Autorating til PT

#1| 0

Er igang med at ville opdatere autorating her i Pokeroffice. Ved at der er en del PT-eksperter og vil gerne høre hvad jeres autorating rules er så jeg kan få dem over i pokeroffice efter lidt justering da alt ikke er helt det samme i de 2 programmer.

Hvis I ellers har nogle gode links til emnet så post løs?

Nogen der pædagogisk kan forklare den priority order man sætter sine rules til og hvilken effekt det har?

Tak for hjælpen

/johnson12

07-11-2007 18:39 #2| 0

Jeg må indrømme at jeg ikke bruger (pokertrackers) autorating til noget som helst -- jeg kigger mere på de individuelle stats, men for nybegyndere *host host* så kan det selvfølgelig have en værdi hvis man ikke har overblik over hvad de individuelle stats betyder.

Jørn

07-11-2007 18:41 #3| 0

haha... owned... nice comment.

har haft pokeroffice før for halvanden år siden men gik udfra der var sket en udvikling. hvilke stats kigger du så på hos dine modstandere primært?

07-11-2007 18:43 #4| 0

Det er jo mere for at få et hurtigt overblik over mine modstandere jeg vil bruge autorating.... kigger jo på statsne løbende og når der kommer en hånd mod en given villain

07-11-2007 18:51 #5| 0

Hvad angår table selection så kigger jeg mest efter VPIP > 30 (for 6-max).

Under spillet så kigger jeg på

* VPIP og PFR
* postflop aggression - ofte kigger jeg på de individuelle stats for flop aggression, turn aggression og river aggression
* "fold to xxx bet"
* went to showdown / won at showdown

VPIP og PFR bruges til at kategorisere spilleren og til at vurdere modstanderens range.

Postflop aggression benyttes til en lang række beslutninger. Hvis en modstander har 7/5/3 i aggression, så er det næppe nogen god ide at floate eller peele et kort af OOP med marginale hænder. Mod en sådan spiller kan jeg finde på at slowplaye monstre.

Andre interessante stats er "fold to turn bet" og "fold to river bet", som kan hjælpe med at afgøre om du skal 2nd barelle og 3rd barelle.

"Went to showdown" sammen med "fold to xxx bet" stats indikerer om det er en calling station eller ej.

"Won at showdown" antyder hvor ofte spillere har "the goods". F.eks. så¨har spilleren "Neil_Trahey" på party en absurd høj "won at showdown" på 70% mod normalt 45-55%. Hvis han raiser eller better river, så fold!

Jørn

07-11-2007 18:51 #6| 0

altså udover din gametime eller PAhud stats som du gerne skulle have kørende så benytter jeg mig ikke af autorating.

Er sikker på der var en rigtig god post omkring dette emne(ikke lang tid siden), search and find!

07-11-2007 18:52 #7| 0

Jeg bruger heller ikke autoratings.
For at de rigtig skal være effektive skal man lave så mange regler, at man alligevel skal have styr på hvad de enkelt værdier betyder, for at kunne lave det effektivt.

Den vigtigste stat er VPIP. Hvis den er >30, og PFR < 20, er det generelt tegn på en dårlig spiller. Jo højere jo bedre.
Stor spænd mellem VPIP og PFR er tegn på spillere der caller for meget.
Lav aggression faktor kan vi også godt lide - det er et tegn på at villain caller oftere end de better/raiser, og de er selvsagt meget lettere at spille mod.

Bemærk dog at man skal passe på med ikke at se statsne sort/hvidt. Hvis en spiller har en høj flop AF, kan det også skyldes at de folder alle flops de ikke rammer godt. I dette tilfælde skal man sammenligne flop AF med fold to cont. bet, OSV.

Og så skal man bruge statsne som en hjælp, ikke spille udelukkende efter dem.

07-11-2007 19:15 #8| 0

Har præcis samme stats fremme som Thyssen. Mener bestemt det er de bedste stats til at få et billede af modstanderen, der samtidig giver information jeg kan bruge i netop min spillestil.

07-11-2007 20:50 #9| 0

Her er de stats jeg har i PA HUD popup'en:

img141.imageshack.us/my.php?image=pahudstatsge5.jpg

Jørn

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar