Jeg ved godt jeg har spurgt en del til det her, men er lige ved at beslutte mig for om jeg skal køre med PokerTracker + PAHUD eller PokerOffice.
Jeg har bemærket, at det virker som om størstedelen af folket herinde bruger PokerTracker. Men hvorfor? Man skal betale for begge dele og PokerOffice ser da meget mere neat ud i mine øjne?
Men der må jo være en grund? Jeg synes bare PO ser bedre ud? Forklar mig hvorfor jeg tager fejl... :-)
Hvorfor PT og ikke PO?
Jeg bruger selv PO. Det der fik mig til at købe det fremfor PT var at jeg læste man skulle have et tillægsprogram for at have realtime overlay på bordene. PA HUD eller sådan hedder det vist.
Et + for PO er at du også kan frispille licencen mens du f.eks spiller en bonus op.
Et - ved PO er at man vistnok skal betale hvert år (ikke sikker men har set argumentet fremført flere gange.)
@Mikkmakk
Men kan man bruge det på lige så mange sider som PT??
Overskuelig lyder som en fordel for en som mig, som ikke er den store computer nørd:-).
PokerOffice er PokerTracker overlegent. Lang mere overskueligt, for den nykomne bruger - og som nævnt, ikke behøvet at bruge tilllægsprogrammer som feks HandGrabber.
Derudover er deres responstid mht bugs m.m ualmindelig kort. Dvs, hvis der er sider det ikke understøtter, tager det som regel omkring en uge, før det er klaret - hvis du vel og mærke kører det igennem deres forum.
Jeg har begge programmer, og jeg hader PokerOffice. Overlay virkede for mig kun sporadisk, og support kunnne ikke fikse det. Jeg hader også den java-feel det har.
Jeg vil foretrække PT+PAHUD til enhver tid. Det er ikke het så neat at se på, men det er jeg altså ret ligeglad med.
Jeg har frispillet PO2 for nyligt og brugt det knap en måned. Jeg kender ikke PT. Jeg er vældig tifreds bortset fra et par glitces med at overlayet et par gange har efterladt nogle sorte striber på bordet, men alt i alt nemt at komme i gang med og en supergod hjælp. Især er jeg imponeret over den logiske opbygning - det er let at finde og bruge analysefunktioner osv. Der er en ok online-brugervejledning, som dog næsten ikke er nødvendig.
Så vidt jeg kan se udfra hjemmesiden, skal jeg og alle andre nye brugere betale hvert år, men umiddelbart vil jeg mene, at man finder leaks nok til at det så rigeligt kan betale sig.
Jeg har både PT og PO, og PT sammen med PAHUD er simpelthen en klasse bedre end PO, medmindre man konsekvent nægter at bruge tid på at lære hvordan man bruger ens programmer.
Når det man beskæftiger sig med bliver tilpas komplekst, så vil de programmer man bruger nødvendigvis også blive mere komplicerede. Der er jo ikke nogen, som bare sætter sig ned og lynhurtigt gætter sig frem til hvordan man bruger de advancerede funktioner i Photoshop eller kan bygge en model af deres hus i Maya.
For lige at få det på det rene, så skal man betale 79$ om året for Poker Office.
Pokertracker og PAHUD kan købes for 55$+25$ = 80$, og det skal kun betales en gang.
PAHUD giver en mulighed for at have et overlay med stats direkte på bordet når man spiller. Når man sammenligner det med Poker Offices livetracker, så virker de umiddelbart til at de kan det samme, men PAHUD er rent faktisk MEGET bedre, da det kan konfigureres mere dvs. at man kan have de stats man gerne vil se der hvor man gerne vil se dem. Det er ikke noget man opdager i starten, da det tager tid at lære hvilke stats der er nyttige.
Pokertracker har den bedste support, som jeg nogen sinde har oplevet og PAHUDs kommer ikke langt bagefter. Jeg har ikke haft det store at gøre med Poker Offices support, så jeg skal ikke kunne vurdere hvorvidt de er gode.
Pokertracker understøtter langt flere sider end Poker Office. PAHUD understøtter nogenlunde lige så mange sider som Poker Office (så vidt jeg husker, så drejer det sig om 1 mindre netværk). Dog kan man bruge Gametime+ på de andre sider (det er open source), og det giver et næsten lige så godt HUD som Poker Office.
Pokertracker bliver opdateret ualmindeligt hurtigt. Hvis en side laver en ændring, så er det ikke unormalt at man ser en beta patch samme dag eller dagen efter. Det samme gælder PAHUD.
PokerOffice er typisk lidt langsommere til at komme ud med deres opdateringer.
Det er ikke noget jeg har gjort meget ud af at undersøge, men hvis Poker Office havde været opdateret hurtigere end Pokertracker, så ville jeg helt klart have brugt Poker Office i de perioder, hvor de havde været hurtigere ude end Pokertracker.
Poker Office ER lettere at komme igang med end Pokertracker, og har et mere finpudset layout. Det er en rimelig stor fordel, hvis man ikke er særlig skrap til computere, og ikke har lyst til at bruge lidt tid på at slå op i Pokertrackers start hjælp.
Pokertracker og PAHUD har flere funktioner og indstillingsmuligheder end Poker Office, hvilket nok også er grunden til at de fleste "erfarne" spillere bruger Pokertracker, da man som begynder simpelthen ikke har brug for det "ekstra" som Pokertracker har.
Man kan få Poker Office "gratis" ved at indbetale penge på nogle bestemte pokerrooms, og så spille x hænder. Umiddelbart lyder det som en glimrende handel, men man skal lige huske at tænke på, at havde man ikke fået Poker Office, så ville man have fået en bonus..
Poker Office er helt klart pengene værd, men det betyder ikke, at Pokertracker og PAHUD ikke ville være et bedre køb. Efter min mening, så er det ENESTE grund til at købe Poker Office at det er let at komme igang med, på alle andre områder vil jeg mene, at Pokertracker og PAHUD er langt bedre programmer.
@Sigurd
Når du spiller PO fri spiller du samtidig også en bonus fri (på tower poker er den ud fra min mening endda bedre end de normale standard bonusser de har)
EDIT: glemte helt at takke for en fornuftig opstillet argumentation vedr. PO vs. PT... det har jeg savnet wp
"Når du spiller PO fri spiller du samtidig også en bonus fri (på tower poker er den ud fra min mening endda bedre end de normale standard bonusser de har)"
Det skal nok passe (jeg kan ikke se nogle informationer om hvor mange raked hands man skal spille for at få bonussen), og hvis man vil have PO, så er det også klart at anbefale at spille det fri på et af de pokerrooms, som har skins. Efter min mening, er der bare ikke nok man sparer til at det er værd at overveje, når man skal vælge program, medmindre man har en MEGET lille bankroll.