Hvis I modtager mails og/eller sms fra Betfair - med et link - hvor der står I skal downloade det såkaldte Security Software, så lad endelig være!
I går modtog jeg en mystisk sms, hvor der stod at nogen havde forsøgt at logge ind på min konto fra diverse blacklistede IP-adresser (hvilket jeg syntes lød mystisk), og at jeg skulle skynde mig at tjekke min mail - for de havde sendt det nye security software. (endnu mere mystisk!)
Jeg ser så i min mail box, at der er kommet et par mails de foregående dage fra selvsamme Betfair (havde ikke tjekket den mail box et par dage), hvor der blev forklaret at de havde optimeret sikkerheden, men at det krævede at jeg downloadede dette program. (right)
Sms'en er så sendt fordi jeg ikke reagerede på de mails, for at få mig til at downloade programmet, gætter jeg på.
Jeg syntes, det hele var meget mystisk - både måden det hele var skrevet på, og enkelte stavefejl i teksten - og sms'en i det hele taget. Men de havde en afsender der hed "Betfair poke" i sms'en og deres mails er afsendt fra en rigtig befair adresse (som det ser ud). Derfor kontaktede jeg Betfair, for uanset hvad, skulle de vide, hvad der er sket. Og det er rigtig nok ikke dem, der har sendt noget ud. Der er åbenbart nogle personer, der har fået fat i info om adskillige spillere derinde, og jeg var så uheldigvis én af dem.
Så altså; hvis du får lignende mail så lad endelig være med at downloade noget, men tag evt. kontakt til Betfair.
"Betfair" email; download ikke
bump. syntes det er en god ide at folk lige får læst det her.
jeg spiller nærmest ikke andre steder så er da glad for denne topic
som Martin.
www.mikkmakk.dk
Jeg synes faktisk, at Betfair burde sende en advarsel ud, nu de er blevet opmærksomme på problemet.
Det, der undrer mig er, at mailadressen er en Betfair-mailadresse ([email protected]). Og så ja, hvordan de har fået det arrangeret sådan at smsen's afsender er Betfair (uden tlf. nummer), det forstår jeg ikke.
Jeg tænker lidt om det er et internt problem hos Betfair; altså er det mon indefra, at der er lækket oplysninger om spillerne? Synes det er ufedt at mit mobilnummer og mailadresse florerer steder, jeg ikke har ønsket.
Og så håber jeg bare, at der ikke er nogen, der har downloadet dét program nogensteder.
Edit: nu har jeg skrevet til BF og opfordret til at de sender en advarsel ud til folk. Det kan godt være, at det er ufedt for dem at alle deres spillere finder ud af, at der er nogen inde i systemet - men jeg synes jo, at sikkerhed for spillerne er vigtigst.
Er der andre der har fået denne mail? - har lige tjekket min og der er intet fra Betfair. mht at de skriver fra deres mail/sms er ikke så svært. Der er flere programmer hvor du kan sende mails eller sms'er hvor du selv bestemmer afsender adresse/nummer og mail afsender/modtager.
Hvordan de så har fået dine Betfair oplysninger er så en anden sag, men lyder da lidt mærkelig
I øvrigt handler det, for mit vedkommende, om flere mails og ikke bare en. Så de er ret aggressive. Og så står der også noget om, at man kan risikere at få suspenderet sin konto m.m., hvis ikke man downloader sikkerhedsprogrammet. Lidt FOR aggressive måske til at det ikke virker suspekt. Anyways, håber virkelig ikke, der er nogen, der er hoppet på den.
Jeg har ikke fået den mail, burde ellers være i risiko gruppen.
Men tak for info.
^ det var så lidt. :)
Jeg har lige fået svar fra BF; de sender ikke advarsel ud, da jeg er den eneste dansker, de har hørt om, det er sket for, so far.
ja jeg har heller ikke fået nogen :D skulle bare være på den sikre side :D
(Fra den anden tråd)
Den ene af de mails, jeg modtog så nogenlunde sådan ud. Dog ikke helt -men budskabet er det samme.
De har også en advarsel på deres hjemmeside
Så kom der en mail fra Betfair
Dear Lars ,
Over the past few days, you may have received an email, SMS or text message with a website URL that asks you to download and install security updates for the Poker client. Regrettably, this is a malicious phishing attack. If you click on the link a Trojan virus infects your computer.
For example, the subject may be something like, "Betfair Poker: Several different blacklisted I.P's have tried logging in to your Betfair Account and several memorable data and password failure were present."
If you believe you are the victim of such an attack, please contact the Betfair Helpdesk on the details below, for assistance in protecting your Betfair account and minimizing the risks from this threat.
UK Tel: 0870 9080 120
Outside UK Tel: +44 207 074 7272
Email: [email protected]
If you have clicked on this link or installed the Trojan, our advice is to contact the helpdesk and request they suspend your account. Then when you have removed the Trojan virus your account can be re-activated and the password changed.
To help with protecting against attacks such as these, up to date Anti-virus programs should be used. For more detailed information on how to protect your computer and personal information while on the Internet select the help option on Betfair’s web pages and click on security within the menu. Betfair will never contact you by email or SMS with a link to an executable for a security patch or product upgrade. You can always find information about planned upgrades and notices on the Betfair forum.
Yours Sincerely
^ fedt at de nu sender advarsler. Bare for en sikkerheds skyld.