Når emnet kommer til raketter i poker, så synes jeg ikke der er skrevet så meget om det.
jeg har tænkt mig at lege lidt mere med idéen, men hvordan skal jeg forholde mig til det. Tænker på at det skal være Omaha (evt. H/L) da jeg føler det er der jeg har den største EV i forhold til mine modspillere.
Ikke fordi jeg er en haj til det, men niveauet er sick lavt op Ongame i hvert fald.
Det store problem er altid hvornår man skal stoppe. Hvad gør i. er det på tid eller har i sat et beløb i skal nå?
Shortstacker i den hele vejen op eller rykker i først op når i har fuldt buyin til næste level?
Flere tanker omkring Raketlavning er velkomne
Rocket science
Tilmeld dig campen via pokeruni, og hør zupp's foredrag om raketter :)
Så skal jeg vist til at lave nogle bedre raketter hvis jeg skal have råd til det ;-)
Men det ser ellers fedt ud - kunne være jeg skulle overveje det
Personligt synes jeg Omaha varianterne er perfekte til raketter det er nemmere at triple hurtigt som short stack og hoppe videre til næste limit
er der mange penge på bordet og er folk meget løse kan du dog godt blive selv om du er over fuldt buyin men ellers vil jeg mene det er videre
Har selv planlagt at fyre et par raketter afsted imorgen aften
jeg har selv haft fyret et par stykker af her på det sidste... starter gerne på NL600 med $150... også en dobbel også op på Nl1k... istedet for så at hoppe videre lige så snart de 400 er nået... bliver jeg indtil jeg, de andre stopper med at tro de kan udspille mig eller stopper med at calle light... så ender gerne på en $700-1k... så er det bare at tage stilling om hvor højt den skal op!
Enig med DTM.
Det er helt hallo.
men desværre typisk for folk og kids, der ikke vil tage ansvar for deres resultater.
Men de er til gengæld rigtig gode når man har fået gratis dollinger at Party man alligevel ikke kan nå at spille fri :-)
@ DTM
Det kommer vel an på hvor meget af rullen man bruger på raketten. Sætter du et mål for hvor højt du skal op og et buy in ud fra din bankroll er det vel fint eller...
Hvis man f.eks. har til 50 raketter på rullen og mål er at få 20 doblet buy in - så mener jeg da der er tale om en form for BRM.
Anyway, synes virkelig det er god lir. Har ikke eksperimenteret så meget med det, men en enkelt succerig og et par crashes kan jeg da skrive på cv'et.
Uldahl
Ps. for mig flyver de højest ved promiller over 2 - så i sparer campen - bare sørg for rigeligt med whiskey
men 100% enig med DTM det er super dårlig BRM.
men det er nu meget sjovt!! og der alligevel noget over at spille om pots ud over de vanelige size'
Hva er forskellen på en raket og "tage et shot", hvis shottet eks. er for 1/10 af bankrollen eller mere?
Hvordan lyder de her planer? (Jeg spørger jer som synes raketter er gode/sjove/lærerige - IKKE jer der synes det er dumt)
-----------------------------------------------------
Plan A
afsætte et bestemt beløb - f.eks. 100$
sætte sig med 12,5 $ på PLO25 ->
Når de er oppe i 25$, så er det videre op PLO50
Når de er i 50$ så op på PLO100
og planen er så at stoppe når jeg når 100$
Når hele rullen så er i 500$ $(hvis det lykkes)
Så starter jeg med 50$ på PLO100
når den når 100$ så på PLO200
når den når 200$ så på PLO400
og stoppe når jeg når de 400$
rullen skal så op på 2000$ og så er projektet stoppet.
------------------------------------------------------
eller skal jeg gribe det an på en anden måde
Plan B
vi starter igen med 100$
vi søsætter en raket med 33$ på PLO100
når den er i 150 så ind på PLO400
når den er i 500 så ind på PLO1000
og starte forfra når vi er i 1500$
projektet stopper når rullen er på 4000$
Tanker omkring projektet
Jeg hælder mest til Plan A da modspillerne på de lave levels er sygt ringe.
Men Plan B er måske bedst da jeg kun behøver skrub i 5-6 timer istedet for i det dobbelte ;-) Jeg går ud fra at jeg 3-tabler (giver lidt sig selv i Plan B), tror ikke jeg kan overskue flere borde
Bør jeg vælge SH eller FR
Hælder lidt til FR - Da jeg aldrig helt er blevet tryg ved SH. Men hvis jeg skal op på PLO1000, så er SH måske bedre, da range er noget bredere.
Kommentarer er meget velkomne - Også negative, selvom jeg ikke er enig
Jeg spiller normalt kun tours og er vindende der (dog kun på hobbyplan, og så meget skal der sgu heller ikke til for at slå niveauet omkring 5-22$MTT)
Men jeg er af den type der ikke gider cashgames normalt, da jeg ikke finder det synderligt sindsoprivende og sidde og grinde ABCpoker i flere timer uden at der sker noget.
Jeg synes der er mange flere aspekter i tourneys man skal tage højde for og det giver en glæde at vinde en mtt, som man ikke finder i cashgames. så derfor er jeg faldet over i Raketlavning.
Håber at få noget respons
Har aldrig forstået ideen med raketter, efter min mening er det alt for stor risiko at tage, man kan ligeså købe et skrabbelod, hvorfor ikke bare spille, 10x 10 PLO borde... Der er niveauet noget lavere end fx PLO400...
Taget mig 1 måned, at komme fra 50$ til 800$ og løb kun en lille risiko i starten, da jeg satte mig ved 5 PLO10 borde...
Godt nok spiller jeg omaha hi...
@grand
"men desværre typisk for folk og kids, der ikke vil tage ansvar for deres resultater."
Nu findes der vel ikke nogen der er mere kendt for raketter end Tox.
Er han en dreng der ikke vil tage ansvar for sine resultater ?
På papiret ser det godt ud, men lad os lige regne en simple sandsynlig hed for det lykkes, du skal doble 4 gange.
med 50%: 6.25%
60%: 13%
70%: 24%
80%: 41%
Synes ikke ligefrem de procentsatser ser tiltalende ud for mit vedkommende.
Så vil jeg hellere sætte de 100$ i bankbuilder, så ser jeg det mere sandsynligt at projektet lykkes.
@Sander
jeg synes skrabelodder er sjove :-)
og når det kun drejer sig om 100$ så går det jo nok
Og det du skriver er præcis derfor jeg ikke gider spille cash
gider ikke grinde en hel måned for at lave 750$, så kunne jeg jo ligeså godt arbejde ;-)
@sander
Jeg tror ikke helt jeg forstår hvor du vil hen med det regnestykke
@hermod
Uden tvivl, nu er det så også bare for at komme op i lvls igen, om en månedstid sidder jeg sikkert og grinder endnu mere(who knows?)
Om jeg sidder og spiller poker, spiller fodbold eller er til fest. Så handler det om jeg kan lide det jeg laver, men jeg vil ikke "tabe" penge på det, derfor i min filosofi er det ikke så tiltalende.
Kan se jeg har en del stave fejl i forrige post så bær lige over med mig her klokken 2 om natten ;)
Jeg kan bære over med meget om kl 2 om natten.
Fair nok, vi har vist bare forskellige tilgange til poker.
@hermod
Jeg er matematik-økonomi studerende, så jeg ser tal og sandsynligheder i alt.
Det jeg prøver at sige er du skal have over 33% hvis du deler din raket i 3, ergo du skal have et sted mellem 70-80% hver gang du er all in hvis du får 1:2. Nu ved jeg godt man i omaha tit får 1:2.5 og 1:3, men efter skal du stadig løbe stor risiko :) Eller være super god til at bluffe pots hjem :)
Du skal i hvert fald have held og lykke herfra.
Og send lige en pm hvis det lykkes.
Ut sidder lige nu på et 1k bord for første gang med en raket fra $150
Sidder med 700 lige nu
som blev til 1400 med KK som ryger AI på et flop med en bla. en fiere. Dem har han 2 af på hånden. På river danser der dog en dejlig K ind.
Ses på næste level efter en pispause,
Enig med DTM.
Hvis du ikke har vundet BR nok til et givent limit så spiller du hvor dine modstandere nok er bedre, og du håber på at være heldigere.
Raketter er fine for liren, men ikke for værdien.
@Kris-rem
Næh det tror jeg ikke, men kender ham ikke. Virker lidt som om han jager den gode historie og kicket ved at leve på kanten.
Der er dog en væsentlig forskel på, når en dygtig topsspiller gør det, og så når en 100NL gut prøver det samme. Tox har en edge hele vejen og har sådan set bare kunstigt øget variansen helt enormt.
Når almindelige spillere gør det samme er det bare et dumt køb af en serie skrabelodder med stadig dårligere pay out.
Hvis vi løser 'spillet' bagfra så vil vores raketgut sidde med 10.000 på et 5.000 bord i sidste led (raket 100 ---> 20.000) og forsøge at doble up. Hvad vil være den bedste strategi for en 100NL-spiller i den situation? Han har nok ikke ret stor edge på de andre... så det smarteste vil være at tage pengene og gå. I næstsidste led vil det nok også være det smarteste (mest +EV) ... Og sådan kan man blive ved indtil vi kommer ned i et niveau, hvor han rent faktisk har en edge.
Og hvis det er på 100NL så bør han faktisk gå ned på 10NL og opbygge rullen, så han ikke går broke...
Men det er da godt for os grindere at der engang imellem kommer en raket-tosse forbi uden de nødvendige evner...
Det kan godt være det går godt, men det er ikke sandsynligt
Grandmaster
blog.politiken.dk/sunespoker/