Skal have anskaffet mig en ny baerbar. Den skal primaert bruges til specialeskrivning, arbejde med excel ark og programmering og saa sefoeli Poker. Overvejer lidt en MacBook - men hvad siger i?
Og er dette tilbud fra Netto noget vaerd??
www.netto.dk/ - er paa side 1
Ny baerbar
Jeg har købt pågældende pc - ikke fordi den var billig, men fordi jeg så den hos en kammerat - KØB DEN! Men det er måske for sent...
Mac er max lir og fungerer udemærket
Hej
Ved ikke hvad du vil give, men kik på den her Abook, som jeg køber snart til ca. 10.5 K:
www.notebookreviews.dk/review/show/10024/index.html
edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=257232
bedste bærbar pt imo: (lenovo/ibm t60p)
www.laptops.dk/product_info.php?products_id=1297&osCsid=f07679ee8477bae1fb42be95784f1a13
findes også i en billigere version t60 - begge fås i widescreen hvis det er det man er til.
Telum,
Når man spiller poker, vil jeg nok ikke betale 21000 for:
Skærm 14,1 ` TFT (1400*1050)
Det er derfor jeg kikker på den Abook:
17 tomme / 1920 x 1200 / TFT aktiv matriks
Men det var det forkerte link til edbpriser, for den jeg kikker på har 2 ghz core2
edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=256623
Jeez, telum... Kan absolut ikke se nogen grund til at købe den der bærbar. Den er dyr og du får altså ikke meget for dine penge. Har du kigget på Zepto? Check evt denne her: www.zepto.dk/Shop/Notebook.aspx?notebookid=135 og opgrader den som du vil. Billig og lækker :)
Hvis prisen ikke er så vigtige så er denne Vaio bestemt det bedste køb
vaio.sony.co.uk/view/ShowProduct.action?product=VGN-AR21S&site=voe_en_GB_cons&category=VN+AR+Series
Uden undtagelse den bedste bærbar jeg har haft, og for den sags skyld set
EDIT :indlæget er bare som et modstykke til Telums IBM , det er jo samme prisleje
Mvh
Claus
Tjahh.. personlig har jeg en Dell XPS 1710. 1920x1200 widescreen skærm og 2ghz intel core 2 duo. Den er sq for lækker og med den skærm (17") er den tæt på ideel til poker. Men det er nærmest at betegne som en desktop replacement. Den er sq for stor og tung til at kalde en rigtig bærbar.
--
verndroid
www.schougunvald.dk
Nej nej nej,
Køb en bærbar med 1920*1200, de fås fra 12k dkr.
Pengene er givet super godt ud!
Det er jo det jeg gør LOL, bare til 11K og så er den i super fedt design
Har selv en Zepto 2415W computer, dansk-firma, og den fungerer sgu perfekt.. :)
www.zepto.dk
www.pc-direct.dk
@jonasan
så køb den mindre model t60 med widescreen til 13.5k. zepto er for ibm hvad trabant er for ferrari! (og nej jeg tænker ikke på acers ferrari-laptop =))
zepto er alt andet en kvalitet. Derudover er det jo ikke en bærbar men slæb-bar. Det samme gælder de store widescreen dell-tingester der vejer på den forkerte side af 5 kg. som verndroid også siger.
Hvis du ikke vil bære rundt på den er den du linker til vel ok, men hvorfor så ikke få den dobbelte ydelse til den halve pris med en stationær?
Et andet bud i den prisbillige ende kunne være en Vega X72:
17" TFT Widescreen
- WUXGA 1920x1200
Intel 2.0 GHz
- Core 2 Duo T7200
2 GB RAM (2x1024)
Harddisk 160 GB SATA
- 5400RPM
DVD RW Dual brænder
Trådløs Netkort 54Mbit
DVB TV Tuner indb.
Fjernbetjening X72
Windows XP Pro
eller Vista Business
Fås til omkring 12K
@Mr_K
Vega er for ibm hvad en trehjulet cykel er for et F16! :D så hellere zepto...
Kan ikke rigtig se der er noget andet valg, enten en Vaio VGN-AR21S som er lidt dyr men lækker eller også en Abook 1760W som er billig og lækker : )
@telum
Argumenter for at Zepto ikke er kvalitet? Desuden vejer min Zepto 2415W 2.9kg. Den Sony Vaio der linkes til vejer 3.8kg.. Så Zepto slæbbar??
Drop Abooken.
Køb kvalitet, og vælg Dell, Sony eller IBM.
Jeg har mødt rigtig mange der har købt "billige" ukendte bærbare, og de går i stykker.
Mine erfaringer med Zepto er elendige.
MVH
Carl
C_hope
Læs: www.notebookreviews.dk/review/show/10024/index.html
og fortæl mig så hvad der er galt med den Abook, som du udtaler dig så negativt om, du er dygtig til poker, men Abooks 1760W ved du åbenbart meget lidt om : )
@HenrikH
Der er sikkert ikke noget galt med Abooken, min erfaring siger bare at når man skal bruge MANGE timer med et redskab, er det en god ide at ofre lidt ekstra og købe kvalitet.
Vær dog opmærksom på, at den test du læser er ½ år gammel, og maskinen er baseret på "gammel" teknologi.
Vær samtidig lige opmærksom på at styresystem er tilbehør !
Vil bare lige sige (ok det er en påstand) at jeg har slidt flere laptops op end nogen af jer har spist ærter, og der kan IKKE herske tvivl om at når det handler om kvalitet så er der intet der slår Thinkpad serien! Telum har ret.
De er nok lidt dyrere, men lad være med at komme med sammenligner om at man "Får mere for pengene" fordi en anden bærbar kører højere opløsning.
Der er få ting jeg mener at have så meget erfaring med at jeg tør udtale mig kategorisk, men dette er en af dem. Du kan sikkert få flere features per krone i mange andre mærker og det kommer an på hvor hård du er i brug ved din maskine og hvor længe du gerne vil ha glæde af den, men du får ikke bedre kvalitet end i en Thinkpad - og det er et faktum!
Tjaa..men hvis du havde brugt tiden så havde du læst hvad jeg ville købe og at den havde fulgt med tiden, så den teknologi får du svært ved at overgå : )
edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=256623
Jeg har brugt ret langtid tid på at finde den helt rigtigt kvalitet til den helt rigtige pris, med det helt rigtige fede design, og du har ret den har ikke styresystem, hvilket jeg måske burde have brugt tid på at fortælle, men jeg har 12 år som IT konsulent i lommen, og tænkte ikke lige i de baner sorry.
Word of warning: Once you go Mac, you can never go back!
Seriøst: Køb en mac og få et ordenligt styresystem. Du kan jo altid køre Windows ved siden af, enten virtualiseret eller gennem BootCamp. MacBooken er desuden kvalitatet hele vejen igennem, og så ser den tillige nydelig ud.
Microsoft Office fungerer fint til Mac. Programmering burde heller ikke være et problem, da OS X som standard kommer med hele Apples suite af udviklingsværktøjer.
Og endeligt er der jo det tillokkende i at være en del af den nye bølge... "Join us. Resistance is futile" :)
Er det ikke sådan her den er?
Word of warning: Once you go Mac, you have to be on crack!
@ HenrikH
Naturligvis. Det er der vel ikke noget negativt i :)
Og husk så lige: For hver gang Windows bliver installeret på en PC, dør en sømand til havs.
Kaptajn Kold
Just kitting, jeg er totalt blank med Mac, det er sikker ganske fint : )
sømænd og windows -...jeg er lost
@ Verndroid
Har en magen til.. (Dell XPS 1710). Den er rigtig fed.. Kanon design.
Bedste bærbare jeg har haft/prøvet til dato, men prisen er da osse hamper..
goddag de herrer.
jeg semikaprer lige tråden.
søger ny bærbar.
minimum 17", helst 19"
pris 10-20 k dkr.
køb IRL el på net ligeglad
synes macdesign er fedt men er nervøs for hvordan styresystem kører.
Hvad kan man sige om 17 vs 19?
Skal man betale meget mere for en 19 tommer?
Er der value i det?
Hvilke semi-topmodeller er der i 19"?
Hvad kan man sige om macs 17-19 modeller mht valueformoney uden design taget i betragtning?
Hvordan fungerer macs styresystem nu tildags i microsofts verden?
Hvad ville du købe med 15 k dkr på lommen med ovenstående info?
Tak for alle svar
Jannick
@RQD_Cecil
Ja det er sq en fed maskine med en pris der matcher! :)
--
verndroid
www.schougunvald.dk