Jeg overvejer lidt at prøve at kvalle til PokerStars Carribean Adventure, men har lige nogle spørgsmål først..
Hvis jeg vinder sædet på stars, skal jeg så betale skat af det? PokerStars tilmelder jo en så kan ikke se hvorfor SKAT skulle blandes ind i det?
Hvis jeg vinder noget i selve touren, skal der så betales skat af det?
......................................
Altså vinder man en pakke på 14.000$ og bruger 10.000$ på buy-in svare det vel til at bruge de 10.000$ på stars, så man derfor kan trække dem fra i skat, ligesom hvis man havde tabt dem på stars
Skat af EPT pakke på stars?
Ja. Du vinder et sæde til en vis værdi, og skal beskattes af den værdi som havde du vundet pengene (og som hvis du havde vundet sædet i et lotteri e.l.). Om SKAT så finder ud af det er anden sag, og op til din samvittighed.
Hvis du casher, er gevinsten også skattepligtig, da den er vundet uden for EU. Dette finder SKAT sandsynligvis ud af, da de tidligere har udmeldt at de checker thehendonmob og andre sites, for at finde danskere der casher.
Det må da kun være af gevinsten på bahamas man skal betale skat af??
Hvis man vinder 10k$ eller hvor meget sædet er værd og så ryger ud uden for pengene på bahamas er det jo bare 10k vundet på skattepligtigt site minus 10k brugt på skattepligtig tour??
Som minimum kan du jo i hvert fald trække angangs fee på bahamas fra når du opgør dine gevinster/tab på skattepligtige sites.
Nitte og Nitte :D
Kan det lade sig gøre at tilmelde sig den turnering uden det skal gå igennem PokerStars.. Ved godt der stadig skal betales skat af gevinsten
hmm.. Auto siger noget
Så burde en EPT billet til copenhagen vel også være skattefri hvis man ikke casher, men der skal vel så betales 25.000 kr i skat hvis man casher??
Hmm, det ville jo egentlig give mening, men SKAT er jo ikke ligefrem kendt for at give mening.
Men i så fald burde winnings på skattepligtige sites også kunne 'bruges' på buyins til fx. WSOP hvis de sker i samme år?
Under alle omstændigheder vil en evt. beskatning på Bahamas skulle beskattes, og isoleret set skat sædets værdi også beskattes.
der har været meget snak om dette og der var stor enighed omkring at vinder man et sæde til f.eks 10k$ som man spiller en turnering for. så beskattes man ikke af det kun det man vinder i turneringen.
f.eks.
man vinder 100k$ i turneringen skal der betales skat af 100k$
vundet 10K$ sæde
- 10k$ buyin
+100K$ gevinst
= 100K$ man beskattes af
hvis man ikke casher.
vundet 10K$ sæde
- 10K$ buyin
= 0$ man beskattes af
@Rooger.
Jeg er nærmest helt sikker på at gevinster vundet på skattepligtige sites kan benyttes til at spille wsop og andre tours uden for europa og man dermed kun betaler skat hvis man kommer i pengene i denne tour.
med henblik på bahamas turneringen som OP nævner vil jeg tro at, har satelit gevinsten en værdi af f.eks 15k$ og turneringen koster de 10k skal man betale skat af de 5k som rejsen og hotellet er værd og kun betale skat af de resterende 10k hvis man kommer i pengene.
Men igen, der er mange hvis´er når det gælder skat af gevinster :-)
Men jeg kan ikke se at skat kan kræve skat af en gevinst man taber.
jo hvis du taber den i EU er du måske fucked:-)
Så vinder man et sæde til en ept på PokerStars vil jeg tro at man muligvis er fucked hvis man ikke kommer i pengene.
@auto
"Men jeg kan ikke se at skat kan kræve skat af en gevinst man taber.
jo hvis du taber den i EU er du måske fucked:-)
Så vinder man et sæde til en ept på PokerStars vil jeg tro at man muligvis er fucked hvis man ikke kommer i pengene."
Forstår ikke rigtig hvad du mener med det ? Hvorfor er man fucked hvis man ikke kommer i pengene..
westergaard....
Jeg mener bare at, må lige pointere det bare er hvad jeg tror, vinder man et sæde til en ept på PokerStars skal man betale skat af gevinsten på PokerStars(da gevinster på PokerStars er skattepligtige) og tabet i selve ept´en kan næppe trækkes fra da den spilles i EU og dermed ikke er skattepligtig ergo er tab heller ikke berettiget til at trække fra i skat.
Vinder du et sæde til en wpt, wsop eller din bahamas tour spilles de jo uden for EU og dermed er et tab i turneringen mulig at trække fra på ens selvangivelse mens en gevinst også er skattepligtig.
Prøver lige at klargøre det lidt mere:-)
Som jeg ser det skal du hvis du f.eks vinder en satelit på PokerStars til en turnering uden for EU, kun betale skat at den del af gevinsten der ikke går til buy in på touren samt betale skat hvis du vinder noget i touren.
Vinder du derimod en satelit til en tour i Europa vil jeg tro at du skal betale skat af hele pakkens værdi men du må så til gengæld også beholde hele gevinsten i hovedturneringen hvis du opnår sådan en.
derfor jeg mente man var fucked:-)
Altså hvis man vinder et sæde til en etp og ikke kommer i pengene kommer man til at betale ca halvdelen af pakkens pris ud af egen lomme.
Men igen, det er bare mit gæt.
Altså hvis vi siger EPT København.. Pakken koster 14000$... 10.000 for buy og 4000 i omkostninger..
Mener du så at der skal betales skat af 14000$ eller 4000$?
I princippet mener jeg jo at alle gevinster ud af PokerStars skal beskattes.
Så for ept københavn skal der beskattes for 14k$ ligesom der også skal til wpt´en i Reno f.eks:-)
Forskellen som jeg ser det er bare at til københavn skal hele pakken beskattes altså 14k og du kan ikke trække noget fra hvis du ryger ud inden pengene mens i Reno skal hele pakken også beskattes, men her kan du trække tab fra og hvis pakkens værdi er sat op på samme måde skal du til Reno kun beskattes af 4k hvis du ikke kommer i pengene.
I ept københavn kan du til gengæld beholde hele gevinsten hvis du får sådan en mens du i Reno skal betale skat af alt du vinder der.
Men igen det er bare sådan som jeg ser det og sådan jeg forstår reglerne og har umiddelbart svært ved at se at det ren lovgivnings mæssigt kan være anderledes.
Okay.. Meget svært at blive klog på skat...
Forstår godt hvad du mener, og er også selv meget i tvivl nu..
Kunne godt tænkte mig at hører fra andre... ER der evt. nogen som har snakket med SKAT om det, eller blevet beskattet af en pakke vundet på PokerStars
Bump
Det har været diskuteret før og der er vist bred enighed om den konklusion som Autoraise er inde på. Dog har ingen tilkendegivet at de har været i kontakt med SKAT vedrørende problemstillingen.
Dvs. kvalifikation til en EU-tour via en sat på et ikke EU-site kan blive en dyr fornøjelse.
@Westergaard
Vær opmærksom på at du med denne turnering grundet dens tidsmæssige placering formentlig vil ryge ind i en problemstilling, hvor du bliver skattepligtig af pakken i 2008 (såfremt du kvaller inden nytår), mens du først får fradraget for turneringen i 2009, hvor turneringen spilles
Uden for EU = skat.
Inden for EU = skattefri.
Og hvis man så laver et regnskab, så:
Eksempel A:
Vundet på PokerStars: EPT Pakke $14.000
Spillet i København: EPT $10.000
Vundet i København: $0
Dermed bliver dit skatteregnskab:
$14.000 i gevinst (alt skattefrit regnes ikke med)
--------
Eksempel B:
Vundet på PokerStars: EPT Pakke $14.000
Spillet i København: EPT $10.000
Vundet i København: $1.000.000
$14.000 i gevinst (alt skattefrit regnes ikke med)
---------
Eksempel C:
Vundet på PokerStars: WPT Pakke $14.000
Spillet på Bahamas: WPT $10.000
Vundet på Bahamas: $0
$4.000 i gevinst
----------
Eksempel D:
Vundet på Bahamas: $1.000.000
$1.004.000 i gevinst
-----------
Eksempel E:
Vundet på Bahamas: $0
Spillet i Las Vegas: WPT $10.000 (selv lagt pengene ud)
Vundet i Las Vegas: $5.000
$0 i gevinst
-------------
Eksempel F:
Vundet på Classic Poker: WPT $14.000
Spillet på Bahamas: $10.000
Vundet på Bahamas: $10.000
$0 i gevinst (alt skattefrit regnes ikke med)
--------------
Hvorvidt man kan trække rejseomkostninger fra, ved jeg så ikke... Men lyder det ikke rigtigt ellers? Det hele er forudsat at det er inden for samme regnskabsår naturligvis...
Bare lige for at forvirre endnu mere, kan man højst sandsynligt trække nogle af rejse-, leve- og opholdsomkostninger fra :S
Det er jeg ret sikker på Hin_spage har sagt - men i hvilket omfang ved jeg endnu ikke. Skal dog selv have kontaktet Hin_spage, om en lille måneds tid, og skal nok poste her hvad vi finder frem til...
Men ellers er autoraise spot on i den gængse tolkning af skatteregler, og derfor det virker ret sick at kvalle til ept's gennem PokerStars..
Men mon ikke mange blot glemmer at indberette, og at skat ikke har resurser til at jagte folk der, endda i mange tilfælde ubevidst, snyder for "småbeløb" i skat...
Bare nederen at næsten alle EPT kvals foregår på stars nu..
Tjek evt. Wittens indlæg her: www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=166850