Er der nogen herinde fra, som har erfaringer med mærket zepto.
Den koster kun 4999.-
Zepto 42 tommer
www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=2400385
Eller skal jeg smække de 1800kr mere på bordet, og holde mig til Phillips?
Phillips 42 tommer
www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=1996831
Hvad vælger pokernet LCD/ PLASMA?
Jeg har selv en Zepto 32", som jeg dog snart skal have skiftet ud til en større model. Jeg skal dog ikke have Zepto igen - i så fald skal der højtaler/surround sound anlæg til.
Zepto har et superfint billed, og er rigtig god til bl.a. PS3-spil, men lyden er altså ikke optimal. Hvis man skruer op for lyden til lidt højere niveau begynder den nærmest at "runge", hvilket er pænt irriterende. Om dette er tilfældet med 42" modellen og de nyere ved jeg ikke. Tjek i hvert fald TV'et på høj volume med stemningsmusik fra en film, så kan du hurtig tjekke det...
@Annezh
Tak.
Men jeg har lige fundet det her fra en anden hjemmeside.
"Pusigt nok, så sad jeg lige og læste en anmeldelse af Zepto Pantheon i GEAR Happy
De har vist fået et lidt andet indtryk af det TV end HwT har Crazyeyes
GEAR : "menusystemet er en skrabet hyldevare. Funktionerne er få og indstillings junkier ryster for et ordenligt fix"
HwT : "Ligesom ved billedmenuen er der et væld af indstillingsmuligheder"
Altid morsomt når man tydeligt kan se hvad folk forventer razz - men nu er GEAR uden tvivl også mere professionelle end HwT.
Men tak for tippet thumb - tror dog jeg har droppet tanken om et Zepto TV ... var dog også en hurtig tanke ... det KU jo være at Zepto var kommet med noget guf til en fornuftig pris. Det lader til at det kan gøres bedre for lidt extra gryn. Men til 5K er det vel et fund for pengene."
Konklusion: Holder mig til phillips, selvom det var lidt fristende med en zepto 42 tommer til 4999.- full HD. :(
B&O er fint hvis man vil betale en formue for at få noget teknologi der var forældet for to år siden i et super lækkert design.
B&O er virkelige overvurderet!
Er enig med at hvis man har pengene skal man skaffe sig et Pioneer Elite Kuro... Er det ikke noget med at de stopper med at lave fjernsyn?
I stedet for B&O så Loewe:)
Meget bedre fjernsyn, og billigere..
Samsung er også gode og til en rimelig pris..
Igen - der er intet der overgår Pioneer... Kan godt være B&O og Loewe er gode, dyre mærker - men de kan ikke måle sig med Poineer Kuro som er verdens bedste tv...
Samsung laver fine fjernsyn i mellem kategorien, det samme gør Sony og Phillips og Panasonic. Der er få som er rigtig dårlige...
Jeg har selv et Sharp derhjemme. Det havde fået en rigtig god anmeldelse på flatpanels.dk, og jeg er meget godt tilfreds med det, men det har efterhånden et par år på bagen, så i dag kan der sagtens være andre mærker, der kan være bedre til prisen.
Vil anbefale dig at kigge på flatpanels.dk. Det er nok et bedre sted at få hjælp end herinde.
jeg har et Zepto, modellen lige før phanteon. Forskellen i specifikationerne var meget lille husker jeg, dog sidder højtalernme på siden i mit, ved ikke om det indvirker på lyden som jeg synes er ganske fin. Jeg er i det hele taget meget tilfreds, (prisen taget i betragtning, seføli kan man betale sig til bedre.. mit blev så næsten gratis da min kæreste lavede en lille handel med sin chef :-)) men jeg synes overall: fint billed, specielt hvis du bruger lidt tid på opsætningen og fin lyd.
Pioneer Kuro er et fint TV. Har selv et 50 tommer Kuro KRP 500A og det er fremragende.
Dog kraever det et godt surround anlaeg til for de eksterne hoejttalere man kan faa med er overdrevent nitte, baade lyd og designmaessigt.
Efter Pioneer meldte ud at de stopper med deres TV linie kan man lave fremragende handler paa deres high end tv modeller.
Ku være i skulle tjekke hvilket billedrør der sidder i fjernsynet istedet for at generalisere de forskellige mærker.. Det er nemlig sådan at Samsung har lavet billedrør til næsten alle de mærker der er nævnt i denne tråd (inkl. B&O).. Tjek dog Tv'ets egenskaber istedet for at se hvad det hedder ?
Billedrør?
Direktøren i Zepto er den tidligere ejer af Alfaview, der jo brillierede ved at alle kunder skulle betale forud.
Trods dette var lige pludselig ingen penge, og en masse stod uden penge og uden fjernsyn.
Uanset kvaliteten ville jeg ALDRIG handle med sådan en gut.
Havde egentlig troet at jeg ville vælge et LCD, men efter at have kigger på en masse tv synes jeg generelt at nye plasma skærme har et langt bedre billede.
Check Panasonics X10Y eller G10 serie.
@Rooger
Er lige faldet over denne her Panasonics plasma 42"
Er det skidt eller får du bare hvad du betaler for?
www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=1448909
Brug lidt ekstra og find noget i full HD. I hvert fald hvis der skal spilles på den indimellem.
Plasma vs. LCD
Har fundet en artikel som beskiver forskellen perfekt.
www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1220975428