SCOOP-08: $3.150 (3mil GTD)

#1| 0

Jeg skriver ang. søndagens scoop turnering på stars.
det ser ud til at være en rigtig fin turnering med en fin struktur, dog synes jeg at 3.150$ måske lige er på grænsen af hvad jeg vil betale for en onlinetour.

derfor har jeg gået med tanken om at sælge 30-50% - Så hvis der er nogle der er interesseret, må i gerne skrive her, eller sende en PM.. min. køb bliver 10% pr. person.

Skal dog ikke afvise at jeg måske spiller den, selvom jeg ikke får afsat nogle %'er da jeg selv mener jeg er ret god value! =)

02-04-2009 14:14 #2| 0

Ikke for at lyde sur eller noget, men du søger jo reelt set staking, hvilket du godt ved er ulovligt.

Hvis alle måtte "sælge procenter" ville forummet hurtigt blive endnu mere flooded.

Sifosys fik dispensation fra admins til at søge, da der var andre der efterspurgte at stake nogen.

Men GL med touren da.

02-04-2009 14:17 #3| 0

der er givet tilladelse til BAPs (buy a piece) i staking katagorien, hvilket nok er stedet at smide denne ind.

02-04-2009 14:34 #4| 0

Live, selvom den måske hørte til der er der nok ikke ret mange i staking delen der finder posten interesant eller inden for deres br.

02-04-2009 14:49 #5| 0

Yo,

Det er helt væk at smide den ind under staking, da det vrimler med 20$ osv (ikke at der er noget i vejen med det, men så får desværre ikke set det).

Jeg synes, en tour til over 1K skal ha lov til at være her.

02-04-2009 15:24 #6| 0

Jeg har sendt bolden videre til pokernet om hvorvidt det skal være tilladt, det er lidt en gråzone som det er lige nu.

02-04-2009 17:03 #7| 0

hey

Som skrevet på en anden portal tager jeg gerne 30%

Dukatos

02-04-2009 17:05 #8| 0

Det er en gråzone og det er meget svært at beslutte, hvad som er tilladt i denne boldgade. Som udgangspunkt vil vi lade denne tråd stå og vurdere hver enkelt case, som kommer ind.

Man skal dog i disse tråde beholde minimum 50% selv og buy in der samles ind til skal være på over $2.000 (dette burde sikre, at der ikke kommer en masse ind og vil sælge 90% i deres sunday million).

Jeg mener at disse store tours er god lir og jeg fornemmer at projekter som Turbo/kalash turneringen og sifosys turneringen er noget folk godt kan lide at deltage i.

Men det er klart, at det skal være til store turneringer og personen der skriver skal beholde en stor del selv. Jeg mener at ovenstående retningslinjer er fair og vil skabe en mængde af disse tråde, som er acceptabel.

Ligesom når man handler dollars etc. så er det dog ekstremt vigtigt, at man udviser god dømmekraft. Lad være med at sende penge til profiler, som ikke har et højt postcount og er respekteret.

/Mikael

02-04-2009 17:10 #9| 0

Lyder meget fair

02-04-2009 19:15 #10| 0

mener ikke det er fair at sætte et beløb på 2k dollars, selv havde jeg planlagt en tråd på 1600 pund, og kan lige klemme mig ind, men enig i der skal være et minimum på, men sålænge det holdes i staking katagorien, kan jeg vitterligt ikke se problemet i at en vil sælge 50% i en 215 tour

02-04-2009 21:07 #11| 0

@live

ville jo være nemmere hvis den gruppe af folk du bliver staked af, og staker havde hinanden på MSN, også der solgte % i fx sunday mill osv når det var i havde lyst til det....

det bliver imo for meget hvis folk må sælge procenter i sig selv i alle tours....også hvis minimum er 215$ buyin tours...

ved den metode jeg skrev øverst er der også mindre chance for at nogen bliver snydt....

02-04-2009 21:16 #12| 0

sayallin: var det ikke betydeligt lettere hvis buy a piece under 2k holdes i staking, og dem over 2k som flere synes er spændende må smides i det "normale" forum.

i staking katagorien vil alle mene det er ok at sælge sig selv til en 215 tour sålænge folk selv har 50%

angående msn, så er det hovedsaligt der jeg staker, og bliver staket.

kan vitterligt ikke se problemet i den løsning, tilgengæld er der noget for alle.

02-04-2009 21:28 #13| 0

@live

synes de eneste der burde have lov at søge på forsiden er dem som folk spørger efter at få procenter i, nu kender jeg XNU og ved at han renser, men kan forestille mig at mange herinde ikke gør og derfor aldrig kunne finde på købe % i ham...

og undskyld hvis det er personligt...men ser det lidt som det samme hvis du vil sælge % i dig selv i en 1600 pund tour....

de folk man køber %'er i, i sådanne tours er jo nogen som slår niveauet...og dem som sælger procenter i sig selv i denne slags tours...gør det nok ikke....

02-04-2009 21:36 #14| 0

sayallin, gider ikke en samtale med en der ikke læser hvad man skriver.

har jeg sagt lowstakes (under 2k) skal på forsiden ?

kommer indlæg i stake forum på forsiden ?

har derimod sagt at dem du mener ikke slår det niveau de søger til skal holde sig til stake forum. (og det er jo alle dem du ikke kender lyder det til)

"de folk man køber %'er i, i sådanne tours er jo nogen som slår niveauet...og dem som sælger procenter i sig selv i denne slags tours...gør det nok ikke...."

kan du så forklare mig hvorfor xnuu sælger sig selv ?

prøv nu at tage dig lidt sammen, ellers lad være med at skrive mit nick hvis du kun lukker lort ud, der ingen grund er til at svare på.

og ja det er sgu et surt opstød, dit indlæg giver ingen mening.

02-04-2009 21:45 #15| 0
OP

de 50% er solgt. så for min skyld kan i godt lukke tråden igen.

02-04-2009 22:16 #16| 0

@Live

Disse tråde skal holdes til et minimum, fordi de kan komme til at fylde meget i forummet og fordi det er oplagt at snyde igennem dem. Derfor de lidt stramme regler.

/Mikael

02-04-2009 22:23 #17| 0

@DTM

det er obv fair nok, men hvis du ser i stake forummet bliver der stortset aldrig snydt, det gør der tilgengæld i pengesager i det ordinære, der er en stram brugerjustits i stake katagorien.

og det kan ikke komme til at fylde i forummet alene af den grund at det ikke hører til i forummet, medmindre det har almen interesse, dvs over 1k som tinamus foreslog, eller 2k som du selv gjorde.

jeg har ingen interesse i det, udover at jeg gerne købte procenter i andre i søndagstours, obv kun folk man kender nogenlunde, at man har de fleste på msn er klart et argument, men hvorfor det skal udelukkes fra stake forummet fatter jeg ikke.

er en der vil betale 50% og oplyse nick hvor man kan se han stats og normale tours ikke langt mere troværdig end folk der vil stakes 100% eller folk der vil sælge dollars med 6 indlæg bag sig ?

02-04-2009 22:32 #18| 0

Lav dog en kategori der hedder "Køb procenter i mig", der kan alle mellem 20-400$ så ligge så kan man jo bare vælge alle dem fra ligesom staking kategorien

02-04-2009 22:53 #19| 0

@DanTheMan

Jeg synes at BAP, kun for highrollerz er lidt uretfærdigt.
Hvad med at vi sætter et minimum på 100$ på BAP og man max må sælge 50% i sig, som kun må oprettes inde i stake forummet, som vi iøvrigt er rigtige glade for at vi har fået.

02-04-2009 23:04 #20| 0

som goldmine.

1k$+ tours kan smides i det "normale" under 1k$ tours, der kan de smides i stake forum, eneste krav i begge er at sælgerne minimum skal have 50% i sig selv, argumentet med at det er lettere at snyde på denne måde er imo søgt da køberne undersøger hesten langt mere end de gør med en tilfældig de tager til en 2-5-10 eller 20 tour.

når det kommer til moderering er det minimalt hvad der har været nødvendigt i stake forummet, netop fordi folk udemærket er klar over hvem man kan stole på, i starten var der et utal af hustlere, men de er blevet udelukket af brugerne selv.

02-04-2009 23:21 #21| 0

+++++ Hvis man er bange for at pokernet bliver oversvømmet, kunne man jo evt lave et maximum på højst 10 BAP´s indlæg pr 24 timer, ikke per person, men fra alle på pokernet.

Ellers er BobbyOlsen´s indlæg også spot on.

03-04-2009 00:20 #22| 0

mener ikke det er fair at sætte et beløb på 2k dollars, selv havde jeg planlagt en tråd på 1600 pund, og kan lige klemme mig ind, men enig i der skal være et minimum på, men sålænge det holdes i staking katagorien, kan jeg vitterligt ikke se problemet i at en vil sælge 50% i en 215 tour

Enig.

03-04-2009 01:05 #23| 0

Støtter op om at man sætter et mindste buyin.

MEN
I staking forum er det jo hygge spillere, og en highroller er kun derinde hvis han klikker forkert.

Tror det vil genere meget få brugere at man måtte sælge op til 50% af sit buyin i alle ture over feks 50-1000$, men kun i staking forum.

Regler er regler men synes du er lidt firkantet her DTM

Der bliver uddelt stake derinde på max 55$ til dagligt, og hvis man så har lyst til at sælge 50% af sin tur til feks. millionen 215$, tvivler meget stærkt på det vil oversvømme forum fra de brugere der idag er i staking forum.

Naturligvis jeres afgørelse, men vil da gerne opfordre jer til at genoverveje det, og evt køre en forsøgs periode

03-04-2009 01:53 #24| 0

jeg gentager altså igen, uden at være arrogant eller ikke læse hvad i skriver

hvorfor er det i ikke adder hinanden på msn, og live jeg kender faktisk stort set alle de mennesker der er inde over staking på den her side, og synes ideen er fin, men hvorfor adder i ikke hinanden på msn, du ved jo godt hvor lille en gruppe der reelt ville bruge den ide du tilspørger.

high rollers og randoms du ikke kender, vil jo ikke bare pludselig tage 10% i dig uden kendskab.

03-04-2009 02:10 #25| 0

sayallin:

og hvorfor er det at du ikke lader staking katagorien være til det den er beregnet til ?

har aldrig haft problemer med at sælge action til live tours, og er absolut ikke noget jeg skal bruge pokernet til, udover andet end lir, jeg køber langt oftere end jeg sælger.

jeg har en del på msn, jeg kender langt flere fra live tours, men det er ikke alle der har den samme fordel.

det jeg mangler svar på er hvordan det kan ødelægge eller på nogen måde være til gene for pokernet hvis der i staking katagorien hvor der findes stakes helt ned til 1 dollar er en der vil sælge 117.5 dollars (50%) til sunday mil ?

03-04-2009 09:33 #26| 0

Det var egentlig mest for at beskytte brugerne, for BAP er den absolut nemmeste måde at snyde på. Men hvis i mener at i kan administrere det i staking forummet, så giver i den bare gas derovre.

Reglerne for posting i det almindelige forum vil dog være som jeg har skrevet dem.

/Mikael

03-04-2009 15:13 #27| 0

Jeg vil holde et vågent øje derinde :-)

03-04-2009 16:02 #28| 0

noget helt andet. @ OP

det virker da temmeligt "dumt, -ev" osv at sælge procent i en dyr online mtt skat event. En EPT mv giver mening men aldrig den event du kigger på. Så da hellere spille/have fokus på alle de mange andre mtts der er samtidig med og "bruge" buyin på dem. tvivler nemlig stærkt på at når man kommer langt hen i den mtt at der er særlig mange weak preflop spillere.

Men ok du kan da spille den for at prøve dig af. bare en tanke ;)

03-04-2009 16:13 #29| 0

@ Bajawa

hvis man tager udgangspunkt i Scoop High event 2 550 rebuy.

Med 100 tilbage tror jeg 95% var MEGET kendte spillere.

Kunne genkende sick mange nicks og jeg spilller kun søndagstours sporadisk.

Tror med den struktur der er til Scoop vil de fleste low rollars der tager et skud vil dø inden 6time..

og jeg siger IKKE Xnuu er en donk, spillet ham live et par gange i Aalborg og fin respekt fra min side.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar