Flush på river møder AI (500nl)

#1| 0

Jeg havde følgende hånd for lidt siden på Crypto. 6-handed, 500nl.

Alle folder til Villain på knappen som virker et sted mellem TAG og LAG men han har ikke været out of line på noget tidspunkt. Han laver std raise til 20. Sb kalder, Hero, som har spillet straightforward, ser ned i 9 2 og får undtagelsesvist lyst til at kalde. Effektive stacks for alle involverede er 500 usd.

Flop: Q 8 4

Sb checker
Hero checker
Villain skyder 40 ind i potten på 60
Sb folder
Hero kalder

Turn: 3

Hero checker
Villain checker

River: 6

Jeg overbetter ved at fyre 155 af med min flush ind i potten på 140. Men Villain skubber pludselig AI.

Kan vi kalde Villains AI-move? Vi skal kalde ca. 300 yderligere...

20-10-2007 01:58 #2| 0

Den er satme klam. Noget over mit niveau men du ligner rimelig meget et FD som rammer river og hvis villain er nogenlnde ok tror jeg sq ikke han rester noget du har slået der.

Edit: Men det må da være noget af en hjerneblødning at du caller PF? ;-)

20-10-2007 12:41 #3| 0
OP

Tyren

Hånden er suited!!

Kan vi lige få nogle bud fra jer andre?

20-10-2007 12:58 #4| 0

fold

20-10-2007 19:40 #5| 0
OP

Kan vi ikke få flere kommentarer på denne her? Det betyder meget da jeg havde en ophedet diskussion med en highroller om hånden! Vil meget gerne vide hvem af os der har ret! Så please, flere bud, tak!!

20-10-2007 19:45 #6| 0

Tja du kaldte og tabte

20-10-2007 19:46 #7| 0
OP

Bobby - spørgsmålet er ikke hvad der skete i hånden... hvad mener du Hero BØR gøre?

20-10-2007 19:48 #8| 0

Betalt.

Hvem er villain??

20-10-2007 20:26 #9| 0

Det ligner umiddelbart et easy fold med dit image og crypto taget i betragtning - som kalsen, hvem er villain?

PF er altså helt galt.

20-10-2007 20:35 #10| 0
OP

Okay, inden jeg bliver overfaldet alt for meget - jeg har lavet en reversed post (spiller sgu ikke 9-2 i nogen spot!) Jeg er faktisk ham der sidder på knappen og skubber all in. Men min beskrivelse af dynamikken og karakteristikkerne er som de skal være.

Hero spiller mod Happy (eller med ii, kan ikke huske), og han har sat sig ved bordet for kort tid siden og har derfor ikke lavet meget. Har ikke reads på ham ud over den korte session.

Jeg vil stadig godt høre flere kommentarer da jeg meget gerne vil vide hvem der har ret! Skal nok poste resultatet om ikke så længe, vil bare gerne have et par reaktioner yderligere.

@ Mancini

Kan du uddybe hvad du mener med "crypto taget i betragtning"?

20-10-2007 20:46 #11| 0

Hvordan kan du nogensinde kategorisere dig selv til mellem TAG og LAG? Du er klar over hvordan du spiller rent PT-wise, ikke?

Ja, for villain er det nok et fold. Men der er en verden til forskel, om du får en til at folde en rivered flush, selvom du skriger styrke. Jeg tror det næppe.

Crypto taget i betragtning - Hmm, sammenlign med party poker, her kalder jeg med alt jeg stikker ud med på river.

20-10-2007 20:55 #12| 0
OP

Mancini

Du så jo ikke den konkrete session. Jeg havde i den konkrete session spillet relativt loose. OG det er jo det vi snakker om, ikke mine generelle stats.

I øvrigt må du meget gerne fortælle mig hvordan DU kategoriserer mig. Jeg bruger nemlig ikke PT og altid rart at få andres vurdering.

20-10-2007 21:00 #13| 0

Med dine stats, så vil det decideret undre mig, hvis du pludselig spiller noget semi-laggish - men det kan selvfølgelig godt være din definition af det, er en anden end mig, og det tror jeg rent faktisk.

Du spiller 20/12/2. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal kategoriserer dig, da jeg ikke er PT-ekspert, men std TAG eller LAG er du ikke.

20-10-2007 21:18 #14| 0
OP

hvis man i en periode får en del semigode hænder på bordet vil man jo spille mere loose end normalt...

hvor mange hænder har du mig over? ka jo være de ikke er repræsentative.. har aldrig set mig selv som lag, men heller ikke decideret tight og synes oftest jeg er blandt de mere loose på 200nl

20-10-2007 21:26 #15| 0

Den primære pointe med at overbette potten her er netop, at villain skulle bluffraise dig væk. Det gør (meget ofte) ikke her, og du kan derfor roligt folde.

- AB

20-10-2007 23:37 #16| 0

Easy fold, jeg ser meget meget meget få villans skubbe over her med en dårligere hånd.

21-10-2007 01:21 #17| 0
OP

Resultat: Jeg havde A-3 suited og stackede dermed Villain.

Vi har nu fået en del kommentarer, også fra highrollers. Jeg kan kun se én der vil betale af her, Kalsen, men han har ikke uddybet sin kommentar. Der synes dermed at være en rimelig bred konsensus om at 9-2 bør føldes på river. Og det er jeg meget glad for at høre!

Jeg nævnte hånden til min highroller-ven og sagde at jeg godt kunne forstå at det var irriterende for Villain at måtte smide, men at man logisk set måtte nå frem til at fold er det eneste rigtige. Det svinede han mig til for og sagde at han ALDRIG ville folde i det spot! Det kom der så en rimeligt ophedet debat ud af, og vi aftalte at jeg skulle poste på PN for at få en afgørelse. Og det er jeg sgu glad for jeg gjorde!

21-10-2007 03:43 #18| 0

Hvor højt skal i op for at betale K, J, T???

21-10-2007 06:30 #19| 0

@ Zmag

Jeg har dig over 2,9K hænder, så de er ganske repræsentative. Er du ikke tilfreds med dem? Hmm jo, du er faktisk rimelig tight, PFR på 12 kan i min verden ikke anses for andet.

Hvorfor er du glad for at høre, at der skal foldes? Fordi du har ret så? Umiddelbart ville jeg da mene du skal være glad for dem der siger, at det er et call i og med, at den er reverse? Altså du vil vel gerne kaldes når du har A3 og dermed nuts?

Jeg better i øvrigt turn med A3s.

@ kalsen

Jeg caller naturligvis med K høj flush, den kommer jeg aldrig væk fra. Men det er sq et crying call, og jeg forventer ikke at være god specielt mange gange. J høj flush foldes - hvad forventer du at slå? Altså ud fra de oplysninger vi har fået i hånden, og crypto taget i betragtning...

21-10-2007 10:08 #20| 0

At forsøge at overbevise en donk om han bør folde sin made flush på et uparret board, er som at overbevise ham om, han bør folde 92 pf....nyttesløst.
Og hvorfor spilde tiden med at undervise fiskene?

Desuden er diskussionen om, hvor høj en flush man kan betale af med på river uinteressant for de tilfælde, vi skulle have siddet med spilbare hænder a la sc, ville vi alle tilfælde have haft par+fd eller fd+mavetræk (med undtagelse af kj , hvilket aldrig bør spilles så passivt til river som ovenstående.

Men river, isoleret set, bør naturligvis foldes imod en ukompliceret semi tag/lag, eller hvordan du nu ønsker at betegne dig selv :)

21-10-2007 11:24 #21| 0

Nuts flush draw på floppet... Vil nogen forklare hvorfor man ikke behøver at c-bette her?

Det interesserer mig fordi hvis jeg har raiset på knappen, så fyrer jeg et c-bet af 90% af tiden, især hvis floppet har ramt mig så godt som her. Hvis der er noget jeg bør rette, så vil det være rart at vide hvorfor.

21-10-2007 12:03 #22| 0

@Steel

Det vil være modstander-afhængigt samt afhængende af dit eget image.

21-10-2007 12:18 #23| 0

Hvis modstanderen caller med hvilke som helst to suitede kort, så vil et c-bet virke så meget oftere, så det her må da være den type modstander du ønsker at lægge pres på, ikke sandt?

21-10-2007 13:31 #24| 0
OP

@ Mancin

"Hvorfor er du glad for at høre, at der skal foldes? Fordi du har ret så? Umiddelbart ville jeg da mene du skal være glad for dem der siger, at det er et call i og med, at den er reverse?"

Når en highroller nærmest sviner dig for at ville folde 9-2 i dette spot, er det rart at få bekræftet at jeg faktisk har ret.

"Jeg har dig over 2,9K hænder, så de er ganske repræsentative. Er du ikke tilfreds med dem? Hmm jo, du er faktisk rimelig tight."

Mit hovedformål var at få en karakteristik af mit spil da det er vigtigt for mig at vide hvordan andre ser mig. Derudover skal jeg sgu også til at få installeret PT!

21-10-2007 18:31 #25| 0

@ Tåbeligt

God pointe med du har der, og jeg er helt enig.

@ Zmag

Hvorfor sviner denne highroller dig? Det er vel bare en diskussion. Noget helt andet, hvorfor har han ikke givet sin mening til kende i denne diskussion? Indtil videre er alle jo enig, og jeg mener det er en no-brainer med de informationer vi får.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar