KK 3-way, NL100, VB?

#1| 0

Jeg satte mig bed bordet af 3 grunde. namztruok, babyida og Anderssos. Sidstnævnte har jeg tit spillet med, han er std. TAG spiller. ABC og kun meget sjældent moves. Er usikker på om han er vindende. Jeg har altid haft rigtig godt fat i ham, og han virker til tider skræmt, når han spiller mod mig. SB er ukendt. Selvom jeg normalt ville mene, at skulle give den max gas ved dette bord pga. de 3 nævnte spillere, så har jeg spillet noget semi-LAG/TAG. Bordet virker til tider passivt, og nittish, men jeg prøver at lave om på det.

K K

Table "Tzu" Seat 6 is the button.
Seat 1: miffo47 ($96.50 in chips)
Seat 2: Anderssos ($117.75 in chips)
Seat 3: namztruok ($95.50 in chips)
Seat 4: mancini ($108.50 in chips)
Seat 5: babyida ($83.50 in chips)
Seat 6: Icy999 ($19.25 in chips)
miffo47: posts small blind $0.50
Anderssos: posts big blind $1
----- HOLE CARDS -----
dealt to mancini [Kd Kh]
namztruok: folds
mancini: raises to $4
babyida: folds
Icy999: folds
miffo47: calls $3.50
Anderssos: calls $3
----- FLOP ----- J 6 Q (12$)
miffo47: checks
Anderssos: checks
mancini: bets $9.50
miffo47: calls $9.50
Anderssos: calls $9.50
----- TURN ----- J 6 Q 9 (30,5$)
Pipapoker joins the table at seat #5
Anderssos: checks
mancini: checks
----- RIVER ----- J 6 Q 9 7 (30,5$)
Anderssos: check
mancini: ?

Vil folk have et VB? I så fald hvor meget? Eller er boardet for risky?

08-03-2007 20:11 #2| 0

InstaVB, dine modstandere tjekker 2 gange, jeg skyder en 20-25 stykker her.

Mickey

08-03-2007 20:12 #3| 0

Jeg kan BTW ikke lide dit check bag på turn, jeg skyder 10/10 gange igen her, der er spækket med draws, og der er ligeledes made hands du slår.

Jeg kan bedre lide et reverse blockbet her.

Mickey

08-03-2007 20:15 #5| 0
OP

Hey Mickey.

Jeg synes egentlig turnchecket er godt selv, pga reads og image. Som bordets dominerende og mod tight/passive spillere, kan de vel nemt lave et CRAI?

Lad mig høre flere meninger om turn og river.

08-03-2007 20:15 #4| 0

Hvorfor checke turn? Du giver gratis kort til straight og flush!

Jeg byder 25 på turn og hvis de begge er med og checker river, så checker jeg bag

08-03-2007 20:19 #6| 0

"Som bordets dominerende og mod tight/passive spillere, kan de vel nemt lave et CRAI?"

Hvis de CR'er AI, så er du jo 100% slået anyways, så jeg kan ikke se hvorfor vi vil lade at gratis kort falde af på så farligt et board. 9'eren på turn completer stort set ingen draws, udover KT, og eftersom du har 2 K's i din hånd, er sandsynligheden for KT ikke overhængende stor.

Jeg byder som standard ~25 på turn, og ser river an, hvis det rigtige kort falder kan jeg sagtens VB mod 2 mand igen (jeg går udfra den ene har en Q af en art, og den anden er på træk)

Mickey

08-03-2007 20:23 #7| 0

Jeg siger 12 på flop, der er for mange nedturs kort og mange draws der skal betale dyrt. Kan slet ikke lide turn checket på nogle måder, af samme grund. Selv med to callers er du bedst i langt de fleste tilfælde, da ingen af de hænder der har dig slået as of now, har valgt en særlig profitabel linje - udover KT. Din begrundelse for at en passiv spiller skal lave et CRAI giver heller ingen mening, det giver dig bare et nemt fold mod en hånd der er bedre end din. River er et klart valuebet, efter der er checket til dig to gange.

Edit: Overbetter iøvrigt gerne river fordi det er så herligt mod calling stations på et board der ligner missed draw =)

08-03-2007 20:36 #8| 0

Jeg kan også bedre lide at bette turn bag, du giver gratis kort til et meget likely draw og sætter dig en rigtig svær position hvis der bliver stukket hårdt ud og evt. callet på et klamt rivercard. Som spillet mener jeg fint du kan stikke et VB, dit check bag på turn gør at jeg i villians sted vil kalde med mange ting.

08-03-2007 21:33 #9| 0

Bet turn 2/3 pot ungefæhr for at
- malke KQ og AQ
- kræve billetpris for de mange mulige draws
- afklare om du er bagud ?!?!
- købe en billig showdown

Jeg erkender at du hermed åbner for stærke CRAI semibluffs (mod tricky modstand) - køber ikke at CRAI betyder at vi er slået så den ER svær - medgivet - synes blot at pros vinder over cons.

Som spillet vil jeg checke efter næsten 100% - kun mod de ALLERMEST passive calling stations vil jeg value-bette et par på et farligt bord i baghånd.

08-03-2007 21:34 #10| 0

Hey ManCini,

jeg mener heller ikke turn-checket her så godt igen, fordi jeg tror, at vi ofte er foran deres range. Well; den ene spiller godt nok scared, men spørgsmålet er, om vi ikke hører fra en made hand på floppet, fordi der, som tidligere pointeret, er mange kort, der ødelægger action på turn.
Af kort du ikke vil se på river er any , A, Q, J (9). Det er for mange kort til, at jeg giver et freecard.

Som spillet, valuebetter jeg river - kan egentlig godt lide ideen om et overbet, fordi du - med turn-checket in mente - sagtens kan ligne AK eller busted draw.

08-03-2007 21:57 #12| 0

@Mancini
Tror vi er mange der er enige om at det turn-check var skidt.
Jeg better også turn 10/10 og kalder de mig begge og checker til mig på river ja så kan vi jo altid checke her.
For ofte når du better turn og du får calls hvoraf en completer(backdoor flush, 2par etc), så vil de ofte checke den til dig i håb om at lave et CR.
Ved at VB nu får du jo ingen $$ ud af missed draws, som du kunne have fået hvis du havde bettet turn.
Og BTW så siger jeg POT på turn, med 2 mand i potten skal det sku koste dem at overhale dig.

Men hvad skete der?

Mvh Slot

08-03-2007 21:57 #11| 0

Bet turn, bet river.

Et check på turn giver nada mening.

08-03-2007 23:17 #13| 0

@Fitty

"spørgsmålet er, om vi ikke hører fra en made hand på floppet"

God pointe - den køber jeg selvfølgelig mod thinking villains - ville dog ikke falde ned fra stolen, hvis jeg så KQ eller AQ spillet på den måde - DAI - Don't Assume Intelligence! :o)

09-03-2007 08:10 #14| 0
OP

@ Alle

Tak for comments. Jeg har læst alle jeres poster, og tager det til eftertanke. I har sandsynligvis ret, da det var min første session i over en uge. Puha.

Jeg checker, weak som jeg er. De vender JTo og 78 op.

09-03-2007 08:15 #15| 0

@ Mancini

synes du skal skubbe noget mere... især mod mig... :)

09-03-2007 09:57 #16| 0

Jeg skal lige have nogle ordforklaringer for at forstå denne tråd rigtigt.

VB?
reverse blockbet?
CRAI?

På forhånd tak.

09-03-2007 10:16 #17| 0

VB=Valuebet
CRAI=Check-raise allin.

reverse blockbet ?

09-03-2007 11:01 #18| 0

Et blockbet omtaler Sklansky i NLHETAP.
Blocking-bettet er primært noget, man bruger på river, typisk for ½ pot.

Det bruges ofte, hvis for eksempel det 3. flush kort kommer på river, og du har været aggressor hele hånden igennem, og mener, at der er stor chance for, at villain har været på flush-draw. Man better med intentionen om, at folde, hvis man får på nakken - et blockingbet.

Det, jeg så tror, Mickey mener med et reversed block-bet er, når man bruger det på turn. Vi better for ikke at give draws et billigt kort, men samtidig har vi et insta-fold, hvis vi får på nakken.

Correct me if I'm wrong.

09-03-2007 12:45 #19| 0

Fitty er spot-on.

Vi tjekker selvfølgelig i de fleste tilfælde bag på river, men hvis nederste kort pairer eller lign er der self, VB muligheder.

Mickey

09-03-2007 14:14 #20| 0

Skidt turn spil. Hvorfor skal de have det gratis kort? gi gas. Og pot den på river

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar