HERO: 55
vike has the dealer button
HERO posts small blind ($5.00)
Kungen1 posts big blind ($10.00)
diandian calls for $10.00
SKURK calls for $10.00
vike folds
HERO raises for $30.00
Kungen1 folds
diandian calls for $25.00
SKURK calls for $25.00
Dealing Flop: 5d, Ts, Ks
HERO bets $60.00
diandian folds
SKURK calls for $60.00
Dealing Turn: Ah
HERO bets $100.00
SKURK raises for $200.00
HERO went all-in for $291.48
SKURK went all-in for $167.50
HERO receives returned betting money ($23.98)
Dealing River: Th
SKURK shows cards
HERO shows cards
er det for risky spillet ?
overspiller jeg mit sæt?
1. Post stacks.
2. Nej, det er ikke overspillet. Byd mere på flop.
3. Ryk ned i limit.
1: jeg har ca. 500 og har skurken dækket.
2: Vil man da isolere den ene spiller, og gøre det til en tomandspot?
3: yes sir
"2. Nej, det er ikke overspillet. Byd mere på flop.
3. Ryk ned i limit."
Uden at være hverken enig eller uenig, så harmonerer det ikke. Hvordan kan man på denne hånd, vurdere om folk skal rykke ned i limit?
@ManCini
Der findes masser af arrogante mennesker i denne verden. Asger_b er én af dem, og han ynder at spille smart.
@Rocksantos
Du skal være konsekvent. Enten hedder det "helt" og "skurk" eller også hedder det "hero" og "villain" ;-)
@ Mancini
Simpelthen fordi det er et for elementært spørgsmål til at spille 5/10. (eller 0.5/1 for den sags skyld imo.)
@ EP
Vigtigt..
@Jever
Det er en gang pis du fyrer af. Selvfølgelig kan du ikke afgøre, hvorvidt en person er "egnet" til at spille på det limit pga. en enkelt hånd.
Hvad er det som er elementært i den hånd? Hero kan desuden variere sit spil fra gang til gang på baggrund af reads på modtandere og på baggrund af tidligere spillede hænder.
Jeg er 100% enig med AB, den her hånd er ret så meget standard postflop.
Hvad sker der for pubæraiset preflop? Jeg banker desuden fuld pot af på floppet, mere drawheavy bliver det næsten ikke. Hvad sker der endvidere for dit turn bet? Lidt over halv pot? bank til den, byg en pot, forsvar din hånd mod spar draw.
@ElskerPiger
Hero spiller hånden af lort, og sidder oven i hatten med halvt buyin, det ligner meget at der spilles for højt.
Mickey
Jeg må give Asger ret. Den hånd er ikke godt spillet, og jeg vil anbefale dig at rykke ned i limit. Jeg siger ikke dette fordi jeg er arrogant eller nedladende, men simpelthen fordi jeg tror det vil være bedst for dig i det lange løb.
Du mangler forståelse for nogle meget basale koncepter som du bør være fortrolig med allerede på langt lavere limits. Dine bet størrelser er helt hen i vejret, og du er i tvivl om hvorvidt du kan folde et fuldt hus med 50bb.
1. Vi kan godt blive enige om, at hånden ikke er spillet specielt godt.
2. Vi kan godt blive enige om, at det ikke er hensigtsmæssigt at sidde med havlt buy-in.
Jeg mener stadigvæk, at Asger_b er total arrogant og nedladende. Han kunne sagtens formulere sig i en langt mere venlig tone, og vigtigst af alt, kunne han begrunde, hvorfor han mener, at hero skal rykke ned i limit.
Til sidst mener jeg staigvæk ikke, at man på baggrund af én enkelt spillet hånd kan vurdere, hvorvidt man er egnet til et limit.
Som jeg skrev tidligere:
"Hero kan desuden variere sit spil fra gang til gang på baggrund af reads på modtandere og på baggrund af tidligere spillede hænder."
Og til sidst er der ingen af os som ved, hvorvidt hero har tabt stort i den foregående hånd, hvorefter han ikke har nået at reloade til fuldt buy-in.
Hilsen
Mig
PS.
Asger_b kunne fx tage ved lære af GOOFY, som er langt mere konstruktiv i sit indlæg!
@EP:
Det er meget sjovt, at du konkluderer ud fra mit ene indlæg, at "Der findes masser af arrogante mennesker i denne verden. Asger_b er én af dem, og han ynder at spille smart.", og samtidig argumenterer for, at man ikke kan konkludere ud fra en enkelt spillet hånd, at OP skal rykke ned i limit. Når du samtidig har læst en del på PN, og sandsynligvis også har læst en del af mine indlæg, undrer din kommentar mig ret meget. Jeg prøver som udgangspunkt at forholde mig nøgternt og reflekterende, herunder sagligt og argumenterende, overfor de fleste analyseindlæg. Jeg ved derfor ikke, hvordan du er kommet frem til, at jeg både er arrogant og spiller smart.
Omkring mit "ryk ned i limit"-råd, så får jeg åbenbart ikke kredit for at være velmenende, hvad der ellers var udgangspunktet. Nu spiller jeg jo selv de limits, og jo flere spillere af OPs på de limits - jo gladere er jeg. Det var derfor til hans egen glæde - og bestemt ikke til min. Der er simpelthen så mange elementer i OPs spil og tankegang, der får mig til at konkludere, at han sandsynligvis klarer sig rigtig skidt på NL1000.
- AB
Enig med Asger_b uden at det er arrogant ment (forstår heller ikke den hentydning om at asger er arrogant, kender ham ikke personligt, men det er bestemt ikke det indtryk, jeg har fået af at læse hans posts)
Det raise før floppet er altså meget meget skidt...den har ikke meget FE og det minimerer dine implied (læs: setværdi), der i forvejen er ringe pga. den lave stack..havde i været meget dybe kunne man tale for det ellers ikke.
lol @ yskhyr
dermed ikke noget ondt @ EP, jeg synes bare det var sjovt.
skal alle spille på samme måde?
Jeg forholdte mig blot til, "Nej, det er ikke overspillet" og "Ryk ned i limit". Syntes ikke det passede sammen, samtidig med, jeg ikke er fan af, at bedømme hvor vidt folk er gode nok, ud fra én hånd. Preflop spiller virker, efter min overbevisning elendigt, men derfor kan Hero godt være en god NL1K spiller.
Jeg synes dog ikke Asger er arrogant eller spiller smart, mit indtryk af Asger er fint, og denne tråd ændrer ikke på det. Jeg er blot nysgerrig! :)
@Asger_b
Jeg synes, at en kommentar som "Ryk ned i limit" uden begrundelse virker meget nedladedende og arrogant.
Jeg kender jo ikke til din hensigt, hvorfor jeg ikke kan udtale mig om det.
Men når du siger "ryk ned i limit" på en sådan kontant måde kan det godt såre. For hvad siger du egentlig inddirekte? Ja, at han er for dårlig til det niveau.
Fair nok, hvis du mener det. Men kan vi ikke blive enige om, at det måske ville være mere hensigtsmæssigt, hvis du havde formuleret dig på en anden måde? Og i det mindste havde uddybet det lidt, så det vil være konstruktivt for ham?
Ser frem til at høre fra dig.
Hilsen
Mig
@Yskhyr
Hvad var det lige denne tråd også handlede om? Om at spille smart og være nedladende - Og samtidig ikke være konstruktiv?
Nå ja...
@Micki
Godt argument! Dit indlæg er lige så konstruktivt som Yskhyrs.
Grow up, please!
@Ahle
Ligesom da jeg gjorde dig opmærksom på, at det er forkert, at du stjal to cykler i nat og at din ven kørte spirituskørsel med jer?
Hvad i allerhimlens navn har det at gøre med denne tråd???????????
Få dig en kvinde, tag en bajer eller noget og prøv at slappe lidt af med al den moralprædiken der.
Edit-
GL Asger.
@EP:
Det kan godt være kommentaren lød arrogant (og så beklager jeg da, det var ikke ment sådan). Men du inferrerede den kommentar til, at jeg generelt var en arrogant fyr, der spiller smart, og det er nemlig MEGET mere arrogant ;-)
- AB
@Asger_b
Tak fordi du erkender, at det ikke var en hensigtsmæssig måde at sige det på.
For at bruge dit ordvalg: Det kan godt være, at jeg var lidt hård over for dig, hvilket jeg i så fald beklager.
Al held og lykke fremover.
@ElskerPiger
Du er en fin fyr;-), men er du ikke ude i en ren skæg her ?
Jeg mener, AB er en af forummets skarpeste NL-analytikere
@Puma35
Asger_b er helt sikker en dygtig spiller og en god analytiker. Derfor ville det også klæde ham, at argumentere for sin sag i stedet for bare at sige "ryk ned i limit", hvilket kan virke meget arrogant og nedladende.
Men jeg tror, at vi har fået det uddebateret nu :-)