Goddag PN'er.
Jeg er på udkig efter en ny bærbar, og er lidt usikker på hvad jeg skal vælge.
Jeg har pt. 2 i sinde!
Den nye Apple MacBook Pro:
www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=0800522770
Pris: 14000,-
og Sonys nye VAIO: (Model: VGN-FW21Z)
www.wupti.com/Produkter/1433835_(Wupti2).html?utm_source=pricerunner&utm_medium=partnersite
Pris: 12000,-
Mac: Fordelen er at det er flot design og man kan være sikker på det er noget der holder, batteri kan holde op til 4timer. Ulempen er at der ikke er nogle poker analyse værktøjer der laves til mac. (men man kan dog installerer Windows, så det er ikke umuligt at få) og der er ikke indbygget bredbånd.
Sony: Den er jeg mere usikker på, da jeg aldrig har haft sådan en maskine, men der er mange gode ting her også, den har dobblet så stor harddisk, Blueray, bedre grafikkort, indbygget bredbånd.
Batteri op til 2timer.
og den har ikke særlig pænt design.
Nogle der kender til denne maskine og kan anbefalde den eller udlukke den?
Eller
Er der nogen der har en helt anden maskine, folk kan anbefale?
I må meget gerne komme med nogle bud.
Max pris: 15000,-
Poker bærbar!!
Jeg ville kigge på Dells XPS studio 16 hvis jeg var dig. Jeg vil næsten garantere dig at den har bedre build quality end Sony Vaio og den er billigere mht hardware end en Macbook Pro.
Hvis du ikke har noget behov for at ligne en haiku-digtende starbucks-regular eller et specielt behov der dækkes af MacOS X, så synes jeg Dell er et bedre svar. (til dem som hader Dell skal siges at deres XPS linie er meget anderledes i kvalitet end f.eks. Inspiron)
Nu er jeg på ingen måde computerekspert, men jeg undrer mig altid over det niveau der indkøbes PC´er, primært bærbare, til poker på?
Macbook og Vaio, er jo lækre maskiner, men er det derudover nødvendigt med så dyre maskiner blot til poker? (Er det pga seriøs multitabling oder?)
Der kastes jo maskiner i 5-6000 kroners klassen i nakken på folk, og jeg kan ikke se at de ikke skulle egne sig til poker?
For god ordens skyld, skal det understreges at der på ingen måde er tale om et surt opstød, blot en oprigtig nysgerrighed om emnet, da jeg selv kigger på bærbar, og mine eneste krav er reelt poker/FM2009, og jeg kan da snildt få mine behov dækket af en maskine til 5-6000. (Det er jeg så for nærig til at ofre, så jeg kører på det gamle hakkebræt)
Hvad med denne her? Er brændt mig varm på den nemlig:)
Nogen der har erfaringer (bitre) med når der kun er en forhandler der sælger den på edbpriser.dk??
På forhånd tak
Studio XPS 16 er helt sikkert vejen frem - Hvis du sammenligner den på stort set alle punkter, betaler du noget nær 7.000 kr ekstra for at den hedder Mac og er skåret ud af fancy aluminium (her er top specs for maskinerne sammenlignet) (Mac'en koster ~20k, Dell'en ~13k)
Ovenstående pris eksempel er endda incl. Dell's 3 år on-site service, som må være et must for enhver der benytter sin bærbare erhvervsmæssigt.
Mickey
Jeg kan også sige god for en Dell XPS Studio, samme argumenter som ovenstående
held og lykke....!
Hijacker lige..
Står selv overfor ny-indkøb.
Hvis nu man hoppede på bærbar vognen - hvilken bærbar kan så tilsluttes en ekstern 30" skærm eller 2 x 24" skærme? Hvad skal indmaden hedde, der kan klare det?
Så i siger den der Dell er noget man skal købe?
Jeg har engang haft en dell og har jeg ikke været særlig vild med, da den hurtigt løb tør for strøm og blæseren larmede enormt.
Er der indbygget bredbånd i den der Dell?
Ja ved godt man betaler meget for maccen, men så holder den også prisen længere end fx den der Sony.
Hej alle, hijacker lige ..
En ven har tilbudt mig en brugt bærbar pc til 2.000kr,
Dell XPS M170
Intel Pentium(R) M
Processor 2.13 GHz, 2,00 GB ram
Windows XP 2002
Er det noget der er værd og investere i?
Skal lige siges at den udelukkende skal bruges til grinding/mail og andet i den dur.
Venlig hilsen
Ida
@Israelsen
Det er den mere end hurtig nok til. Den kan du fint købe.
B
Studio xps er lige kommet. Er der overhovedet nogle der haft den i hånden endnu?
Jeg har selv en Macbook Pro, dog en ældre en end den du linker. Jeg bruger den meget, om end ikke udelukkende til poker.
Hvis du vil spille poker på mac'en kan du enten installere Windows under Bootcamp og starte den op i Windows, og dermed spille på Windows pokerklienterne. Her kan du selvfølgelig bruge de mange Windows baserede analyseværktøjer.
Ellers kan du via VMware eller Paralells køre en virtuel Windows under OSX og på den måde benytte Windows klienterne og værktøjerne.
Personligt tog det mig ikke så længe at blive fryteligt træt af Windows når man har OSX at sammenligne med. Derfor benytter jeg ikke de to overstående metoder. Derimod spiller jeg poker direkte under OSX. Poker Stars og Full Tilt poker har native klienter der kører direkte under OSX, dertil kommer at en række sites lader dig spille i en browser eller java applet.
Angående analyseværktøjer, som du (forkert) nævner ikke findes til OSX, findes et glimerende et af slaksen, nemlig PokerCopilot. PokerCopilot er en tracker med tilhørende HUD.
Af laptops ville jeg vælge den MBP du linker, pga det lækre design og muligheden for at arbejde med et styresystem der er Windows langt overlegent.
Har selv en macbook, og er meget glad for den. Kører poker i Vmware som aco nævner er muligt, med hold'em manager :) Jeg er jo personligt vild med Mac OS X, så det vil jeg anbefale any day.
Desuden kan du købe den lækreste skærm i verden, lavet specielt til macbook!
Mark
ahh please stop det nu.
"Af laptops ville jeg vælge den MBP du linker, pga det lækre design og muligheden for at arbejde med et styresystem der er Windows langt overlegent."
det kan kun vaere en mac fanboi der skriver noget saa lamt som ovenstaaende.
Jeg bliver noed til at poste foelgende citat fra maddox "3,922,572 Mac fans switched back over to Windows, even though Windows is just as shitty."
og den gode gamle www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=macs_cant
Har en klassekammerat, der har den nye macbook pro..
Den er SUPER lækker, og kører sindssygt hurtigt i alle former for spil, så tror kun det vil være en god investering.
Lige da jeg hørte at han købte den for 13K (tror jeg det var), sagde jeg at han nok betalte 50% for udseendet, men jeg må indrømme at jeg tog fejl :)
Jeg kan ikke se hvordan min udtalelse er lam. Molbech spørger om råd og jeg deler mine erfaringer og subjektive mening. For mig virker det som om det er dig der har en "fanboi"-følesesmæssigt forhold til Mac med det link du poster.
1900x1200 - men har ingen anelse om kvaliteten af zepto laptops, og deres service.
Hvad med sådan en satan?
z
Det ser ud til at dem der har Mac er glad for den, det irriterer mig bare at der ikke er indbygget blueray, trådløsinternet, fx når man rejser er det rart. heller ikke ét plus der ikke fået pokerværktøjer til...(*)
Nogen der ved om man kan få det til den PCI-E port som sidder i siden af maskinen? så man er fri for at have USB-nølge siddende i. (fx den 3 har lavet)
Jeg så på det der PokerCopilot, kan du se stats indgame eller kun analyse af hænder?
(*)Så hvis man bruger det der VMware, kan man være fri for at installere windows, med henblik på Hold'em Manager.
@ Molbech
Hvad mener du med at der ikke er trådløst internet på MBP?
FYI:
* Built-in AirPort Extreme Wi-Fi wireless networking2 (based on IEEE 802.11n draft specification); IEEE 802.11a/b/g compatible
* Bluetooth Built-in Bluetooth 2.1 + EDR (Enhanced Data Rate)
* Built-in 10/100/1000BASE-T Gigabit Ethernet (RJ-45 connector)
Hvad er indbygget bredbånd?
Kan du linke en anden bærbar der har dette?
(3G-modem)
Lenovos SL500. som også virkelig er en lækker maskine!
Du nævner at det skal bruges når du rejser, men et 3G modem kræver abonnement hos en udbyder.
Af dine alternativer har ingen af dem indbygget bredbånd, og jeg ville ikke umiddelbart tro det var så vigtigt, men hvis du har det som en prioritet er det vel fornuftigt at kigge på en Lenovo ting?