Current Number of Players: 9
NovacIn Good start position: 16.91
gambler1801 start position: 12.75
Tank_ebboT start position: 18.10
Gianfras start position: 10.85
raphael1983 start position: 20.00
Rakis start position: 13.13
phildachil start position: 15.20
Sparess start position: 22.02
laatum start position: 12.00
phildachil posts small blind (0.10)
Rakis posts big blind (0.20)
gambler1801 is dealt down A♥ A♣
raphael1983 folds
Gianfras folds
gambler1801 raises to (0.80)
NovacIn Good raises to (1.60)
laatum folds
Sparess folds
phildachil folds
Rakis folds
gambler1801 raises to (2.40)
NovacIn Good calls (2.40)
flop: 7♦ K♣ 4♠
gambler1801 checks
NovacIn Good bets (3.20)
Hvad gør jeg nu. caller jeg i håb om at han har ramt en konge og fortsætter med at bette på turn og river eller er det bedst at raise? Jeg har ingen reads på ham. Hvad synes i om mit check på floppet?
AA hvordan får jeg flest penge
@Abehjerne
hvad hvis jeg better og han ikke har ramt noget? så vil han vel folde på floppet. Det lyder da ikke særlig spændende.
@Gambler
For det første aldrig reclick preflop..
For det andet AA er ikke uovervindelig.. Ikke giv ham freecards..
Bet ud på floppet..
@gambler
Det er venlig ment, selvom det kan opfattes som arrogant.
Pokernet har en en sektion ude til højre, hvor der er en række bøger, som bliver anbefalet. Virker som om der er nogle koncepter du kunne have godt af at få introduceret.
Hvis du vil reraise preflop, så gør det ordentligt. Bet flop og kom ai.
Dit check på floppet kan jeg godt lide. Men så skal den heller ikke slowplayes længere. Der er ikke noget værre end når rockets bliver knækket.
Check-raise ham og gå all in på turn eller ved re-raise. Han har vist stor styrke preflop og postflop, og så er der ingen grund til at slowplaye længere.
...og håb så på at han ikke sidder med KK :)
jeg har slet ikke lyst egentlig til at kommentere denne tråd men nu vil jeg være sød og hjælpe dig... ryk ned i limit... du fatter hat.
var det ikke også dig der synes at rathole er helt okay?.... go away!
hvad med at sidde med fuldt buy in fra start???
og ellers som Løp....du bliver nød til at læse en bog eller 10....for dit spil er simpelthen helt i vejret.
Og det var IKKE en sviner men et venligt råd!
@jonasan
nu har løp sagt det pænt til ham....
jeg fortæller ham det så bare ligepå så han med sikkerhed kan forstå hvad et godt råd ville være...
nogen gange er det sku ligegyldigt hvad man siger... den ovenstående hånd er bare forfærdelig spillet og så skal OP have det at vide.
desuden støtter han ratholing
Preflop første raise til 0.80 er fint nok. Da han så clickraiser (næsten) vil jeg enten call'e eller reraise ordentligt, hvilket nok resulterer i et fold fra hans side... Reclicket kan jeg ikke lide.
Som spillet, så vil jeg nok call'e hans bet på floppet (men helst leade) - udelukkende fordi nu har du 5.60 inde af dine 12.75 og det er overskueligt at lokke ham ind med resten af skillingerne med to små bets. Jeg vil nok leade turn for omkring 3.50 og håbe mine AA holder. Jeg er dog en donk til NL, så tag det ikke for mere end det er... en ide :-)
Med din stack raiser jeg til $4 preflop, og pusher floppet.
Husk at sidde med fuldt buyin. Det er første skridt til flest penge ;)
Mancini..
At gå ind med f.eks. 20bb.. Doble.. Forlade bordet for at sætte sig igen med 20bb.. Altså at tage $$ ud af bordet..
@alle
Hvad er det der er så forfærdeligt ved at clickraise? Hvorfor skal man aldrig gøre det?
Hvori består det moralsk angribelige i at fjerne dollars fra bordet ....?
Det er selvfølgelig lækrest at spille mod folk, der sidder med fuldt buyin og overspiller et toppar ....men derfor er der vel ingen grund til at skabe sig over de andre.
@gambler
et så lille reraise giver en masse info om din hånd og det er næsten gratis for ham... Han kan se du ønsker flere penge i puljen men absolut ikke ønsker at han folder
@Løvetæmmeren
Denne tråd er ikke til at diskutere hvad der er moralsk forkert eller rigtigt, men til analyse af en hånd jeg har spillet.
@MrBjarke
Hvad er så passende at raise med hvis man ikke vil have modstanderen til at folde? Da han allerede har vist styrke ved at reraise kan jeg vel godt gå ud fra at han vil calle mit clickraise, og hvis jeg ikke viser styrke på hverken flop eller turn kan jeg vel godt gå ud fra at han vil bette på turn eller river, enten fordi han har ramt noget eller for at stjæle potten, og dermed kan jeg få lidt flere penge ud af ham.
Er jeg helt ude i skoven og hvis jeg er hvorfor?
Rathol preflop.
Hvis ikke, så 4-bet pot preflop.
Bet 2/3 pot på flop og resten på turn.
Alternativt så check/call floppet efter dit 4-bet pf. Check/call turn. Hvis han ikke skyder turn så push river.
Hvis du 4-better ordentlig preflop og sørger for at få alle pengene til midten i løbet af hånden så kan det faktisk ikke gå galt.
Du bliver nødt til at spille alle hænder på samme måde. Det hjælper ikke noget, hvis du better når du bluffer og checker når du rammer. Du bliver alt for let at læse.
Jeg spillede mod en, som på ingen måde kunne fatte at jeg havde bettet fuld pot lige i hovedet på ham, med nut str8. Jeg ved ikke hvem der fortæller folk der spiller low limit poker, at slowplay er vejen til succes, men så frem jeg finder ham, må jeg huske at takke ham.
Til hånden kan jeg kun være enig med de andre.
Bet 0.8 std
Reraise til 4
skub eller checkraise all in på floppet, når du nu ikke har lyst til at spille med fuldt buy in.
Efter hans store bet på floppet gik jeg all in og doblede op. Og nej jeg forlod ikke bordet og kom tilbage med minimum buyin
En mulighed er også at call'e bagpå hans reraise pre.. skjuler din hånd godt.
C/AI derefter flop. - Også som spillet.
@Gambler
Var det ikke dig der var en vindende spiller?
@Gambler
"Da han allerede har vist styrke ved at reraise kan jeg vel godt gå ud fra at han vil calle mit clickraise, og hvis jeg ikke viser styrke på hverken flop eller turn kan jeg vel godt gå ud fra at han vil bette på turn eller river, enten fordi han har ramt noget eller for at stjæle potten, og dermed kan jeg få lidt flere penge ud af ham."
Du har allerede fortalt du har en top-3 hånd
Først gambler -
Jeg har respekt for det du gjorde under PN freeroll.
Men når det kommer til dit pokerspil, må jeg altså være lidt hård.
Den skal raises til mindst 4$ prf.
Har gør det du drømmer om - rr dig, og du får muligheden for at få flere penge ind.
og så passer floppet til et std. skub
Utrolig ringe spillet, eftersom det burde være helt std. for en hver vindende, og endda også tabende pokerspiller med bare lidt erfaring.
@Uffelarsen
Jeg kan godt se hvad du mener. Når han reraiser skal jeg re-reraise tre gange det han har raised og håbe på at han går all in. Jeg er dog ikke enig med dig i at det er forkert at checke på floppet. Hvis jeg skubber på floppet og villain ikke har ramt noget vil han sandsynligvis folde. Hvis jeg så checker turn og river er der den mulighed at han vil prøve at stjæle potten på enten turn eller river og der kan jeg så komme all in. Hvad er det du siger jeg gjorde under PN freeroll.
@Turbofluen
Vil du hjælpe mig eller fortsætte med at komme med ligegyldige spørgsmål som der ikke er nogen der har at bruge til noget? Hvis du læser den anden tråd igennem vil du finde svaret på det spørgsmål du lige har stillet.
Dieb er spot on.. Selvom de nok ikke fatter det på det her level så bliver du nødt til at ændre det hvis du har nogen som helst intentioner om at blive en vindende spiller på højere levels..
@gambler
1: Sid for fanden med fuldt buyin!
2:
Du tænker alt for meget på at få folk til at bluffe! Don't!
Du skal bare koncentrere dig om at få en masse af dine penge i potten med den bedste hånd. Ved at clicke preflop, checke flop, turn og river, giver du ikke modstanderen EN ENESTE chance for at begå en fejl i hånden!
Du bliver nødt til at bette ordentligt og gøre det konsekvent på alle streets! Samtidigt vil du opleve at modstanderen betaler dig af med alt mulig crap.
@gambler.
Du skriver:
"Hvis jeg så checker turn og river er der den mulighed at han vil prøve at stjæle potten på enten turn eller river og der kan jeg så komme all in."
Hvis du checker turn OG river giver du villain 2 frikort, og chancen for at han skyder din hånd ned øges. Hvorfor dog give ham 2 gratis kort?
Helt enig med de andre iøvrigt.
@keysor og Razga
Hvorfor bør gambler sidde med fuldt buy in??
Postflop beslutningerne bliver meget mere komplekse ved fuldt buy in end ved fx halvt buy in... Der er ikke noget forkert i at købe lavt ind, når man er begynder.
I ovenstående hånd slipper gambler meget billigere fra sit preflop click raise ved halvt buy in end han ville ved fuldt buy in, da fuldt buy in ville give villian meget bedre implied odds.
@alle :
Udover denne eksakte hånd, er der så ingen af jer der tjekker AA på et forholdsvis ufarligt flop ? Både OOP og IP ??
Kunne godt trænge til at læse en pokerbog eller 14, men har ofte ( alt efter hvilken villain ) haft succes med at tjekke både for og bag.
I mine øjne kan villain ikke ramme en 2outer på turn til sit evt underpar, og hvis der - som ofte - dukker et godt draw op til villain på turn, får man jo endnu lettere pengene ind. Ellers nuppes potten alligevel på turn jo.
Selvfølgelig er det en chance at ta', men også en måde at få lidt mere value på.
Kunne bare godt tænke mig at høre jeres mening om dette......
@Bestbluff
Så du mener simpelthen, at fordi OP sidder med lidt over halvt buy in, er det ok at spille hånden ringe?
Der er blevet fortalt hvordan denne hånd skal spilles, så gider ikke komme med mit bud!
OP spørger desuden hvordan han/hun får mest ud af AA....hvis denne sad med fuldt buy in ville han/hun som udgangspunkt få flere $$$ ud af hånden...Udgangspunkt (burde være) er, at man er bedre end ens modspiller - ergo når du kommer til midten med pengene, er du favorit i de fleste tilfælde. Derfor skal man sidde med fuldt buy in altid.
@Bestbluff
Du skriver selv et af argumenterne:
"Postflop beslutningerne bliver meget mere komplekse ved fuldt buy in end ved fx halvt buy in."
Det tager en time at lære at spille med kvart - halvt buyin, og gambler har givet udtryk for at han vil forbedre sig.
Hvis du ikke vil lære at spille postflop, dvs blive bedre til poker, er det nok en god ide at spille lowstack ellers ikke.
"I ovenstående hånd slipper gambler meget billigere fra sit preflop click raise ved halvt buy in end han ville ved fuldt buy in, da fuldt buy in ville give villian meget bedre implied odds."
Og gambler får ikke bedre implied odds ?
Du tænker på ikke at tabe istedet for at tænke på at vinde, det er en uhensigtsmæssig indgang til poker.
mvh K