Spiller fast Ongames 400NL 5-handed borde. For noget tid siden ændrede jeg mit spil i SB til udelukkende at være fold eller raise når der var foldet til mig. Dette har fungeret ganske fint, men problemet er nu at min steal procent er kommet op på ca. 40!
Jeg ved ikke helt hvordan dette spiller, da jeg formoder at så høj en steal procent giver noget mere modspil fra modspillerne, så vil gerne have nogle tanker herom.
Tidligere var min steal procent ca. 35, og hvis den skal herned igen, så skal jeg enten gå tilbage til den tidligere tilgang jeg havde til steals fra CO, knappen og SB, eller blot fortsætte med mit spil i SB, og så tighten lidt mere op de andre steder, nok primært fra CO.
Har rodet lidt med PT, men kan vel ikke se min steal procent fra de enkelte positioner såvidt jeg kan se.
Ellers har jeg kigget lidt på nogle af de reguolars jeg spiller mod, og som ser ud til at performe ok. Disse ligger med en steal procent på 26-32, og primært mod den lavere ende, så spørgsmålet er generelt om jeg spewer for meget her, og som nævnt ovenfor hvilke positioner jeg primært skal have den sænket (såfremt det er vejen frem), og endelig om hvad mit SB spil med en nu markant højere steal procent gør ved den måde jeg opfattes på i de to andre positioner?
Steal % blevet for høj?
Er rimelig sikker på at steal% kun regnes fra CO og Knappen. SB burde ikke være med der.
Jeg mener heller ikke SB har noget med Steak % at gøre.
Men hvis du synes det fungere godt for dig nu, så ser jeg intet problem i din Steal % er så høj. Det er vigtigere dit spil fungere godt end at du får de tal du ønsker.
Min Steal % i Ongames NL600-NL2K games ligger på ca. 32% over 142K hænder.
Jeg er 100% sikker på at SB er med, når der er foldet til den, da den ellers umuligt kan være blevet så høj. Men, må lige checke det.
Hvis du fører musen over "Attempt to steal" står der
Percentage of time player attempted to steal the blinds (i.e. raised when folded to in cutoff or on the button)
Hmm. Det virker bare helt sort. Har tightened markant op tidligere i disse positioner, og derfor giver det ikke mening at den nu er 5% højere end nogensinde før. Må lige have kigget nærmere på det.
Fandt følgende. Ser ud til at jeg har ret, selvom det i såfald står forkert i PT2. Giver dog mening at SB er med, da dette også er et steal, ligesom det forklarer mine ændrede stats som nævnt ovenfor.
www.pokertracker.com/forums/archives/PT2/viewtopic.php?t=23989&highlight=steal+blinds
Så, under forudsætning af at SB er inkluderet, hvad siger I så til mit oprindelige spørgsmål?
"Jeg ved ikke helt hvordan dette spiller, da jeg formoder at så høj en steal procent giver noget mere modspil fra modspillerne, så vil gerne have nogle tanker herom."
Har du oplevet nogen forandring? Har du fået mere modspil fra villians?
Det lyder ikke som om, at du har oplevet nogen forandring og derfor kan det være, at du ligger for meget vægt i, at din steal % er blevet for høj.
"For noget tid siden ændrede jeg mit spil i SB til udelukkende at være fold eller raise når der var foldet til mig" <--- det lyder da helt std?
Steal på 35% i 5-max game er imo ikke højt, men et godt niveau for en aktiv tag, 40% er jeg ret sikker på resulterer i en masse 3betting fra de folk der adjuster.
Jeg synes du skal kigge på dine resultater i SB, før og efter du er begyndt at raise mere, det burde vel give en indikator om hvor vidt dit nye SB game er mere profitabelt.
Hvis jeg skulle nedsætte min steal-%, tror jeg at jeg vil starte med SB, før jeg kigger på CO.
steal er incl SB og 40% er da ikke crazy!
Og du kan sagtens se steal fra de forskellige positioner
Poker office har vist ikke raises fra SB med som steals hvilket self er helt i skoven. I PT er steals open raises fra CO, BTN og SB
Som Hilberado skriver, så er SB spillet standard (omend det ikke var det for mig tidligere).
Mine stats her ser også fine ud, så jeg tænker mere på at det er knappen eller CO hvor der skal strammes lidt op. Jeg mener bestemt at 40% er alt for meget. Som sagt er ligger alle de solidt vindende regular TAG's jeg checkede, mellem 26-32%, og oftest i den lavere ende. Endelig vil jeg nødig gå op i limit til 1kNL med en stealprocent på 40, da jeg mener at det bliver alt for exploitable. Hvis det var 100NL, så fint, men ellers virker det umiddelbart som alt for meget, selvom jeg ikke er gået dybere ned i mine stats.
Holdem Manager skulle man vist kunne se %'er for hver enkelt position ret simpelt, men kan ikke umiddelbart se hvordan man ser det i PT2.
"Som sagt ligger alle de solidt vindende regular TAG's jeg checkede, mellem 26-32%, og oftest i den lavere ende"
Du så da os mine stats og de lå da i den høje ende! ;p
Jeg tror ik du ska hænge dig så meget i de få % fra eller til.
Deicer fra Pokeruni viser jo selv i sine videoer at han om muligt selv stjæler med arme og ben.
Det er først når folk adjuster, at du begynder at holde igen og stramme op og til den tid inden det sker, ka du jo allerede ha tjent godt og det løber jo op på sigt som han os siger i sin seneste video.
Ang. NL1000 tror jeg næppe du vil kunne overføre den samme steal% bare sån lige, da de fleste nok spiller lidt mere forsigtigt/stramt når de rykker op i limit og først løsner op når de føler sig tilpas.
Som jeg ser det, er der intet galt i en meget høj steal% hvis du virkelig føler dig tilpas på et givent limit og du ved at du i langt de fleste tilfælde kan slå dem i postflopspillet.
Jeg ville umildbart mene at det var mindre gode spillere (breakeven/tabende) der burde fokusere på at få en lav steal%, da en høj nemlig ku være deres leak, da de endnu ik spiller godt nok postflop til at det er +EV.
Men jeg ka cfølli ta fejl i mine antagelser?
@ Luffe
Yes, du ligger på 35%, men der er stadig et stykke op til de 40%, ikke mindst i betragtning af at de sidste 5% bliver de mest marginale holdings.
@ Alle
Jeg har lige checket stats i HM.
Steal from CO: 28%
Steal from Buttton: 44%
Steal from SB: 56%
Cutoff steal succes: 47.1%
Button steal succes: 55.6%
SB steal succes 58.3%
Hvis ovenstående kan bruges, vil jeg stadig gerne have nogle kommentarer på min oprindelige post.
Min tanker kredser specielt om værdien i af komme ind med relativt marginale holdings de gange jeg bliver kaldt, og om det ikke ender med at blive lidt for spewy fremadrettet.
Jeg sidder ikke ved min stationære der har min "hoveddatabase", men på min bærbare har jeg over 70k hænder spredt over et par måneder:
Att. to steal: 34%
Steal success:
no flop 57%
fold% 18%
W w/o SD 71%
WSD% 11
W$SD% 50%
Dvs. jeg vinder 57% med det samme, men af de resterende 43%
* 71% (!!!) vinder jeg uden showdown
* 11% kommer jeg til showdown hvor jeg vinder 50%
* og kun i 18% må jeg folde postflop
Jeg vinder ca 0.42 ptbb/hånd i mine "steals", svarende til 42 ptbb/100 "steals".
Jørn
Tak Jørn, altid en fornøjelse med dine posts. Er det PT3 stats, eller kan der filtreres for ovenstående i PT2, da jeg ikke lige kan lure hvordan ovenstående kan selectes i PT2?
Ovenstående tal er fra PT2:
"General" fanebladet, click filters og under "chance to steal blinds" klikker du "chance to steal and raised".
Dette giver dig din "steal winrate" og under "more detail..." kan du se steal success mv.
Jørn
OK. Lige kopieret din skabelon ovenfor med egne tal.
Att. to steal: 40%
Steal success:
no flop 52%
fold% 21%
W w/o SD 68%
WSD% 11%
W$SD% 50%
Dvs. jeg vinder 52% med det samme, men af de resterende 48%
* 68% (!!!) vinder jeg uden showdown
* og kun i 21% må jeg folde postflop
Jeg vinder ca 0.32 ptbb/hånd i mine "steals", svarende til 42 ptbb/100 "steals".
Nu er min DB kun over 42k hænder, da det var her jeg ændrede mit spil fra SB (starten af maj).
Men, der er vel ikke andet at gøre end at tighten op i specielt CO, og lidt i BB, og se hvordan tallene så kommer til at se ud.
Min winrate overall fra SB, CO og Button er hhv -0.03, 0.11 og 0.13, så tyder mere på at det ikke er SB der er problemet, men de to andre positioner, omend ovenstående tal er for alle hænder spillet i den pågældende position.
Jeg tror du vil få mere ud af at justere dit spil mod de specifikke modstandere, så du stjæler på de rigtige tidspunkter.
Nogle gange sidder der ultra-aggresive regulars i blinds som 3-better ethvert forsøg på at stjæle. Tigthen op og 4-bet bet i stedet. Overvej evt. at sænke dit knap-stealraise til 2,5xBB så du oftere kan kalde deres 3-bets.
Andre gange er det nits eller weak/tight players og du kan profitabelt raise ATC fra knappen og se dem folde postflop.
Mod en calling station bør du heller ikke raise ATC, men nøjes med "high card" hænder, par mv. Det er penge ud af vinduet at raise crap som 62o.
Andre modstandere er mere balancerede og her må man vinde en passende steal rate.
Over de sidste 100k hænder hedder min på noget der gennemsnitligt ligner nl800 6 mand:
Att. to steal: 29%
Steal success:
no flop 61%
fold% 19%
W w/o SD 72%
WSD% 9%
W$SD% 56%
Jeg vinder 0,43 ptbb/100h
Så har du eksempler både fra en LAG (Thyssen) og en TAG (undertegnet)
Det viser også meget godt, at det ikke er så afgørende hvad ens procenter er, men kan have succes med det i et bredt spektrum. Det væsentlige er at fokuserer på hvad det er for nogle villans du stjæler mod.
1. Meget agg. villans som forsvarer blinds meget ved at 3-bette herunder har en temmelig lille forskel mellem Vol put in og PFr skal man generelt stramme lidt op mod fordi du ofte enten vinder deres "små" blinds eller bliver mødt af et 3-bet som man så ofte må smide størstedelen af ens marginale holdings mod eller 4-bette. Skru lidt ned for steal-attempt men krydre det så med noget 4-bets med marginale spekulative hænder så det ikke bliver for let for dem.
2. Alm. TAG spillere er det bare at skyde på dem til de tilpasser sig og så skrue lidt ned og op.
3. Callingstations skyder jeg bare løs på fra knappen, fint at komme ind mod disse i pos. især fordi du spiller bedre end dem og ofte kan få frikort hvis nødvendigt og godt udnytte af hænder der ramme.
@Jensen
Jeg vil anbefale dig at kigge enkelte hænder igennem i PT, som du spiller på CO og på knappen. For at se om der er specielle typer af hænder som giver problemer. F.eks. Qxs i Co?
Hvis de hænder du spiller giver overskud, er der ikke den store grund til at nedjustere, udover ift. specifikke spillere, som Thyssen og Laur er inde på.
Tune
www.pokeruni.dk
**Dvs. jeg vinder 52% med det samme, men af de resterende 48%
* 68% (!!!) vinder jeg uden showdown
* og kun i 21% må jeg folde postflop**
Meget lærerigt.. men jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvor du ser din procent for hvor mange gange du vinder uden flop ?
Mvh
Guti