Neteller + pokernet = skidt?

#1| 1

Hey

Vil ikke skyde nogle falske anklager ud her, men igår fik jeg et opkald fra en person fra neteller. Han spurgte om hvornår jeg sidst havde brugt min neteller account (6 måneder~ siden) og da jeg havde sagt det, sagde han at der for 3 dage siden havde været 3 forsøg på at logge ind på min account

Jeg spurgte ham hvordan det kunne ske, og med det samme jeg gjorde det spurgte han mig om jeg brugte enten pokernet eller et konkurrenrende forum (donkr), hvilket jeg blev nødt til at svare ja til ejg havde brugt begge.

Derefter sagde gutten fra NETELLER at en hacker åbenbart havde fået vej fra pokernet/donkr til min email, og derfra fået adgang til mine NETeller oplysninger. Jeg aner ikke om han bare prøver på at fange ud i den blå luft, eller om pokernets passwords er lette at fange, så man åbenbart også kan fange et password til emails og neteller.

Uanset hvad, så er det sgu ubehageligt at blive ringet op af NETELLER og få fortalt at nogle har forsøgt at komme ind på ens account. Heldigvis har jeg ingen penge stående derinde.

Nogen der har prøvet noget lignende, eller har nogle gode ideer? Har obv. skiftet pass på både donkr, gmail og opdateret antivirus + ad-aware software, så jeg håber at det kan holde dem væk!

08-05-2009 05:37 #2| 0

Danske bank eller Nordea med key er vejen frem.Skråt op med det Neteller lort.Hvorfor vil i betale alle de gebyr? Når det er gratis i Danske Bank og 100 gange mere sikkert.
Mvh Simon.

PS.Så ringer der ingen spassere til dig mere.

08-05-2009 06:13 #3| 0

1) Brug forskellige passwords til pokernet/neteller/pokersider

2) Lad være med at opbevare dine passwords/informationer i online emails såsom hotmail/gmail osv.

3) Lad være med at svare rigtigt på spørgsmålene, dette er en ny trend i online communitiet hvor scammere får adgang til dit hemmelige spørgsmål og er i stand til at resette dit password med svaret. Er dit spørgsmål "Hvad er din mors fødenavn" så skriv "Copenhagen" eller er spørgsmålet hvilket mærke havde din første bil så svar "Eggs" Joe Tall fra Deuces blev spurgt af en gut som havde meldt sig på banen som potentiel coaching-elev hvad hans yndlingsmad var, og joe tænkte da slet ikke over at svaret til spørgsmålet var noget han havde brugt til at signe op på AIM instant messenger for 10 år siden!

4) Hav altid nyeste udgaver af minimum antivirus, firewall og antispyware.

Så skulle det være sikkert nok.

08-05-2009 08:10 #4| 0

Der er en del brugere på pokernet, som har fået hacket deres netellerkonto, fordi de har brugt samme password på pokernet og deres email. Jeg er selv en af dem. Prøv at søg på Neteller+hacket eller lignende, der er en del tråde om disse sager.

De fleste har vist fået kompenseret deres tab. Min sag kører dog stadig. Jeg har ikke fået en updatering fra Neteller siden det skete for omkring tre måneder siden.

08-05-2009 08:51 #5| 0

Jeg fik også hacket min Neteller pga. Pokernet (over 2år siden)

- Har kun dårlige erfaringer med Neteller, så vil aldrig anbefale dem til nogen...

Anyways, HUSK at skifte kodeord ofte, og brug ALDRIG de samme koder til pengerelaterede services (Netbank, Neteller osv.) som til Hotmail, pokernet osv.

Tænk Jer om og tag jeres forholdregler.

Personligt bruger jeg udelukkende Moneybookers nu, men kun som 'mellemstation' og ikke til opbevaring af penge....

09-05-2009 14:16 #6| 0

Jeg vil endnu engang understrege, at PokerNet ligesom er blevet en universal undskyldning for NETeller, fordi vi er så store i Danmark. Vi har ikke (på trods af hardcore søgning) fundet nogle beviser på, at folk med slette hensigter har haft adgang til vores brugeres e-mails og kodeord.

Til gengæld har jeg fået ca. 5 henvendelser fra sure mennesker, som har fået af vide af NETeller at vi er årsagen til, at deres konto er hacket på trods af, at de aldrig har haft en bruger på PokerNet.

Jeg har flere gange bedt NETeller sende mig deres grundlag for at påstå, at PokerNet er problemet, men de henvendelser er blevet ignoreret.

/Mikael

09-05-2009 14:24 #7| 0

@DTM.

Er Pokernet password krypteret ?

09-05-2009 15:02 #8| 0

@C

Se mit svar i den anden tråd.

/Mikael

09-05-2009 16:33 #9| 0

Hvis man skal have et nyt PW, skal man vel angive enten sit sikkerheds-id, eller svaret på sit sikkerhedsspørgsmål, og forhåbentlig begge dele.

Disse ting har man vel ikke stående i sin mailbox, hvorfor det mere lader til at det er Neteller der har et sikkerheds hul af dimensioner.

Men, det letteste er jo at give andre skylden. Er det ikke sådan små børn gør, når de har lavet ulykker? :-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar