Er i tvivl om hvor meget et c-bet skal være på.
nu spiller jeg 0,15$ - 0,25$ nl og hvis jeg better ind i potten med 0,75$ og der er to callere så der ca. er 2,5$
hvad skal et c-bet så ligge på.
synes ikke jeg kan få nok value ud af mine hænder.
hvis jeg c-better med 0,75$ så får jeg tit et call hvor villan rammer sit kort da det ikke koster alt for meget at lave et vild skud.
men synes samtidigt at hvis jeg så prøver at c-bette med ca. 1,5$ bliver der meget tit foldet, og somme tider vil man jo gerne have spillere til at blive i potten.
Er et PF bet på 0,75$ for lidt eller skal man lidt højere op for at trække noget value den vej.
og så lige et lille fjollet spørgsmål.
hvad er det der gør at det hedder NL 25 feks.
er det max buyin eller min buyin
Må vinden gå jeres vej
Lokeboy
c-bet
def. af c-bet :
continuation bet er et follow up bet fordi du raisede pf og vil nu vise styrke på floppet selv om du ikke har ramt. c-bet er IKKE hvis du har ramt floppet, så er det et valuebet/probebet afhængig af hvor godt du har ramt og PF action osv... :)
så du vil ikke calles når du laver et c-bet, det er for at tage potten ned her og nu. Du vil calles når du laver et valuebet.
PF siger jeg som standard 4xBB + 1BB pr. limper
angående NL25 så hedder det dette fordi max buyin er 25$//£
håber det gav svar på dine spørgsmål?
Tak for hurtig svar.
Hvad størrelses orden skal man op i på et continuation bet.
hvis der eks. er 2,5$ i potten.
ved godt det jo også kommer an på modstanderen og hvor tit han/hun folder.
det skal vel hænge sammen så man ikke mister for meget, hvis man bliver callet og nok til at skræmme eks. mellem par og lign væk.
Hvis man rammer på flop hvad vil et value bet så lyde på hvis man skal have en for for standart value bet.
Synes jeg enten better for lidt og får for lidt value ud af mine hænder, eller risikerer at villan for ramt et eller andet fordi det ikke er så dyrt at lave et call.
eller også får jeg skræmt mod spilleren væk ved at bette for højt.
er der en form for tommelfinger regel man kan bruge, som man kan regulere lidt efter spille type du sidder over for.
Lokeboy
1/2 -> 2/3pot plejer jeg at smide ud.. Men kommer selvfølgelig som sagt også lidt an på hvilken modstander du spiller, stacksize osv...
På NL25 og NL50 synes jeg at et C-bet skal være 2/3 --> 3/4 før det har den rigtige effekt
Halv pot bliver kaldt alt for ofte efter min mening.
yo lokeboy@
Er du ikke på arbejde??? Hils An hvis du er...
Hvordan går det med pokeren?
Ang. c-bet..
c-bet min. 1/2 pot max 3/4. Gør det 9 ud af 10 gange. Både når du rammer og ikke rammer. Hvis folk ikke engang gider smide 1$ i potten på floppet ville du nok ikke have fået så meget ud af hånden alligevel. Du kommer til at samle mange mange potter op ved at bette 2/3 pot, når du misser floppet og der bliver checket til dig.
Hvis 3 eller flere caller pf skal du være meget mere tilbøjelig til at checke, hvis du misser floppet. Fx på et TJQs flop er det ofte en meget god ide at checke hvis du sidder med 77 :) Det gælder lidt om at bruge sin sunde fornuft.
Jeg mener at jo laver stakes man spiller, jo større skal ens pre flop raises og c-bets være.
På lave stakes er der mange løse spillere, der meget gerne vil betale 3xBB for at se et flop med 7-4s og den slags, fordi det er "billigt". Det er altså nærmest umuligt at sætte folk på en hånd, når du ikke har gjort det til en "dyr" beslutning for dem at spille dårlige hænder. Hvis modstanderen er mere tight, kan du fint opnå det samme med 3xBB, som den løse fisk skal have 4-5xBB i hovdet før han overhovedet begynder at tænke over værdien i at spille hånden.
På samme måde gør jeg gerne mine c-bets til 80%-90% af potten, når jeg sidder ved et løst bord. Jeg oplever tit at hvis jeg går ned til 50%-70%, så opfatter mange det som svaghed, og raiser mig. Igen, hvis du c-better større, så bliver det "dyrere" at bluffe, og du holder bedre modstanderen ærlig. Mod bedre spillere opnår du ofte det samme ved kun at skyde 50% pot size afsted, så hvorfor risikere mere?
@Svenningsen
En c-bet frekvens på 90% er måske nok lige i overkanten (ellers gode points)
@Lokeboy
Se Tune´s video på www.pokeruni.dk, her vil du kunne lære meget, herunder også omkring c-bets!
Tak for de mange svar.
Laur@
har set pokeruni's film og har også fået meget ud af dem.
Men synes bare ikke de passer til det lave limit jeg spiller på.
Når jeg better ud med eks. 3/4 BB forventer jeg at de fleste spillere vil folde når de ikke har noget, men synes bare ikke det gør sig gældende på 0,15$ - 0,25$.
Jeg bliver callet på alle mulige mærkelige hænder ( synes jeg jo )
og der er mange der kører et hul skud helt ud til river.
når man så sidder der og better ud gang på gang, er det svært at regne ud om der er tale om en god hånd eller et lykke træf.
så jeg var ude efter en linie, hvor jeg kunne få lykke ridderne til at folde.
eller måske tidligere få lavet et read så jeg har en fornemmelse af at de er på udflugt.
der er jo rigtig meget value i spillere på mit limit, der jagter straights, synes bare de er svære at spotte når de ikke vil folde hehe.
Men tror jeg vil prøve at kørt lidt hårdere på som SteelChicken skriver
i sin post.
" som den løse fisk skal have 4-5xBB i hovdet før han overhovedet begynder at tænke over værdien i at spille hånden."
SteelChicken skriver også
Jeg oplever tit at hvis jeg går ned til 50%-70%, så opfatter mange det som svaghed, og raiser mig igen.
Det er netop et af mine problemer.
jeg sidder der som et ? og ved ikke om jeg er købt eller solgt.
men mange tak for de gode råd
Lokeboy
@Lokeboy
Kan godt følge din tanke og det kan helt sikkert være frustrerende at spille på de limits, fordi man vil opleve rigtig mange gange hvor man bliver kaldt på flop og turn for at se dem ramme deres gut shot på river.
Men når det er sagt så er det jo absolut verdens bedste modstander du lige har beskrevet weak loos, så kan det altså ikke blive mere profitabelt.
Men et par indspark:
Preflop:
- Tilpas antal bb du raiser med ift. til bordet, caller folk med håbløse hænder og får du 3-4 med hver gang, så sæt dit standard bet op. Hvis du mener du har en edge over modstanderne, jamen så er det kun skønt at potten er bygget større allerede på floppet, så bliver det bare endnu dyrer for dem at løbe efter deres gut shot str8. Men prøv at tilpas dine PF-raise størrelse så der typisk kun kommer 1 til max. 2 med til floppet.
- Sidder der mange som limper in, så gør din range af start hænder bredere og prøv at se mange billige flops med spekulative hænder (små suited conecters, små par osv.) De spiller rigtig godt i multiway pots!
Postflop:
- Spil ABC-poker, lad være med at prøve at lave fancy moves, bluffs mv. mod callingstations, det er ikke´+EV. Spil dine gode hænder og spil dem hårdt. Men pas nu på med at bygge store pots med eks. TPTK i 3- eller 4-way pots
- Læs noget om block bets, det er guds gave til den dygtige pokerspiller på de limits. I forlængelse af ovenstående er det et rigtig godt våben til at styre pottens størrelse.
- Det Tunes videoer er baseret på, er ABC poker og det er præcis det du skal spille, så selvom du ikke umiddelbart syntes det kan overføres til dit limit så tør jeg godt ligge hovedet på bloggen og love dig, at kan du spille som Tune gør i videoerne, så skal du nok få kæmpe plus på de limits du spiller. Men selvfølgelig skal du tilpasse dig til de konkrete modstandere.
- Omkring det med c-bets, så er det vigtigt at holde øje med hvem det er du sidder overfor. (hvis du ikke har PT så er det en god investering). Hvis der sidder en fyr, som caller 85% af alle c-bets, jamen så lad være med at c-bette, skær ned så du kun better stærke draws og gode hænder. Får du fornemmelse af, at han trods alt efterhånden har lagt mærke til bare lidt der sker på bordet og begyndt at opfatte, at du reelt stort set aldrig c-better, jamen så skru lidt op for c-bets.
- Det sidste og nok det vigtigste på de limits er, at det kræver enorm tålmodighed og selvkontrol, for du vil få væsentlig flere bad beats end på de højere limits. Men i det lange løb bliver du nødsaget til at kunne sige til dig selv, at det jo er en gave til dig, at fjolset overfor sidder og caller flop og turn med 87 på 954 bord og så nyd når du får super betaling for dine monster hænder.
tak for de gode råd, og de er alle taget til mig.
gode indput du kommer med der Laur, og sidder også og kigger videoer fra uni jævnligt for at blive mindet om de forskellige aspekter og hvordan de forskellige spille typer skal spilles.
Må jo måske nok bare indrømme at jeg ikke har det store overblik og mangler noget mere erfaring.
det sidder ikke på rygraden endnu med at kigge på stats og samtidigt have en fast strategi for hvordan jeg spille de forskellige spille typer.
Vil straks finde ud af hvad block bets går ud på :)
Lokeboy
@Lokeboy
He he lyder godt, men ja der er ikke andet at gøre end at læse bøger og se nogle videoer og så prøve at implementerer 1-2 ting ad gangen. Tilbage til bøgerne osv. osv. så kommer det.
Og post løbende nogle hænder herinde, der er indimellem man får nogle gode indspark og nogle "aha" oplevelser
God fornøjelse!