Hey ! !
Jeg sad for et stykke tid siden på en cafe, og spiste noget tømmrerHejs mad og læste avisen (EB eller BT)
Når men frem til sagen:
overskrift - "Ny bærbar til 1000 KR"
Det er medion der har lavet en bærbar til 1000 svenske kroner, og nu kan jeg ikke finde den på nettet ! !
Jeg ville høre om der er nogen der ved hvor jeg kan finde den, og købe den, jeg tror nok jeg læste der var 4-6 uger vente tid, fuck det....
Her er nogen af de stik ord jeg fik fat i ( var pæn smadret)
-Medion
-1000 Svenske kroner
-$150
-40 GB hardisk
-bygget i brazilien
Jaaaa, det er hvad jeg husker .-)
Ny bærbar til $150
Firmaet hedder tilsyneladende Medison og hvis du googler din overskrift kommer der masser af debatter om det.
jeg så det her den anden dag og undersøgte det på nettet. tror det er et scam.
deres side:
www.medisoncelebrity.com/
folk der mener det er et scam:
www.clazh.com/cheap-150-laptop-scam-or-real/
* The price suddenly dropped from $450 to $150
* At first it was supposed to be sold in retail shops, but it can only be bought on Medison's site
* No one has actually seen the laptop yet
* You can't contact the company. The phone lines have been down since yesterday
* The price is too low, even though the components are 2-3 years old, it won't cover the costs even with a Brazilian plant
* CEO Valdi Ivancic has connections to several domain names and closed businesses
* Medison's name is on six Swedish companies, but five of them are either closed or closed due to bankruptcy
* The last company, Medison Consulting is the company behind medison.se and medison
* Medisoncelebrity.com is registered to Valdi Ivancic's address in Huskvarna, Sweden, but his company is registered in Karlskrona. The domain is registered April 11, 2007 with a Hotmail address and a cell phone number
* Medison.se is registered in 2003. The registration is updated March 29, 2007. It was previously owned by Medison Data AB, which is bankrupt
* The company address in 2004 was no. 1 Embarcadero, Suite 4100, San Francisco, CA 94111. The current address is Medison Europe Limited
hovedadresse i England på 27 Ruffets Wood, Gravesend, Kent
* According to several boards the privacy policy on medisoncelebrity.com is copied directly from Apple.com
* Several buyers have cancelled their purchase and got a refund. 2Checkout.com has released a public statement, it basically said, don't worry you'll get your money back if this is a scam
* According to Medison, the delivery time is 4-6 weeks, maybe a couple of weeks more because of the huge interest. If you haven't received your laptop within three months, you'll get a refund. You can read their press release on the Medison Celebrity Yahoo Tech Group
Tja, jeg har nu også min tvivl på at man overhovedet modtager noget.
Ja, nu må vi se...
Det er SQ en vild nok fidus, der er nok mange der er lige så dumme som mig, og så lukker de firmaet om 6 uger :-)
Der var et link til et svensk forum i politikken hvor man kunne læse om nogen der havde undersögt det nærmere.
politiken.dk/tjek/digitalt/computer/article347968.ece
sweclockers.com/forum/showthread.php?s=cf595102a2e0b46183537cb30db80951&threadid=696980&perpage=30&pagenumber=10
Vil ikke anbefale nogen at bestille da det lugter af svindel.
Der har været lidt på computerworld.
Virker ikke specielt troværdigt...
www.computerworld.dk/art/40833?cid=4&q=Medison&sm=search&a=cid&i=4&o=0&pos=1
www.computerworld.dk/art/40697?cid=4&q=Medison&sm=search&a=cid&i=4&o=4&pos=5
www.computerworld.dk/art/40653?cid=4&q=Medison&sm=search&a=cid&i=4&o=5&pos=6
/runc
@RafenDK
Har du fået din bærbar??
Næææ, jeg har SQ ikke modtaget noget endnu.....
Men jeg tror heller ikke har betalt for den, har ikke lige tjekket min netbank....