Neemos: Hvor er mine penge?

#1| 0

Hvis der er nogle herinde der kender Neemos må de meget gerne få fat i ham og bede ham overføre mine penge.

Jeg har af flere omgange lånt ham beløb mellem $50 og $100.
Jeg har alle gangene fået pengene ret hurtigt tilbage via bankoverførsler.

D. 29-4-08 overfører jeg $100 til ham på partypoker da spørger pænt om kan låne. Grundet vores tidligere mange overførsler ser jeg intet problem i det og overfører pengene.
Han lover at betale dem i starten af den efterfølgende uge.
Jeg tænker ikke videre over det da der jo ikke tidligere har været problemer.

D. 25-5-08 spørger han igen om han kan låne lidt. Denne gang overfører jeg $50 til ham. Igen tænker jeg ikke videre over det og snakker jævnlit med ham over messenger i mellemtiden.

D. 27-5-08 ser jeg så denne tråd:
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=158269

Hvor Kristianho efterlyser nogle penge han ikke har fået tilbage af Neemos. Jeg blir lidt mistænksom og kigger min igennem for overførsler.
I har jo nok regnet ud at pengene ikke var blevet overført....

Jeg kontakter efterfølgende Neemos på msn. Han skriver at han har overført de $100 og ikke de $50 endnu, men at damen nok har tastet forkert i banken ang. de 100, sure buddy. Han tilbyder dog med det samme at overføre hele beløbet og så kan jeg bare sende tilbage hvis jeg finder ud af om jeg alligevel har fået de 100 tidligere.
Det er jo fint med mig så jeg venter pænt, men ingen penge kommer.
Jeg snakker med Kristianho som siger han heller ikke har set sine endnu på trods af Neemos fortæller mig at Kristianho bare har set forkert og har fundet ud af at de er overført.
Jeg skriver til han messenger som tilfældigvis ikke er online på i flere dage. Han skriver han er røget til jylland og arbejde men har messenger på sin tlf og han derfor ikke er online.
Han lover at indsætte dem fra en bank i Jylland. Jeg checker kontoen mandag og der er stadig ikke gået noget ind. Han ringer mig op og forklarerer at de nok er lidt længere om at overføre så jeg har dem nok tirsdag eller onsdag.
Det var så onsdag i sidste uge og nu gider jeg ikke flere søforklaringer.

Så kender du Neemos eller ved hvad han har rodet sig ud i så smid gerne en PM eller en post i tråden.

Hvis du læser det her Neemos så kontakt mig og lad os få det ud af verden og slettet denne tråd.....

13-06-2008 18:39 #2| 0

Det satme tit, at sådanne post dukker op. Folk lære intet :D

13-06-2008 18:47 #3| 0

Der er en fin artikel om poker scams ude på PokerOnAMac.com netop om situationer ala denne.
Artiklen hedder Avoiding online poker Scams

13-06-2008 19:01 #4| 0

Teoretisk spørgsmål:

Hvis I møder en ukendt M/K på gaden, der spørger om han/hun kan låne 1000 kr. hvad svarer i så?

Jeg tror det for størstedelen er et klart nej.

Lad os så tage et internetforum, hvor man slet ikke kender vedkommende, så klart ja. Han er jo PN'er...

Jesus christ...

13-06-2008 19:14 #5| 0
OP

Hvis i har snakket med en mand gennem længere tid ( 4-6 mdr. ) før han spør. I har hans telefonnummer, fulde navn samt han er en nogenlunde velkendt person såvel live som online ville i så stadig ikke gøre det?

@Mr_K

teoretisk spørgsmål:

hvorfor fanden skal man altid være så mistroisk og ikke tro på det gode i fremmede til det modsatte er bevist?

Jesus christ...

13-06-2008 19:17 #6| 0
ekstrabladet.tv/nyheder/udland/article1020060.ece
13-06-2008 19:20 #7| 0

@balder

Håber da du får dine penge, men svaret på dit seneste spørgsmål er indlysende...

13-06-2008 19:38 #8| 0
OP

Det mener jeg bestemt ikke det er. jeg fortyder ikke jeg lånte ham dem, men jeg er da ked af han ikke er mand nok til at tale sandt og betale tilbage. Jeg syntes sgu han var en fin fyr frem til dette.

13-06-2008 19:48 #9| 0

@WW1

wtf?!? :=)

13-06-2008 19:53 #10| 0
OP

Tror bare han skulle ud med det:-)

13-06-2008 19:56 #11| 0

maybe :)

13-06-2008 19:58 #12| 0

han er vel gået kold. betaler vel når han kommer op og stå

13-06-2008 19:58 #13| 0

I min bog er det direkte usympatisk at bede "fremmede" eller "½ fremmede" om de lige kan låne en penge....

13-06-2008 20:11 #14| 0

I det mindste har du kontakt til ham, og han lyder til at ville give dem tilbage - dog efter meget tid.

Den PN'er der skylder mig 2K$ kan jeg ikke få fat i via MSN, facebook eller PN, faktisk en jeg snakkede meget med - jeg har sjovt nok ikke hørt fra ham, siden jeg lånte ham penge, hvilket er 3-4 måneder siden.

Ingen nævnt, ingen glemt.

13-06-2008 20:22 #15| 0

Jeg kender Neemos ret godt efterhåden, og jeg tror simpelthen ikke på at han har "scammet" dig for sølle $150.

Jeg har lånt Neemos penge et par gange på Stars, og har altid fået dem tilbage igen.

Jeg har desværre ikke hans mobilnummer længere, da jeg har fået ny telefon - men han plejer da at være til at kontakte på msn.

13-06-2008 20:34 #17| 0

Jeg forstår ikke folks behov til at låne penge for at kunne spille. Altså kan man ikke selv sætte penge ind, når man nu har dem? Hvis man ikke har visa eller ligende må da der var nogen i en tættere omgangskreds der kan hjælpe en med det? Eller er det fordi folk ikke er gamle nok til at spille?

Nogen der kan forklare?

13-06-2008 20:34 #16| 0

@OP

PM.

13-06-2008 22:27 #18| 0

Jeg syntes at der skal gå lidt længere tid før man outer nogen på PN! Giv lige manden en chance. Hvis alle outer folk for 100 dollars, som er en uge forsinket, så bliver PN ikke til at holde ud.

PhreaX

13-06-2008 22:35 #19| 0

Dem der ikke forstår hvorfor man låner folk penge burde måske læse tråden igen så de kan se at man låne folk penge som man mener man kender godt.

Låner selv ud til forskellige pokernettere og køber da også USD af forskellige pokernettere.

Metoderne er forskellige men endnu ikke blevet snydt

13-06-2008 22:45 #20| 0

Folk må bare fatte, at når man låner penge til folk i pokerverden, så får man dem ikke right away. Pokerspillere er dovne og glemsomme og så har de en tendens til at gå broke. Men langt de fleste vil ikke tage røven på folk. Dels fordi de synes det er forkert og dels fordi de har en åbenlys interesse i at fremstå som solvente.

At folk så lige pludselig gemmer sig, er fordi folk bliver sure over de ikke får deres skillinger. Meld klart ud, at det sgu er okay og at de enten kan afdrage eller på anden vis betale.

Konklusion: Lad være med at låne flere penge ud end du kan undvære, fordi du som regel låner til nogle der er broke-og det er helt okay de ikke "kan betale på mandag".

13-06-2008 23:01 #21| 0

@GraPhreax

Der er gået over en måned nu.

13-06-2008 23:23 #22| 0

Naivitet længe leve!

14-06-2008 00:29 #23| 0

kan også fraskrive Neemos fra en snyder liste. Har selv haft stake deal igang med ham - og ingen probs herfra!

X

14-06-2008 01:24 #24| 0
OP

@ Til dem der bakker Neemos

Jeg er helt enig med jer. Jeg opfattede ham på ingen måde som en der kunne finde på at tage røven på mig. Jeg har jo selv lånt ham penge mange gange og altid fået dem tilbage med det samme.
Det er netop derfor jeg i min post gjorde så meget for at uddybe forløbet.
Havde han bare sagt han ikke havde dem nu og at jeg ville få dem når han kom ovenpå var det sgu cool nok, men når jeg konstant bliver lover "du får dem imorgen", "jeg sætter dem ind næste uge" og "jeg har overført dem" så blir jeg sgu sur. Jeg synes jeg udviser stor tillid ved at låne ham pengene og den forventer jeg bliver gengældt med respekt. Jeg gider ikke høre søforklaringer. En ærlig udmelding kan jeg meget bedre forstå.

Jeg ser intet problem i at poste noget når jeg blive løjet for og ikke er eneste person der ikke kan få fat i manden der skylder penge.

Tilbagebetaling af pengene med en ærlig forklaring eller undskyldning og alt er tilgivet og glemt, men jeg gider sgu ikke være til grin for at være flink og hjælpsom.

@GraPhreax
Hvad mener du da er en rimelig tidsramme for et lån der skulle være betalt indenfor en uge?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar