MPN nr. 10 på gaden

#1| 0

Så er årets sidste udgave af MPN på gaden - 38 sider fyldt med artikler fra nogle af danmarks bedste pokerskribenter.

Læs det her:
www.pokernet.dk/MPN/2007/November

Ris,ros og forslag modtages som sædvanlig meget gerne.

Der er et lækkert chipsæt fra Pokershop.dk på spil i denne måneds hånd - så husk at kigge forbi afstemningssiden.

I løbet af et par dage skulle artikel arkivet også være opdateret, så I kan kommentere og give karakterer til de enkelte artikler.

God læselyst

MPN vender først tilbage igen i det nye år - vi skal lige hvile lidt på laurbærene ;-).

28-11-2007 21:52 #2| 0

Jeg skylder også lige at gøre opmærksom på at Martin, PokerNets mand på Malta, har stået for størstedelen af opsætningen af bladet denne gang - flot arbejde Martin :-)

28-11-2007 22:01 #3| 0

Hvorfor skal du absolut "bumpe" det crap, vi gider jo ikke læse det alligevel :-)

28-11-2007 22:33 #4| 0

Det er bare så lækkert. Det er slut med on-line poker for i dag, og slut med at hænge ud på PN. Nu skal jeg op i lænestolen, og læse MPN. Først om Pokkers tur til Amsterdam. Så Zorglubs artikler. Og så flere endnu. Må huske at vende tilbage og rose.

Jeg kan stadigvæk glæde mig over, at nogle faktisk gider glæde os andre med guldkorn og beretninger fra pokerbordene sat pænt op i artikelform. Det er fornemt!

Jeg skriver her mens der printes ud. Taber selvfølgelig stakken på gulvet, da den skal ud af printeren. Ikke bare ligetil at samle siderne i rette rækkefølge, da sidenumre ikke er printet med, - det er til gengæld megastore billeder af chips, esser og konger. Det dyrt i farvevæske - og hva' så? Det er jo for F... et blad Holstt, tag dig sammen mand. Billedet med klør 10 og knægt er i øvrigt pisseflot!

Nåh, nu skal jeg læse om, hvor langt Pokkers nåede ... vi sad jo ved bord sammen et stykke tid i den MMT, hvor han kvallede.

Rettet: Et ulæseligt og og et vigtigt manglende ord

28-11-2007 22:37 #5| 0

Glæder mig som altid til at læse det.

...MEN jeg har lige skimmet det igennem og der er ingen Little Me historier ??

28-11-2007 22:54 #6| 0

@Holstt

Sad vi sammen i selve 1090$ kvallen eller i Pokernets Månedens hånd freeroll?

pokkers77
www.pokerliv.dk

28-11-2007 22:56 #7| 0

hehe den artikel Z har har skrevet har jeg læst for et par år siden :) " when you are in a hole ... stop digging "....

lækkert arbejde igen

28-11-2007 23:03 #8| 0

Ser som sædvanligt frem til interesant pokerlitteratur af højeste kvalitet, og takker på forhånd alle der har bidraget!Kæmpe stykke arbejde i laver hver gang, og jeg er sikker på i gør rigtig mange mennesker glade.

Well done!

GA

28-11-2007 23:08 #9| 0

Har ikke læst det hele igennem, men noget af det.

@Asger_B

Håber ikke du vil poste mindre pga folk har "givet dig på munden".
Selvom det nok ikke betyder det helt store, så respektere jeg dine posts helt utrolig meget og nyder virkelig at læse dem.
Så keep up the good work.

@Klaphat

Fed artikel. Intet mindre. Åbnede ihvertifald mine øjne en smule mere ;)

29-11-2007 16:38 #10| 0

@myth

tyty... ros øger altid motivationen

@gene

Kan du smide den opdatere læser ønskeseddel op i denne tråd?

29-11-2007 17:18 #11| 0

Af læserønsker er der følgende muligheder:
1) Varians, dårlige perioder o.lign.
2) 3-4 betting preflop i NLHE
3) PAHUD data - hvor hurtigt bliver data valide, og er de uafhængige af hinanden?
4) Out of position play mellemlangt i turneringer
5) Blindskrig i turneringer
6) SNG generelt

29-11-2007 17:24 #12| 0

Jeg kan glæde tourspillerne med at min 3. artikel forhåbentlig bliver langt mere konkret end de to forrige.
Jeg har fået fat i HH fra kongsgaards topplacering i FTOPS (tak kongs) og den 3. artikel vil således være en længere analyse af dette FT, med rigtig mange konkrete hænder :)

(så skulle der også være en del grafisk arbejde for Martin O ;) )

29-11-2007 18:02 #13| 0

@Jungleras

Lyder rigtig godt... Er det din julegave til os?? :D

29-11-2007 23:50 #14| 0

Jeg er kun nået halvvejs igennem, men indtil videre et fedt blad igen. Er osse begyndt at printe dem ud og hæfte dem pænt sammen :>

Hvornår bliver det muligt at få det tilsendt med posten og betale via neteller?

30-11-2007 00:40 #15| 0

@Myth

"Håber ikke du vil poste mindre pga folk har "givet dig på munden"

Hvorfor har han det?

30-11-2007 08:27 #16| 0

@PM

Hvad for noget?
Han skriver i hans artikel at lysten til at skrive har været lav fordi folk har givet ham på munden.
Synes ikke det er fair og synes jeg da godt han kunne få at vide jeg respektere hans post helt vildt meget :)

30-11-2007 09:46 #17| 0

AB er bare en tøs der skal bekræftes. SIG I ELSKER HAM. SIG DET. SIG DET :-)

30-11-2007 13:25 #18| 0

Mange tak for endnu et godt blad.

Jeg er en af de heldige der vandt i sidste måneds gæt en hånd konkurrence :-), skal jeg bare sende en PB med hvilke bøger jeg ønsker mig, eller hvordan ?

01-12-2007 21:08 #19| 0

SUPER blad som altid. Zorglub er igen i verdensklasse.

@AB
Der vil altid være nogle idioter på et forum så stort som dette. De folk der har været her lidt tid ved udmærket godt hvilke profiler der er seriøse - det er bare ikke sikkert det skinner så meget igennem, det er nemmere at svine end at rose for en god analyse.

@Gene
Ang. emner er PAHUD helt oplagt. Synes ikke der er skrevet meget om hvilke værdier der er fornuftige at vise, hvad de betyder, deres sammenhæng og hvornår man kan begynde at stole på dem ift. antal hænder. En sådan artikel ville jeg virkelig sætte pris på!

03-12-2007 01:29 #20| 0

@Jungleras

Det var en super artikel, det må jeg sgu nok sige.
Især delen om "The Resteal", Var en eyeopener..

Senario: Ultra lag (medium stack) spiller raiser fra Early MP. Du (big stack) kigger ned i A7 fra HJ.Er det et godt play at repop (steal) Du har 2 shortstacks efter dig. Vil dette ændre/stoppe dit steal mulighed med marginalt hænder. Idet du ved, de skubber med mange hænder& du bliver priced in med mediocre holdings?

Ang. Blind Defense: Kan du finde på at skubbe rest, fra enten sb eller BB mod en meget Lag LP raiser med air? I så fald med hvor mange BB?

AB_illusive& Klaphat

Noget af et meta level i 2 spiller på. Er ikke cash game spiller, men har lært en del af jeres artikler.

Keep up the good work alle!

-magneto

03-12-2007 15:43 #21| 0

Super blad.... Printer ud i morgen fra arbejde (god blæk value ) og hæfter sammen..

03-12-2007 20:32 #22| 0

Jeg var rigtig glad for Jungleras artikel. Den gav mig lidt at arbejde med.

...og så er det da et helt kanon billede i har fundet til min artikel :D

Hvordan finder man lige et billede at et dybt hul set nedefra?

04-12-2007 04:53 #23| 0

Super blad endnu engang..

@AB

Haha, havde sgu aldrig troet jeg skulle bruge ordet tudeprins til dig ;)
De gange jeg har set du har fået "på munden", er det vidst rimeligt selvforskyldt!

04-12-2007 09:07 #24| 0

@Zorglub
På en stock photo central:
www.sxc.hu/photo/843233

05-12-2007 21:26 #25| 0

Super Blad!!

Helt sikkert det bedste pokerblad jeg har læst.

Jeg har bestemt at i SKAL belønnes!

Nu vil jeg finde ud af hvordan og melde tilbage.

Ps. jeg elsker dig AB

07-12-2007 13:42 #26| 0

Mangler der ikke noget i slutningen af "Har han den" artiklen?

07-12-2007 14:10 #27| 0

@Hilberado
Jo, du fandeme har ret. Den har vi ikke fanget, beklager.
De sidste to linier er:
"Temaet for næste måneds artikel bliver endvidere en udbygning af følgende statement: Heads-up NL Holdem er præcis det samme som almindeligt NL Holdem der er bare mere af det!"

Men det er "kun" disse linie der mangler - omend statement´et er meget interessant!

@NL-jesus
"Jeg har bestemt at i SKAL belønnes!
Nu vil jeg finde ud af hvordan og melde tilbage."

Det lyder meget spændende. Snakker vi procenter i en turnering, procenter i en flaske til julefrokosten, eller noget helt andet? :-)

07-12-2007 17:30 #28| 0

U2, Jesus ;-)

07-12-2007 20:09 #29| 0

@ Gene

Tror faktisk vi snakker noget meget større, tror måske vi er ude i en "Jesus lykkepose".

Men har pt kun givet 1stk "Jesus lykkepose" væk i mit liv, så det er
en stor beslutning.

Skal nok vende tilbage, så snart jeg har hørt om den overhovedet
Kan laves/samles i dages Dk.

07-12-2007 23:12 #30| 0

Can i have some luv jesus?

09-12-2007 08:37 #31| 0

@ Jungleras

Generelt rigtig fedt med en "manual" til turneringsspil, men i delen om reads skriver du om vigtigheden af at notere sig hvem der åbner meget, åbner meget i sen position, limper osv.. Kunne man ikke få noget info om hvordan man så udnytter disse informationer bedst?? Ved godt hver situation er unik, men bare nogle generelle tanker omkring det??

10-12-2007 10:56 #32| 0

@Supaking

Jeg sender hermed alt min kærlighed til Supaking de lux.

24-01-2008 01:48 #33| 0

Dæleme et dejligt blad.

Interessant med Asger's artikel, og AA hånden. Jeg sad fornylig i BB på 400NL med KQ da SB åbner for et raise til 17. Jeg reraiser altid her, og da da jeg ikke har været ved bordet længe, og ikke kender SB, udover at jeg kan se at jeg har lidt stats på ham der ser solide ud, burde jeg også netop reraise den.

Jeg vælger dog for engangs skyld at kalde den, og floppet kommer Q42 med to i farven. Villain C-better 20 ud i 34, og jeg raiser til 50. Nu sker der så det interssante at han reraiser til 220, og næsten er all-in. Han kan selvfølgelig have QQ+, AQ eller sættet, og alternativt en god draw, men ville han spille andet end en draw på denne måde eller luft?

Jeg vurderer at jeg klart er god mod hans range, samt at jeg ligner en der måske prøver at tage potten fra ham på et tørt bord. Endvidere ser han mig næppe til at have ramt bordet hårdt, endsige have en kicker hvis jeg har ramt damen, så jeg skubber resten ind. Han tænker nu længe over om han skal kalde de sidste 40 har har (!!), og ender med at kalde hvorefter han viser 97 op som trækker til stort set intet.

Konklusion. Denne gang gik det godt, og jeg vil stort set altid foretrække at reraise preflop her. Selvom hånden ikke helt ligner den hånd Asger beskrev, så kom jeg i tanke om den efter at have læst artiklen, og den tankeproces der lå bag kaldet, og netop det at alle hænder jeg kunne coldcalle umuligt kan have ramt det bord ret hårdt, med undtagelse af 44 og 22, som han åbenbart ikke satte mig på.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar