ja jeg ska med svigermekanikken til Jyllands stjerne imorgen, og ville høre om i har nogle anbefalingsværdige restaurationer i/omkring denne perle på landkortet.....
Både traditionelt(beoufff og rødvinssauce) OG det lidt mere gastronomiske(Aalborg's Noma)
ty ty ty ty ty
god->super restaurant i AAlborg
Cafe Pingvin: Hyggelig Cafe med lækre tapas og et flot vinkort
Restaurant Mortens Kro: I den absolut bedre ende af Aalborgs Restauranter, der byder på en fin gastronomisk oplevelse i spændende lokaler
Prinses Juliana: Flydende gastronomsik restaurant (restaurantskib), der ligger tæt ved Limfjordsbroen
La Maison: Forholdsvis nyåbnet restaurant i den mellemdyre ende af skalaen
SanGiovanni: Restaurant, der kører efter mottoet: Slow Food, hvor det handler om "oplevelser, det gode køkken, det gode liv, kvalitet og om at behandle råvarerne med respekt" (citat hentet fra deres hjemmeside) køkkenet er baseret på friske råvarer, flere af egen import. Det er italiensk for de kompromisløse
- Det var et par af mine bud... og skulle jeg selv vælge ville det enten blive Pingvin (hvis det skal være i den lidt billigere ende af skalaen), eller Mortens Kro (hvis det skal være en helhedsoplevelse, der skal imponere svigermekanikken)
Aces
Sohngaardsholm Slot og Gl. Vraa Slot er heller ikke de værste steder du kan ende. Relativt billige også.
Der er også Fellini som er en hyggelig italiensk retaurant, hvor tre generationer af italienere kører restauranten sammen. En sand fornøjelse hvis man er til italiensk mad.....men der skal som regel bestilles tid i forvejen
Selv er jeg vild med fisk, og atmosfære samt mad er virkelig anbefalelsesværdig på www.prinsesjuliana.dk/
De ovenstående bud er umiddelbart ganske spot on.
Mvh. Fryden.
som kallefar
de andre er rimelig spot on
Som de andre.
Personligt synes jeg Pingvinen er ret "almindelig", jeg havde nok valgt San Giovanni eller evt Mortens Kro, hvis det ikke er italiensk i er til.
Der er også "Hos Boldt" og "den ene side" og "den anden side" (samme ejer på hver sin side af fjorden). Alle rimeligt pebrede i pris.
Ellers er Restaurant Dahl også et fint sted og væsentligt billigere og et udemærket sted sammen med Pingvinen.
Jeg er ikke selv vild med San Giovanni må jeg indrømme...
Vurderet udefra er San Giovanni en metervare-italiener, men synes altså maden holder højt niveau.
Hivs I er villige til at køre lidt, så kan Luneborg Kro ved Tylstrup anbefales. Super køkken, vin og betjening.