De fleste vil måske grine når jeg siger jeg udelukkende spiller midlimit sng's, men det er nu engang blevet mit speciale.
Nå, tid til lidt blær, som måske også vil være interassant for at se hvilke tal en sngspiller kan lave når der gives gas..
Here goes:
Sngs i august: 5105 (eller ca. 210k hænder)
ROI: 1%
AV stake(Thunders only): 41$
Startroll, ~450buyins
ROR: 0.00001%
Multitabling?? ja, 8-10 borde (SH) continuation i 2-8timer
Tid: godt 8timer dagligt +1times analyse/gamestudy/2+2/regnskab.
Downswings, 1x100buyins (av!), 3-4x50buyins, utallige 20-30buyins nede.
sng raw profit: 1650$ (ikke meget, nej:( )
Total rake: 19500$ (30.000MPP, bliver nok til 22k$ raked d.31)
Rakeback: 8500$
2nd i betsafe MPP race: 4250$ www.betsafepoker.com/leaderboard.html
2xentry til weekly mpp champions+monthly top 25MPP earneers entry: ~1500$
Total earnings for aug: 15925$
Er godt tilfreds med de tal for den første måned, men tror min roi kan forbedres markant hvis jeg holder mig til 7-8 borde.
Der er bestemt plads til forbedringer inde for både ROI og få finpudset mit ICM.
i september skal den ha bundgas!
ps: nåja, og godt 2000$ til jer i betsafe freerollen!
1ste måned som pro!
god skrub. well done. Gid det var mig.
helt sygt at bruge så mange timer på det, men det bare frugt.... fandme mange timer....
"1ste måned som pro"
"Tid: godt 8timer dagligt +1times analyse/gamestudy/2+2/regnskab."
@Raz
Du får et chok når du kommer fra DTU :)
Mange af os bruger faktisk 8-9 timer på arbejde dagligt.
@kris
det er der 4 år til jeg gør, så det bekymrer jeg mig ikke sådan lige om :P
Hvor er det fedt lavet! Skidegodt arbejde :D
Og tak for stats, meget spændende!
So sick! GL med det. Du definerer et nyt koncept, rakepro :-)
Men altså Sheep. En spiller med din erfaring burde altså ligge på en langt højere ROI end din, på trods af antallet af borde. Så meget sværere bliver SnG beslutninger ikke af, at man har mindre tid. Det er jo ret simpelt. Arbejd med dit spil, det må være muligt at hive ROI'en op på mindst 5% og så har du altså en del ekstra skillinger.
Hvor er det nice lavet. WP
Det er eddermame godt benarbejde, det der. Lidt over 6K hænder om dagen.. sick!
Rakepro FTW! :D
- AB
@ Turbo
Har skam en fin roi på omk. 10% i ikke turbos, men dette er jo thunders (gns spilletid ca 40 hænder), og det er ikke just nemt at slå spillet 15%+ på 40hænder :/
Men jo, tak for kritikken, skal gøre mit bedste i september :)
Hehe det vidste jeg selvfølgelig ikke. I så fald virker det flot bare at slå raken!
Så er du en virkelig rakepro. Fuck hvor sejt. Ikke noget jeg ville ønske mig, men lidt cool koncept :-D Den første jeg hører om!
Og et lille ups for sidste comment, ikke ment som salt i såret til PN'erne :-)
lyder for fedt det der..men det må da godt nok flimre for øjnene hvis man bare skal sidde og stirre på de popups :D
Det er godt nok vildt! Men jeg tror altså ikke du kan holde til at spille så mange hænder ret længe! Flest hænder pt. for august måned på pokernet kontoret indehaves af Skøre Hund med ca. 100k. Personligt når jeg sjældent mere end 40k på en måned. De dage, hvor man har spillet mere end 3k, drømmer man om poker og vågner op skæv i ryggen og helt bims i knolden. Så hvis jeg var dig, ville jeg arbejde på at få ROI markant op - ellers ender du med et liv, du ikke kan holde ud. I øvrigt er der lige kommet en ny SNG bog (se forsiden af 2+2) har du læst den? Og bruger du skemaerne fra Mathematics of poker? (nysgerrig - spiller ikke selv SNG'er)
Grandmaster
sunespoker.weblog.dk/
5105 sng på en måned= rake 19500, vil altså sige at du ligger ca 4$ i rake pr sng, dvs du spiller ca 50$ sng?
sygt det der.
godt gået, men er sku sikker på du ikke har en kæreste, min dame havde smidt mig ud for længst med de stats:-(
@Lillie
spot on ;) men render nu rundt i weekenderne som resten af jer, så siddesår har jeg ikke (endnu).
@Grandmaster
Har godt læst om den nye bog ja, men der skulle ikke være meget nyt under solen for regs. Men måske den kunne være interassant læsning alligevel!
Bruger ikke andre værktøjer andet end diverse ICM redskaber til at tjekke tvivlsomme hænder i endgamet efter med.
//Sheep
"Hallo kære maskine
får du tjent nogle penge
Hallo kære maskine
er du lykkelig nu
Hvordan står det til med kærligheden
er der brug for den
og er der tid til den
Hallo"
Kom lige til at tænke på Thomas Helmig med det projekt men seriøst super godt gået.
Så må du også have opbygget lidt finale bords rutine.
5105/30 = 170 sng om dagen / 8 timer dagligt = 21 sng i timen HVER DAG i en måned.
du må sateme have en led led hovedpine
ROI=return on Investment
Investerer du 100$ og får 105$ igen har du dermed en ROI på 5%...
Men fuck det er sgu sindsygt.....
ca 20 sits i timen, 8 timer om dagen 7 dage om ugen det er sgu for sindsygt....
Meget fedt projekt...
Men ud over det fede afkast lyder det seriøst ikke sjovt....
Jeg ville sgu brække mig i dagevis hvis jeg skulle spille 170 sits hver dag hele måneden lang:)
Tag dog 2-3 timers spil om dagen i stedet...
Det kan da holdes ud på længere sigt....
8 timer om dagen med 8 borde kørende af gangen...
Seriøst det går man da alt alt for død på.....
det lyder jo seriøst meget meget mere ondt end at side 8 timer om dagen som kasseassistent i bilka:)
@ G-B-P
Ved ikke hvad det er, men jeg nydder bare at sidde på autopilot og grinde til lækker musik! det varierer dog ofte med arbejdstider, nogle dage er det 300sngs, og holder for det meste fredag/lørdag aften fri
Føler mig slet ikke flad eller på nogen måde udkørt :)
Im teh human bot!
Damn....
Vildt nok....
Cool du kan overleve det....
Jeg gad da godt kunne spille bare lidt mere....
1-2 timer om dagen for mig er pt mere end jeg kan klare... hehe
Så møde dig på halvvejen ville være rart nok... hehe
300 sng på en dag....
fuck det er crazy... :)
Men meget fedt...
der kørte en tråd for et par dage siden hvor der var en der skrev at han var helt sikker på at ingen levede af at spille sits på crypto...
Well you proved him wrong:)
Flot resultat må man sige.....
Pokerwise er det ikke det mest imponerende jeg har set.
Men i forhold til diciplin, dedikation og planlægning er det jo helt sygt.
Jeg bøjer mig i støvet.
Det lyder rigtig sygt det der. 15925$ / (30*9 timer) = 59$/time, ikke så ringe endda. Men hvis du kunne få ROI op med en procent eller to ville du sku da lave kassen.
59$ i timen er utroligt fornuftigt som ufaglært.... og ville hellere grinde SNGS end være pædagog (igen). :)
"ps: nåja, og godt 2000$ til jer i Betsafe freerollen!"
øhmm, nej..
Ellers er jeg enig med Løpenthin, fandme nice disciplin..
Mange gange tillykke..
Kan være jeg har overset det, men hvilket limit spiller du på de SNg's? Altså buyin?
Har du prøvet at regne på hvad det ville betyde for din rakeback at skifte til "almindelige" Turbo SNG's - og hvor meget du så tilsvarende skulle hive din ROI op for at forbedre det samlede resultat ?
Så vidt jeg lige kan regne ud så vil hver procent du kan forbedre din ROI give dig ca. $2093 - din nuværende ROI er altså nærmere 0.8 end 1.
Du tjener $2.79 per SNG i sammenlagt RB og MPP-bonus - det vil sige at for hver procent du kan øge din ROI kan du spille 750 SNG's færre og bevare samme indtjening.
Det vil med andre ord sige at hvis du kan lave bare 3% ROI på Turbo istedet for 1% på Thunders - så kan du spille 30% færre SNG's. Jeg ved ikke hvor mange Turboer du kan fyre af i timen i forhold til Thunders, men det virker som en mulighed.
Jeg mener de tager x2 så lang tid!
@Sheep
Utrolig godt gået - det ser jo ud til at være den rigtige levevej for dig!
Du må næsten bruge et script når du spiller 8-10 thunders ad gangen?
Ellers timer man da out hele tiden! Hvad bruger du?
/Muuh
Hvad tidspunkt af dagen spiller du? Forstår ik hvordan du kan få gang i så mange sngs af gangen. Syntes crypto blir mere og mere inaktivt..
Fuck det er sygt mange SNG´s og hænder. Godt gået !!!
Når det så er sagt, vil jeg også mene du bør fokusere mere på at hæve ROI end på at spille rakeback ind.
Jeg har leget lidt med multitabling af SNG´s på Stars. Jeg satser på at vi har en artikel om dette med i næste nummer af MPN.
Men mine erfaringer er, at det er meget nemmere at multitable mange almindelige SNG´s end turbo SNG´s. 6-max SNG´s på Crypto´s software tror jeg at jeg ville blive bims i bøtten af at spille, og time ud i en alt for stor andel af dem.
Spillet er knap så crapshoot agtigt i almindelige SNG´s. Det er med til at hæve ROI.
Derudover er endgame nemmere i alm. SNG´s, da der typisk er færre modstandere tilbage. En højere M = nemmere at træffe de rigtige beslutninger, og man behøver ikke skubbe 83o ind i 4 modstandere, som alle er pressede. Der bliver flere nemme fold beslutninger og færre marginale skub/fold beslutninger.
Et hurtigt regnestykke:
Thunder SNG´s:
5.000 stk. spillet
Avg. stake: 41$ = 4$ i rake
ROI: 2%
Rakeback: 38,75%
Det vil give dig netto 11.850$ i overskud.
Alm. SNG´s:
3.000 stk. spillet
Avg. stake: 41$ = 4$ i rake
ROI: 8%
Rakeback: 38,75%
Det vil give dig netto 14.490$ i overskud.
Der er så ikke medregnet værdi af race o.lign.
Ovenstående betyder at du skal spille ca. 20% flere hænder, men størstedelen af disse vil være fold alligevel, frem for skub/fold = nemmere og hurtigere beslutninger.
Desuden vil du med en højere ROI opleve færre downswings.
Jeg bøjer mig i støvet.
Jeg bøjer mig i støvet.
@ kandler
Tror slet ikke han kan nå at bruge alle de penge.. Han spiller jo 24/7 :D
Men btw., stærkt gået!
Første tanke: WOW!
Efter lidt betænkningstid: WOW!
...Keep on going, det for sygt.
Syyyygt en rakeback....
Men som der er flere der er inde på, så ville det da være en god ide at gøre lidt mere ved selve spillet og få hævet den ROI.
Altså bare få % mere, giver jo meget mere i den sidste ende...
Men giv dig selv et klap på skulderen....
pokkers77
www.pokerliv.dk
har kun respekt til overs for det der....Du tager sgu din pro karriere seriøst :)
RakePro!
Cool nok at du kan holde ud, tilmed nyder, at spille så mange hænder i så højt tempo, men nok en god idé at være opmærksom på symptomerne og skære ned _med det samme_, hvis/når det begynder at blive mindre sjovt, ellers risikerer du at forkorte din pokerkarriere, hvilket igen betyder mindre på bundlinien. En svær balancegang som alle kæmper med i varierende grader.
@Alle
Tak for de mange inputs fra folk der ønsker at hjælpe mig med mit spil/roi!
Har lige regnet lidt på tallene, og har fundet noget gru-opvækkende!
Har naturligvis mixed en del lvls for at få nok sngs kørende, så tjekke lige sharkscope for at tjekke dem over S>50
Sheep2 507 -$7.16 $62 -10% -$3,632 - CryptoLogic S>=50 Spd=T
Yikkes!
Men hvis jeg prøver kun at holme mig til 20$-50$ sngs, ligger min roi istedet på 3,65%, 1,4$/game, og godt 76$/hour ved 20borde/timen
Prøves i sep.!
over and out
//Sheep
@Sheep
Har du ikke glemt at medregne den der 1000$ bonus? (den må du vel næsten have spillet fri...)
"my only weakness is hungry and sleepy"
burde stå under fri tekst på din profil sheep :D
fanme godt gået. regner med du opdaterer igen næste måned?
Imponerende!
Men jeg synes godt du kunne tage og oppe dig lidt. Kun 2. plads i racet.
:-)
@mememuh
"Utrolig godt gået - det ser jo ud til at være den rigtige levevej for dig!
Ellers timer man da out hele tiden! Hvad bruger du? "
Bruger ikke noget mens jeg spiller, jeg klikker på knapperne når det er min tur, så timer man ikke ud :)
//Sheep
@Sheep
Hvad skete der lige ved 100 buyin downswinget?
Det bliver interessant at følge fremover...meget imponerende :-)
@Ducktor
Jeg ved ikke om du har spillet sngs, men med en edge på 1% bliver ens swings værre end når man er plakatstiv og prøver at gå lige.
edit:typo
//Sheep
Det er lige før man har lyst til at prøve noget lign selv, har desværre ikke rullen til at starte 41$, så i den sidste ende giver det en del mindre rake.
Jeg har spillet dig en del, og synes det var helt sygt så meget du spillede, forstod det slet ikke :D
Hver gang jeg reggede mig til en 20£ sng var du med - HVER GANG
Og jeg følte det var ligemeget hvilket tidspunkt på døgnet.
@Humseper
Ja, der er en del.
Hvor er det sygt man kan tjene så mange penge på at slå 40 - 50$ sng'sne, og så selvfølgelig spille en den.. Lad det være inspiration til os alle : )
Nåårh.. du klikker bare!! Grrrr...
jaja.. okay du er måske the human bot!
Jeg synes bare det er svært da.. som jeg husker det.. bordene ikke blinker og der er meget kort tid til at reagere!
Anyway.. WD, GG, FU, NH!
/mikkel
OMFG - you are going to a living legend :P
@ Mememuh
Læser du ikke så godt? ;) Jeg har aldrig sagt det ikke kan lade sig gøre! ;)
Det er jo fuldstændig vanvittigt!
Jeg tror iøvrigt, at du vil få rigtig meget ud af at smide lidt penge efter nogle AHK scripts, specielt når så meget at spillet er push/fold. Bare ved at have sat en knap på musen til at være fold, og en anden til at være push, så skulle du få tid til et ekstra bord (eller at tage bedre beslutninger). AHK-scripts og skærmareal er ihvertfald en af de ting, som har gjort rigtig meget godt for antallet af borde jeg kan spille på.
@ManCini
nej sikkert ikke
Det var mere den her: "Men folk der lever af at spille SNGs, spiller næppe turbo SNGs på crypto, så meget kan vi vel blive enige om? :)"
og "Det ville undre mig meget, hvis du finder en PN'er der lever af turbo SNGs på crypto!"
Wp ;-)
Er du evt interesseret i at lave en blog eller lignende? (hvis du har tid;-))
@Tyren
Tror ikke rigtig vil gidde at opdatere den ofte nok til det bliver interassant, men skal nok lave en lignende tråd i september :)
Det er jo sygt så meget du har spillet.
Men okay. Hvis du kan lide.
Well done!
Ok bare iorden, tiden er der jo nok heller ikke helt, så meget som du spiller.
Bare du lige husker at opdatere i september ;-)
Det vildeste i OP er da næsten: "...i september skal den ha bundgas!"
Det har den ikke fået endnu?? ;-)
Imponerende stykke arbejde!
@Sheep
Men det bliver da vel næsten umuligt at nå, nu hvor du er startet på studiet...
Når.. troede du var startet.... når så det bare at gi' den gazzz... :) GL
Hvorfor er det i siger han bruger meget tid på det..9 timer om dagen.. Lyder sku da fint.. Det sku da det sammen som at arbejde et 7-16 job..
Jeg syntes det er top klasse det du har lavet...
VI ELSKER ALLESAMMEN SHEEP! LOOOOOOOOOOL
sooo sick! du lever altså ikke af hverken væske eller fast føde? hvornår sover du?
btw. rigtigt godt arbejde selvom det virker som om du bruger lidt rigeligt tid på det. din ROI skulle måske presses en smule i vejret, men hvis du lever af rake back er det jo så ligegyldigt. KLØ PÅ, maestro.
@abberline
Bruger man ikke ca. det samme på et alm. job? (8-16 + plus transport)
Som Løppentin siger, er det ikke imponerende pokerwise, men hvad angår diciplin og gåpåmod bøjer jeg mig i støvet.
Flere har nævnt, at Party og specielt Stars er "the shit", hvad angår SNGs og deri har de ret. Man vil få mere ud af at spille der, da softwaren er bedre (du kan spille flere spil) samt udvalget af spil er langt bedre.
@mememuh
Nej det er ikke det samme som et alm job. Her skal du arbejde alene i 8 timer (du kan evt. sætte dig på et kontor, men når du spiller så koncentreret er der ingen mulighed for social interaktion) og hvad værst er, du bliver nød til at arbejde fra 21-5. Nogenlunde den værste arbejdstid overhovedet; denne hæmmer dig også yderligere i dit sociale liv. Desuden skal du så regne med alle de goder, du får på et alm. job, dvs. løn under sygdom, ferie, pension osv.
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
@donkeydal
Nu var spørgsmålet om der var tid til at sove.. og om du arbejder 21-5 eller 8-16 gir dig vel lige meget tid til at sove!
Ej bliver altså også nødsaget til lige at indskyde min tommelfinger vendt op ad, det er det sygeste jeg har hørt, men fanme sejt gået....
At jeg så kun kan råde dig til at prøve at fokuserer på din RIO er en anden sag, for selvom det lyder som om det jo bare svarer til at have et alm. 8 timers job, så nægter jeg at tro på at nogen kan holde til at spille så meget...... kan kun tale for mig selv, på en måned hvor jeg mener jeg spiller meget og hvor jeg kan mærke det begynder at hænge mig lidt ud af halsen, spiller jeg ca. 2-3 timber om dagen.
Men fed start, stor respekt her fra :-)
er det ikke Tox der siger at han er den dansker der spiller flest hænder pr. måned?
Er han slået?
Du går død i det hvis du bliver ved at spille så meget. Smartere at lære at spille vindende poker..
@Trix11
Nu ved jeg jo ikke om du har prøvet at have et "rigtigt" job, men det er typisk 8 timer + transport etc.
Personligt kender jeg ingen, der arbejder fordi det er sjovt, så hvorfor skulle Sheep ikke kunne grinde 8 timer om dagen når det giver en god indtægt?
@Ducktor
Præcis, tror sku jeg ville føle mig mere død ved at rende rundt på et lager 9timer om dagen end at lave noget jeg faktisk selv synes er lidt sjovt + giver 4x skillinger.
@alle
Har efterhånden søgt og søgt sharkscope igennem for spillere der har en 5% roi+ og spiller over 4borde ved 20£+. Det er ikke lykkedes mig at finde nogen endnu, så er ikke sikker på det er pokermæssigt muligt. Det tætteste vi kommer er MrKind med 3% på 3300games, men 3300games er ikke meget, og det er 65% sandsynligt at hans roi varierer med op til 3-4% fra dette tal (!).
//Sheep
Sheep hva tider på døgnene finder du den bedste action på sng bordene?
@tyr
Der er go gang i den fra folk kommer hjem fra kulminerne ved 15.30 tiden helt til kl 03:00 hver dag. Dog kun på £bordene uden for peak (20-24)
//Sheep
Er der ikke noget med at du optjener MPP's hurtigere på $-bordene ?
Altså £20+2 = 6 MPP
$40+4 = 12MPP
Er det bare fordi der er mere action på pund-bordene at du spiller der ? Eller er mine MPP oplysninger forkerte ?
@zaphod
Helt korrekt, englændere vil åbenbart ikke spille på $borde... ellers havde jeg vundet det race 100% :)
//Sheep
Ahh det er satme ærgerligt der ikke er mere action på $ bordene, for du ville sikkert osse kunne gå et step op i RB ?
@tyren
man rammer dog RB loftet ved 11000MPP pr måned, så lige der havde det ikke gjort nogen forskel.
Skrev et brev til crypto i forgårs om de ikke ville lave 40+4$/50+5$ thunders, og de er lige kommet på STT listen i dag! så det bare om at få lokket folk op til dem. hvis det lykkedes skulle det være muligt at nappe 1st i september race :)
når jeg søger på dig på sharkscope får jeg den her:
sheep2
games played: 227
av. profit: -$2
av. stake $14
av. ROI -15%
Total profit: -$547
status: Super Tilt
Site: CryptoLogic
Hvordan kan de passe ?
Søg på Sheep2:
Username Sheep2
Games Played 7,304
Av. Profit $1
Av. Stake Av. $39
ROI 2%
Total Profit $3,906
Network Filter CryptoLogic
nååå fandt fejlen :)
Fedt at du jvf. sharkscope tjener $1 rent pr. sng :D
Det er self. meget mere med RB :-)
Nu skal jeg da finde det til dig i tråden når du ikke selv gider at læse den!
Mememuh: Utrolig godt gået - det ser jo ud til at være den rigtige levevej for dig!
Ellers timer man da out hele tiden! Hvad bruger du? "
Sheep: Bruger ikke noget mens jeg spiller, jeg klikker på knapperne når det er min tur, så timer man ikke ud :)
/the edge
@Sheep
Hey Rakepal:-)
har raket for 23K$ (40%) i August, og har ikke spillet ret meget de sidste 6 dage.
Men held og lykke i september med dit projekt
Sheep>> Hvordan gør du rent praktisk, når du er i tvivl om en hånd, du gerne vil reviewe senere? Har en en tekstfil, hvor du smider handno ind, eller hvordan gør du?
Jeg mangler selv en god rutine omkring det.
@Donkraft
Yes, copy paster bare HH'en ind i en .txt fil. og så bare tager dem fra toppen og ned efter end session.
//Sheep
Kan se du skal til st.kitts Sheep.....
4 pladser dertil i denne måneds race....
Gave at være sikker på sådan en plads:)
Og meget cool at du kan få dem til at åbne for $ thunders....
Så gad man bare godt der kom lidt folk til dem:)
@GBP
Ja! De må snart forstå der kun er fordele ved at spille $borde...
Ja det er sgu pænt dumt at vælge £ borde fremfor $ borde....
Men ja, ser svært ud at få det ændret:(
Jeg gad sgu godt begynde at spille lidt sits der....
Men begynder nok kun hvis der kommer gang i $ bordene...:)
Men får dog helt lyst til at spille som dig:)
Den st.kitts tur kunne da være meget sjov at nappe... hehe
Sheep>> Men om du har truffet den rigtige beslutning eller ej, afhænger jo meget af, hvilken range du sætter modstanderne på...
Mit problem er tit, at jeg efterfølgende sidder med en hånd i SngWiz/SngPt, hvor jeg ikke kan huske den enkelte spiller, og derfor sidder og evaluerer på en beslutning, hvor jeg ikke længere har al den relevante information.
Hvordan er din rutine for at håndtere det?
@Donkraft
Oftest er det muligt at estimere calling ranges ud fra folks sharkscope, vindende spillere = tight, tabende spillere = mere loose ranges, ellers hvis du har spillet med folk før (hvilket jeg efterhånden har utallige gange...) lærer du dem jo såsmåt at kende.
Men antag altid at folk caller for light, da det næsten altid vil være en større fejl at skubbe for bredt end at folde for bredt (+dertilhørende varians).
håber det hjalp
//Sheep
Hmm...
Fatter ikke helt hvordan du finder nok action derinde. Jeg spiller selv på Interpoker (Crypto), og de eneste borde der konsekvent er action ved er £10 og nedaf.
Deler alle crypto sites ikke deres SNG's ? Hvis ikke de gør, så vil det jo nok være derfor jeg ikke ser nogle på de højere borde.
Jeg spiller også selv snger på Betsafe/crypto. Godt nok alm. 10£. Er det fuldstændig utopi at tro at de ville lave mpp beregningen om således at de regner den ud fra et indeks og så bruger dette indeks alt efter hvilken valuta man spiller. De ville da give et meget mere fair billede af tingene, men det er selvfølgelig kun i spillerens interesse og ikke cryptos
Hvordan gik det så her i september?
Kender jeg Sheep ret, skal han nok selv oprette næste indlæg, bare lad den her gå tabt, ellers "Anbefal til vidensbank"