Hey
Nu har jeg siddet længe og ventet på live help ved Neteller, så vil lige se om jeg kan få svar her hurtigere!
Jeg trak $1k ud fra min account til min bankkonto i sidste uge.
Da pengene blev krediteret min Neteller tog de $1 i gebyr. Helt fint, men da pengene gik ind var der kun $973.
Det viser sig at Barclays bank, London har trukket henholdsvis 20 og 6 dollar.
Det var jo ikke meningen, da jeg bestemt mente at maksimumgebyret ved Bankoverførsel var 1 dollar.
Er der nogen af jer andre der har prøvet det?
\INC
Neteller bankoverførsel
Er der ikke 1,9% gebyr på bankoverførsler?
-Det mener jeg bestemt, at der er.
Nej det skulle det ikke være:
neteller.com/withdrawal/withdrawalFees.jsf
Nogen der kender til indenlandske bankers gebyrer?
Udover de $26 er jeg også blevet bonnet for 30 kr for overførsel fra udlandet, men det lovede de mig sidst var et maksimum, så forstår ikke helt det andet beløb der...
Når du får svar, må du gerne poste det her.
Har været ude for det samme. Har trukket ca 500$ ud, og så viser det sig, at de har taget den obligatoriske dollar men også 20$ plus 30 kr i gebyr. Så er også nysgerrig om det er kutyme at de trækker lidt ekstra.
Ringer til min bank igen idag, så må de lige forklare mig hvem der har ansvaret.
Poster senere med svar.
\INC
Jeg ved ikke om det er relevant i dit tilfælde, men jeg har oplevet at blive trukket kr. 75,- ved en bankoverførsel på kr. 375,- fra Norge til Danmark. Da jeg spurgte i banken, fik jeg at vide at det ikke er den lokale bank, men derimod Nationalbanken der tager et gebyr for at formidle transaktioner fra ét land til et andet.
Jeg giver lige mit besyv med her også. For første gang ved en overførsel er jeg også blevet bonnet for $20 i eksterne omkostninger. Neteller frakender sig ethvert kendskab og umiddelbart ligeså med banken. Har snakket med banken, som har bedt mig om at komme ned med papirerne og få kigget på det. Om ikke andet ligner det en ny procedeure, muligvis fra Barclays. Det ender med man må til at betale Netellers vekselkurs + gebyr for at hæve direkte på kortet :-(
Er der ingen som ved om det er blevet almindeligt at trække yderlige 20$ som bare er pist væk uden nogen forklaring?
uhmm jeg trækker altid så mange penge ud af gange at jeg ikke læger mærke til det...... ;-)
"Da pengene blev krediteret min Neteller tog de $1 i gebyr. Helt fint, men da pengene gik ind var der kun $973"
Er det omregnet fra DKR til USD eller hwa?
@ Tina"KRYDDS"
Nej jeg trak 1000 ud, hvorefter Neteller tog 1 dollar i gebyr. Der skulle så komme 999 til min bank, men fik dog kun 973...
@ MR_K
Jeg har trukket ud en gang før, hvor jeg kun blev trukket 1 dollar + 30 kr i min bank, så hælder også lidt til at det er hos Neteller(eller deres bank) problemet ligger.
Fik ikke fat i rådgiveren idag, men regner med at få endeligt svar i morgen...
Kan du se det specifikke dollarbeløb og den kurs der omregnes til?
Der hvor jeg vil hen er - Når du casher ud via neteller til din bank, får du oplyst en kurs. Er næsten 100% sikker på, at du betaler de 1,9% i gebyr som allerede er nævnt tidligere - udover den ene dollar. Jeg gjorde det så sent som i foregårs, men kan huske forkert.
Min konto i danmark er i USD, så den skulle helst ikke veksle til danske kroner.
Et forslag til folk, der måske har problemer:
Mange har jo en party-account. Siden det store gebyr bliver taget, når man ta'r pengene fra Neteller til banken, kunne man så ikke i stedet fyre pengene ned på party og så derfra direkte til ens bankkonto uden gebyr?
Bliver party så ikke mistænksomme og pissed off fordi du bruger deres site til penge-overførsel? Det er jeg ret sikker på, at de ikke vil finde sig i og så risikerer du at få din konto frosset.
edit:
Derforuden plejer det så ikke at være sådan at hvis du overfører $500 med NETeller så vil du i tilfælde af, at du trækkker penge ud være tvunget til at køre de $500 tilbage på NETeller og kun evt. overskydende beløb kan du vælge at få overført på anden vis?
--
verndroid
www.schougunvald.dk
@Verndroid
Nej. Sådan er jeg ret sikker på det ikke forholder sig. Jeg vil helt klar mene, at du f.eks kan overføre 1k fra Neteller til PartyPoker og trække dem ud øjeblikkeligt til din bank. Det forudsætter selvfølgelig at du spiller på Party regelmæssigt.
Ved dog ikke om det strider mod deres T&C. Kunne ikke forestille mig det.
En sidebemærkning: Der er ubekræftede rygter på nettet om, at Barclays Bank vil lukke Netellers konto hos dem når/ hvis Bush skriver under på loven.
@Tina
Ok. Men jeg er nu ret sikker på, at hvis du praktiserer det der ofte så vil Party blive mistænkelige og begynde at undre sig over, om du er ved at hvidvaske penge. I hvert fald ville jeg være varsom med at udføre stuntet. :-)
--
verndroid
www.schougunvald.dk