Jeg har seriøst brug for et par gode råd. Problemet er at jeg har fået nok af min Belkin-donk-router der både i setup og funktion er det arveste lort man kan forestille sig. Køb aldrig det pis!
Anywho, jeg har en laptop med trådløst netkort og en Dell desktop med alm. netkort i. Begge computere vil jeg gerne ha' tilsluttet trådløst, så jeg skal nok ha' fat i en adapter til desktoppen.
Hvad køber jeg? Penge er som sådan ikke et issue. Jeg er parat til at betale mange penge, hvis lortet bare VIRKER. Der skal være super signal og det skal være nemt at sætte op.
Håber der sidder nogen derude med det helt rigtige til mig, for jeg er ved at blive sindssyg af at ha' min desktop og laptop stående midt på sofabordet i stuen for 4. uge i træk.
PNVA: Trådløst internet!
Jeg har personligt et NETGEAR accesspoint, som jeg har købt for 399 i Fona, og som virker overdrevet godt. Har tidligere haft trådløse routers fra Zyxel, disse har også virket perfekt.
@Sennels
Hvordan står din computer i forhold til accespointet? Mit accesspoint skal stå i min stue ca. 5-6 meter i diagonal fugleflugtlinie gennem to vægge fra min desktop.
Belkin har en support-telefon man kan ringe på. Her taler jeg oftest med en flink svensker der hedder Björn, men han fatter tilsyneladende ikke at det ikke hjælper at ændre channel på routeren. Min computer vil ikke connecte via den trådløse forbindelse. Kun via LAN. Har NETGEAR noget support man kan ringe og genere når det ikke virker?
Mit står ca. 7-8 meter fra hvor jeg hovedsageligt bruger det. Det står så langt væk fra alting, men dækker optimalt i hele min lejlighed, som dog kun er 65 kvm.
Ved sgu ikke om netgear har support, jeg hår fået min udbyder til at ændre channal, de gange jeg har haft brug for det (Fullrate og Cybercity).
Forstår ikke hvorfor man skal ændre channel. Hvis den er sat op på channel 11 og bare kører derudaf, hvorfor skal man så lige pludselig ind og skifte channel? Det er pisse besværligt for mig hver gang for så skal jeg til at flytte computeren rent fysisk fra et rum til et andet og det betyder en masse kabelarbejde. Det er mildest talt PISSE irriterende. Hvorfor findes der ikke noget nemt trådløst internet i denne hi-tech verden? Jeg brækker mig...
Kan varmt anbefale denne trådløse router:
www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=77588&searchArea=products&Soegeord=tr%E5dl%F8s+router
Den fungere perfekt, dækker perfekt med fuld ca. et 150kvm delt i 2 plan med murstens mure, nem at sætte op med password..
Den har kørt upåklageligt i ca. 2-3 år.. har haft koblet 7 computere til det trådløse og kørte upåklageligt i de 14 timer de var tilsluttet.
Jeg vil anbefale følgende trådløse netkort:
edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=18514&searchArea=products&Soegeord=tr%E5dl%F8s+netkort
eller
edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=95598&searchArea=products&Soegeord=tr%E5dl%F8s+netkort
Alt det kunne sagtens gøres dyrer og selvfølgelig også bedre.. Men dette setup kører perfekt..
Håber det hjalp..
Over and Out Mark Frau