Min første hånd på bordet:
Hand #364776805 at table: Table TH 551
Started: Thu Jul 13 11:38:00 2006
starwars44 is at seat 1 with 878.00
sherif26 is at seat 2 with 198.93
Domce is at seat 3 with 709.50
I_BadNews is at seat 4 with 990.00
DonkDonk is at seat 5 with 380.50
I_BadNews posts the large blind 10.00
Domce posts the small blind 5.00
Domce: --, --
I_BadNews: 6h, 6d
DonkDonk: --, --
starwars44: --, --
sherif26: --, --
Pre-flop:
DonkDonk: Fold
starwars44: Call 10.00
sherif26: Call 10.00
Domce: Fold
I_BadNews: Raise 50.00
starwars44: Call 50.00
sherif26: Fold
Flop (Board: 8c, 9h, 6c):
I_BadNews: Bet 70.00
starwars44: Raise 140.00
Hvad er jeres plan herfra?
Set OOP på klamt board
Jeg kan ikke smide den. Et raise vil sandsynligvis kun blive kaldt at hænder der har dig slået.
Potten indeholder 320
Hans click-raise giver han dig odds 1:4.5.
Jeg spiller på selv kun NL100 men jeg tænker:
Hvis du skubber vil han folde alle draws undtagen SF draws.
Hvis han har en made straight vil du alligevel vinde potten 30 % af gangene ved at forbedre til et hus.
Hvis han har to par har han højst 4 outs (han kunne være en frisk fyr der har spillet 86s).
Hvis han har et over set er du alligevel dødsens - det ville nu også være underligt hvis han var limpet med 88 eller 99.
Uden at regne det ud i detaljer tror jeg at det er +EV at skubbe her. Men det er ikke utænkeligt at du kan tjene mere ved at kalde og tage den derfra.
Har du ingen reads på starwars?
sunek
@DTM
Som du selv siger comitter han sig selv med så stort re-raise - så, hvorfor ikke smide alle pengene i potten med det samme. Der er som jeg ser det super mange kort der vil være dårlige nyheder på turn og dermed give en træls beslutning fx: 5,7,T,J og any ♠. Desuden er 8 og 9 kun halvgode nyheder hvis vores mand skulle sidde med 2 par.
Det kan god være at mit spørgsmål er dumt - men man lærer nu en gang mest ved at spørge :)
sunek
Jeg checker nok bare ind preflop. Men på turn hæver jeg kraftigt muligvis skubber jeg idt afhængigt af humør.
Der er så mange draws han kan klikraise her samtidig med at det ikke ligner et bord der forbedrer hånden på en der hæver ud af blinds (ikke på nl200 hvor jeg normalt spiller i det mindste).
OOP er det for farligt bare at calle her - ligesom halvdelen af kortene på turn er klamme at se.
Jeg ville reraise op til omkring $350-$400.
Han kan nemt sidde med overpar til bordet, eller toppair med str8-draw eller flushtræk(f.eks. ved 109s).
Samtidig ser han sikkert dit bet som en typisk Continuations bet - og du kan derfor (i hans øjne) sidde med alt fra nada, til AKs(til flushdraw) eller bedre for ham måske AA eller KK.
Hælder mest til at han sidder enten med 109 eller J10 - evt. med flushtræk. Det vil gøre det even money at gå allin postflop(hvis han har flushtræk og str8-træk), da han har omkring 12-15 kort, som han trækker efter 2 gange. Dette er især valid hvis han sætter dig på højt pair(AA eller KK), og han har J10 til flushtræk og str8træk.
Men sidder han med disse hænder skal han betale for han er "kun" omkring 45% - 48% "farvorit" mod et overpar. Og dit set forringer hans odds væsentlig, da han stadig kan ramme - og tabe fordi du også rammer.
@ Klaphat
1: Hvilke hænder Limp-Calle han med preflop fra UTG +1? Du siger første hånd, så uden nogen reads/info på villain uberhaubt er denne handrange jo meget stor, ja nærmest enorm... :D
2: Li-Ca OOP er bare ikke et godt spil, så lad os antage at ham her heller ikke er den hurtigste knallert på havnen... Endnu større handrange...
3: Hvorfor kun 70 ud i 125 på floppet? HAr du spillet for meget tourny på det sidste?
4: Gayraise (bevares, ham her er ikke skarp! :D).. Jeg laver stop and go her... Caller floppet og støder halv til hel pot på any turn der ikke completer flush eller strit... Får du på nakken på turn, så kan den foldes uden problemr og du har stadig halvt buyin...
damster
ps. men jeg er jo oz kun en 1/2 fish ;)
Hvis man kigger på frekvensen af flop-klikraises på de borde, er det et ret sikkert 3-bet. Villains handrange er alt fra et naked flushdraw, any pair, nuts, overpairs, sets eller ren air. Dvs - sådan ca. alting.
- AB
1+2: Eneste "read" jeg har er at han ikke er regular i det spil og derfor er der en god chance for han er noget af en fisk. Så har du ret hans handrange er stor. Fx vil jeg ikke udelukke han sidder med nuts.
3: Det er mere eller mindre std for mig, men kan godt være det er i underkanten.
Generelt 3-better jeg aldrig floppet. Jeg har mange gode argumenter for at det sjælent er et godt play. Jeg skal nok spare jer for det her.
MEN måske dette er et af de tilfælde der er en undtagelse der bekræfter reglen... Jeg er stadig ikke sikker...
"Generelt 3-better jeg aldrig floppet. Jeg har mange gode argumenter for at det sjælent er et godt play. Jeg skal nok spare jer for det her. "
.. Dem kunne jeg ellers godt tænke mig at høre lidt om! ;-)
- AB
Tænkte nok der var en eller anden Donkey der ville be'' om forklaringen :-)
Asger_b...
Skulle måske ha'' sagt at det var under antagelse af 100BB stacks. Større eller mindre stacks kan ændre en del.
Når man taler strategier for NLH er der mange strategier der er vindende. Derfor kan der for nogle være EV i at 3-bette floppet med jævne mellemrum. Sagen er jo den at det hele skal balancere. Med andre ord, 3-better du floppet med en stærk hånd, skal du fra tid til anden også gøre det med ren luft. Ellers vil dit 3-bet definere din hånd alt for kraftigt overfor modspilleren. Altså vil din modspiller slippe for billigt fra en marginal hånd, og få betaling når han sidder med nuts.
Make any sence?
"Skulle måske ha'' sagt at det var under antagelse af 100BB stacks. Større eller mindre stacks kan ændre en del." -> Hehe, jeg tænkte nok, du havde den antagelse, da du skrev det ;-). Sad jo og fandt på ufatteligt mange tilfælde med dybe og mindre dybe stacks, hvor et 3-bet gav god mening.
Anyways, så giver jeg dig selvfølgelig ret i argumentet, hvorfor jeg så også mener, at et klogt mix af 3bets på floppet kan være meget lukrativt.
- AB
Du har jo aldrig spillet mod den her villian før, så hvordan er det relevant?
Asger:
Yes... Bare ikke den måde jeg spiller spillet på.
David BB:
Det er relevant fordi jeg formentlig skal spille flere end den ene hånd mod ham.
Synes det er for tidligt at lave den antagelse. Det skal i hvert fald ikke påvirke din måde at spille denne hånd på.
Bump (jeg ryddede op i mine favorites, hvor denne lå)
Kan vi få en slutning på hånden Klaphat?
Mickey