ribers, - sørgelig historie

#1| 0

hej alle, jeg har lige læst en artikkelserie i 12 afsnit på informations hjemmeside om en famillie der starter et fragtfirma, bliver udsat for hærværk gentagene gange og til sidst en påsat brand, jeg er normalt ikke til tåre men jeg har faktisk en i øjenkrogen lige nu efter at have læst den, kan bestemt anbefales at læse igennem.. det er ufatteligt hvad de skulle igennem for at havne håbløst forgældet 3 år efter.. søg på: Kapitel 1 Bare ikke Ribers på information.dk og fortæl hvad du synes..

13-03-2008 03:31 #2| 0

Kan ikke finde kapitel 1 og 2?

Pokerens Pelé
aka
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk

13-03-2008 04:02 #3| 0

dovne hund

www.information.dk/95944

linket under kapitel 3 er både kapitel 1 og 2

13-03-2008 04:40 #4| 0

Jeg er lige nået til kapitel 5. Da jeg afsluttede 4eren sad jeg med kuldegysninger og tårer i øjnene. WTF?!? Syg, syg fortælling.

13-03-2008 04:52 #5| 0

Jøsses har nu læst alle 12 kapitler igennem, hvor er det dog sørgeligt :(

Nogle der ved, hvordan det er gået efterfølgende?

Pokerens Pelé
aka
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk

13-03-2008 05:08 #6| 0

kan kun finde kapitel 1 og 2. Hvor er resten?

13-03-2008 05:16 #7| 0

søg på "Bare ikke Ribers" på information.dk

13-03-2008 08:28 #8| 0

Det er noget af det mest syge , jeg nogensinde har læst.
Håber de får et godt liv trods alt.
NB :jeg er rystet over at politiet ikke prioiterer en sådan sag højere ??
Mvh Søren

13-03-2008 09:27 #9| 0

Jeg har lyst til at starte sådan en indsamling ala 2+2 hvor alle kan smide 1000kr + i en kasse og så sende til dem!

Eller lave en dag hvor vi går sammen en masse og donere overskuddet til dem...

Fuck det er sygt og fuck de hoveder der har lavet det skal have kransen skåret af!!

13-03-2008 09:41 #10| 0

Hold da kæft hvor er det sygt.

Jeg er frisk på en indsamling. Count me in.

13-03-2008 09:45 #11| 0

ja det er komplet sindsygt, dog trods alt 6-7 år siden, så ikke til at vide hvor aktuelt det er, men ville da helt sikkert være et fint initiativ.

13-03-2008 09:46 #12| 0

@AlexKP

Count me in too

Loua

13-03-2008 09:49 #13| 0

Jeg havde slet ikke set på datoen :)

Ærgeligt at man ikke kendte til deres situation da krisen var størst.

13-03-2008 09:50 #15| 0

Læs kap 13.... de er vist ovenpå igen

13-03-2008 09:50 #14| 0

Læs kap 13.... de er vist ovenpå igen

13-03-2008 10:01 #16| 0

Det kunne faktisk være et ganske godt marketing-stunt for pokernet.dk fra tid til anden at arrangere specielle tours, hvoraf en del af prizepool går til at støtte visse formål.

Jeg tænker lidt a la den tour Jennifer Harman netop er ved at arrangere, hvor 50% af prizepool går til en pendent til Dyrenes Beskyttelse.

Jeg tror bestemt godt jeg selv vil deltage i den slags.......

13-03-2008 10:03 #17| 0

Hvor er kapitel 13?!

PhreaX

13-03-2008 10:15 #18| 0

som puma, det vil helt sikkert hjælpe pokerens ansigt udadtil med sådan et tiltag, hvis der findes specifikke formål deltager jeg gerne, hvis der bare gives til en forening har jeg ikke den store interesse, de får når de kommer og ringer på, ellers ikke.

13-03-2008 10:24 #19| 0

Det kunne være fedt for pokerens ansigt udadtil.

13-03-2008 10:26 #20| 0

Det ville være et super fedt intiativ hvis PN afholdt halv-årlige events, eller what ever, hvor der kunne blive kradset kugler ind.

Evt. oprette en pulje som skal bruges hvert år, om det så er støtte til julekasser til mindre bemidlede eller at give et par børnefamilier råd til at holde sommerferie andet steds end hjemme i lejligheden, betale for håndværkere hjælp osv. U name it.

Jeg er 100% enig med live, at det skal være donationer til noget mere håndgribeligt end store orginationer. Jeg kan godt lige at se at det jeg har doneret gør en forskel.

13-03-2008 10:33 #21| 0

Wow, det er jo en sygt sørgelig historie!!! Ufattelig hvad der får folk til at ødelægge andre folks liv!
Syntes det er en super idé at lave en indsamling eller som filthbastard skriver nogle charity events.
Måske man skulle lave en "raket for charity" lol Det må være et projekt for raket scientisten TOX

13-03-2008 10:35 #22| 0

Nogle der har nogle gode idéer/formål, som

1. Vil gøre en kontant forskel ved økonomisk støtte og
2. samtidig vil give goodwill til pokerspillere og Pokernet

Jeg er enig i, at det vil virke bedst ved at være meget original og altså ikke bare shippe til Røde Kors eller lign.

13-03-2008 10:45 #23| 0

Måske www.lev.dk/
Udvikling for udviklingshæmmet
Pengene kunne evt. blive brugt til at lave nogle arrangementer for børnene. ex. aktivitets dage.
Eller et engangs beløb til familier med udviklingshæmmet børn.

13-03-2008 11:20 #24| 0

Det ville imo være super cool at gøre noget for udsatte børn/unge, eller familier der er ramte på den ene eller anden måde.

At kunne give en hånd til en familie der er presset, uden at der er nogen strings attached, ville være super cool.

Noget i stil med at invitere en flok børnehjemsbørn i tivoli med alt det tilhørende.

Lade en enlig mor gå amok i legekæden/BR med sine 3 unger, og bagefter tage ind i Build-A-Bear uden at de skal tænke på hvad det koster.

Købe poolborde, fussball, ps3, fladskærme, falckalarm, mikserpult, højtalere til ungdomsklubber.

Jeg kender til nogle familer hver der simpelthen ikke er råd til at tage en tur i biffen med ungerne. Og når der endeligt er lidt overskud i økonomien, så slapper mor/far ikke af fordi de spekulere på om det nu betyder at der ikke kan købes en ordenlig vintertøj til ungerne.

Det at give dem luft i bare en enkelt dag til at slappe af. Det mærker ungerne med garanti også.

Jeg syntes der mangler "Julemands fonde", der fokusere på de kortsigtede glæder, som uden formaninger og bedrevidenhed giver andre mennesker en god oplevelse.

I all hast
/Morten

13-03-2008 11:27 #26| 0

@ filthbastard
Helt enig med de kortsigted glæder da det ofte er der hvor børnene mærker det mest!

13-03-2008 11:27 #25| 0

@Alle

Har selv tænkt på det længe og synes det er en kanon ide. Måske kunne vi få pokernet.dk ind over for at kunne sætte noget fast op.

Havde forestillet mig en ugentlig/14 dages/månedlig turnering, hvor winner takes it all og skal donere halvdelen til et godt formål. Der er sikkert flere af os der har, eller tjener flere penge, end vi bruger og når man så tænker på hvor mange der ikke har råd til selv det mindste (her tænket jeg primært på dem der har børn), så kunne det være en gode måde at glæde nogle andre på, samtidig med at det stadig er pokerrelateret.

@DTM, Gene et al.

Er det noget i vil være med i, hvis vi altså kan finde nok folk der vil støtte op om det?

13-03-2008 11:30 #27| 0

filthbastard er spot on!

@Puma

Jeg er sikker på der findes sider på nettet med folk der beder om hjælp, det er ofte også i nyhederne, faktisk ikke så længe siden jeg så noget om en familie, hvor moderen var på førtidspension og havde 2 halvstore hjemmeboende børn (som begge arbejdede efter skole), og de havde aldrig en nikkel når de faste udgifter var dækket.

13-03-2008 11:39 #28| 0

Count me in på alt det der...

Men var der et afsnit 13 et sted? Jeg kan ikke finde det...

13-03-2008 12:18 #29| 0

Bump. Kapitel 13 please anyone??.

Det må ende lykkeligt.

13-03-2008 12:34 #30| 0

Tror ikke der er noget afsnit 13. Slutter "lykkeligt" ved at hun dropper at tænke på ribers hele tiden.

Det er helt utrolig, hvor ligeglade politiet er. Den viser hvor let man kan ruinere en familie. Burde ikke være mulig i Danmark, og som årene er gået og politiet har fået mere at lave, er den slags ting nok endnu lettere at lave.

sikkerheden ved deres lager må da også have været ringe, hvis man kan vende et kamera op i himlen uden at blive fanget af et andet. Gad godt vide, hvilket sikkerheds firma de brugte, for dem skal jeg da aldrig i nærheden af.

13-03-2008 12:43 #31| 0

Lige pt. er det største problem vel at finde folk/organisationer, der offentligt vil modtage pokerpenge. Jf. DR's nej til Hilm og co. ved sidste landsindsamling til Afrika (eller hvad det nu var).

Højesteretssagen (hvis der altså kommer én) skal afgøres først.

13-03-2008 12:44 #32| 0

@mrmvp
der står at en af deres kreditore er Nordania Leasing, Betaling af videoudstyr.

har altid ment at folk der var i ribers var nogle talblinde fjolser men den her historie har rykket lidt på min opfattelse..

13-03-2008 12:47 #33| 0

Ja, det er godt nok synd for dem og at de ikke har haft nogle som helst viden, om hvem der har gjort det synes jeg næsten er det mest triste.

At de skal gå rundt med den mindre frygt altid...

13-03-2008 12:49 #34| 0

OMFG, indsamling??? Tænk på de tusinder af mennesker der dør af fukin sult hver dag rundt omkring i verden!!! Selvfølelig er det en tragisk situation familien sidder i, men jeg kunne finde mange flere mennesker der sidder i langt værrere situationer, selv i DK.
13-03-2008 12:54 #35| 0

@pureking

"Selvfølelig er det en tragisk situation familien sidder i, men jeg kunne finde mange flere mennesker der sidder i langt værrere situationer, selv i DK."

Ingen tvivl om det, men synes du ikke det er bedre at støtte op om noget, end slet ikke at gøre det?

13-03-2008 12:59 #36| 0

@SuperC

Jo, men hvis folk nu startede en indsamling til fordel for familien, vil jeg insta sende min penge til rødekors fremfor familien, med al respekt.

13-03-2008 13:08 #37| 0

@ Pureking.

Der er jo ingen der forbyder dig at støtte Røde Kors.
Jeg støtter 3 humanitære orginisationer hver måned, men vil også gerne støtte mit lokal område (DK), og ikke kun "dem der sulter mest"

13-03-2008 13:19 #38| 0

@pureking

"hvis folk nu startede en indsamling til fordel for familien, vil jeg insta sende min penge til rødekors fremfor familien"

Hver mand sit valg, og der er da sikkert flere herfra der allerede støtter Røde Kors, Red Barnet, etc.

Synes bare dit indlæg er skrevet i en hård tone, nu hvor at der er nogen der prøver at gøre noget godt for andre.

13-03-2008 13:31 #39| 0

Hvor er kapitel 2 ?

Gider nogen linke til det ?

13-03-2008 13:37 #40| 0

i søgefeltet øverst på information.dk søger du bare på Bare ikke Ribers alle afsnit af historien er på side 1 og 2 i søge resultatet..

13-03-2008 13:38 #41| 0

Mit indlæg er på ingen måde ondt ment eller en kritik, jeg kan bare ikke forstå tankegangen bag, at støtte en familie i økonomisk problemer, fremfor en udsultet familie, der hverken har råd til mad eller medicin. Verden er desværre ikke problemfri nok til at vi går ind og hjælper familier der er i økonomisk krise. De større problemer skal løses først imo.

13-03-2008 13:43 #42| 0

Fuldstændig enig med pureking.

At give en familie en biftur m. restaurantbesøg frem og tilbage i taxa, som du foreslår i en anden tråd, Superchok.....WTF!?!

For 2000 kr. kan du forsyne X antal børn i Afrika med mad og medicin i X antal dage.

Mærkelig prioritering hvis du spørger mig.

13-03-2008 13:55 #43| 0

jeg havde ikke til hensigt da jeg skrev om historien at lave noget indsamling eller lign. og moralen er vel også at livet går viddere selvom man bliver registret i et eller andet register.. så lad os nu ikke diskutere om at samle ind til familliens kreditore, jeg vil derimod utrolig gerne vide hvordan i reagere når i læser den, jeg blev utrolig overrasket over min reaktion og jeg kan fuldt ud sætte mig ind i tankegangen bag at de undervejs bliver "sindsyge" og hans plan med at holde vagt hver nat.. selvom jeg modsat aldirg har set selvtægt som en mulighed, nok bare min opdragelse der hænger lidt ved..

13-03-2008 14:09 #44| 0

@Langemand

"At give en familie en biftur m. restaurantbesøg frem og tilbage i taxa, som du foreslår i en anden tråd, Superchok.....WTF!?!"

Endnu en gang: synes du ikke det er bedre at støtte op om noget, end slet ikke at gøre det?

Fint, hvis du vælger at bruge dine penge på at støtte Røde Kors (hvilket andre herinde også allerede gør), men lad dog være med at gå i selvsving over at nogle folk gerne vil gøre noget godt for andre, ligemeget hvem de gør det for eller hvad det er de gør.

13-03-2008 14:16 #45| 0

I stedet for blot at vælge den nemme løsning med at sende penge, så er der andre og bedre muligheder, hvorved man kan hjælpe trængte danskere.

Bliv f.eks. besøgsven for et gammelt menneske (da jeg boede udenlands var min mor mere end glad for denne ordning), meld dig som frivillig i en ungdomsklub på Blågårds Plads etc.

Imo batter det mere end at vælge den nemme løsning med at sende penge (dermed ikke sagt, at det ikke er fint) og samtidig er man udeover skyhøje administrationspenge i forbindelse med ens eget "bidrag".

PS. I øvrigt synes jeg som Paula123 heller ikke, at det er et fedt projekt, hvis det indirekte skal bruges som reklame for pokeren.

PPS. Hvad blev der i øvrigt af grindingsaints? Endnu et dødfødt projekt eller?

Pokerens Pelé
aka
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk

13-03-2008 14:17 #46| 0

Kap 13.. where??? come on

13-03-2008 14:21 #47| 0

ingen kap 13.. den er ikke længere..

13-03-2008 14:38 #48| 0

Der er sikkert en del herinde der har holdningen at der ikke er nogen her i DK der har behov for hjælp, og at pengene ville være bedst brugt i udlandet.
Der sikker ligeledes mener at dem der er presset i DK sikket selv har været skyld i deres kvaler. De kunne ha´ taget en bedre uddannelse, ladet være med at få 3 unger inden hun var 20, ladet være med at optage lån de ikke har råd til osv. osv.

Ja, det er meget muligt. Jeg kender også mennesker der mener at "Negerne kan bare lade være med at bo i en ørken."
Det er ikke meningen at det skal retfærdigøres om man har brug for hjælp, og det her er ikke en diskution om hvem der har mest brug for kontanter.
Ønsker man ikke at støtte "sagen" Så lad være. Simpel as that.

@ Dokke

Min holdning er at der skal skabes nogle gode oplevelser for nogle mennesker og give pressede familier/børn/unge lidt luft, og ikke bare sættes penge ind på en konti.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar