Sorry, men har også smidt det under off-topic, så bær over med mig.
Står og skal købe et fladskærms tv i størrelsen 40-42".
Har søgt lidt info på nettet, forhandlere og m8's, men synes ikke rigtig at være blevet klogere.
Hvad bør man købe, eller ikke. Fordele ulemper. Prisniveau max. 15K
Håber på et par gode svar, som jeg er sikker på, at andre også kan bruge.
Køb af tv - Plasma eller LCD
Hej. nu kan jeg hjælpe dig.
Det bedste og billigste sted at købe fladskærms tv er ved www.lcd.dk
@ikastpk.
Takker, men ikke lige noget jeg blev klogere af. Har masser af sider, hvor jeg kan finde varerne billigt, og henter nok selv i tyskland (måske Sverige).
Så søger mere råd om, hvad man bør købe.
@telum
Tror jeg har tygget hele deres hjemmeside igennem, men synes kun jeg blev mere i tvivl.
Men som en kollega sagde... "det er som at vælge religion"
Jewish it is then.
lav lige en søgning i forummet, mener der har været ti post's i den forgangne uge omkring fladskærme.
Hvis du skal se tv/film plasma
Hvis det er til PC/X-BOX etc LCD.
LCD ligner lort i forhold til Plasma, men du har ikke fare for burn-in.
Gå ind i en butik og se en DVD på plasma og LCD så er du ikkei tvivl.
Jeg købte et 40" LCD fra Samsung for nogle måneder siden, som kom til dk for godt en måned siden. Jeg gav 17k for det (sikkert faldet til det du vil betale?) og jeg er ekstremt godt tilfreds med det.
Jeg valgte LCD fordi jeg også bruger det som monitor, hvor plasma er fy-fy at bruge.
Men ak, jeg aner ikke hvad model det er jeg har :D
@Askholt
Det er nok en F86'er
@Mccrap
Har selv lige købt et Sony KDL-X3000. Der findes ikke bedre LCD-TV på markedet. Hvis du vil ha' plasma, så hedder det Pioneer.
Jeg ville nok købe en ældre generation af Pioneer hvis du vil ha' plasma. Ellers så prøv at kig på Sony's KDL-W3000, modellen lige under det jeg har købt. Fremragende TV til pengene, med et sortniveau og farvedybde der matcher mange af de bedste plasma-skærme.
hvorfor er det egentlig at i anbefaler lcd hvis man skal bruge konsol etc?
LCD...
Her er jeg både blevet og vil anbefale Phillips.
Deres screens kan fås med HD-pixel plus, der "renser" billedet og giver en suveræn dybdeoplevelse!!
Ved dog ikke om du kan få en 42" for 15K
Er der ikke noget om at levetiden for et plasma tv ikke er alt for lang... eller er det blevet bedre?
Jeg vil anbefale Pioneer plasma.. Købte en 42" topmodel for 2 år siden og det sparker stadig røv i forhold til de fleste LCD fjernsyn.. Bruger mit til både film og konsol.. Når først skærmen er kørt til (100-200 timer) er burn-in ikke noget problem medmindre du gerne vil se det samme billede 12 timer i træk..
Og du kan sagtens få en rigtig rigtig fed skærm fra Pioneer til omkring 15k.. Jeg var dum nok til at gi' det dobbelte:-)
@Mccrap
Har du undersøgt hvordan det er med garanti og returret hvis du køber i Tyskland ??
Overvejer nemlig selv at købe preissuchmaschine.de/.
Vent 1 års tid og køb så en OLED skærm i stedet. Den teknologi kommer til at feje både LCD og Plasma af banen :)
@No limit.
Nej, har ikke undersøgt nærmere. har dog en kammi, som jeg kan "forhøre" mig hos.
Askholdt forklar mig hvorfor plasma er fy-fy at bruge som monitor???
Den nye generation af Pioneer Plasma skærme er uden tvivl pt markedets bedste.
Med ægte sort niveau som man husker det fra de gamle CRT fjernsyn.
Omkring 20k for 42".
Du finder iøvrigt masser af info om fladskærme på hifi4all.dk.
Jeg har et ½ år gammelt Pioneer Plasma 42 tommer i perfekt stand (2007 model)
Er en nørd og vil have det nyeste, og det koster jo.
Så sig til hvis du er interesseret.
Og ja Pioneer er det bedste, men du betaler også for det.
@Kicker1
Den nye generation af Pioneer-skærme findes ikke i 42", minimum 50". Og de koster cirka 33k lige nu.
Køb hellere en ordentlig projektor, en rulleskærm og en boks, så du har muligheden for at switche mellem at se TV/DVD og vise indhold fra din pc på skærmen.
Fodbold på en ca 220*160 rulleskærm giver en klart bedre oplevelse af, hvad der foregår, når man nu ikke er der selv.
Monter rulleskærmen i loftet, og træk skidtet ned, når du skal bruge det.
flatpanels.dk bliver nævnt i ALLE fladskærmstråde herinde, en forumsøgning på "plasma", "lcd" eller "fladskærm" tager 2sek og giver dig masser af tråde med det link
@ikastpk
Fuck nu af med det reklame pis, du smider jo det link i alle fladskærmstråde, fatter virkeligt ikke hvor admins bliver af for tiden
@jonasag
I "gamle dage" havde plasma store problemer med "burnin" D.v.s at billedet "brændte fast" hvis man havde et stationært billede (som PC eller prøvebillede) stående i lang tid.
Jeg har endnu ikke set et LCD der kan klare sport eller vilde action sekvenser uden at ghoste og al det der pixel enhancement lort gør det bare værre (der gælder både LCD og Plasma).
Har den her www.geco.dk/product.asp?product=1090&sub=5&page=1
Panasonic 42" det blir ikke bedre til pengene...
Er super glad for min. Søg lidt rundt efter anmeldelser af den og så er du ikke i tvitl.
Gode anmeldelser bl.a. www.flatpanels.dk
OP, stræk budgettet til 18k som du kan få et 8. generations plasma for - det vil du ikke fortryde.
Ducktor, ja det er jeg godt klar over. Men nu har jeg siden det kom på det danske marked brugt mit Pioneer 4280XA som monitor til pc'en og kører dagligt mange timer med det og har også brugt det en hel del til konsol, og jeg har ikke oplevet det fjerneste, der mindede om burn-in.
Så med den nye 8. generation af Pioneers plasma, kan man vist godt aflive den myte om burn-in. Derfor spørger jeg til Askholts konkludering om at plasma er fy-fy til monitor. Vrøvl.
@Kicker1
Det du linker til er ikke den nye generation af Pioneers plasma-skærme.
Det er en ældre skærm.
@Bonzai_DK
Du har ikke ret.
Den 42" Pioneer plasma skærm jeg linker til er den nye 8. generation baseret på deres seneste teknologi KURO.
@Kicker1
Lad vær med at udtale dig om ting du åbenlyst ikke aner noget om.
Den model du linker til, PDP428XD, kører i en max opløsning på 1024 X 768.
Deres NYE model, PDPLX508D, kører som den første Pioneer skærm i fuld HD, 1920 X 1080.
Og den mindste du kan købe er 50".
Her er en anmeldelse:
www.hdtvtest.co.uk/Pioneer-PDP-LX508D
Bonzai, nu spurgte OP efter et tv i størrelsen 40-42" og der er 8. generationen den nyeste af den slags fra Pioneer.
Derudover er der ingen grund til at købe de nye skærme, da man dårligt kan se forskel. Så den merpris er dårligt givet ud.
jeg oprettede et topic med samme emne ca for nogle måneder siden.
Fik et råd herinde og endte med at købe et shar 37" full hd tv
Køre kanont. Der er masser af inspiration på flatpanels.dk hvilket er en rigtig god side.
angående burn in på plasmaskærme.... de fleste kanaler har deres kanalnavn/logo stående fast oppe i det ene hjørne... det vil vel lave burn in...
@Moniulven.
En m8 fortalte mig, at de fleste nyere generationer med mellemrum flytter skærmbilledet en lille bitte smule. Ikke noget du selv ligger mærke til, men som gør, at der ikke bliver burn in, når du har set KK hele natten.
@Bonzai_DK
Kom igen Bonzai.
Begge modeller er af den nyeste generation. Nemlig 8. generation. Forskellen på de 2 modeller, ud over størrelsen, er primært opløsningen. Det er samme teknologi der ligger bag.
Så venligst stop med at udtale jeg ikke ved en kæft om dette. Jeg har selv modellen stående i stuen og den kan bestemt anbefales.
kicker1 du har lige udspillet dig selv.
Udspillet?? Hvordan dog det!
Anyway, opfat det som du vil.
Det var såmen blot et godt forslag til OP, der overvejer at købe en fladskærm omkring 42".
Bonzai_DK's udtagelser om at pioneer plasma skærmen jeg linkede til ikke er af nyeste generation, som er 8. generation, er det rene vås.
ok den tager jeg paa mig, jeg troede i diskuterede hvorvidt 42" var Full HD eller ej.
sommetider kan det godt gaa lidt for hurtigt :)
har ikke en pind forstand på det, men dur denne her
LOL Fladskærmaments
Hele spørgsmålet om man skal vælge LCD eller plasma er til syvende og sidst en individuel smagssag. Man kan sammenligne specs osv i uendeligheder - så mit forslag er at du går ned fona eller andet og ser skærmbilledet for dig selv. Så kan du evt. tage en dvd-skive med ting du er vant til at se eller regner med at skulle se meget - som eksempelvis fodbold, og ser tingene an.