheldige hænder de gange hero kommer på FT hurtigt ændre meget,at man skal spille rigtigt mange tusinde tours før han rammer en stabil ROI omkring det forventede...

Edit: apropro held på det rette tidspunkt:
www.cardplayer.com/hand_matchup/10

08-07-2006 00:40 #6| 0

Jeg hører, ligesom nano, til gruppe 2. Jeg føler tit, at jeg har været heldigere, end hvad retfærdigt er, og hvis jeg brugte poker tracker, er jeg sikker på, at den ville vise, at jeg går imod oddsene. Især de sidste par måneder har jeg været meget heldig, bl.a. med underpair PF all-in der rammer set og runner-runner straights adskillige gange. Ikke at jeg ikke (i de fleste tilfælde i hvert fald) har taget de rigtige beslutninger, det er bare, at jeg bliver heldig i de situationer, hvor det er meningen, at jeg skal være uheldig!

Jeg har da også været inde i en dårlig periode for lidt under et år siden, men denne var dog ikke særlig lang, og slet ikke i forhold til den gode stime jeg befinder mig i. Så ligesom nano føler jeg, at jeg skal stå til regnskab snart - ikke en betryggende tanke.

Dette er også i strid med Andjohs'' teori, da jeg har været vindende næsten fra den dag, jeg startede. Desuden tror jeg heller ikke, at dårlige/tabende spillere føler sig som heldige spillere, da de jo er tabende ;)

EDIT: @Pschmid
Adskillige WSOP main events er blevet afgjort på fangede gutshot straight draws. Selveste Stu Ungar vandt minimum en af sine titler på denne måde (muligvis 2?)!

08-07-2006 03:26 #7| 0

Troede faktisk ikke, at der var nogle som ville indrømme det. Men fedt i hvert fald!

08-07-2006 03:28 #8| 0

Tabende spillere ved jo godt de er træffer generelt dårlige beslutninger (Lige bortset fra dem som mener siden giver flere straigts og flush til de andre og at siden er efter dem). Jeg tror da mange tabende spillere ved at de har haft heldet på deres side hvis de har vundet noget stort.

#pccp

Du siger at du generelt har været heldig med underpairs all-in pf. Ser man rent teoretisk på det har du ca. 20%(1/5) for at vinde pf. Chancen for at det sker bare 5 gange i træk, er under ¢%, så hvis du har oplevet det i flere måneder, så tror jeg det er ren indbildning, da det praktisk talt er umuligt at slå oddsne på den måde flere måneder i træk.. Måske du bare er en af dem som bare husker de situationer hvor du selv har bad-beatet?

08-07-2006 04:43 #9| 0

Jeg var engang meget heldig i en forholdsvis stor tunering... jeg var selv second chipleader og lavede et kæmpe badbeat på chipleaderen.

All-in preflop med A6 mod AK... Jeg har A6 og rammer fuldt.

Derudover vandt jeg stortset alle coinflips jeg kom ud, og tilsidst sad jeg headsup med 3 gange så mange chips som min modstander... Alligevel formåede jeg at tabe.

DÚr var jeg heldig! ligesiden er det gået ned af bakke og folk myrder mig hele tiden med de underligste hænder.

08-07-2006 04:59 #10| 0

Der findes ikke held, kun fordeling af sandsynlighed.

At tro på at man kan være heldig/uheldig er lidt som at tro på gud, det er at lede efter en forklaring på noget der allerede findes en glimrende forklaring på.

Men for at besvare dine spørgsmål:
1: Nej.
2: Ja, tydeligvis, som set længere oppe. Men ikke mig.

08-07-2006 05:16 #11| 0

@AllanBC

Jeg synes, at det er for langt ude det du står at siger. Det giver ingen mening.

Sandsynlighed er lig med HELD!

Hvis jeg køber en lottokupon er sandsynligheden for at vinde meget lille. Hvis jeg alligevel vinder, så er jeg HELDIG.

En pokerspiller kan spille rigtig godt og give sin modstander dårlige odds (sandsynlighed), men hvis kortene vil (hvilket vi jo ingen indflydelse har på) så kan skurken ramme sin ene out. Og han er altså heldig.

Så det du siger, giver absolut INGEN mening!

08-07-2006 05:18 #12| 0

Det er vigtigt at have en god træner, men det er også vigtigt at have en heldig træner.

citat Jan Mølby

08-07-2006 05:28 #13| 0

Jeg føler nogen gange at jeg kan gå på vandet og outdrawe ALT, men omvendt er der tider hvor jeg har det modsat.....

Svært at sige. Men jeg er ikke uheldig :D

08-07-2006 05:29 #14| 0

Du bliver nummer 2 i wsop. bliver beatet med dine AA all in pre flop. (det udligner sig sku nok ikke nødvendigvis)

Du er født i Afrika med HIV.

Der findes altså andet end "fordeling af sandsynlighed"

08-07-2006 05:31 #15| 0

Jeg rammer i øvrigt tit 1 og 2-outere, bla. her til aften på vej til sejren i lads 30k gtd ramte jeg en god 2 outer.

All-in på et bord der hedder A799, jeg har AJ, han viser 77, men river er et A ;-)

Tror det er det man kalder skrub.

08-07-2006 06:00 #16| 0

"Sandsynlighed er lig med HELD!

Hvis jeg køber en lottokupon er sandsynligheden for at vinde meget lille. Hvis jeg alligevel vinder, så er jeg HELDIG."

Ovenstående er IKKE korrekt. Der findes ikke spillere der er overdrevent mere heldige end andre. Jeg er ofte blevet beskyldt for at være netop dette, og jeg vil bestemt ikke sige folk imod, når de tror dette, men det er ikke sandheden.

Det er klart at selv over 1 mio. hænder vil der være nogen der er marginalt heldigere end andre, men her taler vi altså om en person der ligger på 49,9 ud af en middelværdi på 50,00.

I poker spiller vi mange hænder, og derfor kan man ikke sammenligne med lotto. Samtidig har man i poker ikke muligheden for, at en abnormal gevinst sætter ind. Enten vinder du eller også taber du - og kigge vi over rigtig mange hænder tegner der sig et solidt billede af, at "de heldige" (LÆS: De skrappe) vinder.

/Mikael

08-07-2006 06:48 #17| 0

@DanTheMan

Først og fremmest argumenterer du ikke for din sag, hvad nedenstående angår.

Mener du virkelig, at man ikke er HELDIG hvis man vinder i Lotto? Det er det du siger. Ovenstående er IKKE korrekt, siger du.

Du skriver i øvrigt:
"Det er klart at selv over 1 mio. hænder vil der være nogen der er marginalt heldigere end andre, men her taler vi altså om en person der ligger på 49,9 ud af en middelværdi på 50,00."

Denne præmis er for det første forkert. Først og fremmest spiller ikke alle pokerspillere mange millioner hænder. Første fejl. Vi snakker ikke i teori, men praksis. Nogle spiller meget, andre kun lidt en gang i mellem osv.

Derudover skal du ikke tage ALLE hænder i betragtning. Vi taler KUN om hænder som har afgørende betydning eller hvor man bad beates eller et "good win".

Derfor er det også fuldstændig absurd når du hårdnakket påstår, at nogle folk ikke er mere heldige end andre.

Godnat og sov godt!

08-07-2006 07:22 #18| 0

Der er nogle der bare er heldigere end andre.

Jeg har flere gange siddet med en af mine venner og spillet lidt online poker, så snart der er gået en halv time uden KK eller AA begynder han at brokke sig. Jeg har flere gange set ham spille, og han får seriøst så mange høje PP at fætter højben vil føle sig misundelig, det er simpelthen normalen for ham, og han kan ikke klare sig uden.

Man kan jo så sige at det vil blive spændene den dag han kun får 5 høje PP på en måned, for det vil jo ske hvis statestiken skal passe til sidst

08-07-2006 10:14 #19| 0

@ ElskerPiger. Jeg synes du er meget heldig i poker.

08-07-2006 11:40 #20| 0

hahaha, en million pokerspil. Et spil tager et minut. Hvor gammel er du ?

08-07-2006 11:42 #21| 0

I live games tager et spil 4 minutter incl blanding.

08-07-2006 13:12 #22| 0

Alle, ALLE der vinder en multi-tourney med over 500 deltagere, har været heldige!

08-07-2006 13:25 #23| 0

Først en prima post om at sitet er rigged på baggrund af en sample size på 600 observationer (!!!!) og nu dette...

Men ok, hvis i VIL vide det - så er jeg omkring 1.4 gange heldigere end gennemsnittet og jeg kan bevise det!! Min nabo er 0,7 gange heldigere end gennemsnittet og Fredizy er verdens uheldigste mand.

08-07-2006 13:26 #24| 0

heldet forfølger de dygtige, og badbeats forfølger dem som spiller tvivlsomme hænder. Jo færre hænder jo færre beats.

Et rigtigt badbeat er sku når man har spillet 50K på Valverde og han falder over en holdkammerat med 5 km i timen og brækker skulderen.

08-07-2006 13:27 #25| 0

På kort sigt er der et stort udsving fra sandsynligheden og det folk faktisk kommer ud for (kald det held, varians eller noget andet).

På lang sigt bliver "held-faktoren" eller variansen reduceret og følger i meget højere grad sandsynligheden.

Edit: Mere læseligt.

08-07-2006 13:29 #26| 0

Elsker Piger skrev:

"Statistisk set bør der være folk som er mere heldige end andre og omvendt."

Hvorfor?

08-07-2006 13:39 #27| 0

Er man heldig hvis man vinder i lotto ? Hvis man ikke vinder er man så uheldig ? Man skal være have oddsne med sig og tabe for at være uheldig og oddsne imod sig og vinde for at være heldig.
Selvfølgelig er der folk der er helidgere end andre, man skal vel være ekstremt heldig for at vinde i lotto.
Held i kærlighed uheld i spil -> drop kæresten

08-07-2006 13:48 #29| 0

@ omen

Hvis alle spillede Lotto 10.000 gange, så ville nogen vinde væsentlig mere end andre = stor varians/held-forskel.

Hvis alle spillede Lotto 1.000.000.000 gange, så ville alle vinde ca lige meget = lille varians/held-forskel.

08-07-2006 13:48 #28| 0

>>hahaha, en million pokerspil. Et spil tager et >>minut. Hvor gammel er du ?

Hvis man spiller 8 borde ad gangen i 8 timer om dagen tager det kun ca. 250 dage at nå 1 million hænder.

Hvis man så bare også kunne vinde bare 10 cent i gennemsnit pr. hånd så ville det se meget godt ud... ;-)

08-07-2006 13:59 #30| 0

Jeg er kun uheldig når jeg har cashed out. Men nej nej onlinepoker er ikke rigged selvom det sker 99 ud af 100 gange. Fuck off bumsede pokernørder. I ved ikke alt.

Slettet grundet brud på forumreglerne

08-07-2006 14:07 #31| 0

@ ACEKASPER

Hvis det er sandt, hvorfor udnytter du det så ikke og kun casher ud en gang om året, og så til gengæld casher stort ud... Så har du jo held langt det meste af tiden...

08-07-2006 14:08 #32| 0

@AceLol

LOL, du prøver vist bare at finde en undskyldning for du er en taber. Hvis online poker er så rigged som du siger, hvorfor er der det så at så mange lever af det?

Og hvorfor bliver du egentlig ved med at poste herinde hvis du har så meget imod alle andre?

Det lader til du keder dig bravt og bare vil svine alle andre til.

Og fjern så de sidste tre ord af din posts!!!!

/Costa

P.S. Ontopic, shortterm er nogle mere heldige end andre (positiv side af varians), men long term vil det udligne sig efter min mening. Jeg selv føler mig hverken mere eller mindre heldig end andre.

08-07-2006 14:15 #33| 0

@ZorroDk

Fordi han godt ved det ikke passer, han vil gerne bare være lille Kasper-modsat.

Han er jo decideret dum hvis han mener cashout forringer hans chancer og stadig gør det.

Så enten er han som en 4-årig er værst (Kasper-modsat), eller også er han decideret dum :)

*Edit* trykfejl

/Costa

08-07-2006 14:21 #34| 0

Hvis ikke det var rigtig hvad jeg fortæller jer ville jeg ikke sige det. Er ikke en tabende pokerspiller. Men det er heller ikke fordi jeg vinder ret meget vil jeg da gerne indrømme. Gennemsnitligt vinder jeg ca 15 000Kr om måneden. Gode lommepenge for en studerende. Men stadig rigtig at du ikke kan ramme noget som helst når du casher ud....

Rød front så

08-07-2006 14:23 #35| 0

ups, ikke så godt skrevet :)

Desuden har jeg ikke noget imod jer. Jeg elsker jer allesammen meget højt

08-07-2006 14:53 #36| 0

Der er vist ingen der tror på du vinder 15K om måneden med de indlæg du laver herinde.

For morskabens skyld har jeg samlet et par perler der vist meget godt viser din forståelse for poker:

www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=113685 :

"Selv har jeg hørt om et program der på nuværende tidspunkt skulle være i stand til at finde ud af hvad næste kort er med 70% sandsynlig. Men ved selvfølgelig ikke hvor vidt det passer???

Nogle der har hørt det samme???"

Og i samme tråd:

"Programmet skulle eksempelvis have en database med 25.000 håndsituationer fra Partypoker På den måde skulle det kunne læse generatoren"

www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=113815 :

AceLol om Super System 2:

"Pas på med den bog. Jeg ved godt at alle roser den. Men den bog gør kun ens spil dårliger. Med mindre du virkelig spiller high-stakepoker, kan jeg forestille mig at strategierne går an. Umiddelbart lader hans strategier kun til at virke mod folk der ikke kan tåle at tabe....

Denne bog er blevet lavet for at skrabe et par ekstra kugler hjem i kassen ;)"

www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=111901 :

"Jeg spiller normalt 30 dollar sng på boss network og har efterhånden gjort det i 2 år. Jeg holder meget af softwarens layout og blindstruktur på disse turneringer. Men sommetider render jeg ind i dårlige perioder ligesom alle andre pokerspillere. Alligevel tror jeg efterhånden på at det kan lade sig gøre at begrænse disse perioder ved simpelthen at skifte bruger på softwaren. Flere gange har jeg spillet hvor det ene bad beat efter det andet dukker op, og de bliver simpelthen værre og værre. Når jeg så skifter bruger på softwaren kommer de her bad beats ikke mere, og jeg kan begynde at vinde igen. Typisk begynder de her bad beats at komme når man har trukket penge ud fra sin bruger. Jeg ved godt det lyder meget overtroisk, men flere kammerater jeg spiller live med har forsøgt at gøre det samme og rent faktisk har det også virket for dem.

Derfor kunne det være interessant at høre om der er andre der har oplevet det samme? Og jeg har overvejdet om der kan være en mere eller mindre bevidst "fejl" på deres software, der sørger for at holde så mange spillere igang så muligt?"

www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=113814 :

Om beregning af ROI på SNG¦s, indlægget er fra 28/6-2006, AceLol tjener altså 15K og spørger:

"Hvis man eksempelvis spiller et 30dollar sng, koster det 30+3. Skal man princippet benytte 33 eller 30 når man beregner ROI???"

www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=113744 :

Indlæg fra 26/6-2006:

"Dette indlæg er naturligvis mest rettet mod SNG spillere. Med den forholdsvis store varians der er i SNG, bør man vel også have en større bankroll i forhold til cash tables. Selv stræber jeg efter at overholde en bankroll strategi der kræver minimum 30 SNG buy-ins. Er dette for risikabelt, unødvendigt eller tilpas???"

LOL og du spiller altså 30$ SNGs, hvilket vil sige du stræber efter en BR på 900$.

Tror du virkelig der er nogen herinde der tror på du i gennemsnit hiver 15K ud i gennemsnit pr. måned?

Der er perioder hvor du taber, som du selv skriver, dvs du en del måneder skal hive 25-30K hjem for at gennemsnittet passer.

Men lad os få lidt flere detaljer, hvor mange 30$ SNGs spiller du for at tjene de 15.000 kr. og hvad er din ROI?

/Costa

08-07-2006 15:00 #37| 0

Denne tråd er fantastisk.

08-07-2006 15:02 #38| 0

Har jeg desværre ikke regnet ud. Pokertracker virker desværre ikke hertil. Gider ikke selv og sidde og holde styr på det. Men jeg kan da se på mine konto-udtog hvor meget jeg vinder.

Jeg spiller nu egentlig også mere shorthanded 30 og 50 dollar. Har også sommetider hevet 25-30k hjem....

Jeg vil ikke påstå jeg er en god pokerspiller. Der er bare mange der er dårligere end mig

08-07-2006 15:04 #39| 0

Rooger, tråde er altid fantastiske når jeg deltager. Jeg er manden der sætter prikken over iet på alle gode ting. Jeg e r Kasper the King....

08-07-2006 15:13 #40| 0

Hvor findes der mange underlige mennesker selv i et lille land som vores...

08-07-2006 15:16 #41| 0

Det var en klog lille kommentar........

Meget vigtigt.....

08-07-2006 15:27 #42| 0

@ACE

Men du må da kunne svare på hvor mange SNGer du ca spiller for at tjene f.eks. 25.000-30.000 kr. nogle måneder.

Kan se du er studerende, og kan ikke forstå hvis du har tid til at spille så meget.

Hvor mange dage om måneden spiller du, og hvor mange timer pr. dag?

"Costas Noche, jeg har lige fundet ud af at jeg spiller om flere penge end dig. Du er da den største taber. 27 år og max 50 dollar no limit. Er du bistandsbums???"

Hahaha, så jo flere penge man spiller om, jo større vinder er man, LOL. Viser endnu en gang din manglende forståelse for poker. Spiller i øvrigt ikke NL mere, men hovedsageligt PLO hi/lo, profilen er ikke opdateret i et års tid vil jeg tro, er f.eks. heller ikke 27 mere :).

Og har aldrig været på bistand eller modtaget noget fra det offentlige, har arbejdet mere end fuld tid siden jeg var 18 år. Pokeren er en hobby og spiller ikke så mange timer da jeg ikke har tid.

@Alle

Sorry for denne hijacking af tråden, ser rødt når folk lyver og forsvarer deres tåbelige udsagn, som åbentlyst ikke passer.

Men håber da det er god underholdning sådan en lørdag eftermiddag ;)

/Costa

08-07-2006 15:38 #43| 0

Sikken lang uddannelse du må have så. Står du og hamrer i jorden med en pind hver dag???

08-07-2006 15:45 #44| 0

@AceKasper
Synes dine indlæg bliver mere og mere useriøse.

Kan du ikke klare at andre kommer med beskyldninger mod dig og dit pokerspil? Fortæl os dog hvor meget og hvor ofte du spiller!

Og alle ved jeg er den eneste rigtige KASPER på Pokernet!

08-07-2006 15:47 #45| 0

"Står du og hamrer i jorden med en pind hver dag???"

Ved ikke hvad du mener, har arbejdet med forskelligt IT (opbygning af hjemmeside, support, undervisning af nye medarbejdere, installering af servere/arbejdsstationer, backup, installering af selskabets udenlandske kontor og meget mere) hvis det svarer på dit spørgsmål. Men har besluttet at geare ned og flytter derfor til Malta til Januar.

Men du har ikke rigtigt svaret på mine spørgsmål vedr. antal spil og tidsforbrug..........

/Costa

08-07-2006 15:47 #46| 0

Spiller ca et par timer om dagen, ca 8 spil pr dag. I weekender kan jeg godt spille en del mere...

08-07-2006 16:05 #47| 0

Loooooooooool@AceLol

8 spil pr. dag og mere i weekenden på SNGs 30-50$ (stort set kun 30$ i følge dine tidligere men relativt nye indlæg), og det skulle du nogle måneder tjene 25.000-30.000 kr. på.

LOL og du siger jeg er en taber fordi jeg spiller lowlimit. Jeg lyver i det mindste ikke om hverken limit eller winnings.

Du kan også genlæse det jeg har citeret fra dine tidligere indlæg, og så kan du også se hvem der er taberen her.

Du kan også gennemlæse alle dine andre tidligere indlæg, der er meget mere stupidt imellem end jeg har gengivet.

Tror godt selv du kan se at der ikke er nogen grund til at holde fast i løgnen mere, du tror vel ikke der er nogen herinde der tror på det vås.

Men god underholdning fra pokernets p.t. mest stupide bruger ;)

/Costa

08-07-2006 16:13 #48| 0

Antagelse:

8 spil pr dag (mandag - fredag) = 40 spil
25 spil pr dag (lørdag - søndag) = 50 spil

Samlet 90 spil pr uge ~ 360 pr måned
Profit = 15k kr ~ $2500

ROI = 100*profit / buyin

ROI = 100*2500 / (360 * 33 * )

ROI = 21,04

Pæn ROI

Passer den?

EDIT: Spasserfejl - tak Costa ;-)

08-07-2006 16:35 #50| 0

@Razga

Har du ikke kun regnet antal spil ud for en uge, men profit for en måned?

Men lige gyldigt hvad så tror jeg ikke på AceLol. Han tror sitet han spiller på er rigged, men spiller der stadig.

Han tror han er mere uheldig når han casher ud, men gør det stadig tilsyneladende ofte.

Den coctail samt alle hans andre stupide indlæg gør jo at man ikke kan tage manden (barnet)seriøst.

Samtidig har han ikke fattet at pokernet ikke kun er for highstakes spillere, men også for folk som mig og MANGE andre der spiller lavere.

Måske du skulle tænke dig lidt om næste gang du kalder lowlimit spillere for tabere. Ville personligt ønsker der f.eks. blev postet flere lowlimit hænder uden at folk skal svines til pga limit eller spil!!!

/Costa

08-07-2006 16:35 #49| 0

@Zorro

Du skriver:
"Hvis alle spillede Lotto 10.000 gange, så ville nogen vinde væsentlig mere end andre = stor varians/held-forskel."

"Hvis alle spillede Lotto 1.000.000.000 gange, så ville alle vinde ca lige meget = lille varians/held-forskel."

Dette er meget kloge ord...! Og du har så ret. Dette bekræfter mig også i det jeg siger, da det er forskelligt hvor meget og hvor ofte pokerspillere spiller.

Derudover, som jeg også har skrevet tidligere, så er det ikke ALLE hænder som skal tages i betragtning, da dette ikke giver mening. Når man fx folder preflop er man jo ude af hånden, hvorfor flop, turn og river (held-elementet) ikke vedrører dig.

Man bør selvfølgelig kun medregne hænder som har afgørende betydning eller hænder hvor man bliver "bad beatet" eller "det modsatte" og hvor puljen er stor.

@Tina "kryds"

Se ovenover, hvorfor der statistisk set er folk som er mere heldige end andre og omvendt.

@Frederik

Tror slet ikke, at du kender mig, hvorfor du ikke kan udtale dig om hvorvidt jeg er heldig eller ej... :D

Men du kommer til at kende mig meget snart...

Og lad mig formulere det sådan: "I WILL KICK UR ASS TONIGHT!!" (I 2.000 Kr. buy in-turneringen i DPF).... Ha ha ha ha ha hahahhhh ah ah :D

Frederik, din fisk, du bliver min forret. Og den sushi vi skal spise senere bliver så min hovedret.. LOOOL!

SES! :D

08-07-2006 17:31 #51| 0

@AceKasper: "HEIL HEIL HEIL"

Jeg tror du fik vist dit intellektuelle potentiale fint her...

08-07-2006 18:41 #52| 0

Jeg er markant mere heldig end gennemsnittet.

08-07-2006 20:57 #53| 0

sgu meget pænt hvis man kan hive 30k hjem om måneden på 20-30$ sng:) helt sikkert kasper...

08-07-2006 21:23 #54| 0

Når jeg spiller føler jeg mig oftest uheldig, men jeg er samtidig bevidst om, at jeg husker de hårde beats bedre end alle de gange min gode hænder holder hjem. Det er 100% psykologisk.

Vh, PB.

08-07-2006 23:32 #55| 0

Nej, jeg tror ikke min ROI e så høj... Spiller nok lidt mere end hidtil antaget. Men det er da dejligt at vide at man tjener mere end Costas Noche, som spiller åh så klog....... Endnu bedre er det at folk som ham, der står og slår med en pind i jorden hver dag til mindstelønnen, er med til at betale min SU, som jeg i virkeligheden ikke har brug for.....

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH, tak for det

09-07-2006 00:42 #56| 0

@AceLol

"Endnu bedre er det at folk som ham, der står og slår med en pind i jorden hver dag til mindstelønnen, er med til at betale min SU, som jeg i virkeligheden ikke har brug for....."

LOL, nu skal du ikke spille dum, hvilket af dette forstod du ikke?:

"har arbejdet med forskelligt IT (opbygning af hjemmeside, support, undervisning af nye medarbejdere, installering af servere/arbejdsstationer, backup, installering af selskabets udenlandske kontor og meget mere) hvis det svarer på dit spørgsmål. Men har besluttet at geare ned og flytter derfor til Malta til Januar."

Jeg skal da gerne give dig et tlf nummer til den nuværende IT-chef i firmaet hvis ikke du kan fatte det. Skal naturligvis tjekke det med ham først, men du kan jo sige til hvis du vil have dokumentation.

Dokumentation er ikke noget problem hvis man fortæller sandheden, du kan jo også dokumentere at du fortæller sandheden om dine påståede winnings, hvis det altså var sandt!

"Spiller nok lidt mere end hidtil antaget"

Ja, det sgu også svært at huske om man spiller 8 eller 16 spil om dagen. LOL

"Nej, jeg tror ikke min ROI e så høj"

HAHAHA, nej det er der heller ikke andre der tror :)

/Costa

09-07-2006 02:11 #57| 0

@Andjohs

Det sker jo selvfølgelig ikke hver gang, men i hvert fald mere end hver femte gang for øjeblikket. Et gæt ville være hver anden gang, men det er dog kun et gæt. Det kan selvfølgelig også være, at jeg, som du siger, er en positivt tænkende spiller, der bare bedre kan huske sine "good beats" end de dårlige :-)
I øvrigt tror jeg heller ikke på held i det lange løb, og det er derfor, jeg frygter, at regnskabet skal udbalanceres før eller siden. Dog lader jeg det ikke gå ud over mit spil, for "a coin has no memory" ;)

@Zorro

Jeg tvivler på, at 1.000.000.000 lottospil ville være nok til at lave en ordentlig sammenligning, da man kun vinder 1. præmien ~1/5.000.000 gange (kan ikke huske det helt præcist), plus man deler fra tid til anden. Minimum 1.000.000.000.000 spil ville være mit bud!

@CostasNoche

Jeg synes også, at det lyder bare en smule overdrevet, at han i snit kan trække 15k hjem om måneden ved at spille $30 SnG''s, men mht. hvor meget han spiller, vil jeg da lige sige, at det kan være utroligt svært at holde styr på uden PT. Jeg aner tit ikke, hvor mange SnG''s jeg har spillet, og ofte ville jeg ikke kunne fortælle dig, om jeg havde spillet 10 eller 30 styks aftenen før.

09-07-2006 02:26 #58| 0

@pccp

Du har nok ret i at det er svært at holde styr på antal spil, men det ændrer ikke på jeg tror hans winnings er løgn fra ende til anden.

Det er muligt han er vindende (tror det dog ikke udfra de indlæg han har skrevet om poker herinde), men at han skulle vinde op til 25.000 kr. nogle måneder, hovedsageligt på 30$ SNGs er jo løgn.

Jeg har skrevet en PM til ham hvor jeg lover ham pokernets største undskyldning nogensinde hvis han har ret og dokumenterer det. Det er op til ham om han vil bevise sine gennemsnitlige (påståede)winnings eller fremstå som et fjols.

Til gengæld inviterer jeg ham med ud på den virksomhed jeg har arbejdet på, til en lille rundvisning hvis han har lyst, han kan åbentbart ikke fatte man kan være selvlært inden for IT-branchen, og arbejde uden uddannelse, og samtidig tjene mere end mindstelønnen j.f. hans tidligere posts :)

/Costa

09-07-2006 02:38 #59| 0

Nej, jeg kan ikke dokumentere mine winnings. Ikke udover mine kontoudtog, som jeg naturligvis helst ikke vil dele med andre end mig selv. Alligevel vil jeg dog sige at jeg gennem det seneste halve år gennemsnitligt har tjent omkring de 15 000 på poker. Dog er det ikke kun 30 dolar sng jeg har spillet. Sommetider har jeg spillet 50 og nogle gange 100 når det har kørt rigtig godt. Ligesom jeg iøjeblikket kun spiller 20 dollar, fordi der er nogle ting for tiden der tilsyneladende ikke er på plads i mit spil.

Jeg føler heller ikke selv jeg er dygtig nok til at tjene det beløb jeg nu tjener pr måned. Men jeg mener at der er en sammenhæng mellem held og skifte bruger jævnligt på Boss. Det her skulle jeg ikke have sagt for så bliver man straks svinet til igen :)

DIN VIRKSOMHED ER UBETYDELIG FOR MIG

JEG ER LIGEGLAD

09-07-2006 03:14 #60| 0

"Nej, jeg kan ikke dokumentere mine winnings."

Nej det tænkte jeg nok.

"DIN VIRKSOMHED ER UBETYDELIG FOR MIG"

Ja fordi du ikke kan svine mig til på det grundlag, du brugte ellers to posts på at gætte på hvad jeg laver (det med at slå med en pind i jorden), men det var jo nok kun interessant hvis du kunne bruge det til at svine mig til.

For en måneds tid siden oprettede du en tråd med indholdet:

"Når man går fra vindende spiller til en lang periode med tab, er det utrolig svært at holde moralen oppe, og man begynder at tro at det ikke længere er muligt at vinde. En situation stort set alle pokersspiller kommer ud for, går jeg ud fra. Hvordan bør man håndtere dette og komme tilbage på rette spor????"

Så det ser altså heller ikke ud til du var vindende for en måned siden, eller du spurgte måske for en ven?

Og du snakker om en lang periode med tab, og så vil du have mig til at tro på du i gennemsnit har vundet 15.000 kr pr. måned det seneste halve år???

Hvis du endda har tabt penge, som du jo selv skriver, så skal du jo meget højere op de måneder du vandt for at vinde 15.000 kr. pr. måned i snit.

Du kan godt selv se det slet ikke hænger sammen ikk?

Dine tab er naturligvis ikke noget jeg synes er fedt, håber da du genfinder glæden og spillet, men lad være med at lade det gå ud over alle andre, og i flere tråde svine folk til, og bla. nedgøre folk der spiller lavere limit end dig (i denne tråd), eller som denne:

"Tag jeres briller, bumser, snot og hvad sådan nogle misfostre som jer ellers har siddende foran øjenene.
+bn jeres øjne i stedet, forbandede ensporede fjolser", hvor der bliver snakket om riggedness.

Umiddelbart ser det ud til du er inde i en alvorlig downstreak og derfor mener det skal gå ud over alle andre, og at downstreaken skyldes at sites er rigged osv. Men måske du skulle lytte til lidt fornuft omkring varians og ikke se spøgelser i form af riggedness overalt.

*Edit* Godnat

/Costa

09-07-2006 03:23 #61| 0

Nej, jeg er ikke i downstreak. Har været det i et par dage. Men ofte er det bare skifte bruger :)

09-07-2006 03:38 #62| 0

I har for meget fritid

09-07-2006 03:43 #63| 0

Jeg tror helt sikkert også at man husker sine bad beats meget bedre end sine "good beats"..

Hvis jeg bliver bad beatet af en 1-outer i en kæmpepot sidder den noget mere frisk i erindringen end når jeg bad beater en modstander med min 1-outer..

09-07-2006 20:05 #64| 0

Well som udgangspunkt en spændende diskussion i har gang i. Der hvor jeg mener at held har den største indflydelse er selvfølgeligt i turneringer og når man er på grænsen fra et limit til et andet.

For tiden er jeg f.eks. FL spiller og har lige haft et downswing på omkring 30K hænder, dette er i sig selv ikke et problem og da det nu er slut er jeg egentligt også ligeglad.
Lad os nu antage at jeg ved starten af denne periode havde gået op i limit, så havde det for det første haft en betydeligt større indflydelse på BR, jeg ville være tvunget til at rykke ned og få bygget en roll op igen. Omvent hvis jeg havde startet med en periode med et godt opsving ville jeg have sikret mig på det givne limit.
Hvis opsvinget kommer fra starten vil jeg altså fremover opretholde en højere timeløn..

Det samme gør sig selvfølgeligt gældende i turneringer, jeg spillede på en uge ca 30 turneringer på crypto og spillede alle garanteed turneringer mellem 20$ og 110ú... jeg vandt en hvor buyin var 110?. Dette kunne lige så godt have været en 10ú turnering med det samme antal spillere men RIO blev selvfølgeligt noget højere.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar