Pokernet bør få nye regler

#1| 0

Det vælter ind med unødig støj i forumet for tiden, hvilket jeg og vist også flere andre syntes der bør gøres noget ved. Hvad siger administrators?
Nedenfor er der et par eksempler fra hvad jeg lige kan se på side 1. Har også tilføjet en kommentar gamskjær skrev.

www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=141435
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=141443
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=141441

Gamskjær 06-10-2007 20:08
@ DTM m.fl.

Nu er det på tide, at der snart sker noget. Tråde som denne er ikke off-topic, men derimod direkte spam. Derfor skal de slettes helt, ikke låses, men fjernes helt fra forummet. Derudover skal OP af disse spam-tråde have en advarsel og så skal reglen være - 3 strikes and you're out = ban.

Jeg er indforstået med, at der skal være en off topic sektion, for selvfølgelig skal der være plads til fis og ballade, men såvidt jeg ved, har vi ikke en spam sektion og derfor skal tråde som denne slettes. Og det skal ske insta, så der ikke bliver postet en masse lort i dem.

Jeg forstår ikke, at I ikke selv kan se, at der skal strammes op, hvis Pokernet ikke skal gå fuldstændig nedenom og hjem, for det er det godt på vej til, hvis der ikke sker noget

06-10-2007 23:02 #2| 0

Du har så evigt ret!

06-10-2007 23:03 #3| 0

Enig.

06-10-2007 23:09 #4| 0

Meget enig. Der er ALT for meget lort på PN, og meget langt mellem de gode tråde.
Argumentet om at man bare kan lade være med at åbne trådene, eller kommentere, holder ikke når der bliver postet så meget lort.

Jeg så gerne at moderatorne kunne give bans på et par dage. Det har en fin effekt på mange trolls og andre idioter, der bliver nervøse for at de lige pludselig skal finde et andet sted at lukke lort ud.

06-10-2007 23:11 #5| 0

enig !

Håber dette bliver den mest læste og bumpede tråd længe !

06-10-2007 23:14 #6| 0

Enig.

06-10-2007 23:17 #7| 0

Så enig!

06-10-2007 23:24 #8| 0

VEL TALT ! ! !

06-10-2007 23:25 #9| 0

Enig!

06-10-2007 23:31 #10| 0

Ikke enig. Det er charmen ved dette forum at der er skøre, og til tider latterlige, posts. Mangfoldigheden leve!

06-10-2007 23:32 #11| 0

Enig.

Ansat en deltids mod som skruer bissen på. Evt opgrader/udskidt forum software nu i er igang.

06-10-2007 23:37 #13| 0

Tror ikke engang man behøver ansætte nogen. Tror nemt der kunne støves en 3-4 frivillige op som ville moderere lidt og give advarsler til de idioter som ødelægger forummet.

Men hvad siger moderators? Det virker ikke som om de er meget for at udtale sig i denne sag?

06-10-2007 23:37 #12| 0

Jeg ville være en fremragende admin! ;)

06-10-2007 23:44 #14| 0

Meh, jeg kan godt lide en masse forskellige offtopic tråde. Dem der ikke fortjener at leve falder hurtigt ud af forsiden. Jeg kunne måske godt ønske lidt flere banninger, specielt af folk der ikke bidrager noget pokermæssigt.

Måske der bare skal gøres lidt for overskueligheden. Jeg ved godt man kan inddele i kategorier, men jeg tror mange inkl mig selv bare læser forsiden og de 1-2-3 næste sider.

Jeg har ikke fulgt så meget med på det seneste, så jeg har måske lidt misset problemets størrelse.

Paymybills er i øvrigt blandt de sjoveste karakterer her imo.

06-10-2007 23:44 #16| 0

Det med kraftigere moderering har været foreslået før - jeg mener DTM skrev at de arbejdede på en eller anden løsning, men kan ikke lige huske det præcists - kan lige prøve at finde den gamle tråd.

06-10-2007 23:44 #15| 0

Man stopper lettest de ligegyldige trådes dominans ved at poste noget interessant - det er også mere meningsfuldt end bare at brokke sig.

06-10-2007 23:45 #17| 0

Kære Zeus1984

Hvad med at du selv lige bruger søgefunktionen inden du laver et nyt indlæg!??

www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=141228

De 3-4 første svar er BUMP - SÅ BRUG DOG DEN SØGEFUNKTION

06-10-2007 23:47 #18| 0

Her var den gamle tråd - DTM svarer bl.a. på forslag om bedre/mere moderering af forum : www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=136954

06-10-2007 23:56 #19| 0

Jeg har brugt mine nazi-moderator rettigheder til at fjerne de tre ligegyldig tråde.

Der er ansat en mand på Malta fra midt i oktober, som skal hjælpe Mikael med alt det praktiske, heriblandt moderering af forummet.

07-10-2007 00:03 #21| 0
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=141432

Tror også den her skal slettes!
07-10-2007 00:03 #20| 0

@Gene
Det lyder super, men er I ikke bange for at det vil være en umulig administrativ opgave, hvis ikke man samtidigt strammer op om reglerne for brugen af Pokernet?

07-10-2007 00:11 #23| 0
OP

OT:
@Hejhep
suk. Har du prøvet pokernets søge funktion? I så fald må du godt lige hurtigt finde en side hvor netup de ting jeg spørger om er, tak. Ikke helt klar over hvordan deres søge funktion virker, men tror det er noget med at hvis teksten i en tråd fx ser sådan her ud: "Hejhep er for vild?" og man godt vil søge på det. Så skal man vist kunne hele sætningen eller bare ord i den rigtige rækkefølge som fx at søge på: for vild. men kan man ikke huske hvad der præcist er skrevet, så hjælper det vist ikke at skrive: Hejhep for vild.. Prøvede google med site:pokernet.dk, hvilket heller ikke gave det store resultat. Skrev nok de forkerte søgeord?

07-10-2007 00:11 #22| 0

vil nogen tilføje hvad de omtalte tråde handlede om.. de kan ikke længere læses.

Er det dem med FCK?

07-10-2007 02:05 #24| 0

Dejligt at selv om jeg er stoppet med at poste herinde, skarpt irettesat af PN-mafiaen GGG, stadig er mange ligegyldige posts.
Skægt nok er det disse post, som ca 10 brugere kalder ligegyldige, der bliver læst og reageret mest på.
En hver virksomhed skal tilpasse sig brugernes behov, eller tilbyde et forum hvor der KUN !!! findes de kategori-muligheder man ønsker på det site.
Hvis man ønsker sig et analyse-forum og kun dette, skal man ikke tilføje off-topic - diverse- o.s.v.
Så pokernet-DTM-Gene og hvad i hedder. Find ud af hvad i vil og ban folk som ikke lever op til det i ønsker jer af det forum som i bestyrer.

07-10-2007 02:10 #25| 0

Enig med OP

07-10-2007 02:17 #26| 0

Enig

07-10-2007 03:19 #27| 0

Enig Zeus!

07-10-2007 03:51 #28| 0

Lad mig banne halvdelen af PN, PLZ!

Self. enig med årgang 84.

07-10-2007 10:00 #29| 0

God idé,
Off-topic sessionen må have eget forum, og diskussion af hænder en anden.
Ingen af de to kan undværres på sitet.
Godt innnnnnitiv.

07-10-2007 10:13 #30| 0
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=141439

Så må den her da være top kandidat...
07-10-2007 11:20 #31| 0

@finexp
Nej, læs sidste indlæg "Little Me kl. 8:20"

Det er bare en pokertråd med et meget langt forspil :o)

07-10-2007 12:00 #32| 0

LOL, bemærk venligst, hvor mange, der her er enige med Zeus84, som rent faktisk bidrager i Brøndby-tråden, finexp linker til. Pretty funny stuff.

07-10-2007 16:52 #33| 0

Enig med OP !

07-10-2007 17:03 #34| 0

Hva er problemet med Brøndby tråden, udover Brøndby vandt?

07-10-2007 17:09 #35| 0

Gambler for admin!

Enig med OP.

07-10-2007 17:15 #36| 0

Godt skrevet OP - Enig

07-10-2007 17:26 #37| 0

@Ziento

det er det som kategorierne er til for...

07-10-2007 18:43 #38| 0

med hensyn til spam:

så sys jeg denne her post skal slettes...

er ærgeligt en tråd skal ødelægges af folk, der bevidst kun skriver det samme

jeg taler her om

"enig med OP"

eller

"godt skrevet OP"

er lidt ærgeligt denne tråd skal gøres så lang pga folk bevidst skriver det samme.

- Mrkjaer

07-10-2007 19:13 #39| 0

@Zaphod2000....lol.. ja så godt at den gamle kom og "savede" tråden ;)

07-10-2007 20:05 #40| 0

Helt enig med OP.

Det hele kunne meget let løses tho, hvis DTM og de andre oprettede det "VIP" forum de nu har lovet i 2 år, og som sikkert stadig er "lige på trapperne".

I så fald ville man kunne have et langt mere seriøs forum hvis man måtte ønske dette, og så kunne man hoppe ned i børnehaven af og til hvis det var dette man ønskede.

Mickey

07-10-2007 20:09 #41| 0

@ MrKjaer

Jeg var for noget tid siden til et møde hvor taleren sagde, at de der synes måden organisationen blev ledet på slet ikke fungerede, skulle række hånden op. Der var mange personer ved mødet; størstedelen rakte hånden i vejret, mens min ven og jeg, der begge egentlig var enige i, at organisationen blev ledet katastrofalt, holdt vores hænder nede, fordi vedkommende der så skulle tælle stemmer ville skulle arbejde dét mere.

Jeg synes det er fint man tilkendegiver sin mening sådan at admins kan se, at det altså ikke kun er OP der er af denne mening.

07-10-2007 21:05 #42| 0

Hehe

Var spændt på at se om folk kunne se sarkasmen/humoren i min post

- og et meget pædagogisk svar fra @Fitty - ved ikke om det er fordi du fangede den - tror jeg.

hehe men nu skriver jeg det altså lige : var en joke..

Bare så folk ikke tror jeg er en komplet idiot:D

- Mrkjaer

07-10-2007 21:13 #43| 0

@ Mickey

Må jeg godt lige brække mig over elitismen? fy for satan.

07-10-2007 21:58 #44| 0

@ Zeus

Bare i orden. Jeg er glad for, at det er så mange der er enige.

@ Alle

Læg mærke til, at jeg skriver, at der "selvfølgelig skal være plads til en off-topic" sektion, men der er altså stor forskel på SPAM og OFF TOPIC. Jeg forstår derudover ikke, at det virkelig er nødvendigt, men folks selvbeherskelse online er simpelthen under lavmålet.

Jeg tror derudover også, at man ved at oprette en VIP sektion vil kunne skabe grobund for bedre debat og mere fyldelstgørende analyser. Det kan da kun være alle pokerspilleres mål at blive endnu bedre.

07-10-2007 23:44 #45| 0

problemet med et vip forum er at det er kun de gode spillere der bliver bedre, mens forummet bliver praktisk talt ubrugeligt for nybegyndere og middelgode spillere fordi de gode spillere så ikke poster i deres analysetråde

08-10-2007 01:14 #46| 0

Rustyfo, too bad - Så kan det jo netop være at PN får spærret øjnene op - De lever jo til dels af den hjælp folk ligger frivilligt herinde. Folk klager og klager (nogle mere end andre) og lige lidt hjælper det.

Mickey

08-10-2007 01:18 #47| 0

enig med mickey!

08-10-2007 01:22 #48| 0

hvor stort er problemet for de mest krakilske ?

hvis vi tager de sidste fjorten dage, præcist hvor mange og hvilke tråde drejer det sig om der ikke skal være på pokernet.

hvor mange af disse tråde ligger i OT ?

hvis vi går udfra OT er = ikke pokerrelaterede emner og at denne kan fravælges af dem der har behov og at det bliver håndhævet at emner bliver lagt i korrekt katagori, hvor stort er problemet så ?

08-10-2007 01:28 #49| 0

Jeg var ikke kommet på pokernet hvis det ikke var for alle de ikke pokerstrategiske tråde. ikke at det betyder så meget for jeg bidrager ikke vildt meget. Dog, please ban lidt flere sinker i offtopic-trådene.

PayMyBills for mod imo.

cruuuuuuuuunk

08-10-2007 01:35 #50| 0

"hvis vi går udfra OT er = ikke pokerrelaterede emner og at denne kan fravælges af dem der har behov og at det bliver håndhævet at emner bliver lagt i korrekt katagori, hvor stort er problemet så ?"

Så kan vi starte med alle dem der poster i de forkerte kategorier - Enten pga de ikke gider browse samtlige kategorier igennem, fordi de ikke kan finde ud af hvor ting hører hjemme, eller fordi de vil være på tværs.

Efterfølgende har vi bad beat tråden hvor folk poster "beats" som alle folk har i løbet af en session.

Det har da også længe (dog blevet bedre) været et "problem" at folk ikke gad poste farvekoder, potstørrelser etc. når de postede indlæg.

Jeg håber egentlig heller ikke på der kommer et VIP forum, nærmere på at PN strammer gevaldigt op for deres moderering, den er alt alt for slap som det er lige nu, og de folk der er sat til det har alt for lidt tid til det.

Mickey

08-10-2007 04:43 #51| 0

Enig, men tror seriøst det bliver en stor opgave at vælge hvem som skal "bannes" om hvem som ikke skal da det er en smagssag.

Blockfunktionen afhjælper bestemt på problemet, men det kan stadig blive bedre.

08-10-2007 05:32 #52| 0

Medlemmer skal udfylde deres profil ordentligt for at have taleret.
Som regel er det anonyme personer, der laver brok i den.

08-10-2007 05:54 #53| 0

Så post da for pokker noget ordentligt i stedet for det brokkeri. Jeg nævner i flæng:

- Hvad er forholdet på flop mellem bluff-to-value-ratio (delvist overset i bogen) vs. stack-to-pot-ratio?

- Hvor stor er værdien af at variere sine raises, så man spiller potstørrelser, der passer til ens hænder, kontra at have et fast prraise, der maskerer ens hænder?

- Skal aggressivitet måles på, hvor ofte man better, eller hvor meget man better - og hvad er forskellen?

- Er der værdi i at opsøge konfrontationer, man kan undgå? Omvendt: er der værdi i at undgå konfrontationer, man kan opsøge?

- Hvis ca. 10% af dine prereraises skal være med andet en reelle reraisehænder, giver det så mere mening at rr med 56s eller KJo?

- Er der mere værdi i at rr et buttonraise fra sb end fra bb?

- Hvad er pre-4bet ranget mod en hyppig pre-3better med 100bb?

- Bliver openlimp meningsfuld poker, hvis der 3bettes i hveranden pot?

- Er det korrekt at rr pre med 78s fra pos. mod modstandere, det ikke er korrekt at calle et raise mod pre fra pos. med 78s (med 100bb eff. stacks)?

- Findes der lette folds med QQ pre i cashgame med 100bb?

- Hvis du har lettere ved at spille med 100b end med 300bb, er du så en dårligere pokerspiller?

Stop brokkeriet og post noget, der er værd at diskutere.

08-10-2007 15:32 #54| 0

bump

08-10-2007 16:32 #55| 0

Hej alle,

Jeg vil godt starte med et mindre surt opstød, for dobbelt moralen på PokerNet er ekstrem til tider.

75% af posterne i denne tråd, kan jeg søge på og finde helt absurde indlæg fra. For de fleste hader OT kategorien, når det ikke lige er dem selv der skal fortælle, om en sjov mand de mødte på vej hjem fra en bytur eller om at FCK eller BIF stinker til fodbold.

Jeg mener Edizon rammer situationen perfekt!

Tager man selv ansvar og poster en masse gode indlæg, så er man en inspiration for andre. Det er helt oplagt, at nye brugere på et forum altid vil forsøge at lægge den linie, som de i forvejen ser på forummet.

Vi modererer forummet i den grad, at helt latterlige indlæg bliver fjernet. Får de lov til at stå i længere tid, så er det fordi vi overser dem. Men graden af hvor latterligt et indlæg skal være før det slettes, er utrolig svær at fastlægge.

@Mickey

Vi lovede VIP forum i forbindelse med første nummer af MPN, og så vidt jeg erindrer lovede vi det i løbet af året (2007).

Men opsætningen af dette er en ret delikat sag af flere årsager.

/Mikael

08-10-2007 17:17 #56| 0

Nice one Edizon/Tobias.

Har brugt samlet ca. 3timer på at gennemtænke/svarer på spørgsmålene, virkelig sat poker hjernen igang. Hook mig endelig op hvis du har nogle lign spørgsmål. :)

08-10-2007 17:32 #57| 0

@Razga

Man skal jo starte et sted:

www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=141549

Ikke ligefrem særlig venligt eller konstruktivt, specielt overfor nye brugere - som DTM skriver (efter Edizon):

"Tager man selv ansvar og poster en masse gode indlæg, så er man en inspiration for andre. Det er helt oplagt, at nye brugere på et forum altid vil forsøge at lægge den linie, som de i forvejen ser på forummet."

N.B. Dette skal ikke betragtes som et surt opstød, bare stof til eftertanke.

08-10-2007 18:02 #58| 0

@Leroy

"Må jeg godt lige brække mig over elitismen? fy for satan."

Ja du må da gerne brække dig over at der er nogle der spiller poker pro og derfor gerne vil have pro sparring og ikke alt muligt offtopic m.m. Kan nu sagtens forstå de mennesker.

/Me henter en spand

08-10-2007 20:13 #59| 0

Det ville også hjælpe en del hvis folk selv gad google i 10 sekunder, istedet for at spamme PNVA med alverdens ligegyldigheder.

08-10-2007 23:03 #60| 0

Onde Andy@

Der har været rigtig mange af disse tråde - og ja de fleste kunne OP da have svaret på selv ved hjælp af google, men jeg synes ikke disse tråde er et problem mere.

09-10-2007 01:15 #61| 0

@CostasNoche

Dit argument er i spanden. Du kan fravælge off-topic under opdater din profil? Hvis man bare opholder sig lidt på det her forum finder man hurtigt ud af hvem der rent faktisk kan noget om hvem der er all talk - derfor fatter jeg ikke dit argument ved pro sparring, der er rent faktisk noget der hedder private beskeder som man kan benytte.

Det jeg brækker mig over er den her lyst til at holde andre udenfor noget, velogmærke fordi man opfatter sig selv som værende bedre? Der kommer utallige inputs i de forskellige threads fra alle mulige forskellige mennesker, det er en kvalitet. Hvis man benytter sig af sådanne VIP fora, så er konsekvensen at der vil komme færre inputs fra de folk der rent faktisk har mulighed for at lære fra sig.

Det forekommer mig mærkeligt at pokernet.dk vil gøre det, jeg vil næsten vove den påstand, at det er uansvarligt. Man kan ikke neglicere det faktum at pokernet.dk er danmarks største poker forum og deri også har del i at danmark er placeret så godt på pokerverdenskortet. Det skyldes (efter min mening) muligheden for at kunne debatere hænder, situationer osv med alskens folk og især de dygtige. Det ville da være uheldigt hvis alle de potentielt fantastiske pokerspillere ikke nød godt af andres erfaringer fordi man har lavet en VIP klub for mentorene.

m25c

09-10-2007 08:32 #62| 0

"Det jeg brækker mig over er den her lyst til at holde andre udenfor noget, velogmærke fordi man opfatter sig selv som værende bedre?"

Der er jo ikke nogen der bliver holdt udenfor, man vælger jo selv om man vil betale for adgang til VIP-forummet (det er i hvert fald det der før er blevet debateret). Og nu er det ikke kun fordi Mickey opfatter sig selv som værende bedre han foreslår VIP, men fordi han er træt af alle de useriøse mennesker der ikke GIDER gøre det der skal gøres når de spørger om råd.

At man kan fravælge offtopic gør det jo ikke af med alt muligt støj i analysetrådene, eller den ofte manglende korrekte opstilling af hænder.

Med et VIP-forum kunne man få sorteret alle dem fra som gerne vil have hjælp men ikke gider sætte hånden korrekt op.

"Det ville da være uheldigt hvis alle de potentielt fantastiske pokerspillere ikke nød godt af andres erfaringer fordi man har lavet en VIP klub for mentorene."

De kan jo bare købe adgang til VIP-forummet. Hvis man ikke har råd til det har man nok heller ikke råd til at spille poker.

Og der er ikke noget "uansvarligt" i at lave et VIP-forum. Pokernet er en forreting og hvis der er indtjening at hente på et VIP-forum er det vel nærmere uforsvarligt at lade være med at gøre det.

09-10-2007 12:46 #63| 0

"Det er helt oplagt, at nye brugere på et forum altid vil forsøge at lægge den linie, som de i forvejen ser på forummet."

Hvis det er rigtigt, har et forum som starter ud med at være på et højt niveau meget svært ved at blive dårligt, medmindre at de oprindelige brugere sænker niveauet. Det kan det vel kun ske, hvis antallet er nye brugere stiger i nærheden af eksponentielt, og alle nye brugere ligger et marginalt dårligere niveau end den forrige bruger.

Hvis niveauet er blevet dårligere på Pokernet, hvad er der så sket?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar