NL50: AK i tough spot. what to do?

#1| 0

Villain er en TAG multi tablende grinder, har før floatet mig, jeg har 3bettet ok ofte, men kun med the goods. Har aldrig set ham lavet noget out of line.

** Hand # 2173385527 starting - 2008-09-11 21:13:52
** Feel This Way [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - Cash Game) Real Money

Tial7555 sitting in seat 1 with $49.50
VILLAIN sitting in seat 2 with $158.32
KingOfLions sitting in seat 3 with $51.04
jcb1967 sitting in seat 4 with $38.31[Dealer]
HERO sitting in seat 5 with $50.00
LamaX sitting in seat 6 with $27.50
HERO posted the small blind - $0.25
Tial7555 posted the big blind - $0.50

** Dealing cards to HERO: A, K
VILLAIN raised to $2.00
KingOfLions folded
jcb1967 called - $2.00
HERO raised to $7.75
Tial7555 folded
VILLAIN called - $7.75
jcb1967 folded

** Dealing the flop: 10, 2, J
HERO bet - $12.00
VILLAIN called - $12.00

** Dealing the turn: A
HERO???????

12-09-2008 04:07 #2| 0

Tricky spot. Hvis han har floated dig rigtig meget kan jeg godt lide at check raise all-in.

12-09-2008 11:17 #3| 0

Har han floated dig i RR pots før? Hvad floater han med?

KQ rammer, men den caller han nok ikke et re-raise med. Så vidt jeg kan se, er det en way ahead / way behind situation. Jeg tror der er mest value i at checke den og re-evaluere ud fra hans action.

Jeg kan ikke rigtigt blive enig med mig selv om vi er bagud på baggrund af re-raise preflop, eller om han har floated. Det er en stor pot, så den er svær at komme fra når vi rammer på turn.

12-09-2008 11:40 #4| 0
OP

@ telum

Ja vi havde en pot lidt magen til den her ikke så lang tid før. Jeg reraisede knappens raise i min SB med QKs, han kaldte i BB, knappen smed. Floppet kom 23Q eller lign. og jeg cont bettede, han kaldte. Jeg checkede et blankt turn, nok med henblik på at smide hvis han skubbede, men han tjekkede bag og foldede til mit value bet på en blank river.
Men som sagt spiller han ret tight ABC poker generelt, og jeg tror han slår niveaut rimelig solidt.

12-09-2008 11:46 #5| 0

Check, da du ikke trækker value af hænder som du slår (en god spiller floater ikke med AQ og du bliver kun kaldt af to par eller bedre) og da han før har checket efter dig. Hvis han skyder må du evaluere hans range of bluff frekvens.

12-09-2008 12:13 #6| 0

Dit 3bet er for lille, 9 er bedre.

Check turn og bestem dig for om du vil gå død eller ej, ud fra din beskrivelse er hans range nok TT, JJ, QQ, (AK), så jeg kan godt se mig selv check/folde.

Edit: Jeg cbetter nok heller ikke floppet.

12-09-2008 12:29 #7| 0

Hvorfor c-better du, hvis villian er kendt for at floate? Dette board er også sick farligt.. Når du cbetter i RR pots, committer du en alt for stor del chips i en hånd, hvor du ikke er committet.. På floppet har du 20 $ inde ud af dine 50$ og det er næsten altid en dårlig ide at få over 1/3 del af sine dadler til midten og så folde.

Som spillet er turn et check..

Ideelt er flop et check, turn cc..

Thyssen har sagt nogle kloge ord en masse gange efterhånden; Lad være med at cbette i en reraised pot, hvis du ikke vil AI! Hvis vi havde checket flop og bettet turn, blir vi også nødt til at calle shove.. Derfor er et check på turn også bedre, da vi formentlig er way ahead, way behind..

12-09-2008 14:58 #8| 0
OP

Tak for svarene.

@Svenningsen jeg ved ikke om han er kendt for at floate, bare fordi jeg har set ham gøre det en enkelt gang. Men interessante ting du skriver, kunne godt være c-bettet skulle overvejes en ekstra gang. Men jeg opgiver vel mere eller mindre potten ved ikke at c-bette ?
Men rigtig nok, det er forholdsvis få hænder i hans range der smider til mit c-bet.

12-09-2008 15:29 #9| 0

Det skal sige at jeg selv har ret svært ved at efterleve reglen om ikke at cbette RR pots. Jeg tror at der er delte meninger på området. Jeg ser igen og igen cardrunner coaches bet/folde med AK, AQ på et 29T flop i en RR pot.. De forskellige faktorer, som afgør om det er profitabelt må være spillertype, stacksizes, image, 3bet statestikker etc. etc.

Det er svært at sige, om det overhovedet er et profitabelt move, hvis man siger at det er et bet/fold (shutdown hvis vi blive callet)

Når du er OOP er den selvfølgelig svære at checke og håbe på han checkker bag, men et flop-check er ikke i sig selv et tegn på at du har givet op! Når folk 3bettter pf og floppet et sæt checker de 8/10 gange..

Det ku være cool at høre nogle chefers holdning til dette emne..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar