Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (6 handed)
Hero ($455.30)
UTG ($334.55)
MP ($182.62)
CO ($219.30)
Button ($314.85)
SB ($204.45)
Preflop:/ Hero is BB with 9♣, 8♣.
3 folds//, Button raises to $7/, 1 fold//, Hero raises to $23/, Button calls $17.
Flop:/ ($49) K♣, 3♦, J♣ (2 players)/
Hero bets $32/, Button calls $32.
Turn:/ ($113) 9♦ (2 players)/
Hero ?
Han er 19/18/4.67 over 140 hænder
Jeg er 26/20/5.8 over 140 hænder
Og sådan som jeg ser det er vi de 2 gode spillere ved bordet. De andre er rigtig løse og mange donk tilenders.
Vi har ikke haft nogle kampe rigtig. Der har været lidt 3-bets og lign, men ellers ikke det helt store.
Han virker som en okay spiller, men har ikke lagt mærke til det store.
200NL 89s rr pot semi deep
Jeg c/c'er her. Du vil for alt i verden undgaa at faa et push i hovedet og din FE er ikke vanvittig stor her uden stor dynamik (da villian sjaeldent caller et flopbet uden at have en haand).
@uffefh
Hvad gør vi så hvis vi rammer hvad vi skal bruge? Hvis han better en 70ish har han en 190ish på river og potten er på en 250ish.
Hvis vi rammer farven og skubber når den rammer spiller vi den så ikke face-up?
Og hvad hvis vi rammer 9'eren eller 8'eren?
Godt sp0rgsmaal ;)
Jeg synes haanden bliver noget mindre face-up af at det er en reraised pot. Det er sjaeldent folk traekker til draws da stacks sjaeldent giver implied odds til at tillade det - derfor skubber jeg ogsaa hvis vi rammer en 9'er eller 8'er. Hvis villain byder turn caller han oftest ogsaa et river push uden den f0rnaevnte dymanik og du ser AK/AA/KQ/? ofte nok til at den linie er holdbar.
"Hvad gør vi så hvis vi rammer hvad vi skal bruge? Hvis han better en 70ish har han en 190ish på river og potten er på en 250ish."
Enig med uffefh mht face-up. Derudover er hans mest likely holding, som jeg ser det, AK, QQ, KK, JJ, (TT). Efter du checker turn og han better er der mindre sandsynligt, at han har QQ. Så håb på set og mos, hvis du rammer farven.
--
Ud over det, hader jeg at spille den som her med at check calle turn, da det koster alt for meget og du mister alt intiativet i hånden og højst sandsynligt taber hånden.
Derudover tror jeg at en aggro villain som ham her enten har noget ala QQ/TT og folder til turn bet, eller har han ramt set og da ser det endnu værre ud for os, da 9-8 ikke er gode + mindre farve at ramme. Derfor er jeg mere med på Johnson12 linjen.
Godt nok. Det virker som om det er ret standard 2nd barrel her.
Jeg better $70.
Han tænker et stykke tid og caller mig
River:/ ($253) A♣ (2 players)/
Hero bets $200/, Button folds
Jeg sætter ham altså allin for 190 stykker.
Men blev pludselig i tvivl om der er nogen der kan finde på at tjek-raise/calle allin istedet?
Det A♣ er vel et kæmpe scarecard. Både for sets, og andet junk? Men kan det finde på at bette river hvis vi tjekker?
Og en helt anden ting. En snakkede om et tjek-raise kunne komme på tale på turn. Nogen der enige?
godt valgt med at bette 70$... det havde jeg ikke troet du gjorde.. well played.
mht. river så better jeg ca. en 100$ afsted ved at sætte ham allin kan han ikke calle med hænder du slår...
er ret sikker på han checker rigtig meget bagved dig hvis du checker til ham.
Jeg er ikke sikker paa jeg er med jer her. Hvis vi laegger AA oveni den range Loki opstillede er jeg for saavidt enig i den selvom jeg naeppe tror TT nogensinde caller her. Dvs vi er oppe imod AK (som vi er bagud til og vel aldrig foler) og det samme maa vaere tilfaeldet for AA,KK og JJ. Saa den eneste reele holding vi er foran til er QQ - saa vi har stort set ingen FE. QQ checker ogsaa oftest turn bag.
Saa hvis vi ikke faar villain til at folde med vores turn-bet, hvad er det saa vi opnaar??
Jeg skyder også turn og med hans agg faktor kan jeg godt lide at checke river. Jeg tror aldrig han vil slowplaye 2 streets med en stærk hånd, hvilket fortæller dig, at han højst sandsynlig er semi-weak, hvilket betyder, at han almost never caller dit AI på river.
Er det bare mig der synes at det er for lidt at bette 3/5 af potten på et KJ2 bord med 2 ♣? Jeg skyder gerne 38-39 stykker i stedet, og turn hvor potten er 113 så synes jeg også at bordet er aaalt for drawy til kun at skyde 70. Skyder i også kun 70 med det bord hvis i har 2-2?
Jeg skyder også turn igen, og jeg er meget uenig i at vores FE skulle være lille. At checke river er en dårlig idé, da A♣ som sagt er et scarecard og jeg tror han checker bagved med mange hænder han caller med.
Bumper den lige engang da jeg godt vil høre hvad folk mener om uffefhs tanker :)
@ChrisJ
Hvis han er semi-weak så tror jeg ikkr han better noget som helst på river udover flushes og nogle set.
Kan godt lide et bet på $100 også trække noget value ud af ham.
Riverbettet er røget i tankeboksen og håber jeg husker det næste gang :)
uffeh
Nu ved jeg ikke hvad hans stats betyder, men er AJ/KQ ikke en del af hans range?
Myth
Jeg tror for det meste villain har noget QQ-AJ/KQ-AK værk, og jeg kan derfor godt lide at skyde igen da han folder QQ/AJ, og næppe raiser allin på turn med blot TP.
Jeg har en i en anden tråd kommenteret myths betting, hvor jeg også mente den fik lige end tand for lidt.
Men hensyn til river kAre, så synes jeg ikke et river check er dårligt. Villain er semi-aggro og han ved, at myth har spillet en aggro stil over de 140 hænder, hvilket kan gøre, at han er ved at være en smule træt af ham. Hvilke hænder er det du mener villain slowplayer 2 streets i en rr pot ? Sure han kan slowplaye flop, men nægter at tro på han ikke skubber turn med en god made hand, når han spiller med de stats.
Hvilke hænder er det du mener villain vil calle et river skub med? Mest likely holding, som jeg ser det, er KQ, som han vælger at spille passivt i frygt for at comitte sig med et raise.
Jeg tror derfor der er mere EV i at checke den til ham, da jeg tror der er større chance for, at han vil prøve at reppe flushen end at han caller et river skub med en marginal hånd.
@ HardkAre
Villain skal vaere lidt af en donk for at calle et 3-bet med AJ - og ok KQ er en del af hans range. Dette efterlader dog stadig kun to haender (KQ og QQ) som vi reelt har nogen FE over.
synes virkelig ikke et check på river er en god ide chris. hvad er det du vil have villain skal bette?
Hvad vil du have han skal calle med? Jeg ved godt A♣ ikke er det bedste kort, men til gengæld kan villain fjerne 2 meget likely hænder fra hero's range A♣Q♣ samt A♣T♣.
Villain går vel stærkt ud fra, at myth med de stats 2barreller disse 2 hænder samt AK, og egentlig ligner myth også et draw med hans lave turnbet, men alligevel kan villain ikke skubbe da han godt ved hvor ringe det er at stacke af med KQ i en 150bbs rr pot, såfremt hans read er forkert.
Det er ligemeget hvad jeg vil have villain skal bette med, da min pointe går på, hvor stor chance der for at villain caller et AI med en ringere hånd kontra hvor ofte han vil prøve at bluffe den ved at reppe flushen, hvor jeg mener der er størst mulighed for den sidste. Du må også tage hensyn til at Myth beskriver villain, som en dygtig spiller og at han er pretty aggro.
uffeh
Så du mener at man er en donk hvis man caller et 3bet med AJ, men ikke med KQ?
jeg er dybt uenig i din betragtning omkring han oftere repper en flush her end at calle et bet (bemærk ikke allin) med en dårligere hånd end hero's..
Så skal det være et ekstremt lavt valuebet, men det var også et AI på river og ikke et valuebet snakken gik på :)
ja nu nåede hardkAre at sige det før mig men det er jo præcist det jeg har prøvet at sige men der er vi åbenbart uenige... kan godt være du har snakket om allin men jeg har hele tiden snakket om valuebet og ikke allin
Jeg har på intet tidspunkt før sidste post snakket om et valuebet, så må du uddybe dig bedre. Jeg så godt din post omkring at du bedre kan lide at bette $100, men det har jo stadig ikke noget med den oprindelige hånd og det jeg prøver at pointere. Jeg snakker om ai/check og ikke ai/bet :)
Jeg har ikke læst alle posts, men er rimelig enig med Uffe, selvom et bet også er ok. Derudover synes jeg - som hånden er spillet - at det er en helt horribel idé at leade river for $100 i stedet for at skubbe. Villain kan aldrig sætte dig på en flush, når A♣ rammer river (så skal du netop have reraiset preflop med en SC/gapper), og AK er en rigtig stor del af hans range. Han caller $100 og et shove med nogenlunde samme frekvens.
EDIT: Og et river check er naturligvis også meget skidt.