Hej alle sammen
For godt 3 uger siden, loggede jeg på min plexkonto, og opdagede til min store overraskelse, at alle mine skillinger var væk!
Jeg skynder mig at få kontakt med deres support og får min konto disabled, og får sat en undersøgelse igang. De lover mig, at jeg får et svar indenfor 48 timer.
Idag, 3 uger senere, stadig intet svar....Jeg har skrevet og ringet til dem et utal af gange, og de bliver blot ved med at sige, at undersøgelsen stadig er igang, og at jeg får et svar hurtigst muligt.
2 gange har de sagt jeg ville få et svar efter 12 timer, det har de heller ikke overholdt!
Det positive er her, at jeg cashede stort set alt ud 1½ måned tidligere, da jeg ville skifte site, hvorfor det kun drejer sig om 3117,5$, men jeg vil alligevel mene, at det er deres pligt at komme med et svar og vise mig HH.
Første gang jeg snakkede med deres support, fik jeg at vide, at mine penge er tabt på 1 minut, så jeg har selvfølgelig bedt dem om at tjekke HH og IP, bør da ik være så svært!?!?
Er der nogle der har en kontaktperson, således at jeg kan få sat noget skub i denne sag??
På forhånd tak.
snowking
Plexkonto hacket,penge væk!
synes sgu efterhånden det begynder at bekymre med alle de hacking sager....
'hvorfor det kun drejer sig om 3117,5$'-?????- skal du ha tæsk?
Håber du får dine småskillinger....
mvh
Ingen anelse, jeg aner ikke hvem, hvordan eller hvorfor....
Jeg bruger Antivir, til løbende at scanne min com for diverse virus mv.
snowking
Prøv at kontakte smmfd, han har med Fyns Pokerklub at gøre, hvor PokerPlex er sponsor.
Er ret sikker på han har en direkte kontakt hos PokerPLex.
Hvad med firewall Snowking? Har du en, og hvis ja, har du nogensinde haft den disablet?
Har bare den ganske almindelige windows firewall, som jeg aldrig disabler...
Bogarde>
Tak for tippet:)
snowking
Kald mig paranoid, men hvis jeg pludselig opdagede at min computer kørte med kun windows firewall ville jeg insta-hive-net-kablet-ud.
@snowking
Håber sgu du får dem
@David BB
Hvad vil du anbefale. Det du evt kan anbefale kører det samtidig med windows firewall ??
men LÆR DET DOG : anvend www.eksperten.dk/ til it/edb-spørgsmål
der er uden tvivl mange gode hensigter og enkelte med indgående kendskab på pn, men der ses jo konstant halv-studerede bud på løsninger som enten ka løses helt anderledes enkelt eller kræver mere kompliceret assistence
Denne side hjælper spillere, hvis de har problemer med pokerrummene...
"Are you having a problem with an online poker Room?
Tell us about it. If it involves an A or B rated Poker Room, we can usually have a problem worked out in 48 hours.
Feel free to contact us on any online poker room, complaint, compliment or a simple comment. Let us know how you feel by emailing [email protected]"
SuperAntiSpyware og AVG Antivirus virker for mig. Har ligeledes disablet Windows firewall.
Kører www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm en gang imellem
Har ikke haft problemer, men jeg ved faktisk ikke hvor godt jeg er beskyttet. Nogle forslag?
Surt med dine penge snowking :( meget nitte at det også sker på crypto
det er ved at blive lidt for ofte det her sker.. hjælper mozilla iforhold til explorer ?
og virker som om det er koncentreret omkring dem med store beløb på kontoen hvilket vel vidner om de går målrettet efter folk de har set spille om store beløb ?
@Razga
Jeg har de samme programmer som dig (antivirus+antispyware)
Vil du ikke fortælle mig, hvorfor du har disablet Windows firewall?
@Live
Mozilla ca 1000 gange bedre end IE, da langt, langt størstedelen af internet vira er designet til IE.
@Coco
Det er bare noget jeg gør pr automatik. Windows firewall har kun givet mig problemer (mest mht netværk og sådan noget).
Med mozilla + avg + superantispyware tror jeg ikke at der kan ske særligt meget. Mozilla blokerer jo for rigtig mange ting som prøver at blive langt ind på computeren (hvis du besøger sådanne sider).
Lige for at cleare noget:
Internet explore og Outlook express er de fleste viraer idag lavet til, og når der findes firefox og thunderbird, syntes jeg klart folk skal se på alternativerne. Dog skal man ikke føle sig skudsikker, begge programmer har idag så store markedsandele at der bliver skrevet mere og mere snavs til begge dele. Derfor, hvis man vil være sikker, er en ordenlig fw, og et ordenligt av klart at fortrække. Og med ordenligt mener jeg ikke-gratis. Pakker som Norman, Norton, Mcaffe, Bullguard (min farvorit), panda og lign. kan og klare altså flere ting, end sygate og avast kan.
På den anden side kan man sige, at det allervigtigste er ham 40cm fra skærmen. Jeg har brugt internettet aktivt i 10-15år, og de sidste 2-3år har jeg ikke haft noget som helst beskyttelse på, og i samme periode aldrig blevet ramt af noget. Det handler simpelthen om ikke at trykke de forkerte steder. Hvis man ikke er superbruger som mig, så er diverse ordenlige pakker altid en god partner.
Et lille tip er at undersøge hvad ens internet udbyder tilbyder, de fleste kan for en mønt tilbyde en pakke, som beskytter mod det hele på en gang.
Nå, det blev offtopic og langt, jeg beklager, syntes bare lige det skulle med :).
Hej Thomas,
Jeg har mailadressen (et-eller-andet-sted) på ham russeren der ejer skidtet. PM hvis du kan bruge det til noget...
Ellers er jeg sikker på Morten også har den !?
Silan > vrøvl ..
For gennemsnitsbrugeren har økonomien en smule at sige - og netop i de tilfælde .. som faktisk omfatter flertallet .. vil gratis aplikationer som avast og sygate til fulde opfylde behovet for beskyttelse
Mht panda er vi selvfølgelig enige, det program står ikke til diskussion
Bagsiden ved de fleste betalings-antivir (norton, etc) er så til gengæld at de er meget tunge hva angår scannings tider samt typisk forlænger opstart/anvendelse af diverse alm dagligt anvendte programmer extremt.
Gratis programmer som f.eks avast antivirus opdateres i øvrigt ligeså jævnligt som betalings ones.
Der laves uendelige mængder vira til mange andre programtyper end lige explorer og outlook, og ingen kan vide sig sikker uanset surfe-vaner
Når det er sagt, så er pn nok ikke det rette sted at krydse klinger indenfor dette felt
Men generelt vil folk ha størst glæde af, og på kort tid få fornyet indsigt på www.eksperten.dk/
Hacker.. Hmm nej.. Der er en der har fået fat i dit password, ved enten at have fået kendskab til det fordi du du har fortalt det til den, eller måske haft logget på et eller andet sted og haft sat "husk mig/auto login" på.. Eller haft auto login sat til der hjemme. HVIS det er gjort så ligger dine passwords let tilgængeligt.
"Det sker for ofte" Tja.. Det sker vel i så vidt fang folk gør det muligt for andre at gøre det..
Brug som skrevet tidligere nogle af alle de sikkerheds programmer der er, læs dog lidt om dem, og sæt dem op så de virker. Og der er ingen undskyldning, for der er et utal af dem der er gratis. Og når det drejer sig om så mange penge, kan jeg sku godt få mig selv til lige at sætte et ordenligt program op, som sikre mig mest muligt, mod hackere, trojans samt keyloggers, som garenteret er en ofte brugt tind til at få fat i passswords, samt brugernavne. (det er meget nemt)
sir_villian Ja det rigtigt der er vira til alle former for OS, og programmer. Men 80% af de vira der florerer rundt hele tiden, går gennem Windows, primært Explorer, samt Outlook fordi det er så nemt at sprede vha. de programmer. Men som sagt, man er ikke sikker bare fordi man skifter til linus, eller andet, og bruger andre browsere, men det hjælper en smugle :)
@snowking
Som jeg ser det, må en person der har haft adgang til din konto enten have:
1. brugt din computer
2. du har brugt en andens computer med auto login, (eller en skummel ven med keylogger.)
3. Trojan med indbygget keylogger.
Hvorfor, som jeg husker det skal du alttid aktiver din konto før du skriver dit password på en ny computer, eller hvis du skifter user, så det er ikke nok at bare have dit password, så mit bedst bud er at du har en keylogger på din computer lige nu.
Hvad ville jeg gøre?
1. stop ulykken:
jeg ville google alle de antivirus online scanner jeg kunne finde, det er ikke nok med en brug mindst 10 forskellige, hvis du ikke finder noget går du så i gang med at scanne for adaware, med alle de værktøjer du kan finde, hvis du heller ikke finder noget her, så kan problemet være din om gang med dine papir? men det kan også være en som ganske enkelt har hacket din computer, det behøver man ikke at kunne finde ud af med div. antivirus.
2. lige meget om du finder noget eller ej, skal du formater din harddisk, du skal se på din evt. router, er den sat rigtigt op, har du ændre admin password på den, og du skal have din en god firewall, jeg bruger selv Kaspersky Internet Security som giver hele dynen Firewall virusscanner - spyware-blokker, men husk intet er mere sikkert end din egen måde at færdes på nettet.
Kedelig sag igen. Men paaradoksalt at det sker på din Plex konto.
På Plex skal man jo netop aktivere sin konto med en speciel kode, for overhovedet at få adgang til kontoen fra en ny pc - hvilket giver en pænt høj grad af sikkerhed vil jeg mene.
Så den person der har spillet skillingerne op, har enten:
1) Spillet fra en PC, hvor du selv har aktiveret kontoen. Evt. en hvor du har været auto logget ind.
2) Haft adgang til såvel konto navn, password og aktiveringskoden (sidstnævnte modtages vist i en separat mail, når man signer up).
Jeg ville nok hælde mest til 1´eren.
Grundet alle de her sager, er jeg stoppet med at anvende auto logon på min pc, og har altid et firewall + antivirus program kørende.
@alle
En god bekendt har beskæftiget sig en del med dsb-sikkerhed.
Jeg nævnte sitouationen for ham og spurgte hvordan sådan noget typisk foregik.
Han svarede, i tillæg til flere af de nævnte scenarier, at den nævnte form for "hacking" meget ofte skyldes, at folk bruger det samme password flere steder, mange steder er det relativt simpelt at hacke in på deres bruger-database og herved få fat i i brugerens password på det givn site, herefter prøves dette password af på mailadresser og andre online-fora for at samle information. I tilgift siger han, som mange nok ved, at ens password såfremt det er muligt altid bør ha minimum 8karaktere.
Så snowking, vær opmærksom på ikke at bruge sammme password/bruger flere steder...
Kunne iøvrigt være interessant at se hvor sikre ens brugeroplysninger her på pokernet er.......
mvh
"Kedelig sag igen. Men paaradoksalt at det sker på din Plex konto.
På Plex skal man jo netop aktivere sin konto med en speciel kode, for overhovedet at få adgang til kontoen fra en ny pc - hvilket giver en pænt høj grad af sikkerhed vil jeg mene."
Jeg mener nu at det bare kræver at man kender account number for at aktivere cryptokonti.
har du stadig problemer, kontakt min msn [email protected]
Hej alle
Jeg har IKKE autologin på min computer, af samme årsag som i nævner.
Hvis jeg logger ind på en anden computer, sørger jeg altid for IKKE at krydse autologin af,og når jeg er logget af efter endt brug, åbner jeg siden igen, blot for at være sikker på den ikke autologger ind.
Jeg er meget meget påpasselig med sådan noget, evig og altid!!
Men hensyn til det med sikkerheden på min egen PC, er jeg desværre langt fra dygtig til alle de forskellige programmer, men jeg må forsøge mig frem.
Jeg har idag skrevet til nogle af jer der har tilbudt jeres hjælp, det er nu fantastisk hvor mange hjælpsomme personer vi har her på PN.
På forhånd tak for hjælpen alle sammen!
snowking
Hej alle
Jeg har IKKE autologin på min computer, af samme årsag som i nævner.
Hvis jeg logger ind på en anden computer, sørger jeg altid for IKKE at krydse autologin af,og når jeg er logget af efter endt brug, åbner jeg siden igen, blot for at være sikker på den ikke autologger ind.
Jeg er meget meget påpasselig med sådan noget, evig og altid!!
Men hensyn til det med sikkerheden på min egen PC, er jeg desværre langt fra dygtig til alle de forskellige programmer, men jeg må forsøge mig frem.
Jeg har idag skrevet til nogle af jer der har tilbudt jeres hjælp, det er nu fantastisk hvor mange hjælpsomme personer vi har her på PN.
På forhånd tak for hjælpen alle sammen!
snowking
Hej thomas
Brug www.spywarefri.dk, der ligger windows defender og spybot-search and destroy. Begge som gratisprogrammer.
Efter jeg har fået dem installeret har jeg ikke haft noget spyware/virus/pop-ups , Virkelig effektivt..
Hejsa Alle
Jeg valgte at kontakte Thomas idet at jeg gerne ville have belyst:
1: Sikkerheden hos Crypto.
2: Den manglende kundeservice.
Baggrunden er at jeg mener at negativ omtale skader alle Crypto rum der køber cashier service hos ECASH, det gælder såvel Classicpoker, Inter, Plex som Betsafe.
ECASH cashieren er en af de bedst sikrede med account aktiveringsfunktionen. Hvis man skal spille fra en anden computer end den man har downloaded softwaren fra, er man nødt til at kunne sit account nummer for at kunne aktivere sin konto. Derfor fandt jeg det uhyre vigtigt at få belyst om der var grund til bekymring.
Kundeservice er alfa og omega. En kunde der ikke får svar indenfor en rimelig tidshorisont er en mistet kunde. Omkostningerne ved at etablere et kundeforhold er simpelthen for dyre til at man kan tillade at kunden forsvinder på baggrund at en dårlig service.
1: Jeg kontaktede fraud manageren hos Wagerlogic. Han kunne efter nogle timer fortælle at den IP der var spillet fra er den samme som bliver benyttet næstmest af snowking.
Så her ligger forklaringen altså hos snowking. Hvor ubehagelig sandheden end er, så er frauden altså foregået fra hans eget hjem eller i omgivelser hvor han ofte kommer.
2: Der afventer jeg stadig svar på hvordan dette kunne ske og jeg forventer at der bliver strammet op på procedurerne omkring situationer som ovenstående.
Igennem de 6 år jeg har arbejdet med Cryptologic/Wagerlogic har jeg altid haft respekt for ECASH og deres måde at håndtere sikkerhed på.
Der er intet i denne sag som får mig til at ændre den holdning.
Jeg mener personligt ikke at ECASH hverken skal eller kan hæfte for at uvederhæftige personer bruger en andens konto fra samme IP.
Jeg føler med Thomas og kan forstå at han står i en ret så irriterende situation hvor han skal til at rode rundt med hvem der kan have benyttet sig af hans hjem/computer/konto men er på den anden side også glad for at vores cashier endnu engang har bevist at den er blandt markedets bedste hvad angår sikkerhed.
Henrik Witt
Classic
Jeg har nu snakket med Witt, som har været så venlig at hjælpe mig til at få en status.
Desværre er denne status ret skidt nyt, da de siger, at der er blevet spillet fra min EGEN IP!!
Det betyder med andre ord, at der enten er en, hjemme hos mig, der har logget på min konto og tabt mine penge, uden jeg har set det, eller at der er nogle som er kommet på mit trådløse net, og den vej rundt spillet på account.
Jeg har, som tidligere nævnt, aldrig autologin på min com, og der er ikke nogen der har mine detaljer.....Jeg kan desværre bare ikke bevise noget som helst, hvis de siger det er fra min ip der er spillet, må jeg vinke farvel til mine penge, selvom jeg aldrig har spillet for for højt eller noget i retning af, at jeg kan tabe alle mine skillinger på 1 minut i det 1,5 år jeg har spillet der....
Summa sumarum, jeg må vinke farvel til mine penge, fuck hvor er det bare pisse surt!!!!
Jeg venter stadig på at se en HH fra da mine penge er tabt, blir sjovt at se, eller noget!!
En ærgelig snowking
nedtur, håber at du kan undvære de penge, selvom det er en pæn slat for de fleste " normale" mennesker......Gl eller hvad man nu skal sige:-)
mvh
Jeg har nu set HH og mine skillinger er tabt på 25/50 PLO, det er nu ret trist at sidde og se hvordan ens penge bare bliver smidt væk....
Det eneste jeg nu kan gøre, er at få IP adressens fysiske adresse, og så finde ud af hvor der er spillet fra....
Udover det må jeg jo så bare indse at pengene er væk, og jeg i fremtiden må passe endnu bedre på mine oplysninger....Fuck hvor er det øv...
snowking
Ps. Tak for al hjælpen herinde, det var super:)
Frustrerende! Men kan de ikke finde ud af om hackeren skulle have nogen relation til dem som vandt pengene i omaha?
Problemet er jo, at der er spillet fra min account, på en IP adresse jeg hyppigt har benyttet, så i deres øjne er der ikke en hacker, men en som har haft adgang til min kode mv., og så misbrugt min konto.
Til trods for min lange historie hos dem og mit spilmønster, vil jeg ikke få mine penge tilbage...
Jeg har aldrig spillet så højt (desværre,lol), og stort set aldrig omaha....Den måde pengene er tabt på, hænderne, er helt i skoven....Det hele er så atypisk mit spilmønster, at det burde være åbenlyst det ikke er mig der har spillet, men alligevel er der ikke noget at gøre....
Det er mig bare en gåde, hvordan det her kunne ske...
snowking
Men har vedkommende sat sig i 10 handed plo-game, hvor han sprøjtet hist og her, eller er pengene gået decideret til én enkelt spiller i mystisk spillede hænder? Altså sandsynliggøre om vedkommende har gjort det for berigelse eller bare syntes det er sjovt at lege med andre folks penge?
Selv om dee ikke mener der har været tale om at accounten har været hacket, bør de da stadig følge op, hvem der vundet pengene og hvordan.
Du har ikke bare været super fuld m8?? ;-)
Neder sag...
@Snowking: Rigtig surt show :(.
Andre med IT sikkerhed viden: Er det muligt, såfremt ens trådløse netværk kun er "almindeligt" sikret (dvs. med en eller anden krypteringskode), at tage herredømme over en andens konto (dvs. IKKE downloade klienten selv, da man så skulle bruge aktiveringskoden)?
Altså - kan man få adgang til alle computere i netværket, såfremt man får adgang til den trådløse router ved at knække krypteringen?
- AB
"Altså - kan man få adgang til alle computere i netværket, såfremt man får adgang til den trådløse router ved at knække krypteringen?"
Du kan ikke bare videre faa adgang til en computer selvom du har adgang til routeren, efter routerens sikkerhed er kompromiteret skal selve computeren hackes via et eller andet exploit du ikke har sikret dig imod (manglende download af patches), eller maaske en daarlig administratorkode ell. andet jeg ikke lige kender til ;)
lardes>
Hehe, min kammerat har heldigvis en boksepude som allerede er blevet godt brugt;)
Jeg har nu set mine HH´s, og jeg vil gerne dele dem med jer, de er desværre ikke i korrekt rækkefølge, og ikke super overskuelige, men jeg vil gerne rette dem til senere, er for træt pt. efter 6 timers hu, hehe:)
[03:46:54] Game log created on 02/23/2007 03:46:54 GMT
[03:46:54] Game# 3230746453 - Table Africano (#4657) - PL 25.00/50.00 USD Omaha Hi
[03:46:54] Seat #: Wagerlogic AccountID, Alias, City (amount on table) Status
Seat 5, D202638729, snowking, Undisclosed, (1,213.50) Ready
Seat 9, , Chronic1, Undisclosed, (9,444.00) Ready
[03:46:54] Seat 9 is button, seat 5 is small blind
[03:46:54] ***round 1***
[03:46:54] snowking: Post Blind(25.00)
[03:46:54] Chronic1: Post Blind(50.00)
[03:46:55] ***cards dealt to player***
[03:46:55]snowking: [Ac,Ts,4c,2h,]
[03:46:55] ***cards dealt to player***
[03:46:55]Chronic1:
[03:46:54] snowking: Raise(125.00)
[03:46:54] Chronic1: Call(100.00)
[03:47:02] ***round 2***
[03:47:02] ***flop:[2s,3s,7d,]***
[03:47:02] snowking: Bet(300.00)
[03:47:02] Chronic1: Call(300.00)
[03:47:27] ***round 3***
[03:47:27] ***cards on board: [2s,3s,7d,Jc,]***
[03:47:27] snowking: Check
[03:47:27] Chronic1: Check
[03:47:36] ***round 4***
[03:47:36] ***cards on board: [2s,3s,7d,Jc,Ks,]***
[03:47:36] snowking: Bet(200.00)
[03:47:36] Chronic1: Fold
snowking: (200.00) uncalled. refunded
[03:47:49] ***show down***
[03:47:49] snowking: Muck Win
[03:47:49] ***Result***
[03:47:49] ***pot #1***
[03:47:49] size: 899.00; rake: 1.00 ***
[03:47:49] snowking: won 899.00
[03:47:49] $$$snowking: total bet 450.00, total won 899.00, total return 449.00$$$
[03:47:49] $$$Chronic1: total bet 450.00, total won 0.00, total return -450.00$$$
Game Log (#3230746563)
[03:48:31] Game log created on 02/23/2007 03:48:31 GMT
[03:48:31] Game# 3230746563 - Table Africano (#4657) - PL 25.00/50.00 USD Omaha Hi
[03:48:31] Seat #: Wagerlogic AccountID, Alias, City (amount on table) Status
Seat 5, D202638729, snowking, Undisclosed, (1,512.50) Ready
Seat 9, , Chronic1, Undisclosed, (9,143.00) Ready
[03:48:31] Seat 9 is button, seat 5 is small blind
[03:48:30] ***round 1***
[03:48:30] snowking: Post Blind(25.00)
[03:48:30] Chronic1: Post Blind(50.00)
[03:48:31] ***cards dealt to player***
[03:48:31]snowking: [4h,9c,5s,6h,]
[03:48:31] ***cards dealt to player***
[03:48:31]Chronic1:
[03:48:30] snowking: Raise(125.00)
[03:48:30] Chronic1: Raise(400.00)
[03:48:30] snowking: Call(300.00)
[03:48:45] ***round 2***
[03:48:45] ***flop:[2c,4c,As,]***
[03:48:45] snowking: Check
[03:48:45] Chronic1: Check
[03:48:52] ***round 3***
[03:48:52] ***cards on board: [2c,4c,As,2d,]***
[03:48:52] snowking: Bet(900.00)
[03:48:52] Chronic1: Fold
snowking: (900.00) uncalled. refunded
[03:48:58] ***show down***
[03:48:58] snowking: Muck Win
[03:48:58] ***Result***
[03:48:58] ***pot #1***
[03:48:58] size: 899.00; rake: 1.00 ***
[03:48:58] snowking: won 899.00
[03:48:58] $$$snowking: total bet 450.00, total won 899.00, total return 449.00$$$
[03:48:58] $$$Chronic1: total bet 450.00, total won 0.00, total return -450.00$$$
Game Log (#3230746293)
[03:44:57] Game log created on 02/23/2007 03:44:57 GMT
[03:44:57] Game# 3230746293 - Table Africano (#4657) - PL 25.00/50.00 USD Omaha Hi
[03:44:57] Seat #: Wagerlogic AccountID, Alias, City (amount on table) Status
Seat 5, D202638729, snowking, Undisclosed, (1,189.50) Ready
Seat 9,, Chronic1, Undisclosed, (9,471.00) Ready
[03:44:57] Seat 9 is button, seat 5 is small blind
[03:44:57] ***round 1***
[03:44:57] snowking: Post Blind(25.00)
[03:44:57] Chronic1: Post Blind(50.00)
[03:44:58] ***cards dealt to player***
[03:44:58]snowking: [As,9s,3s,Jh,]
[03:44:58] ***cards dealt to player***
[03:44:58]Chronic1:
[03:44:57] snowking: Raise(125.00)
[03:44:57] Chronic1: Call(100.00)
[03:45:10] ***round 2***
[03:45:10] *
LOL, nej det er ikke prangende PLO det der. Sgu aergeligt hvis de spassere ikke bliver straffet. Glad for at hoere du har haft lidt skrub oven paa beatet!