Er ved at købe en billig Ford Mondeo 1,8 16v fra 1994 som har kørt ca 200.000 km.
Men hva burde sådan en koste i forsikring hvis den stod i mit eget navn og der kun skulle ansvarsforsikring på den..??? skal siges jeg er 21 år og har haft bil før..
hvad ville jeg sidde i af udgifter om måneden når bilen er købt sådan ca...???
På forhånd tak-..
Mvh Doolce
forsikring af gammel bil... ;)
Det er der ingen der ved. Alt fra mellem 18.000 til 8.000 afhængig af hvem du snakker med.
Ring rundt til de enkelte selskaber.
Jeg giver 5200.- i ansvar, jeg har en Ww polo, 1,2 van = 130 i topfart, og jeg har også en indbo fors. i samme selskab.jeg er 41 år og har kørt fint i 5 år.
jeg bor i 8230,
alka er de billigste hvis du er LO medlem, ellers prøv GF de er som regl også til at tale med.
Det er de to du som regl får den bedste pris med når du er hvor du er nu.
prøv at snak med følgende selskab www.garfors.dk
De plejer at være en af de bedste steder, når du ikke er ældre end du er.
Ring rundt til ALLE, fremfor at springe over hvor gærdet er lavest, det er nemme penge at spare på få minutters let arbejde.
Sidst jeg undersøgte fik jeg priser fra 3000,- til 11000,-.
@KlogeÅge
Amen!
improve.dk/blog/2007/02/06/dollar-6000-an-hour
Kurset Respekt for Fart giver 2 års erfaring ved Alka ikke meget der slår det.
@MFrandsen
Desværre er det ikke sort på hvidt, det er stadig ikke alle der bliver tilbudt det tilbud, det afhænge helt af bilen du vil forsikre, samt din personlinge demografi.
Prøv at kontakte Himmerland forsikring.
Jeg kender flere unge mennesker, som har billige forsikringer hos dette selskab.
Jeg ved dog ikke om de tilbyder deres produkter over hele landet.
www.himmerland-forsikring.dk/Default.aspx?CTYPE=11827777-415d-4f91-a256-ec4bfe33954a&ID=82b5dbcf-3e7a-4c17-8e8d-9c09ffe92a05
GF Forsikring, men når du en dag køber en ny bil og skal have kasko så få forsikringen gennem forhandleren.
@Orca
Så vidt jeg ved SKAL alle forsikringsselskaber tage imod alle kunder på ansvarsforsikring på biler. Uanset om de har lyst eller ej. Prisen bestemmer de dog selv...
@Klaphat
Det er korrekt, de SKAL give dig et tilbud på en ansvarsforsikring, men prisen må de selv bestemme. Også derfor at de kan vælge og vrage mht. om deres respekt for fart kursus giver nogen rabat på din ansvarsforsikring.
Nogle af firmaerne er latterlige når det kommer til forsikring af yngre bilister... (og her er det < 30). Især førstegangstagere...
Husker tydeligt min jagt i sin tid. Det ene selskab kom med en konkurrancedygtig præmie, men mente så at en selvrisiko på 40% af bilens værdi var helt fair... Jeg spurgte til om det evt. var en kommafejl i tilbuddet, hvilket damen ikke kunne svare på, men ville undersøge det og så vende tilbage. Det var det ikke.
Og siden da har man sgu også hørt lidt af hvert, når man prøvede at få skidtet ned i pris.
F.eks. finder jeg det morsomt at de differentierer prisen efter postnr. men så ikke yder rabat til folk der har aflåst garage med automatisk port og alarm. Hvor meget mening giver det? Hvis man har en ekstra lås el. alarm på sit hus, så får man rabat. Nogle af de parametre som aktuarerne medtager hhv. undlader er lidt spøjse en gang i mellem.
Jeg var færdig af grin over din oversigt Orca, og jeg kan ikke komme mig over at du flere gange oplevet slet ikke at blive taget seriøst. Jeg mener, en 21-årig der køber en lækker brugtvogn. Du er da ikke den første... Måske det var i kombination med din addresse eller noget, at det virkede utroværdigt, det skal jeg ikke kunne sige, men at knalde røret på er da i den grad uforskammet. Tænk at man skal tigge sin nød om bare at få et tilbud på at købe deres produkter! Jøsses dog. Out of business...
@Orca
Alle kan komme på kurset. Men der er forskel på hvor meget tilskud du får til det..
Om Alka ikke tager alle biler ind ved jeg ikke, men er 99% sikker på de tager en Mondeo.
Man skal dog passe på med Alka. Hvis man laver en skade kan det blive voldsomt dyrt for en. Men de to års ancinitet kan godt overføres til andet forsikringsselskab (det fik jeg i hvert fald gjort, selvom ingen andre forsikringsselskaber giver 2 års erfaring for det kursus)
Jeg tror ikke GF forsikre biler som er ældre end 10 år.
Mvh.
fynboen74