Jeg er netop på udkig efter en bæbar, men er forholdvist meget i tvivl om hvilken jeg skal købe.
Altså det skal være en smal satan, noget a la Macbook´ne (hvilket måske også bliver en mulighed)
Mine krav er forholdsvis simple. Minimum 14" skærm dog højest 15,4". Prisen er skal max være 14-15 tusinde.
Den skal primært bruges til poker og studiearbejde.
Har kigget lidt på en Sony Vaio NR, men man kan ikke få den med dansk tastatur, så er der ellers nogle som har erfaringer med udenlandsk tastatur. Specielt svensk, fordi regner med at købe en Vaio fra Sverige hvis det bliver tilfældet.
På forhånd tak.
Ny bærbar !
Som jeg nævnte i en anden tråd skal du nuppe Powerudgaven af www.zepto.dk 6324W !
jeg benytter japansk tastatur, jeg mangler ae oe og aa men det tager 2 secs at skifte over til DK så virker æ ø og å fint.
dog er de jo ikke grafisk afmærket på tasterne.
Zepto'en ser lækker nok ud, men synes den ser rimelig tyk ud på undersiden.
Du finder ikke bedre PC ydemæssigt til den pris og det design.
Hvis du vil være balla køb en Sony Vaio TZ og skid på ydelsen.
ellers er der kun den zepto at gå efter.
Jeg har også en zepto (6625WD) ..den er super nice, kan kun anbefale zepto !
Altså synes det største problem med zeptoen er dens tykkelse.
Jeg kigger på denne bærbar fra Sony
vaio.sony.co.uk/view/ShowProduct.action?product=VGN-NR11Z%2FT&site=voe_en_GB_cons&category=VN+NR+Series
Har fået ret gode andmeldelser og prisen er jo bedre end Zepto'ens
Det bliver en del dyre hvis du også skal have 2gb ram og minmum 2 ghz processor. Bortset fra det er det jo nøjagtig samme computer.
synes personligt Zeptoen er meget pænere. Du vil sikkert på et eller andet tidspunkt have lyst til at spille på den, og der kommer du absolut ikke langt med det grafikkort der sidder i den vaio.
Du skriver selv dit max budget er 14k, Zeptoen får du til lidt under 9k.
tja det er jo en smagssag. Men Vaioen står jo til 7k, og det burde jo være muligt at opgradere graffikkortet til et bedre med 1,5k mere på lommen.
Der har været en del tråde på det sidste omkring samme, og de fleste er mere eller mindre enige i at en zepto 6324W er det bedste du får for pengene p.t.
Skal du selvfølgelig SLET IKKE bruge den til grafiske opgaver/spil etc. og blot tils studie/poker er der jo nærmest slet ingen krav til specifikationer, så vælg den billigste :)
har selv lige købt denne her:
h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/21115-314929-1308945-1308945-1308945-80632144-80991721.html
og er MEGET tilfreds. den ligger indenfor dit budget, men er dog ikke mini (17 tommerskærmen)
den du foreslår cje er knapt så god til poker, jeg har lige købt ny og havde 1600x1200 opløsning som minimums krav, købte en med 1920x1200 hvilket er ret nice til multitabling
i den ultra lette udgave har jeg købt en HP 2510P
Super lækker, god ydelse, super batteritid.
Den er et godt alternativ til TZ'en fra Sony der jo desværre ikke ofhandles i danmark.
MacBook Pro - hvis du så sværger til Windows, så installere du bare det, men i samme omgang afskriver du dig dog fra hardware features som kun understøttes af OS X. I en MacBook Pro får du den langst bedste maskine (også til Vista, hvis nogen kunne finde på, at udøve den blasfemi).
Prisen er fra omkring 11k og op til du ikke mener det er rimligt mere ;)
+Størrelse
+Grafikkort til ekstern skærm
+Skærmen
+Design
...
tak for forslagene, der må endelig komme flere hvis det er.
Pt. står valget mellem vaio'en og Macbook'en. Måske endda Zepto'en som en lille outsider.
Hvad ville i købe hvis man også skal tænke på økonomi og specielt mobilitet. Altså jeg vil faktisk helst slippe for at give mere end 10k for en bærbar.
Hvilken bærbar anbefaler I, hvis man ønsker sig en skærm med super høj/god opløsning?! Hvilken har du eksempelvis køb DSRasmussen?
(vil ikke hijacke din tråd cje1234 ;))
Hvad er der blevet af IBM/Lenovo?
Ja, IBM T61p er den bedste bærbar til dato. Koster ca. 16000 kr. til gengæld får du den ultimative bærbar.
Ind imellem kører supermarkederne eks Netto med nogle rigtig gode tilbud på gode bærbare som HP. Jeg ville ikke have nogle problemer med at købe en maskine der.
Hvad er det egentlig man betaler for når man køber den IBM? Er det design/holdbarhed/kvalitetskomponenter eller hvad? Selve specifikationerne er meget uimponerende, den er 7k dyrere end min Zepto og har ringere hardware. Har svært ved at se motivationen for at købe den.
@dMode101
Er alle pokerclienter mulige at afvikle på Mac ?
Eller er der nu integreret "windows-simulator" i Mac OS, så man stadig kan afvikle sine nødvendige windows-applikationer(som ikke lige findes til Mac OS) ?
Zepto er og bliver en discount bærbar. De går kun op i at få så imponerende specifikationer som muligt. De får aldrig gennemtestet deres produkt inden de sender det på markedet og udnyttet det fulde potentiale af hardwaren.
T61p har en imponerende holdbarhed og hvis man f.eks. tager fingerscanneren, så virker zeptos faktisk ikke (eller jo hvis du kører din finger forbi 10 gange) hvorimod T61p virker første gang, hver gang.
Det er faktisk gennemgående at T61p har kvalitetshardware i og derfor kan mindre faktisk gøre det ligeså godt som zepto, der specifikations mæssigt er større.
@betfolder
bootcamp er vist "Kun" en mulighed for at have begge OS på samme Mac - korrekt?
Jeg vil ikke have en PC hvor jeg skal skifte mellem OS(lukke ned og starte op) for at skifte applikation. Det skal virke i et og samme miljø - og det så er med VM-ware eller på anden måde simulering af miljø der er nødvendigt for afvikling er mig underordnet ...
Men det er bare mig - en kræsen bruger :)
Ohh :) Ja det er sagtens muligt, der skal du dog have fat i noget software der hedder parrallels mener jeg!
Ja selvfølgelig er det discount, men så længe det fungerer så er jeg glad :)
Gøre det lige så godt? Hvis du tester i ren regnekraft så tror jeg simpelthen hen ikke på at de enkelte komponenter i en IBM kører hurtigere, 2.2 GHz er 2.2 GHz ligemeget om det er i en Zepto eller en IBM. Komponenterne er ganske givet af højere kvalitet og bedre gennemtestet, men på ren ydeevne synes jeg det er en voldsom påstand du kommer med.
Hvis man måler "gøre det lige så godt" i om en ligegyldig gadget fungerer fra start eller ej så vinder IBM sikkert.
Men det er nok et spørgsmål om smag. Så længe "core" komponenterne virker som de skal og yder godt så gider jeg altså ikke betale 70% mere for at nogle himstergimser virker.
I øvrigt, hvis jeg havde moderate ydelsesbehov og masser af penge så ville jeg også købe en IBM.
Jeg står selv og skal til at købe bærbar og skal bruge den til studie (dog nogle heavy programmer) og poker, og jeg har forelsket mig i denne, som jeg snart skal ud og købe:
www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3862
Det fede ved denne er, at den kan køre en opløsning på 1920x1200 og altså have mange pokerborde åbne på samme tid (og mere programmeringskode til os nørder), designet, blue-ray drev og HDMI udgang. Den fås også med 17" skærm og prisen ligger på 15.000. Og så har HP generelt et rigtig godt ry mht. både deres bærbare og stationære computere. Denne HP/Compaq Business er noget af toppen indenfor bærbare pc'ere, men prisen er selvfølgelig også derefter.
Det vil jeg ikke mene, at det er, men det er jo smag og behag. Modellen fås også i 17", og det kan være det passer nogle bedre. Den er også en tusse billigere.
OKay... det var måske skåret groft op... Men synes bestemt man får noget for pengene. Derudover er grafikkortet jo også væsentlig bedre til autocad tegninger og lignende i T61p. Til folk der ikke går op i kvalitet og sikkerhed så er zepto nok lige sagen :D
@zjat
Det er sjovt du nævner, at Zepto er discount, når du fremhæver en IBM/Lenovo bærbar. Ingen tvivl om, at IBM leverede nogle af de bedste bærbare på markedet. Men siden de solgte deres bærbare afdeling til Lenovo (en kinesisk discount producent) så er kvaliteten altså blevet derefter.
Jeg vil vove at påstå, at der ikke er meget som slår HP/Compaq eller Toshiba på den bærbare front idag. Og til det budget OP har til vil jeg mene, at en HP/Compaq 8510W eller 8510P er det rigtige valg.