Den korte:
Nogle folk på nettet, som kalder sig selv scameaters, slår tilbage mod de folk der prøver at franarrer folk verden over deres penge. Det ender op i nogle helt syge historier og løgne, hvoraf en af mine favoritter kan ses på:
www.419eater.com/html/bigman.htm.
Den lange:
Now here's how it is.
Et par syge amerikanere med for meget fritid, har besluttet sig for at slå tilbage mod de "Nigeria-scams" der bliver sendt ud til alverdens email-adresser.
Normalt udgiver disse scammere sig for at være
1) Uhelbredeligt syge og på dødslejet
2) Utroligt rige.
Men for at de kan få denne kæmpe sum penge ud til velgørenhedsorganisationer/fjerne slægtninge el. lign. har de brug for noget hjælp, og for at være sikre på de kan stole på vedkommende skal man sende dem penge.
Det disse Scameaters gør, er at skrive tilbage til dem, og få dem til at tro de kan hjælpe/vil sende dem penge.
Og da disse scammere er opsatte på at gøre alt for at tjene en skilling, får scameaterne dem til at gøre de mest sindsyge ting!
I denne sag, får han scammeren til at sende ham en træ-buste af sit eget hovede, indspille en Monthy Python sketch i en dyrehandel og ting der er så åndsvage man tror det er løgn.
Han får det hele skruet sammen, ved at opfinde flere fiktive karakterer som han køber domæner til (Klingon Shipping and Trading, En sombrero-bærende kriminalbetjent ved navn Juan osv osv.), lave de mest grinagtige photoshop-billeder og ellers bare ved hjælp af god gammeldags overtalelse.
Det er hysterist morsomt, hvis man tager sig tiden:
www.419eater.com
(og min favorit www.419eater.com/html/bigman.htm)
//shp2000
419eater - scammere bliver snydt!
Har læst meget af det, men også sprunget en del over. Det scam"eat" du har linket her er ret langt, men til gengæld vildt godt sat op. Det er sjov læsning, og det er vildt hvad en scammer vil gøre for "nemme" penge.
God læsning hvis man har en times tid til overs :]
LOL!
Virker ligeså gennemført som denne:
www.zug.com/pranks/powerbook
@shp2000
Tak for linket. Er lige blevet færdig med hele smøren, og jeg må indrømme, jeg var ved at knække sammen af grin flere gange. Især da den spanske Inquisitation kom på banen. :-D
---
www.raybandk.blogspot.com
qiN123 linker til min favorit.
The-one-and-only: Powerbook prank
www.zug.com/pranks/powerbook
Alt sammen TOP underholdning.
har også tæsket mig igennem både nigerianeren og powerbooken - høj, høj klasse.
Det bedste er faengsels interviewet. Jeg sidder paa arbejdet og var n0d til at holde en pause med at laese da jeg simpelthen ikke kunne lade vaere med at grine.
@uffefh
Det var også der linen knækkede for mig, da han pludselig begynder at snakke om donkeysex og den her latterlige sumbrero kommer ind i billedet!
KLASSE!
;D