Ser sku ud til at jeg får lov at følge den hjemme fra sofaen.
Min far havde lige kommet til at smide den ud. Det er fandeme et beat, der vil noget!! :)
Nå, men jeg tror faktisk den ender uafgjort i Ordinær spilletid. Begge hold virker stærke og 2/3 kampe i denne sæson er endt uafgjort. OB har 7000-8000 tusind fans med over sundet, så de har absolut noget støtte med hjemme fra.
Dog regner jeg ved at Gravgaard sætter en basse ind i overtiden :P
Forzaaa FC!!
Pokalfinaletråden!
Man må da håbe at OB's fans blot tager over bæltet og ikke over sundet.
ja selvom Snekkersten er brøndbyfan må jeg sku give ham ret. Den så ikke helt god ud.
Der findes to slags gode kampe:
Dem BIF vinder og dem FCK taber
GO FUCKING OB!!!
YES SIR!
@razga
Forstår godt du glæder dig over din anden kategori, for du skal vist over og kigge kvinde fodbold, før du finder noget at glæde dig over i din første kategori ;o)
tilykke til OB. Bedste hold på dagen vandt!
"Der findes to slags gode kampe:
Dem BIF vinder og dem FCK taber"
Der har godt nok været mange dårlige kampe i denne sæson så :p
Mickey
@fck
Du ligner Mogens Krogh, du ligner Mogens Krogh, hold kæftttttttttt hvor er du grimmmmmmmmmmmmmm. Du ligner Mogens Krogh.
@Razga
Jamen så det vel ikk ret mange kampe gode kampe for dig pt..
Det ikke meget FCK taber og slet ikke mange kampe BIF vinder ; )
FCK har tabt alle finaler, de har været i denne sæson.
Liga-cup, RL og Landspokal..
@ Magic7
gav du du selv en optur på der??
lol...de har i det mindste SPILLET alle finaler
JA TAK var ovre og se den :D
Kæft det var klasse!!!!
FORZA OB!
Er det bare mig, eller er det ikke underligt, at en pokalfinale mellem de p.t to bedste hold ikke kan trække mere end 31.000 tilskuere?
Parken plejer da altid at være fyldt til finalen!
@O4Uran. Det er jo fordi at det er Fck der spillede. Derfor den ringe interesse :O.
nåeh ja, selvfølgelig...
Men når Aab kommer på besøg, så er der fuldt hus... Det giver meget mening
NOOOT! :P
Kun Brøndby kan fylde parken. Om det så er mod Fck, Fcm eller hvem det nu måtte være...
Det er sgu lidt vildt når man tænker på det...
Brøndby er og vil altid være Danmarks hold numero uno..
FOR HER REGER' DE STRIBEDE FRA FYN!
FOR HER REGER' DE STRIBEDE FRA FYN!
Marc - du hedder ikke tilfældigvis Brockmann, vel? ;-)
Tillykke med sejren til OB. Det var fortjent og de slog helt sikkert fast at de p.t. er Danmarks anden bedste hold!
"Man må da håbe at OB's fans blot tager over bæltet og ikke over sundet"
da.wikipedia.org/wiki/Sund_%28farvand%29
@Marc m.fl.
Hold da op nogle dumme kommentarer omkring antallet af tilskuere.
Mon ikke det er vejret, der har gjort at der "kun" var 31.000 tilskuere. Der var 30.000 sidste år og for 2 år siden, da BIF-FCM spillede var vejret rigtigt godt og der var faktisk kun 34.000 tilskuere. Så mon ikke det er de neutrale tilskuere, der er blevet væk i år og dermed gjort forskellen.
Nu har FCK vidst også haft over 100.00 tilskuere mere til deres kampe end Brøndby denne sæson, så er måske ikke det klogeste punkt at spille stor på.
@Magic
Liga cup?
Hvad er det for en cup du hentyder til?
Endelig blev det bevist at FCK er opreklameret, og ikke engang støtter deres op om deres hold.
OB var nok 11-12000 i parken i går minst.
"Vi har før vundet større sejre i de farver" Denne gang bare en langt dårligere modstander...
SÅDAN
Marc BØRNDBY er intet. fyldt med medgangs fans, som nu er taget over til fck.
Sjovt som Brøndby lads altid har behov for at identificere dem selv udfra FCK, jeg nævner i flæng:
"Der findes to slags gode kampe:
Dem BIF vinder og dem FCK taber",
"Kun Brøndby kan fylde parken. Om det så er mod Fck, Fcm eller hvem det nu måtte være... "
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
@joergen
At antallet af fribilletter til en almindelig superligakamp i Arken er forholdsvist stort er nok ikke til at skjule, når der kun kommer 21.000 til en pokalfinale, mens at en kamp mod Åb trækker 31.000 af de hvide, men hvis du er fan af de strivde, så skal du nok ikke råbe for højt om at være dårlige fans. S
ammen med Åb har de strivde de mest kritiske fans i hele landet, de møder talstærkt op efter 5 sejre i træk, men er pist væk efter et enkelt nederlag, selv OB's spillere har kommenteret problemet flere gange.
AGF i pokalfinalen ville fylde Parken..
AGF har landest mest loyale fans.. Period!!
"AGF har landest mest loyale fans.. Period!!"
Naturligvis, de kan jo af gode grunde ikke have medgangsfans ;)
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
Brøndby har sgu da klart danmarks bedste fans!
Det kan der vidst ikke være tvivl om.
Bare hør på stadion uge efter uge.
FCK har 50% (eller flere) medløberfans, som ikke ville troppe op en kold november-dag efter et elendigt efterår.
@Gokkegal
Hvem skulle vi ellers sammenligne os med? Barcelona?
Snekkersten:
"FCK har 50% (eller flere) medløberfans, som ikke ville troppe op en kold november-dag efter et elendigt efterår."
Sjovt som du tør bringe dette emne på bane. Hvor meget er det lige Brøndbyernes IF A/S er gået ned i tilskuertal i denne sæson sammenlignet med, da de var på toppen? Så kan vi vist snakke om medgangsfans.
(Og jo alle klubber med succes har medløberfans, man kan vel sige, at DU er en af dem, for jeg gætter på, at havde Brøndby ligget i serie 3 og rodet rundt siden 1964, var det aldrig det hold, du valgte at holde med, men i stedet det hold, der nu lige vandt)
"Hvem skulle vi ellers sammenligne os med? Barcelona?"
Jeg talte ikke om at sammeligne, men om at identificere.
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
Ja det er da klart at jeg aldrig ville have hørt om BIF hvis det ikke var fordi de lå i toppen af dansk fodbold i en årerække.
Dog elsker jeg klubben nu! Hvis det nu (rent hypotetisk) var FCK der havde ligget i toppen, var jeg nok blevet kvalt af deres ledelse og fans.
Det er da helt klart tidspunktet der var skyld i det "lave" tilskuertal, jeg var ikke engang vågnet da kampen blev fløjtet af :p
Der er ingen fans i DK som Brøndbys. Så kan folk sige hvad de vil. Kan da huske Frank Rijkaard og div. Barca spillere sagde til pressen at hvis de kunne ville de gerne låne vores fans til Camp nou. Det er jo ikke for sjovt at Brøndby bliver kaldt Helvede i nord.
Men må indrømme at Fck er bedst i hele verden til at lave deres berømte stilheds tifo. Super fedt at stå i parken og synge deres tilskuere ud af stadion. "Fck sshh sshh, fck sshh sshh, hvorfor hører man mon aldrig fck". :-)
Og ja, vores tilskurertal er dalet i denne sæson. Men jeg mener at endnu flere burde være blevet væk. Ikke fordi vores resultater har været noget nær det dårligeste nogensinde, men for at vise den helt klart ringeste ledelse i DK at man kræver der sker noget. Nu er det så bare spændene om man vil forsøge at skabe et hold der kan være med i toppen og udnytte at fck sælger flere spillere her i pausen. Men man kan desværre ikke med den ledelse vi har i klubben. Var der nogen der sagde nepotisme??
Men som sagt, Brøndby vil altid være DK's hold. Vi har flere fans i jylland end fck har. Vi har endda og fanklubber i udlandet.
Sjovt som Brøndbys idenditet ligger i at svine og hade alt vedrørende FCK, hvorimod FCKs fans forholder sig til FCK. Det er ligesom England og Liverpool, hvor scouserne tror, de har patent på at være "rigtige" fans og beskæftiger sig mere med de andre hold end deres eget hold.
Razga:
Fino men så er du jo selv en medgangsfan. I øvrigt hoppede du behændigt over mit spørgsmål relateret til Jeres tilskuertal (loool).
Marc:
"Og ja, vores tilskurertal er dalet i denne sæson. Men jeg mener at endnu flere burde være blevet væk. Ikke fordi vores resultater har været noget nær det dårligeste nogensinde, men for at vise den helt klart ringeste ledelse i DK at man kræver der sker noget."
lolol så det er okay at blive væk, fordi I render ind i det ene nederlag efter det andet. Tal lige om at være medgangsfan. Og nej Jeres fald i tilskuere skyldes ikke, at folk er utilfredse med ledelsen, men derimod det faktum, at I nu er reduceret til et mellemhold.
"Men som sagt, Brøndby vil altid være DK's hold. Vi har flere fans i jylland end fck har"
Det er fandeme selvironi, så det vil noget. LOL dagens grin! - Og lad det endelig blive sådan: Brøndby for jyderne, København for københavnere.
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
@Doks
"Sjovt som Brøndbys idenditet ligger i at svine og hade alt vedrørende FCK, hvorimod FCKs fans forholder sig til FCK."
Du er jo helt væk der
Alle ved at alle hader BIF - også FCK! Derfor vi har lavet den fine side der hedder www.allehaderos.dk.
BIF går selvfølgelig efter ærkerivalerne og bysbørnene. Det er da logisk.
Glæder mig til Lyngby kommer op i næste sæson. De hader FCK lige så meget som os. Det gælder også for Frem.
"lolol så det er okay at blive væk, fordi I render ind i det ene nederlag efter det andet. "
11 sejre 1 uafgjort og 3 nederlag på hjemmebane.
Hold da op, hvor render Brøndby ind i nederlag efter nederlag..
Vindes der over OB og Horsens, så er Brøndby det bedste hjemmehold i Danmark.
Ganske imponerende i en ellers miserabel udebane-sæson.
Men begrav da bare Brøndby.. Når Brøndby begynder at vinde på udebane i næste sæson, så får FCK kamp til stregen.
@Razga, Marc og i andre betontilbedere
I virker for det første bitre, men det har I jo også god grund til. For det andet klinger udtalelser som "50 % af FCKs fans er medløbere" utroligt hult. I burde da af alle vide, at med succes og mesterskaber kommer der selvfølgelig en masse mennesker rendende der vil være en del af festen. Brøndby har jo netop opbygget sin iøvrigt imponerende fanskare i tider med netop titler og succes. FCK havde jo tværtimod et støt stigende tilskuertal i vores famøse 8 års succestørke, og vi byggede i den periode et særligt selvironisk forhold til vores klub og til fodbold. At vi så er blevet mange flere de senere par år er jo en selvfølge, da mange københavnere har fået øjnene op for det hold, som de elskede at grine af i starten, men som de med succesen har fået respekt for og nu holder af.
At vi så også har fået en røvfuld jyder ind på samme konto er jo sørgeligt. I min Verden støtter man sgu sit lokale hold, og er stolt af sin by, om den så hedder Barcelona, Kbh. eller Nørresnede. Men det er selvfølgelig også nemt at sige, når man selv er vokset op i vores fantastiske hovedstad.
Mht. til Brøndbys selvproklamerede "DKs bedste fans" og "Helvede i nord", så kan man jo kun smile overbærende. I har været bedst i mange år, det vil jeg give jer, men det hører efterhånden ikke længere til sjældenhederne, at vi FCK-fans indtager og regerer jeres lille betonparadis på derbydagene. Jeg kan som eksempel nævne vores seneste derby, hvor vi var blevet lovet tæsk af alt og alle, hvis vi kom til vestegnen - og især hvis vi tog guldet (Vind hvis I tør - fuckersvin, var budskabet). Men vi vadede lige igennem jeres by, og prydede de vestegnske mure med Københavnsk graffitti, stickers og andet lir, alt imens ingen Brøndbydrenge var at se. På selve stadion vil jeg mene, at I var mere fesne end længe set til et derby, mens vi linede et lysshow af balkanske dimensioner op og gik amok i vores guldrus.
Jeg er iøvrigt ikke i tvivl om, at I er uenige, men selv den mest inkarnerede brøndbyfan kan vist ikke længere mene, at I er så suveræne udenfor banen, som I var i 90erne og starten af år 2000-tallet.
"Jeg er iøvrigt ikke i tvivl om, at I er uenige, men selv den mest inkarnerede brøndbyfan kan vist ikke længere mene, at I er så suveræne udenfor banen, som I var i 90erne og starten af år 2000-tallet."
Jo
Du så vidst ikke hva der blev gjort mod Farum by..
FCK's fans synger altid de to samme sange på stadion.. det er jeg vidst ikke den eneste der synes.. Og når vi nu snakker om fankulturer så gør forhelvede noget ud af jeres tifoer - de er sgu skandaløse og direkte jydske. Jeres sidste tifo var "SEJR" skrevet med fine papirstykker - wow........
Det næste bliver vel at I svarer stadion-speakeren igen som de gør i Jylland.
@Dokke. Nårh ja, for Fck's fans har jo aldrig en kommentar med på vejen når det kommer til Brøndby. Vågn dog op champ... Brøndby sviner fck og omvendt. Lad være med at få det til at lyde som om i er hævet over alle andre og bare er så gode at alle simpelthen bare har ondt i røven. Og tager det som selvfølge at i ligger som i gør og bare ikke kan gøre for det.
Som Razga siger. Alle hader os. Men hvad fanden gør det.
@Jesper h. Enig i at i til tider her i sidste kamp havde en god vokal. Men hvor er det også nemt at synge for fuld knald når man står med mesterskabet på ærkerivalens bane.(Det gør vi uanset stillingen på tavlen) Virkelig flot. Et klap på skulderen til jer og tillykke med titlen som DKs bedste fans. Måske en smule ironi anvendt. I havde 1500 fans med til brøndby. Det er sgu flot i forhold til at vi stiller med 10000 mindst til kampe i parken. Herregud, i ville gerne have flere nu da i stod til at vinde mesterskabet på vores grund. Men da klubberne i sin tid skulle have at vide hvor mange billetter i ville have var 1500 mere end rigeligt da det ikke var sikkert alle ville blive solgt. Lidt pinligt når i nu er den klart bedste fanskare i DK. LOL...
Men vi kan alle godt blive enige om én ting her. I Brøndby bor der godt og vel 35.000 mennesker. I Kbh omkring 500.000. Så regn lige ud hvem der har den største procentdel fans på stadion i forhold til indbyggere.
Og jo, Brøndby dominerer stort udenfor banen. Du kan jo bare undersøge hvem der har flest tilskuere med på udebane. Der ligger vi langt over alle andre. Til trods for en ussel udebane sæson.
Tsk tsk Razga......
Har sagt det før og siger det igen - Du er kun en knægt....
En knægt med meget lidt forstand og smalsporet, bittert syn på vores (læs FCK's) egenrådige magt i DK og Norden.
Your'e fucking miles away knægt!!!!!
Men okay - Det er sgu da meget fedt at ha' ambitioner om at være midterhold. For det har de derinde på betonknoppen og de ER det.
OMG
@Razga. Haha... Lige i øjet. Farum var Brøndby i flere timer.
Men at sige deres tifoer ikke er bliver lagt mærke til er noget pjat. Som sagt har de deres stilhedstifoer. Supert. Det er ikke set bedre.. :-)
Arrr come on.
Jeg forventer selvf. ikke, at du/I kender alt til udviklingen i den københavnske fankultur, men prøv at tage skyklapperne af og se Verden som den virkelig er. Tiderne hvor vi stod og voldkneppede vores lålå-sange er ved at være forbi. Grunden til du mener, at vi kun synger 2 sange skyldes nok, at en stor del af vores fanskare kun gider at synge med på 2 sange, og de derfor får en meget højere volumen end de øvrige. Tag en tur forbi Parken en dag, og sæt dig i nærheden vores Sektion 12, og du vil blive overrasket. Mange af vores nye sange brager ikke derudaf endnu, hvilket dels skyldes Parkens logistiske problemer og dels skyldes en indspist halvdoven kultur på store områder af vores gamle tribune. Som sagt mener jeg dog at det er ved at ændre sig, og du kan for eksempel tage forbi denne side www.stilltripping.dk , og downloade et par videoer og blive klogere.
Tifomæssigt er vi stadig ikke imponerende - nej, men vi er dog blevet en del bedre de senere par år. Men I er stadig en klar nr.1 her.
Og jeg så udemærket jeres Farum-gøgl, hvilket var god lir, men som sagt mener jeg vores derbyoptræden fra sidst klart overgik dette.
Alt i alt kunne det være fedt, hvis I prøvede at lægge jeres oldschool fordomme om FCKs fans væk, åbnede øjnene og så at tiderne er skiftet, eller i hvert fald er igang med det.
Jeg proklamerer iøvrigt ikke at FCK har DKs bedste fans, tværtimod er store dele af dem det arveste lort, men vores kerne er dog IMO de pt mest energiske og engagerede.
Jeg åbner øjnene så snart I kommer med sang nr 3 fra ALLE fans på en halv tribune bare.
FAXE-tribunen synger like 60 sange for FULD KNALD pr kamp.
@KroAce
Ja vi har kun ambitioner om at være et midterhold. Det har vi jo klart meldt ud. Tsk. Vi har haft én dårlig sæson og så er vi lige pludselig et midterhold? Jeg mener at vi endte som nr 7 i 199x. Kan godt se at vi aldrig er kommet os over det - my bad.
Nå gider ikke komme med flere kommentarer her. Vi bliver aldrig færdige og diskussionen gør jeg bitter. Det er bare den evige BIF - FCK talk.
@Kroace.
Norden?? Var ellers sikker på i tabte royal league. Var det mod et midterhold fra vestegnen?? Plus de 2 gange i fik stryg af lillestrøm. Tror ikke i er Nordens bedste hold, nok nærmere Europas bedste hold. I hvert fald hvis du spørger Don Øf.
Nu har Brøndby jo ligget i toppen af dansk fodbold stort set siden de rykkede op i den bedste række. Pånær en enkelt sæson i starten af 90'erne. Nu har vi så en igen. Pga. en tåbelig ledelse, utallige skader mm. Ja sådan er det. Men det giver styrke at have lidt modgang. Men ligefrem at kalde Brøndby for et midterhold, det da noget af det dummeste længe. Medmindre man selvfølgelig kun snakker denne sæson. De sidste sæsoner har vi altid ligget blandt de 2 bedste. Og de næste sæsoner er ikke spillet endnu. Så vil da gerne vide hvor du har fra at Brøndby ikke er andet end et midterhold. Og lad nu være med at komme med "de ligger jo nummer 6 nu". Ja ja, de gør de måske nok. Men er Arsenal så også et midterhold fordi de har en dårlig sæson?? Arhh lille mand... Så sort og hvidt er det ikke... Og det ved du også godt...
Brøndby køber ind i år og er med igen. Det vil jeg gerne smide penge på...
Det er sgu nok ørerne den er gal med i virkeligheden. Og grunden til det her bliver den evige BIF-FCK talk er, at I Brøndbyfans pt er så bitre, at I stiller jer automatisk på bagbenene, når snakken kommer ind på Skandinaviens flagskib. Jeg må indrømme jeg endnu ikke har set nogen skrive noget, som I ikke bare har copypastet fra en 1999-diskussion. Men wtf, hvis FCK var ved at gå neden om og hjem, ville jeg nok også hænge lidt med mulen ;)
@Marc
Er det ét mesterskab I har vundet de sidste 7-8 år eller hvordan er det nu det er? ;)
Men jeg er iøvrigt ikke i tvivl om, I kommer op og leger med os næste år, alt andet ville sgu også være for kedeligt.
Og nu tror jeg sgu jeg vil lægge internettet væk og drikke mig stiv. Hav en god aften!
@ Marc
Hvis du fjerner de 3 indbyrdes kampe mellem FCK og Brøndby har de faktisk lige mange tilskuere til udekampene. Så den holder desværre ikke rigtigt.
@Magic7
Det sidste du skriver er sku ikke for smart. Eller på den anden side, så skal Horsens bare til at score noget mere og FC Nordsjælland forsvare noget bedre, så kan de begge give kamp til stregen. Nej vel. Sådan kan du ikke gøre tingene op.
Men ja, det er selvfølgelig en fordel at tilskuerne kan regne med at få noget for pengene på Brøndby stadion. Synes dog stadig de er langt fra tidligere tider, når man ser på underholdningen.
Ingen tvivl om at Brøndby ikke er et midterhold. Men denne sæson har sat dem et stort skridt tilbage og der er et pænt stykke op til FCK. Ikke på tilskuerepladserne. Men især økonomisk og på banen. Siger vel en del at samtlige fra FCK's start 11 ville gå direkte ind i brøndby's start 11 ( og her mener jeg selvfølgelig ikke alle på en gang )
Der er ingen grund til at diskustere hvilke fans der er de bedste...
Kom ud på NRGI Park i Århus... AGF har igen i år landets 3 højeste hjemmebanesnit.
Der kom fucking 15.000 til kampen mod Fremad Amager.
FCK fans er medgangsfans af en historieløs klub...
BØF er bare medgangsfans af en kønsløs med god klub
@Jesper h. Så du mener at alle andre end dem der bliver nummer 1 er midterhold??
En ting er at vi har haft en lortesæson. Sådan er det. Det eneste sted fck har trukket fra er på den økonomiske del. Ingen tvivl der. Vi kommer aldrig i nærheden af at udfordre jer økonomisk. I ligger i hovedstaden med mange flere muligheder end os forretningsmæssigt. Sådan er det bare. Vi er nødt til at sælge spillere. Og den ledelse vi har der tror vi kan få noget forretningsmæssigt op herude og tjene styrtende på det er også godt naive.
@ Dinho. Nu tæller de også hjemmeholdets tilskurere med. Men er stensikker på at vi har haft mange flere Brøndbyfans med på udebane i forhold til fck. (ikke fordi i har Brøndbyfans med) Hehe.. Skal se om jeg kan finde nogle tal frem til dig.
Lyder som en god idé der jesper. Vil gå ind til damen og gå all in....
Vender stærkt tilbage imorgen. Mojn mojn..
@ Marc
hehe, jeg er skam ikke FCK fan.
Synes bare mange Brøndby fans har lidt for travlt med ligegyldige ting, som en gammel kamp de vandt 5-0 og en tabt fck finale. I stedet for at fokuserer på egne problemer. Som jeg synes mange Brøndby fans undervurderer.
men lyder som en god idé med damen:).
Faktum er, at BIF ikke spiller godt og FCK altid har været svage på lægterne. Og at kalde BIF's fans for medløbere er et solidt selvmål af enhver FCK'er. Jeg fuldte København meget da de startede og op igennem 90'erne.
Hvor var alle de "FCK'ere" på det tidspunkt? Ja, mange af dem stod altså i blå-gul udklædning på Brøndby stadion! Mange af mine venner skiftede fra BIF til FCK, da FCK begyndte at få medvind.
Så i sagens natur er FCK's fanskare i stor stil en stor flok medløbere og det kan der ikke laves om på før næste generation af FCK'ere fødes.
Og ja, Brøndby er en klub for vestegnens beton beboere. Man skal ikke have gået mange ture på Faxe tribunen for at se, at det ikke ligefrem er højtstående mennesker i danske erhvervsliv der befolker den tribune.
Men jeg forstå egentlig ikke, hvorfor der bliver gjort så meget nar af dette? I fansammenhæng har jeg altid troet, at det var "arbejderklubberne" der var repræsenteret af manden på jorden, som var de cool.
Hvorom altid er, så er denne diskussion latterlig. Når Brøndby vinder tuder FCK fansene og når FCK vinder tuder brøndby fansene. Sådan har det altid været og det bliver aldrig anderledes.
/Mikael
Razgal:
"Brøndby IF går selvfølgelig efter ærkerivalerne og bysbørnene."
Brøndby er Vestegnen og ikke bysbørn!
"Tsk. Vi har haft én dårlig sæson og så er vi lige pludselig et midterhold? Jeg mener at vi endte som nr 7 i 199x. Kan godt se at vi aldrig er kommet os over det - my bad."
Der er en væsentlig forskel og det er, at mens I i 1992 blev nummer 7 var i stadig Danmarks uden sammenligning største fodboldskib. Nu er det som om, at tiden er løbet fra Jer og det skal blive spændende at se, om ikke Aab, OB og Midtjylland kan gå forbi Jer. Jeg har ikke svaret, men alt er vist muligt. Også det faktum, at I ender som midterhold.
"Og når vi nu snakker om fankulturer så gør forhelvede noget ud af jeres tifoer - de er sgu skandaløse og direkte jydske. "
Hvem fanden går op i tifoer anyway?
PS. Egentligt sjovt som du holder med Brøndby Razga, når du kommer fra Nordsjælland, men det nemmeste var naturligvis også at holde med dem, der vandt ikke? Gætter på, at du også er typen, der holder med Manchester United (turistholdet du ved).
Marc:
"Nårh ja, for Fck's fans har jo aldrig en kommentar med på vejen når det kommer til Brøndby. Vågn dog op champ... Brøndby sviner fck og omvendt."
Naturligvis, men for at den almene Brøndbyfan skal definere hans/hendes identiet er det altid vigtigt at gøre det i forhold til FCK. Og nej den ser du ikke den anden vej rundt (og jo naturligvis ingen regel uden undtagelse). Du ved ligesom storebror/lillebror-forholdet med Brøndby som lillebror.
"Men vi kan alle godt blive enige om én ting her. I Brøndby bor der godt og vel 35.000 mennesker. I Kbh omkring 500.000. Så regn lige ud hvem der har den største procentdel fans på stadion i forhold til indbyggere."
Har du ikke lige forklaret os, at Brøndby IF A/S var hele Danmarks klub og fyldt med jydesupportere? Du giver ingen mening.
Jesper_H:
"Men vi vadede lige igennem jeres by, og prydede de vestegnske mure med Københavnsk graffitti, stickers og andet lir"
Nok kan vi være enige om at holde med den samme klub, men den her kommentar får mig sgu til at klassificere dig som en muppet. Graffitti, stickers og andet hærværk og du er ligefrem stolt?
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
"Naturligvis, men for at den almene Brøndbyfan skal definere hans/hendes identiet er det altid vigtigt at gøre det i forhold til FCK. Og nej den ser du ikke den anden vej rundt (og jo naturligvis ingen regel uden undtagelse). Du ved ligesom storebror/lillebror-forholdet med Brøndby som lillebror."
Det er jo en joke Dokkedal. FCK må om muligt være lillebror i denne sammenhæng, hvis du endelig skal lave den sammenligning. Brøndby er en langt ældre klub, mere kendt i udlandet, mere energisk fanskare og resultaterne igennem den periode fra FCK startede og til nu er rimelig identiske for de to klubber.
Og at det skulle være BIF fans der identificerer sig igennem FCK er ligeledes en joke. Det går 100% begge veje. Bare prøv at se denne debat!
Du skal i øvrigt være velkommen til at gå tilbage igennem tiderne på diverse fodbold forums og se den PRÆCIS omvendte situation, når Brøndby har klaret sig godt.
At sige at det kun går den ene vej passer simpelthen ikke.
Når det er sagt, så syntes jeg at i skulle komme på Brønshøj "stadion" i stedet. De er på vej op fra støvet, jeg kan mærke det - og så kan i alle påstå, at i har været med dengang det gik dårligt.
/Mikael
På et eller andet plan en underlig diskussion, men en der kommer med jævnt mellemrum. Alle klubber der køre godt oplever jo altid tilskuer fremgang (minus Lyngby da de blev mestre) og disse forsvinder jo igen.
Hvem er papfans?, who cares, alle kommer vel på stadion af deres egne grund og dette er vel cool nok, at folk så vælger at skride når det ikke køre, deres valg, ikke mit problem.
Skal jeg være ked af at der køre fint for mit hold, næ igen bliver der vel betalt lidt tilbage for alle de sæsoner hvor det var et stort cirkus. Tror faktisk jeg er blevet en dårligere fan efter det er begyndt at køre godt, for det er ikke ligeså nødvendigt for mig at komme på stadion som det har været (ellers er jeg bare blevet ældre og arbejder mere) Men det er jo en snak der florer overalt og fred være med det, jeg er glad nok for min klub og har ikke noget behov for at definere mig selv gennem min forhistorie i klubben.