Hey
Min trofaste Logitech G7 er ved at gå mig på nerverne. En gang i mellem (er blevet meget oftere) når jeg venstreklikker en enkelt gang, opfatter den det som et dobbeltklik. Det er super irriterende og sidst jeg tjekkede havde jeg ikke parkinsons.
Derfor skal jeg have mig en ny mus. Den skal hovedsagelig være til poker/computerspils brug. Det skal være en lasermus og hvis den ikke er med ledning, skal der være mulighed for at lade på samme måde som med G7 (ved at have en ladestation med ekstra batteri).
Nogle forslag?
\Razga
Ny mus
Den du anbefalede til mig synes jeg er SUPER nice.. Logitech G9 mener jeg den hedder :)
En Razer DeathAdder. Jeg har været ovenud tilfreds med min. Det er en lasermus med ledning.
@Rz
Jeg vil bare lige tilføje at jeg faktisk er så GLAD for den mus at det forekommer, at jeg går i seng med den.. ♥
Roccat Kone..
Den er monster fed og designet er nice
Plus har aldrig haft en mus som ligger bedre i hånden..
jeg lytter lige med.
hvis de kan ses/føles i en butik i aalborg, ville det bestemt ikke gøre noget.
Logitech MX1000. En lidt "ældre" sag efterhånden, men det er den bedste mus, jeg har haft i hånden til dato.
---
www.bimbampoker.dk
Er der nogen alternativer til de traditionelle mus?
Når jeg sidder i min lænestol med min laptop, så er en traditionel mus ikke lige sagen.
Jeg prøvede faktisk at købe en gamepad for at se, om man kunne styre musen med den, men det kunne jeg ikke lige få til at fungere (måske bare af uvidenhed).
Jeg har set på nettet, at man kan få noget der hedder en "finger-mouse", som er en "dimmer" man med velcro sætter på f.eks. pegefingeren, som man så kan styre musen med ved at køre den hen over f.eks. sine bukseben, men jeg ved ikke om det virker eller det bare er noget gadget-fis (se evt. www.xoxide.com/logisys-optical-finger-mouse.html ).
Men spørgsmålet er - er der andre alternativer end de traditionelle mus?
Taz
Logitech Marble Trackman.
Billig men bedste trackball IMO. Tror aldrig jeg går tilbage til en "rigtig" mus.
Når man vender sig til den, er den suveræn, og mine håndled mærker klejne.
Perfekt ergonomi.
@Thyssen
Problemet er, at man så altid skal have batterier klar til at skifte med. Så vil jeg hellere have en med ledning som logitech G9.
øh, der følger en ladestation med og der giver en "warning" når batterierne skal oplades
I øvrigt kan batterierne slet ikke skiftes i den.
Ladestation til hele musen = jeg skal slippe musen og lukke bordene ned. Ik?
Og da jeg næsten aldrig har musen sluppet når computeren er tændt, kan jeg ikke se hvornår jeg nogensinde skulle kunne lade den op. Eller er jeg helt galt på den??
@Razga
Du skal vel ikke bruge musen 24/7? Så kan du jo bare sætte den i opladeren, når du ikke bruger den.
---
www.bimbampoker.dk
Jeg spiller udelukkende på bærbar, så laderen vil kun være tilsluttet når jeg er hjemme, da computeren bliver slæbt frem og tilbage til DTU hver dag (næsten)
Ach so!
---
www.bimbampoker.dk
@Razga
Hvis du spiller på en bærbare så har den jo normalt indbygget mus, så større er problemet vel heller ikke.
Man får i øvrigt advarslen mange timer før musen skal oplades, så man skal blot huske at sætte den i laderen næste dag.
Jørn