okay.
jeg sidder i et super tough 25$ NL spil
villain er meget dygtig 61-28-5 spiller
Jeg samler 5h7h op og raiser til 1$. Villain reraiser til 5$ - jeg caller
FLOP:
7d10dAh
jeg checker og villain better 12$. Jeg har spillet en masse hænder med villain og ved at han er i stand til at bluffe sådan en her pot helt vildt - så jeg vælger at calle da jeg udover mine 5 outs også har en bagdørs farvetræk.
TURN :
2d
som jo bestemt ikke kan hjælpe villain
Jeg er nu meget i tvivl om hvad jeg skal gøre så jeg vælger at gå all-in da jeg også er ret "pot"commited for at få villain ud !!
villian tænker i lang tid men vælger så at folde !
Jeg syntes selv hånden er ret godt spillet, og jeg syntes at jeg har et rimeligt godt read på villain..
Hvad siger i til den ?
meget svær 25$ NL hånd
Lad være med at skrive resultatet med det samme - så får du bedre respons
Men du skal beslutte dig på floppet om du vil gå hele vejen.
Godt spillet!
Det virker som et fuldstændigt hovedløst spil, da Villain sagtens kan have dig slået og du ikke rigtig har nogen indikation om at dette ikke er tilfældet. Derudover er det værd at påpege at der findes meget få/ingen "meget dygtige" 68/28/5 spillere på NL25
"TURN :
2d
som jo bestemt ikke kan hjælpe villain"
Han kan simpelthen ikke sidde med AK ♦ ??
Jamen det lyder da også rimeligt nok!
"villain er meget dygtig 61-28-5 spille"
Hvordan spotter man sådan en gut på NL25?
"jeg sidder i et super tough 25$ NL spil
villain er meget dygtig 61-28-5 spiller"
-Priceless, Love it.
Btw ligner dit spil også min std. linje i en sådan situation.
Jeg har også skreget min røv i laser over dette indlæg... men bliver sgu alligevel nød til at komme med lidt konstruktivt.
(mest om hvordan man poster, hårde ord om hånden, og et godt råd)
"jeg sidder i et super tough 25$ NL spil"
At der kan være foreskel på de forskellige nl25 borde ok - så tough OK, men se ned af listen med andre analyser, og du vil forstå kommentarene bedre.
"villain er meget dygtig 61-28-5 spiller" (over hvor mange hænder??
Det kan da godt være han dominerer dig/ jer for vildt, men statsne siger han er en kæmpe fisk og bedre spillere tager ham i længden.
Dine informationer om bordet og villian er altså mangelfulde, ja faktisk grinagtige - netop fordi du i den pågældende hånd, IKKE spiller dine kort, men villian. Principielt kunne du undlade at poste dine Pocket kort, da de ingen betydning har (det kan godt være du tror din 7♥ har betydning, men den er ligegyldig).
Vi aner intet om antal spillede hænder, stacks, antal spillere, positioner ved bordet - som igen er meget vigtige ifht. denne analyse - det skal også med!
Hånden (en hurtig analyse baseret på de info du giver samt lidt gætværk):
- hvorfor raiser du med 7♥ 5♥? Det er en lorte hånd! som du kun kan tabe på at raise længden. Her ville jeres position være god at vide.
- Hvorfor caller du hans reraise? - Lorte lorte move, der helt sikkert vil gøre dig til en fattig mand!
- hvorfor caller du hans 12$ bet, med bund par lorte kicker? faktisk er hans bet ikke helt hen i vejret, potten er minimum 10$ - han ved HERO(?) er maniac calling station, og forsøger måske at beskytte sig mod flushen med at overbette potten.
- Turn går du all in, fordi du tror han bluffer (det kan da godt være, men han kan jo også have et godt A, et højt pocket par). det sjove er, at jeg tror, du tror, du vinder potten med din skaldede 7'er, hvorimod villian (hvis han har esset elller andet godt) folder til ♦ altså flushen.
så ser man lidt nærmere på hånden, så er det altså ikke villian der er ude i et psyko bluff, men dig!
der kunne selvfølgelig siges meget mere, men dette bør være nok for nu.
råd:
- spil kun de bedste pocket cards, så når du rammer floppet har en reel holding.
- Lad være med at bluffe til du kan spille poker!
- bliv ved med at poste enkelte, præcist beskrevede hænder.
- læs teori.
Håber du og andre kan bruge dette.
op på hesten cowboy!
Faktisk burde der være en guide omkring (måske er der), hvordan man poster hænder?
fundet (tak Ahle): www.pokernet.dk/forum/forumFAQ.asp
lol, super grineren hånd. Du skubber turn for at skubbe ham ud af potten. Jamen hvorfor skal han ud af potten hvis du er sikker på at have bedste hånd?
Jeg tror at det er en hånd alla dem som Tigerdyret1 postede meget engang. Altså mega grineren!
Jeg vil satme ikke håbe (selvom tanken har strejfet mig) at det er en and. Er det tager jeg dog alligevel tage hatten af for det! (og erkender jeg er blevet narret)
Om det er en bytte-om hånd, villian = hero ved jeg heller ikke, valgte dog at svare under alle omstændigheder fordi jeg tror mange af nybegynderene herinde ville få sig en god gammeldaws lærerig kindhest.
Holder dog på at hånden er postet i ramme alvor!