Jeg har set en del spillere på PartyPoker som åbner knappen til ca 2,5 x BB i stedet for det normale 3-4 x BB.
En fordel er at man risikerer mindre for at stjæle blinds og en anden fordel er at man kan nemmere kalde reraises pga af bedre implied odds.
Men hvordan skal SB og BB justere?
Jørn
Små raises fra button
SB og BB skal raise tilsvarende for netop ikke at give dem bedre pot odds for et call af SB/BB 3bet.
Jeg synes ikke, man skal kalde mere i BB af den grund, hvis vi formoder, at BTN er en kompetent spiller. Ved at kalde mere i BB udelukkende fordi, BTN raiser lavt, tvinger vi os selv ud i flere marginalbeslutninger oop.
Jeg tror, BTN raiser så lavt for netop at få flere muligheder for at udnytte sin position.
@ Thyssen
En anden god grund til at raise lavt fra button er, at hvis blinds meget sjældent caller og dermed enten reraiser eller folder(og gør dette uafhængigt af raisestørrelsen) bliver det langt mere profitabelt at raise fra knappen.
Derudover syntes jeg, at det er fint at calle mere fra BB med marginale hænder - især hvis man har godt styr på modstanderen obv.
Hvis man har full stack (lad os sige $1000 med blinds $5/$10) og knappen åbner til $35 så vil et typisk reraise være til $120 (pot + 1 bb).
Dermed får button stack odds $85 til $1040 eller 1:12. Samtidigt så risikerer vi $120 for at vinde $50, dvs. vi tilbyder 2.4:1.
Hvis button i stedet åbner til $25 og vi stadig vil tilbyde stack odds 1:12, så skal vi reraise til $86 til $111. Men nu risikerer vi $111 for at vinde $40 eller 2.8:1 så vores resteal skal virke noget oftere --- men det gør det sikkert også da de fleste 2,5-button-raisers raiser med langt flere hænder end 3,5-button-raisers.
Anyway, jeg må i tanken... :)
Jørn