PartyPoker Cares!! SPM-historie!

#1| 0

Jeg sidder stadig i London. Rejser tilbage til Danmark i morgen. Vi er 12 fra Norden som lige har deltaget i Scandinavian Poker Masters, som i øvrigt vil blive vist på en eller anden dansk kanal her til efteråret.

I skal glæde jer. Det bliver virkelig god tv.

Vi var 3 fra Danmark, 2 fra Finland, 1 fra Norge og 6 fra Sverige som alle havde formået at kvalificere sig.

Turneringen og optagelserne foregik alt sammen i London. Det foregik sådan, at vi hver skulle spille ét heat.

Et heat var en 6-mands Sit'n'go, og det var "winner takes it all". Hver vinder af hver deres Sit'n'go ville få $50.000, som de skulle tage med ind i THE GAME.

THE GAME er et 6-mands cashgame, som også vil blive vist på dansk tv, med blinds på $100/$200. Man skulle spille i minimum 10 timer. Og det var bestemt ikke hvem som helst man skulle spille i mod.

Det var blandt andet:
-Patrik Antonius
-Zigmund (fra Full Tilt)
-Tony G
-Devilfish
-Rene Mouritsen
-Jan Sørensen
-Juha Hellpi

Det viste sig, at jeg skulle spille heat 1. Skurkene i mit heat virkede ikke specielt gode - lige bortset fra én...

...Albert aka Albertos aka Mr. Aki fra Danmark. Highroller som i øvrigt blev 2er i denne turnering sidste år.

Heldigvis trak jeg sæde 4, hvilket betød at jeg fik direkte position på ham. Hehe.

For at gøre en lang historie kort, så bliver Albert 4er og jeg 2er. Så fucking sygt. Total nedtur. Værste pokeroplevelse nognsinde.

1 spiller fra 50.000 dollars plus muligheden for at spille med de store drenge. Aargh.

Jeg synes selv jeg spillede ok godt, men lavede desværre nogle fejl undervejs. Vinderen af vores heat blev en svensker. Anden heat blev også vundet af en svensker :(

Albert er i øvrigt en rigtig fin fyr. Rigtig flink og en meget dygtig pokerspiller.

I går skulle vi andre 10 tabere så spille en SECOND CHANCE Sit'n'go. Præmier: $10K, 6K og 4K.

Både Albert og jeg var ret skuffet, da vi begge virkelig havde håbet på at det var os som skulle spille i THE GAME.

Så lidt lir skulle der til. Og vi blev enige om at lave et last longer bet på 1000 dollars.

Denne gang trak jeg sæde 6, og det betød lige præcis position på Mr. Aki himself igen.. Hehe.

Jeg vandt heldigvis Sit'n'goen... SHIP IT.. Et lille plaster på såret :)

Nå men, PartyPoker fortjener i øvrigt virkelig stor ros i forbindelse med denne turnering og dette arrangement.

"Aussie" som er tournament manager på PartyPoker og Angelica som er fra deres Eventteam, som var med os hele vejen her i London, var virkelig nogle cool'e mennesker, som virkelig gjorde alt for os.

Op til flere gang fik vi mad, snacks og sprut på deres regning. Man kunne altid komme til dem.

Toppen af kransekagen var dog, da PartyPoker gav gratis lapdances til deres VIP-kunder inde på Spearmint Rhino... Det nød jeg godt af :)

Ikke nok med det fik vi gaver og gratis entrys til qualifiers til PokerNews Cup!

Efter vi havde fået nogle drinks (på PartyPokers regning selvfølgelig), hvilket også Tony G nød godt af, lovede han at hvis vi kvalificerede os til PokerNews Cup i Melbourne (det skal lige siges at Tony G ejer PokerNews.com) at han personligt ville betale vores sæde til Aussie Millions. Det kalder jeg value.

Alt i alt en virkelig fed oplevelse.

OG TIL SIDST NOGLE GODE NYHEDER FRA PARTYPOKER:

Talte en del med "Aussie", som er tournament manager på PartyPoker.

Han kunne fortælle, at der meget snart bliver sat en STOPPER for de satans ratholers :)

Derudover kommer der også meget snart endnu flere spillere og fisk til Party. Han ville ikke komme nærmere ind på det.

Ydermere kommer der snart 6-mands-borde på 5K NL og heads-up-borde.

WP. Hav e

15-08-2007 16:49 #2| 0

"Derudover kommer der også meget snart endnu flere spillere og fisk til Party. Han ville ikke komme nærmere ind på det."

Hvis det er et stort antal som der ligesom bliver lagt op til må de jo så have planer for det asiatiske marked, hvis det er det lyder det RIGTIGT spændende !

Congrats med de 10k og gode oplevelser :)

15-08-2007 17:00 #3| 0

Surt show mht placeringen i den første, men tillykke med sejren i den anden.

Lyder sQ godt med nogle flere fisk på Party. Om de så åbner for US igen, eller om de kører mod asien bliver spændende at se.

"Toppen af kransekagen var dog, da PartyPoker gav gratis lapdances til deres VIP-kunder inde på Spearmint Rhino... Det nød jeg godt af"

Ahhh, det er DER vores rake ryger hen... :o)

/Allan

15-08-2007 17:07 #4| 0

Den der med flere fisk kunne vel også være fodi de er igang med at opkøbe et andet site..?

men uanset havd så lyder det jo herligt!

15-08-2007 17:12 #5| 0

God trip report - ærgeligt med placeringen i den første, men 10K er vel heller ikke helt dårligt.

Lyder godt at der bliver gjort noget ved ratholers - har hørt at min. buyin bliver sat op til 40xBB på de højere borde, og at hvis man returner inden for en halv eller hel time til samme bord, skal man sætte sig med minimum det samme som man forlod med.

15-08-2007 17:17 #6| 0

en 'ratholer' er så en, der (altid) sætter sig med minimum buy-in?

15-08-2007 17:18 #7| 0

tl;dr.

ej, god tripreport. tillykke med sejren i taberturneringen. lol donkaments ;)

ved du noget om hvordan det gik i THE GAME for ham der vandt?

15-08-2007 17:19 #8| 0

@skizo

det er nok nærmere en shortstacker. hvis du forlader bordet så snart du har doblet, for så at vende tilbage med min. buyin igen, så kaldes det "ratholing".

men ikke hæng mig op på det.

15-08-2007 17:22 #9| 0

@creative
Det giver i hvert fald god mening med den def., fanks.

15-08-2007 18:21 #10| 0

@EP

Jeg har også forhørt mig omkring ratholers og fået besked om at de inden for en måneds tid implementerer noget a la full tilt hvor man ikke kan returnere til samme bord uden at sætte sig med samme beløb som man tog med derfra.

Good bye ratholers!

Jørn

15-08-2007 19:17 #11| 0

God læsning, lyder som en fed tur.

15-08-2007 19:19 #12| 0

Yup god læsning EP. Skriver/læser Aki herinde?

16-08-2007 03:31 #13| 0

Jeps, det skulle vist blive noget ala Full Tilt. Bliver virkelig rart.

Aki læser vist med herinde men skriver ikke så meget. Hans nick er vist "Albertos".

16-08-2007 03:55 #14| 0

Hey EP -
Lyder som en supertur - tillykke med resultatet, trods alt :).

16-08-2007 04:09 #15| 0

Ud over på de rigtigt store borde hjælper det vel ikke meget med en halv til 1 time, der er lige pt. action på 11 nl1000 borde f.eks. og om det er den samme der gør det igen og igen eller om de flakker rundt mellem bordene er vel ligemeget...

troede iøvrigt ikke at i måtte skrive om sådan et event der skal i tv

16-08-2007 08:02 #16| 0

"Albert er i øvrigt en rigtig fin fyr. Rigtig flink og en meget dygtig pokerspiller."

Den bette karl er sku da en sjuft og en møgtyr ud over alle grænser! ;-)

16-08-2007 08:08 #17| 0

lol. har I ikke underskrevet at i ikke måtte udtale jer?

Var det i Maidstone tvstudier og boede i på hilton?

rathole er et ord, anderledes poker er et andet.
Det er trods alt frivilligt at spille. Jeg vil se det før jeg tror det at de ændrer det. Men folk venter jo bare den halve time

16-08-2007 08:15 #18| 0

"rathole er et ord, anderledes poker er et andet."

"Anderledes poker" - lol. Det der klamme klamme hitnrun shit poker har lige så meget med poker at gøre som table games på CC.

"Det er trods alt frivilligt at spille. Jeg vil se det før jeg tror det at de ændrer det. Men folk venter jo bare den halve time"

Sure, folk venter bare den halve time. Den fjerner stadig problemet med at sidde fastlåst i et game, hvor halvdelen er shortstackene klamme dyr, der fjerner alt sjovt og interessant ved poker. Vi er altså nede i preflop levelling mht. frekvenser på preflop pushes og calls... jesus christ, mand.

- AB

16-08-2007 08:30 #19| 0

@AB

lol

16-08-2007 10:24 #20| 0

Jeg har brugt lidt tid på at udregne hvilke hænder jeg kan kalde med imod diverse kendte ratholers, så jeg har en tabel liggende ved siden af computeren -- jeg er enig med AB om at det er sku kedeligt poker.

Der er nogen ratholers som kun raiser 3x BB og så forsøger at spille postflop poker, men de bliver slagtet :) Der er også andre shortstackers som har VPIP på 35-40, og de bliver også slagtet.

Jeg har som sådant intet imod shortstackers, men ratholing er meget irriterende.

Jørn

16-08-2007 11:32 #21| 0

Surt show EP.

Party er og blir i bunden af uprofessionelle poker sider.

Nu har man ovenikoebet faaet sin egen VIP support medarbejder, som jeg vil vaedde paa, er en ung studerende som sidder hjemme og svare paa mails, med et minimalt kendskab til poker.

Normalt svar fra din VIP host i mail: Det er en beslutning som ledelsen har taget, saa jeg kan ikke svare dig hvorfor de har gjort det.

Asien bliver naeppe Party's nye kunder, da de p.t lige har lukket ned for acces fra X antal lande i Asien.

Dog kom din VIP host med endnu et svar der virkelig fortaeller dig hvor spejl blanke de er:

Du kan dog stadig spille play money fra din ferie, og naar du kommer hjem fra din ferie kan du igen spille real money tabels.

Fantastisk at de kan tillade sig at kalde sig 'din VIP host' og at de i realiteten INTET aner om poker, INTET aner om hvad deres firma tager af beslutninger, INTET aner om hvorfor, INTET som helst informere de dig om hvis de aendre et eller andet.

Men hvad fanden, de har vel tjente close to 100.000 usd paa mig i rake, saa jeg kan da ikke komme og forlange at de skal informere mig og andre kunder.

16-08-2007 13:11 #22| 0

@Jannick

Hehe... Det skulle allerede være slut med ratholing til den næste PartyPoker-opdatering :)

Det er deres førsteprioritet, fortalte "Aussie" mig.

@Claus

Jeg må sige, at jeg er meget uenig med dig, hvad angår PartyPokers professionelisme. Eller sagt på en anden måde, så har jeg i hvert fald oplevet og erfaret helt andre ting igennem min tid hos Party.

Jeg har fx aldrig haft problemer med udbetalinger. Der går maks 3 dage før mine penge står på min konto, og det er selvom jeg casher 20K ud.

Når jeg skriver til deres support, får jeg altid svar tilbage inden for meget kort tid.

Mht. VIP-hostes. Min er Greg. Jeg har flere gange talt i telefon med ham (de har en målsætning om at de skal ringe til en minimmum 1 gang om måneden), og jeg ved at han selv spiller poker og derfor kender til vores problemer. Han spillede i øvrigt selv med i WSOP.

De gange jeg har kvallet mig via Party til forskellige events, har de altid taget sig godt af en og gjort det meget professionelt.

Og den her oplevelse jeg så har haft med dem denne gang, har virkelig også været rigtig god.

PARTYPOKER CARES :)

@Jørn

Hvor mange Sklanskydollars koster det der shortstack-skema? Jeg er meget interesseret... :)

16-08-2007 13:18 #23| 0

Fint med en report fra turneringen (selvom man skulle tro du var ansat hos PP).

"Aussie" fortæller dig (ikke overraskende) lige præcis det du gerne vil høre.

16-08-2007 13:40 #24| 0

@EP

Det tager ikke lang tid at lave.

Du raiser til 3,5x BB. Short stack pusher all-in for 20 x BB

Du skal kalde 16,5 BB for at vinde 23,5 BB - 25 BB (afhængig af om shortstack sidder på bt, sb eller bb). Du skal have 40,0% - 41,3% for at kalde.

Lad os sige shortstacken pusher 13,6% af hænderne.

Vha pokerstove kan du udregne hånd for hånd hvad man har mod et 13,6% range og du kan hurtigt finde dit calling range (i dette tilfælde 22+,A2s+,A9o,KTs+,KJo+).

Jeg har også regnet på scenarierne hvor shortstack "squeezer" og hvor shortstack rykker direkte all-in.

Man kan så lave et sådant skema for alle de shortstacks man spiller i mod.

Tabellen tager ikke hensyn til om shortstacken afpasser sit spil efter dit.

Jørn

16-08-2007 13:45 #25| 0

@EP

Jeg kan kun udtale mig om hvad, og hvordan de har haandteret deres service til os hernede.

Saa ringe support service FINDES ikke andre steder.

Nu har man saa faaet sin egen VIP host som ovenikoebet skriver paa dansk.

Dansk studine VIP host, eller Inderne? I dont know, det er en skandale.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar